abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:55:48 #151
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94501181
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:04 schreef voice-over het volgende:
Banken moeten gewoon genationaliseerd worden. En onbeschaafde mensen als Hommes? Tja, het liefst wil ik zijn rotkop op een hakblok van het schavot maar we leven in een beschaafd land hè?
Ik ben wel benieuwd;
Handel jij ook naar je principes?

Ik zou het absurd vinden als jij met zo'n uitgesproken mening nu rood stond bij de ING of Rabobank, ABN AMRO, met een dikke hypotheek en een lening voor een auto. :D
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_94501350
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 17:49 schreef Asfyxia het volgende:
Als wetenschappers en ingenieurs ook bonussen zouden gaan eisen voor hun "uitzonderlijke prestaties", oftewel voor de hoeveelheid winst die door hun inzet gegenereerd wordt, dan zou er voor al dat financiële tuig en al die "toppers" geen rooie cent meer overblijven.

Leuk dat er een controller en een CEO enz. rondloopt, fijn al die overhead. Maar uiteindelijk gaat het erom dat er vernieuwende producten ontwikkeld worden, waarvan consumenten denken dat ze die (brood)nodig hebben. En dat heb ik een CEO echt nog nooit zien doen.
CEO's, managers, controllers en ander leugenachtig tuig zijn gewoon parasieten. De enige reden dat zij zo 'belangrijk' zijn heeft te maken met de machtsverdeling binnen een organisatie. De koning deed vroeger ook niks belangrijks maar profiteerde wel het meest. Organisaties zijn net kleine koninkrijkjes met aan het hoofd kleine dictatortjes en ander slavendrijvend volk :)
Zo'n bonus is dus nooit verdient maar gewoon het gevolg van feodalisme.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94501397
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen zijn opgestapt of dreigden op te stappen om tot dit besluit te komen?
Ik ben al weg bij ING sinds de PB verdween, de ING werd zelfs 10 jaar geleden al door de andere banksters besmeerd met termen als 'Ali Baba bank'. Dat was uiteraard uit afgunst want de opperbanksters van ING verdiende toen al reeds het dubbele w/
I'll sing you a lullaby.
pi_94501512
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:58 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Indien die wetenschappers en ingenieurs vooraf 50% van hun salaris inleveren dan is dat goed mogelijk.
:')

Je zou voor de lol eens moeten kijken naar het absolute salaris van een ingenieur of wetenschapper. Als je dan de vergelijking maakt met de gecreëerde waarde voor een bedrijf staat dit in geen verhouding tot het salaris van een bankster of verkoper. De reden is heel simpel.... ingenieurs en wetenschappers zijn meestal gepassioneerde mensen die hun vak zijn gaan uitoefenen vanwege de voorliefde voor het vak. Geld is vrijwel nooit een afweging geweest om een beta studie te volgen. Dus breek me de bek niet open over de geweldige prestaties van bonustuig :r
I'll sing you a lullaby.
pi_94501544
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 00:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat een schandalige schertsvertoning :r
Kan zijn maar ik ben dit keer een voorstander... belasten dat tuig en rap een beetje, laat de banken maar opzouten naar een land waar ze wel zitten te wachten op deze toppers w/
I'll sing you a lullaby.
pi_94501580
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 01:11 schreef Drive-r het volgende:
Mooie, dan keldert de waarde van die banken ook direct naar 0 en kan de staat naar zijn geld fluiten. Mooi resultaat, paar miljard extra belasting en tientallen miljarden in afschrijving op hun investering in deze banken...
Zie daar het beste argument waarom je dit soort virtuele luchtkastelen het beste in 1 keer kan afschrijven. Substantieel gezien stellen ze nl. niets voor, komt omdat ze niets anders als gebakken lucht produceren :W
I'll sing you a lullaby.
pi_94502921
HAHAHAHA goed bezig xeno :P
pi_94503233
Van de frontpage:
quote:
PVV-Kamerlid Roland van Vliet toonde zich in het Radio-programma Nog Steeds Wakker Nederland niet onder de indruk. "Ik vind het zo slap, zo mosterd na de maaltijd-achtig. Ze verdienen gewoon een pak rammel."

Het argument dat toptalenten zonder bonus naar het buitenland vertrekken noemt hij 'flauwekul'. "Er zijn genoeg fatsoenlijke managers die dan een stoel kunnen opschuiven."
HAHAHA "ze verdienen een pak rammel" _O-

Hoe ze het doen weet ik niet, maar de PVV brengt me elke keer weer aan het lachen. Daarom stem ik er ook op, natuurlijk. Gewoon voor de leut.
pi_94503783
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:
Van de frontpage:

Hoe ze het doen weet ik niet, maar de PVV brengt me elke keer weer aan het lachen. Daarom stem ik er ook op, natuurlijk. Gewoon voor de leut.
*Note to self: stem de volgende keer PVV want zulk populistisch en opportuun taalgebruik bevalt mij wel :')

De vraag blijft natuurlijk wel of ze de banksters ook daadwerkelijk een pak rammel gaan geven w/
Ik vermoed dat die man na zijn politieke loopbaan een mooi baantje als bankdirecteur krijgt, iemand moet tenslotte de mattenklopper hanteren om de 'slecht' presterende bankmanager te tuchtigen o|O ~O>
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:41:06 #160
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_94504474
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:
Van de frontpage:

[..]

De top van de ING dient in het openbaar afgeranseld te worden, wat een amorele idioten.
pi_94506115
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kamer: nummer mee naar nieuwe bank

Mensen die van bank veranderen, moeten hun rekeningnummer kunnen meenemen. De Tweede Kamer heeft een motie daarover van D66 en GroenLinks met algemene stemmen aangenomen.

De partijen vinden dat mensen die ontevreden zijn over hun bank, eenvoudiger moeten kunnen overstappen. Ook bij het overstappen van telefoonprovider is het immers mogelijk het telefoonnummer te houden.

Rompslomp
Als klanten naar een andere bank willen overstappen, krijgen ze nieuw rekeningnummer. Dat leidt tot veel administratieve rompslomp.

Voor het zomerreces wil de Kamer een brief van het kabinet ontvangen, waarin staat hoe het nummerbehoud geregeld kan worden.

http://nos.nl/artikel/227(...)aar-nieuwe-bank.html

*O* Nu dus geen enkele reden meer om bij de ING te blijven :7 w/
Vroege 1 april grap?
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:29:48 #162
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94506230
Overstappen van bank gaat nu al prima met de overstapservice.
In mij geval:
Postbank > Rabobank > Triodos
Geen enkel probleem ondervonden.

Het gaat lastig worden als je in allerlei "financiële producten" van je bank bent gestapt.
Nog los van of je er beter van bent geworden, dit zijn DE dingen die overstappen moeilijk maken.
(lees: principes die geld gaan kosten)
Dit los je niet op door het rekeningnummer gelijk te houden.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:01:54 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94507422
In Ierland geven ze het goede voorbeeld _O_

Ierse bankiers op de wip

Bestuurders van Ierse banken die niet aan de nieuwe gedragscode voldoen, zullen door de Ierse centrale bank uit hun functie worden gezet. *O* Het gaat om bestuurders van banken die staatssteun hebben gekregen. ^O^

Als de centrale bank het nodig acht, zal ze bestuurders zelfs in de weg staan om opnieuw directeur te worden. *O* Dat zegt Matthew Elderfield, hoofd van de Ierse financiële toezichthouder, gisteren in een gepubliceerde speech.

De nieuwe, strenge gedragscode voor bankiers is in het leven geroepen om mede het vertrouwen van de financiële markten in de Ierse banken te herstellen

http://www.fd.nl/artikel/21739546/ierse-bankiers-wip

Zo Hommen eat this o|O
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:05:06 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94507525
Klanten ING gaan naar concurrent wegens bonusrel

Meer dan duizend klanten van ING zijn overgestapt naar de concurrent uit woede over de bonussen die zijn toegekend aan de driekoppige raad van bestuur van de bank-verzekeraar. :D *O*

Dat valt op te maken uit commentaar van twee kleine zogeheten duurzame banken, Triodos en ASN. Triodos zegt sinds afgelopen donderdag, toen het bonusnieuws bekend werd

http://www.fd.nl/artikel/(...)rent-wegens-bonusrel

Vooral doorgaan met overstappen :Y
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:08:52 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94507667
Rel om bonus ING escaleert

De oproep aan het kabinet komt een dag nadat grote politieke en maatschappelijke verontwaardiging ING-topman Jan Hommen had doen besluiten af te zien van zijn bonus over 2010. Hommen en de rest van de ING-top deden dat vrijwillig, maar naar verluidt onder druk van collega-bankiers :D

Die vrezen strenge wetgeving voor beloningen, :') ook voor banken die geen staatshulp nodig hadden. Ook kreeg ING opzeggingen te verwerken van bankrekeninghouders bij wie de bonussen in het verkeerde keelgat schoten. *O*

http://www.fd.nl/artikel/21746390/rel-bonus-ing-escaleert

We zijn dus weer voorgelogen door Jan Hommen :r
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:20:49 #166
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94508086
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
In Ierland geven ze het goede voorbeeld _O_

Ierse bankiers op de wip

Bestuurders van Ierse banken die niet aan de nieuwe gedragscode voldoen, zullen door de Ierse centrale bank uit hun functie worden gezet. *O* Het gaat om bestuurders van banken die staatssteun hebben gekregen. ^O^

Als de centrale bank het nodig acht, zal ze bestuurders zelfs in de weg staan om opnieuw directeur te worden. *O* Dat zegt Matthew Elderfield, hoofd van de Ierse financiële toezichthouder, gisteren in een gepubliceerde speech.

De nieuwe, strenge gedragscode voor bankiers is in het leven geroepen om mede het vertrouwen van de financiële markten in de Ierse banken te herstellen

http://www.fd.nl/artikel/21739546/ierse-bankiers-wip

Zo Hommen eat this o|O
Het is je bekend dat de beloning van Hommen conform de code banken was?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:23:06 #167
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94508156
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:20 schreef Xtreem het volgende:

[..]

JK de J doet dit ook alleen maar om onrust te voorkomen.
Het grootste gevaar is nu een massale overstap naar Triodos en ASN.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:31 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94508201
quote:
:Y met de nadruk op was :7 Nu is hij gewoon 100% belast ;) *O*
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:28:55 #169
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94508351
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:Y met de nadruk op was :7 Nu is hij gewoon 100% belast ;) *O*
Gelukkig ben je niet te betrappen op feitelijke juistheden....
Thucydides
pi_94508427
Overstappen naar Triodos.... uhm... de mensen die Triodos hebben opgericht komen voornamelijk bij ING vandaan en daarbij investeert Triodos ook rustig in niet ethische dingen...

Overstappen naar ASN.... uhm.... ASN is onderdeel van oplichtersclubje SNS.....

Ja mensen.... als je maar "goed" bezig bent... ;)
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:32:39 #171
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94508501
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:30 schreef Spezza19 het volgende:
Overstappen naar Triodos.... uhm... de mensen die Triodos hebben opgericht komen voornamelijk bij ING vandaan en daarbij investeert Triodos ook rustig in niet ethische dingen...

Overstappen naar ASN.... uhm.... ASN is onderdeel van oplichtersclubje SNS.....

Ja mensen.... als je maar "goed" bezig bent... ;)
Daarna je geld in een oude sok. Geld lenen Goed bezig zijn kost geld.
...als iedereen overstapt naar Triodos dan is er op een gegeven moment geen bananenplantage meer over om in te investeren.
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:34:41 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94508570
quote:
15s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:28 schreef Xtreem het volgende:
Gelukkig ben je niet te betrappen op feitelijke juistheden....
je ondertitel is Arrogante zak :D

dan moet je wel bij de ING werken :7 _O-
  woensdag 23 maart 2011 @ 13:38:23 #173
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94508694
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

je ondertitel is Arrogante zak :D

dan moet je wel bij de ING werken :7 _O-
En nu weer terug naar de inhoud....

Banken maken een afspraak, 2e kamer schaart zich daar achter. Dan draait ING een goed jaar (staatschuld wordt vervroegd afgelost met 50% (!) boeterente), dan krijgt de eindverantwoordelijke een beloning die binnen de afspraken is.

Ik zie het probleem niet?
Thucydides
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:00:44 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94509499
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:38 schreef Xtreem het volgende:
En nu weer terug naar de inhoud....
Zat ik er weer eens naast met feitelijke onjuistheden :? :+
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:02:00 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94509551
Verbeter de wereld, begin bij uw bank

De ene bank is de andere niet. Sommige banken investeren in bedrijven die wapens leveren aan dictators. Of ze investeren in vervuilende energie, of bedrijven die tropisch bos omkappen. De ene bank let beter op de gevolgen van hun investeringen voor mens, dier en natuur dan de andere.

Met de Eerlijke Bankwijzer kunt u zien hoe goed uw bank het doet. U kunt banken met elkaar vergelijken op hun beleid voor belangrijke maatschappelijke onderwerpen als klimaat, natuur, mensenrechten, wapens, corruptie en betrouwbaarheid. En op hun bonusbeleid.

http://www.eerlijkebankwijzer.nl/
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:03:50 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94509632
Wat kunt u nu al doen :? Hier zijn een aantal ideeen :D

Deel een gele kaart uit
Als u niet tevreden bent over uw bank, kunt u hen een ‘gele kaart’ sturen.

Klaag een bank aan
Als u niet tevreden bent over een bank, kunt u haar een bericht sturen.

Ga naar een andere bank
Misschien dacht u er al langer over na. Overstappen naar een andere bank.

Stuur uw bank een bericht
Als u niet tevreden bent over uw bank, kunt u hen een bericht sturen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:07:32 #177
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94509789
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zat ik er weer eens naast met feitelijke onjuistheden :? :+
Reageer je ook nog op de rest?
Thucydides
pi_94510028
quote:

Wat maakt dat uit? Ik noem het gewoon voortschrijdend inzicht :')

De code banken is gewoon een lachertje... beter is het om wetgeving te maken, dan weten de betrokken partijen gewoon waar ze aan toe zijn en kunnen ze op hun strepen gaan staan w/
I'll sing you a lullaby.
pi_94510154
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De code banken is gewoon een lachertje... beter is het om wetgeving te maken, dan weten de betrokken partijen gewoon waar ze aan toe zijn en kunnen ze op hun strepen gaan staan w/
Je bedoelt zoiets als fiscale wetgeving, die nooit met terugwerkende kracht gewijzigd wordt als wat politici het volk een toneelstukje moet opvoeren? ;)
pi_94510225
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mja, zonder die code had de bonus van de heer Hommen rond de 7 miljoen gelegen.... ;)
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:19:42 #181
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94510344
'Het volk' beschuldigt politici altijd van holle frasen e.d. , en nu roepen ze de holste van allemaal, en 'het volk' springt van geluk.

Ieder volk krijgt de regering die het verdient.... :{
Thucydides
pi_94510793
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:19 schreef Xtreem het volgende:

'Het volk' beschuldigt politici altijd van holle frasen e.d. , en nu roepen ze de holste van allemaal, en 'het volk' springt van geluk.

Ieder volk krijgt de regering die het verdient.... :{
Raar... dat heb je ook met banken.
I'll sing you a lullaby.
pi_94512597
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kan zijn maar ik ben dit keer een voorstander... belasten dat tuig en rap een beetje, laat de banken maar opzouten naar een land waar ze wel zitten te wachten op deze toppers w/
En wat als de politieke wind zo waait dat jij de lul bent? Dan accepteer je dat ook zonder morren?
pi_94513159
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En wat als de politieke wind zo waait dat jij de lul bent? Dan accepteer je dat ook zonder morren?
De wind waait al jaren ongunstig voor mij, dus enige verandering zie ik met interesse tegemoet. Overigens kun je dit 'amper de lul' noemen... een bankster die slechts 1 miljoen krijgt i.p.v. 2 miljoen :')
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 23 maart 2011 @ 15:36:26 #185
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94513294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De wind waait al jaren ongunstig voor mij, dus enige verandering zie ik met interesse tegemoet. Overigens kun je dit 'amper de lul' noemen... een bankster die slechts 1 miljoen krijgt i.p.v. 2 miljoen :')
Waarom waait de wind al jaren ongunstig voor jou? Kun je dat uitleggen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_94513413
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom waait de wind al jaren ongunstig voor jou? Kun je dat uitleggen?
Ik betaal nodeloos teveel belasting met name voor over gesubsidieerde tweeverdieners -O-
Betalen voor mensen die ziek en oud zijn vind ik prima maar om nu bij te moeten dragen aan de decadente levensstijl van tweeverdieners :|W
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 23 maart 2011 @ 15:40:11 #187
16180 crew  CoolGuy
pi_94513469
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik betaal nodeloos teveel belasting met name voor over gesubsidieerde tweeverdieners -O-
Betalen voor mensen die ziek en oud zijn vind ik prima maar om nu bij te moeten dragen aan de decadente levensstijl van tweeverdieners :|W
Nu nog een keer, maar dan serieus. Want ik hoor nu een beetje een klein meisje huilen. Overigens, dat over die twee verdieners is gewoon gelul. Want dat zijn gewoon 2 mensen die een relatie hebben en beiden hun eigen baan hebben. En jij neemt het die mensen kwalijk dat JIJ veel belasting moet betalen :')

Voor de zoveelste keer wijs je met het vingertje naar andere mensen, die verantwoordelijk zijn voor de situatie waar jij in zit. Er is er maar 1 verantwoordelijk voor jouw situatie, en dat ben je zelf. Maar dat is vervelend, dus geef je iedereen de schuld behalve jezelf, want dat is niet zo eng.

Wat kun JIJ doen om uit je situatie te komen? Dus niet dat de halve wereld het anders moet gaan doen zodat het jou allemaal komt aanwaaien. Maar JIJ, wat kun JIJ doen. En kom niet met 'een revolutie beginnen', want dat is niet meer dan op je kont blijven zitten.

[ Bericht 33% gewijzigd door CoolGuy op 23-03-2011 15:45:33 ]
pi_94513540
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is een belasting met terugwerkende kracht terwijl de bonussen conform afspraak waren. Uitermate onbetrouwbaar. Hoe zou jij het vinden als er besloten wordt om voor jouw specifiek beroep de IB te verhogen naar 60% en dat met terugwerkende kracht? Even betalen aub.
pi_94514301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het is een belasting met terugwerkende kracht terwijl de bonussen conform afspraak waren. Uitermate onbetrouwbaar. Hoe zou jij het vinden als er besloten wordt om voor jouw specifiek beroep de IB te verhogen naar 60% en dat met terugwerkende kracht? Even betalen aub.
Als ik een salaris had van een miljoen en een miljoen bonus zou krijgen dan mogen ze van mij 60% IB vangen... no problem :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:02:35 #190
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94514399
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als ik een salaris had van een miljoen en een miljoen bonus zou krijgen dan mogen ze van mij 60% IB vangen... no problem :)
Daarmee zeg je dus dat het nu NIET mag? Beetje hypocriet....
Thucydides
pi_94514513
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:40 schreef CoolGuy het volgende:

Nu nog een keer, maar dan serieus. Want ik hoor nu een beetje een klein meisje huilen. Overigens, dat over die twee verdieners is gewoon gelul. Want dat zijn gewoon 2 mensen die een relatie hebben en beiden hun eigen baan hebben. En jij neemt het die mensen kwalijk dat JIJ veel belasting moet betalen :')
Tweeverdieners met kinderen en een koopwoning hebben meestal een dikke HRA, toeslag kinderopvang, kinderbijslag, schoolgaande kinderen en met hun onverantwoordelijke leengedrag tasten ze ook nog eens de waarde van het geld aan.... ja... daar heb ik last van :)

quote:
Voor de zoveelste keer wijs je met het vingertje naar andere mensen, die verantwoordelijk zijn voor de situatie waar jij in zit. Er is er maar 1 verantwoordelijk voor jouw situatie, en dat ben je zelf. Maar dat is vervelend, dus geef je iedereen de schuld behalve jezelf, want dat is niet zo eng.
Ik geef niemand ergens de schuld van zodra deze mensen hun eigen kosten gaan betalen en niet langer de hand gaan ophouden bij anderen. Lijkt mij wel zo sociaal toch?

quote:
Wat kun JIJ doen om uit je situatie te komen? Dus niet dat de halve wereld het anders moet gaan doen zodat het jou allemaal komt aanwaaien. Maar JIJ, wat kun JIJ doen. En kom niet met 'een revolutie beginnen', want dat is niet meer dan op je kont blijven zitten.
Ik post op fok in de hoop dat morgen alles anders wordt :')
Maar tegen de andere mensen wil ik zeggen, verbeter de wereld en begin bij jezelf. Dus betaal je eigen kinderopvang, onderwijs, hypotheekrente en wat nog niet meer, dan kan mijn IB ook weer eens naar een betaalbaar niveau en houdt ik ook nog wat over van mijn spaarcentjes :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94514552
quote:
4s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:02 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Daarmee zeg je dus dat het nu NIET mag? Beetje hypocriet....
Nee, zeker niet. Ik zeg alleen dat je niet moet zeuren als je zulke bedragen krijgt van je werkgever :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:10:52 #193
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_94514714
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Ik zeg alleen dat je niet moet zeuren als je zulke bedragen krijgt van je werkgever :)
Het is heel simpel. OF je mag achteraf de regels van het spel veranderen, OF dat mag niet. Jij zegt nu: ik vind hem stom, dus bij hem mag het wel. Maar bij mij niet.

En dan zeg ik: ik vind jou stom, dus bij jou mag het ook.

De discussie gaat niet om het bedrag, maar om het principe of je achteraf (!!!) de regels mag veranderen.
Thucydides
  Moderator woensdag 23 maart 2011 @ 16:11:52 #194
16180 crew  CoolGuy
pi_94514759
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ah, dus het probleem is niet zo zeer de tweeverdieners. Het probleem is dat jij dat geld gewoon niet hebt. Want als je het geld wel had gehad, dan was het alelmaal geen probleem geweest. Jouw probleem is gewoon een gebrek aan geld. Dat is waarschijnlijk te wijten (ik zeg maar gewoon wat ik denk) aan jouw baan wat weer een gebrek aan opleiding is. Dat ben je helemaal zelf hoor. Heeft helemaal niks met 2verdieners te maken.

Jij vind die regeltjes etc allemaal prima, zolang jij het ook maar kunt betalen. Zodra je dat niet kunt ga je huilen en is het de schuld van anderen. Lekker makkelijk.
pi_94515802
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:10 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Het is heel simpel. OF je mag achteraf de regels van het spel veranderen, OF dat mag niet. Jij zegt nu: ik vind hem stom, dus bij hem mag het wel. Maar bij mij niet.

En dan zeg ik: ik vind jou stom, dus bij jou mag het ook.

De discussie gaat niet om het bedrag, maar om het principe of je achteraf (!!!) de regels mag veranderen.
Aah... de principes.... in principe zijn alle banken failliet... principes moet je handhaven... helemaal mee eens w/
Helaas heeft de hulp aan de banken dit principe verworpen en daarom kan nu werkelijk alles toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_94515836
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tweeverdieners met kinderen en een koopwoning hebben meestal een dikke HRA, toeslag kinderopvang, kinderbijslag, schoolgaande kinderen en met hun onverantwoordelijke leengedrag tasten ze ook nog eens de waarde van het geld aan.... ja... daar heb ik last van :)

HRA is inkomensafhankelijk.... dus dat 2 mensen geld verdienen, betekent niet automatisch dikke HRA.
Dit zelfde geldt voor de kinderbijslag en dergelijke.

Typisch gevalletje van blaten zonder inhoudelijk te weten hoe het zit.
pi_94515866
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:11 schreef CoolGuy het volgende:

Jij vind die regeltjes etc allemaal prima, zolang jij het ook maar kunt betalen. Zodra je dat niet kunt ga je huilen en is het de schuld van anderen. Lekker makkelijk.
Nee.... ik vind die regeltjes niet prima... ook niet met een miljoen op de bank. Ik begrijp eigenlijk ook niet hoe je tot die conclusie gekomen was?
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:39:32 #198
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94515903
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aah... de principes.... in principe zijn alle banken failliet... principes moet je handhaven... helemaal mee eens w/
Helaas heeft de hulp aan de banken dit principe verworpen en daarom kan nu werkelijk alles toch?
In feiten ben je pas failliet als je niet meer aan je betalingsverplichtingen kan voldoen en dan zijn de meeste banken niet failliet.
The more debt, the better
pi_94515915
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:37 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

HRA is inkomensafhankelijk.... dus dat 2 mensen geld verdienen, betekent niet automatisch dikke HRA.
Dit zelfde geldt voor de kinderbijslag en dergelijke.

Typisch gevalletje van blaten zonder inhoudelijk te weten hoe het zit.
Sure... allemaal geblaat... in dat geval schaffen we die handel allemaal af.... moet je zien hoe ze zullen steigeren _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_94515940
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:39 schreef flyguy het volgende:

[..]

In feiten ben je pas failliet als je niet meer aan je betalingsverplichtingen kan voldoen en dan zijn de meeste banken niet failliet.
Serieus :?

In dat geval zijn juist alle banken failliet.... nog nooit van een bankrun gehoord?
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')