Ik ben wel benieuwd;quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:04 schreef voice-over het volgende:
Banken moeten gewoon genationaliseerd worden. En onbeschaafde mensen als Hommes? Tja, het liefst wil ik zijn rotkop op een hakblok van het schavot maar we leven in een beschaafd land hè?
CEO's, managers, controllers en ander leugenachtig tuig zijn gewoon parasieten. De enige reden dat zij zo 'belangrijk' zijn heeft te maken met de machtsverdeling binnen een organisatie. De koning deed vroeger ook niks belangrijks maar profiteerde wel het meest. Organisaties zijn net kleine koninkrijkjes met aan het hoofd kleine dictatortjes en ander slavendrijvend volkquote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:49 schreef Asfyxia het volgende:
Als wetenschappers en ingenieurs ook bonussen zouden gaan eisen voor hun "uitzonderlijke prestaties", oftewel voor de hoeveelheid winst die door hun inzet gegenereerd wordt, dan zou er voor al dat financiële tuig en al die "toppers" geen rooie cent meer overblijven.
Leuk dat er een controller en een CEO enz. rondloopt, fijn al die overhead. Maar uiteindelijk gaat het erom dat er vernieuwende producten ontwikkeld worden, waarvan consumenten denken dat ze die (brood)nodig hebben. En dat heb ik een CEO echt nog nooit zien doen.
Ik ben al weg bij ING sinds de PB verdween, de ING werd zelfs 10 jaar geleden al door de andere banksters besmeerd met termen als 'Ali Baba bank'. Dat was uiteraard uit afgunst want de opperbanksters van ING verdiende toen al reeds het dubbelequote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen zijn opgestapt of dreigden op te stappen om tot dit besluit te komen?
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:58 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Indien die wetenschappers en ingenieurs vooraf 50% van hun salaris inleveren dan is dat goed mogelijk.
Kan zijn maar ik ben dit keer een voorstander... belasten dat tuig en rap een beetje, laat de banken maar opzouten naar een land waar ze wel zitten te wachten op deze toppersquote:Op woensdag 23 maart 2011 00:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat een schandalige schertsvertoning
Zie daar het beste argument waarom je dit soort virtuele luchtkastelen het beste in 1 keer kan afschrijven. Substantieel gezien stellen ze nl. niets voor, komt omdat ze niets anders als gebakken lucht producerenquote:Op woensdag 23 maart 2011 01:11 schreef Drive-r het volgende:
Mooie, dan keldert de waarde van die banken ook direct naar 0 en kan de staat naar zijn geld fluiten. Mooi resultaat, paar miljard extra belasting en tientallen miljarden in afschrijving op hun investering in deze banken...
HAHAHA "ze verdienen een pak rammel"quote:PVV-Kamerlid Roland van Vliet toonde zich in het Radio-programma Nog Steeds Wakker Nederland niet onder de indruk. "Ik vind het zo slap, zo mosterd na de maaltijd-achtig. Ze verdienen gewoon een pak rammel."
Het argument dat toptalenten zonder bonus naar het buitenland vertrekken noemt hij 'flauwekul'. "Er zijn genoeg fatsoenlijke managers die dan een stoel kunnen opschuiven."
*Note to self: stem de volgende keer PVV want zulk populistisch en opportuun taalgebruik bevalt mij welquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:
Van de frontpage:
HAHAHA "ze verdienen een pak rammel"
Hoe ze het doen weet ik niet, maar de PVV brengt me elke keer weer aan het lachen. Daarom stem ik er ook op, natuurlijk. Gewoon voor de leut.
De top van de ING dient in het openbaar afgeranseld te worden, wat een amorele idioten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:
Van de frontpage:
[..]
HAHAHA "ze verdienen een pak rammel"
Vroege 1 april grap?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kamer: nummer mee naar nieuwe bank
Mensen die van bank veranderen, moeten hun rekeningnummer kunnen meenemen. De Tweede Kamer heeft een motie daarover van D66 en GroenLinks met algemene stemmen aangenomen.
De partijen vinden dat mensen die ontevreden zijn over hun bank, eenvoudiger moeten kunnen overstappen. Ook bij het overstappen van telefoonprovider is het immers mogelijk het telefoonnummer te houden.
Rompslomp
Als klanten naar een andere bank willen overstappen, krijgen ze nieuw rekeningnummer. Dat leidt tot veel administratieve rompslomp.
Voor het zomerreces wil de Kamer een brief van het kabinet ontvangen, waarin staat hoe het nummerbehoud geregeld kan worden.
http://nos.nl/artikel/227(...)aar-nieuwe-bank.html
Nu dus geen enkele reden meer om bij de ING te blijven
![]()
Het is je bekend dat de beloning van Hommen conform de code banken was?quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
In Ierland geven ze het goede voorbeeld![]()
Ierse bankiers op de wip
Bestuurders van Ierse banken die niet aan de nieuwe gedragscode voldoen, zullen door de Ierse centrale bank uit hun functie worden gezet.Het gaat om bestuurders van banken die staatssteun hebben gekregen.
![]()
Als de centrale bank het nodig acht, zal ze bestuurders zelfs in de weg staan om opnieuw directeur te worden.Dat zegt Matthew Elderfield, hoofd van de Ierse financiële toezichthouder, gisteren in een gepubliceerde speech.
De nieuwe, strenge gedragscode voor bankiers is in het leven geroepen om mede het vertrouwen van de financiële markten in de Ierse banken te herstellen
http://www.fd.nl/artikel/21739546/ierse-bankiers-wip
Zo Hommen eat this
JK de J doet dit ook alleen maar om onrust te voorkomen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:20 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het is je bekend dat de beloning van Hommen conform de code banken was?
quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:20 schreef Xtreem het volgende:
Gelukkig ben je niet te betrappen op feitelijke juistheden....quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]met de nadruk op was
Nu is hij gewoon 100% belast
![]()
Daarna je geld in een oude sok. Geld lenen Goed bezig zijn kost geld.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:30 schreef Spezza19 het volgende:
Overstappen naar Triodos.... uhm... de mensen die Triodos hebben opgericht komen voornamelijk bij ING vandaan en daarbij investeert Triodos ook rustig in niet ethische dingen...
Overstappen naar ASN.... uhm.... ASN is onderdeel van oplichtersclubje SNS.....
Ja mensen.... als je maar "goed" bezig bent...
je ondertitel is Arrogante zakquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:28 schreef Xtreem het volgende:
Gelukkig ben je niet te betrappen op feitelijke juistheden....
En nu weer terug naar de inhoud....quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
je ondertitel is Arrogante zak![]()
dan moet je wel bij de ING werken![]()
Reageer je ook nog op de rest?quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zat ik er weer eens naast met feitelijke onjuistheden![]()
Wat maakt dat uit? Ik noem het gewoon voortschrijdend inzichtquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:20 schreef Xtreem het volgende:
Je bedoelt zoiets als fiscale wetgeving, die nooit met terugwerkende kracht gewijzigd wordt als wat politici het volk een toneelstukje moet opvoeren?quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Ik noem het gewoon voortschrijdend inzicht![]()
De code banken is gewoon een lachertje... beter is het om wetgeving te maken, dan weten de betrokken partijen gewoon waar ze aan toe zijn en kunnen ze op hun strepen gaan staan
Mja, zonder die code had de bonus van de heer Hommen rond de 7 miljoen gelegen....quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Ik noem het gewoon voortschrijdend inzicht![]()
De code banken is gewoon een lachertje... beter is het om wetgeving te maken, dan weten de betrokken partijen gewoon waar ze aan toe zijn en kunnen ze op hun strepen gaan staan
Raar... dat heb je ook met banken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:19 schreef Xtreem het volgende:
'Het volk' beschuldigt politici altijd van holle frasen e.d. , en nu roepen ze de holste van allemaal, en 'het volk' springt van geluk.
Ieder volk krijgt de regering die het verdient....
En wat als de politieke wind zo waait dat jij de lul bent? Dan accepteer je dat ook zonder morren?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kan zijn maar ik ben dit keer een voorstander... belasten dat tuig en rap een beetje, laat de banken maar opzouten naar een land waar ze wel zitten te wachten op deze toppers
De wind waait al jaren ongunstig voor mij, dus enige verandering zie ik met interesse tegemoet. Overigens kun je dit 'amper de lul' noemen... een bankster die slechts 1 miljoen krijgt i.p.v. 2 miljoenquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En wat als de politieke wind zo waait dat jij de lul bent? Dan accepteer je dat ook zonder morren?
Waarom waait de wind al jaren ongunstig voor jou? Kun je dat uitleggen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De wind waait al jaren ongunstig voor mij, dus enige verandering zie ik met interesse tegemoet. Overigens kun je dit 'amper de lul' noemen... een bankster die slechts 1 miljoen krijgt i.p.v. 2 miljoen
Ik betaal nodeloos teveel belasting met name voor over gesubsidieerde tweeverdienersquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom waait de wind al jaren ongunstig voor jou? Kun je dat uitleggen?
Nu nog een keer, maar dan serieus. Want ik hoor nu een beetje een klein meisje huilen. Overigens, dat over die twee verdieners is gewoon gelul. Want dat zijn gewoon 2 mensen die een relatie hebben en beiden hun eigen baan hebben. En jij neemt het die mensen kwalijk dat JIJ veel belasting moet betalenquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik betaal nodeloos teveel belasting met name voor over gesubsidieerde tweeverdieners![]()
Betalen voor mensen die ziek en oud zijn vind ik prima maar om nu bij te moeten dragen aan de decadente levensstijl van tweeverdieners
Het is een belasting met terugwerkende kracht terwijl de bonussen conform afspraak waren. Uitermate onbetrouwbaar. Hoe zou jij het vinden als er besloten wordt om voor jouw specifiek beroep de IB te verhogen naar 60% en dat met terugwerkende kracht? Even betalen aub.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De wind waait al jaren ongunstig voor mij, dus enige verandering zie ik met interesse tegemoet. Overigens kun je dit 'amper de lul' noemen... een bankster die slechts 1 miljoen krijgt i.p.v. 2 miljoen
Als ik een salaris had van een miljoen en een miljoen bonus zou krijgen dan mogen ze van mij 60% IB vangen... no problemquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is een belasting met terugwerkende kracht terwijl de bonussen conform afspraak waren. Uitermate onbetrouwbaar. Hoe zou jij het vinden als er besloten wordt om voor jouw specifiek beroep de IB te verhogen naar 60% en dat met terugwerkende kracht? Even betalen aub.
Daarmee zeg je dus dat het nu NIET mag? Beetje hypocriet....quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als ik een salaris had van een miljoen en een miljoen bonus zou krijgen dan mogen ze van mij 60% IB vangen... no problem
Tweeverdieners met kinderen en een koopwoning hebben meestal een dikke HRA, toeslag kinderopvang, kinderbijslag, schoolgaande kinderen en met hun onverantwoordelijke leengedrag tasten ze ook nog eens de waarde van het geld aan.... ja... daar heb ik last vanquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
Nu nog een keer, maar dan serieus. Want ik hoor nu een beetje een klein meisje huilen. Overigens, dat over die twee verdieners is gewoon gelul. Want dat zijn gewoon 2 mensen die een relatie hebben en beiden hun eigen baan hebben. En jij neemt het die mensen kwalijk dat JIJ veel belasting moet betalen![]()
Ik geef niemand ergens de schuld van zodra deze mensen hun eigen kosten gaan betalen en niet langer de hand gaan ophouden bij anderen. Lijkt mij wel zo sociaal toch?quote:Voor de zoveelste keer wijs je met het vingertje naar andere mensen, die verantwoordelijk zijn voor de situatie waar jij in zit. Er is er maar 1 verantwoordelijk voor jouw situatie, en dat ben je zelf. Maar dat is vervelend, dus geef je iedereen de schuld behalve jezelf, want dat is niet zo eng.
Ik post op fok in de hoop dat morgen alles anders wordtquote:Wat kun JIJ doen om uit je situatie te komen? Dus niet dat de halve wereld het anders moet gaan doen zodat het jou allemaal komt aanwaaien. Maar JIJ, wat kun JIJ doen. En kom niet met 'een revolutie beginnen', want dat is niet meer dan op je kont blijven zitten.
Nee, zeker niet. Ik zeg alleen dat je niet moet zeuren als je zulke bedragen krijgt van je werkgeverquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:02 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Daarmee zeg je dus dat het nu NIET mag? Beetje hypocriet....
Het is heel simpel. OF je mag achteraf de regels van het spel veranderen, OF dat mag niet. Jij zegt nu: ik vind hem stom, dus bij hem mag het wel. Maar bij mij niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik zeg alleen dat je niet moet zeuren als je zulke bedragen krijgt van je werkgever
Ah, dus het probleem is niet zo zeer de tweeverdieners. Het probleem is dat jij dat geld gewoon niet hebt. Want als je het geld wel had gehad, dan was het alelmaal geen probleem geweest. Jouw probleem is gewoon een gebrek aan geld. Dat is waarschijnlijk te wijten (ik zeg maar gewoon wat ik denk) aan jouw baan wat weer een gebrek aan opleiding is. Dat ben je helemaal zelf hoor. Heeft helemaal niks met 2verdieners te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als ik een salaris had van een miljoen en een miljoen bonus zou krijgen dan mogen ze van mij 60% IB vangen... no problem
Aah... de principes.... in principe zijn alle banken failliet... principes moet je handhaven... helemaal mee eensquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:10 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het is heel simpel. OF je mag achteraf de regels van het spel veranderen, OF dat mag niet. Jij zegt nu: ik vind hem stom, dus bij hem mag het wel. Maar bij mij niet.
En dan zeg ik: ik vind jou stom, dus bij jou mag het ook.
De discussie gaat niet om het bedrag, maar om het principe of je achteraf (!!!) de regels mag veranderen.
HRA is inkomensafhankelijk.... dus dat 2 mensen geld verdienen, betekent niet automatisch dikke HRA.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tweeverdieners met kinderen en een koopwoning hebben meestal een dikke HRA, toeslag kinderopvang, kinderbijslag, schoolgaande kinderen en met hun onverantwoordelijke leengedrag tasten ze ook nog eens de waarde van het geld aan.... ja... daar heb ik last van
Nee.... ik vind die regeltjes niet prima... ook niet met een miljoen op de bank. Ik begrijp eigenlijk ook niet hoe je tot die conclusie gekomen was?quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
Jij vind die regeltjes etc allemaal prima, zolang jij het ook maar kunt betalen. Zodra je dat niet kunt ga je huilen en is het de schuld van anderen. Lekker makkelijk.
In feiten ben je pas failliet als je niet meer aan je betalingsverplichtingen kan voldoen en dan zijn de meeste banken niet failliet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah... de principes.... in principe zijn alle banken failliet... principes moet je handhaven... helemaal mee eens![]()
Helaas heeft de hulp aan de banken dit principe verworpen en daarom kan nu werkelijk alles toch?
Sure... allemaal geblaat... in dat geval schaffen we die handel allemaal af.... moet je zien hoe ze zullen steigerenquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:37 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
HRA is inkomensafhankelijk.... dus dat 2 mensen geld verdienen, betekent niet automatisch dikke HRA.
Dit zelfde geldt voor de kinderbijslag en dergelijke.
Typisch gevalletje van blaten zonder inhoudelijk te weten hoe het zit.
Serieusquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:39 schreef flyguy het volgende:
[..]
In feiten ben je pas failliet als je niet meer aan je betalingsverplichtingen kan voldoen en dan zijn de meeste banken niet failliet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |