Lijkt me sterk. Ze hadden al veel geluk met die ene die ze eerder neerschoten. de wapens die ze tot hun beschikking hebben zijn vooral effectief tegen heli's.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:22 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
jenanmoussa Jenan
Rebel source tells me: 4 warplanes shot down by rebels today in #Benghazi. One plane, not shot down, bombed a rebels' military camp. #Libya
4 hours ago
4!?
Volgens sommige info hebben de rebellen beschikking overquote:Op donderdag 17 maart 2011 19:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ze hadden al veel geluk met die ene die ze eerder neerschoten. de wapens die ze tot hun beschikking hebben zijn vooral effectief tegen heli's.
Ja, Shilka's. Vooral effectief tegen helikopters. Niet dat het onmogelijk is hoor, alleen onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens sommige info hebben de rebellen beschikking over
[ afbeelding ]
Light armored, self-propelled, radar guided anti-aircraft weapon system, 23mm rounds
quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ghaddafi live. op AJE. Met beelden van gisteren er bij.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:42 schreef shomila het volgende:
Gadaffi op de radio weer behoorlijk van het padje af.
معمر القذافيquote:
Vier lijkt me ook teveel. Ben echt toe aan real-time-updates.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:30 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja, Shilka's. Vooral effectief tegen helikopters. Niet dat het onmogelijk is hoor, alleen onwaarschijnlijk.
Ik denk dat ze gewoon uit de lucht gevallen zijn wegens brandstof gebrek.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:45 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Vier lijkt me ook teveel. Ben echt toe aan real-time-updates.
© ANPquote:TRIPOLI - Het regime van Muammar Kaddafi heeft gewaarschuwd dat een militaire interventie in Libië het civiele lucht- en zeeverkeer in het Middellandse Zeegebied in gevaar zal brengen. Het land vergeldt een buitenlandse militaire aanval door burgerdoelen te treffen.
De Libische minister van Defensie zei dat donderdag op de staatstelevisie.
''Elke militaire daad tegen Libië zal het maritieme verkeer en het luchtverkeer in het Middellandse Zeegebied blootstellen aan gevaar. Civiele en militaire faciliteiten zullen doelwit zijn van de tegenaanval van Libië", aldus de minister.
''Het Middellandse Zeegebied zal niet alleen op de korte termijn in gevaar zijn, maar ook op de lange termijn."
De bedreigingen zijn een reactie op de militaire maatregelen die mogelijk worden genomen. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties stemt donderdagavond over een voorstel voor een no-flyzone boven Libië. Mogelijk beslist de raad ook over verdergaande maatregelen.
Concept
Een concept van de VN-resolutie over Libië waar de VN-Veiligheidsraad donderdagavond over stemt, rept van het instellen van een no-flyzone en van ''alle noodzakelijke maatregelen" om bedreigde burgers te beschermen.
Het Britse persbureau Reuters heeft inzage in de tekst gehad. Een bezettingsmacht in Libië wordt in de resolutie uitgesloten.
Maar, maar, ...quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die tanker die de oppositie gekaapt heeft bevat 26.000 ton "gasoline". Bron AJE.
Is dat benzine, diesel, of een verzamelnaam voor beide?
quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:49 schreef svann het volgende:
Gaddafis cousin reportedly seeking fuel for Libyan troops through Malta suppliers
Je krijgt niet betaald?quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:54 schreef Bartholomaeus het volgende:
Mooie menigte in Benghazi! Trouwens schandalig hoe de NOS om gaat met haar bronnen (iets met mijn nepaccount op Hotmail)
Geloof het of niet, maar de preciese vertaling van zijn naam in het Nederlands is Kazafi.quote:
Ik kan me nog een foto herinneren van een Libische rebel met dit:quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Volgens sommige info hebben de rebellen beschikking over
[ afbeelding ]
Light armored, self-propelled, radar guided anti-aircraft weapon system, 23mm rounds
Of het ook zo is, is een tweede.
Nee, twee weken geleden wat terug gestuurd en nu pas wat terug..quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je krijgt niet betaald?
Er is geen goede vertaling met ons alfabet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar de preciese vertaling van zijn naam in het Nederlands is Kazafi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |