We wachten af.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:13 schreef QBay het volgende:
Er gaat geen interventie komen vanuit andere landen: niemand heeft er een voordeel bij, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Egypte. Sneu voor de opstandelingen, maar ze staan er alleen voor.
Zoals ik het eerder al zei...quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:15 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Zo erg...de familie in Ajdabya, Libie, waar we vorige week nog sliepen, heeft 24-jarige zoon verloren.Doodgeschoten door Kadhafi leger.![]()
Ze hoeven niet eens VOOR te stemmen. Gewoon hun veto-recht niet gebruiken.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:16 schreef Monidique het volgende:
Ik heb het gevoel dat de no-fly-zone (militaire aanval) eraan komt. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat China en Rusland zullen instemmen, hoewel de Russische minister van Buitenlandse Zaken gisteren wel duidelijk zei dat het wat hen betreft van de regio afhing -ja, dus-. Misschien dat er een beperkte motie wordt aangenomen die wordt "gelezen" als volmacht om Libië aan te vallen, zoals het Westen deed met de Irak-resolutie. Echter, zelfs als er geen resolutie komt, denk ik dat er iets gaat gebeuren, want de landen hebben zich te sterk uitgelaten. Het kan zomaar na vanavond wel eens flink mis gaan lopen. Of niet. Who know...
De VN beslist niets. De VN is maar een verzameling landen en in dit specifieke geval moeten met name Rusland en China zich voldoende opgefokt voelen. Hoe aannemelijk is dat?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
http://nos.nl/tekst/22641(...)+%28NOS+Teletekst%29
[..]
Hoop dat de VN een beetje wordt opgefokt nu zodat ze beslissen dat er interventie komt.
quote:Egypt said on Thursday it would not be involved in any military intervention in its neighbor Libya after US Secretary of State Hillary Clinton said discussions were under way about possible Arab involvement.
"Egypt will not be among those Arab states. We will not be involved in any military intervention. No intervention period," Egyptian Foreign Ministry spokeswoman Menha Bakhoum told Reuters.
She was responding to comments by Clinton, who visited Egypt before travelling to Tunisia where she spoke on Thursday about a possible Arab role. A French diplomatic source also said any action could involve France, Britain, the United States and one or more Arab states.
Ja. 9 landen voor en geen veto, zoiets las ik laatst.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ze hoeven niet eens VOOR te stemmen. Gewoon hun veto-recht niet gebruiken.
Niet, Khaddafi is nog altijd welkom in het Kremlin. Rusland en China zullen zeker tegen een no-flyzone zijn. Dus waarschijnlijk komt 'ie er dan ook niet. Want alle leden in die raad moeten voorstemmen. Ben benieuwd hoe Frankrijk daarop in gaat spelen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
De VN beslist niets. De VN is maar een verzameling landen en in dit specifieke geval moeten met name Rusland en China zich voldoende opgefokt voelen. Hoe aannemelijk is dat?
Eigenlijk wel begrijpelijk. Egypte heeft recent al veel meegemaakt en heeft Israel ook nog als risicofactor.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:18 schreef rakotto het volgende:
Egypt says won't intervene militarily in Libya
[..]
Negen voor en geen veto (tegen van P-5 dus). Rusland en China kunnen ervoor kiezen zich van stemming te onthouden. In het geval van China lijkt mij dat twijfelachtig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:19 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Niet, Khaddafi is nog altijd welkom in het Kremlin. Rusland en China zullen zeker tegen een no-flyzone zijn. Dus waarschijnlijk komt 'ie er dan ook niet. Want alle leden in die raad moeten voorstemmen. Ben benieuwd hoe Frankrijk daarop in gaat spelen.
Geen idee. Het is wel een reporter die ik volg.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:17 schreef Bartholomaeus het volgende:
Dit is denk ik de vrouw van gpdMiddleEast: http://twitter.com/jenanmoussa
Zelf schieten. Met de Arabische Liga, UK, Denemarken en Malta.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:19 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Niet, Khaddafi is nog altijd welkom in het Kremlin. Rusland en China zullen zeker tegen een no-flyzone zijn. Dus waarschijnlijk komt 'ie er dan ook niet. Want alle leden in die raad moeten voorstemmen. Ben benieuwd hoe Frankrijk daarop in gaat spelen.
nog geen half uur geleden bestond ie nogquote:Sorry, that page doesnt exist!
Is hij daadwerkelijk vermoord of gesneuveld?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:17 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Vermoorde jongen heette Riyad, ontzettend aardige en levendige gast. Goed engels, heel spontaan. Vol met dromen over vrijheid...
Hier doet ie het.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:24 schreef yavanna het volgende:
[quote]Op donderdag 17 maart 2011 20:25 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
hea?
http://twitter.com/#!/jenanmoussa
[..]
nog geen half uur geleden bestond ie nog
.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zelf schieten. Met de Arabische Liga, UK, Denemarken en Malta.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:25 schreef Marksen het volgende:
Al Jazeera ticker: Bronnen melden dat Frankrijk zich voorbereidt op het uitvoeren van bombardementen op Bab Aziziya compound zodra de resolutie een feit is.
Told you so.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:25 schreef Marksen het volgende:
Al Jazeera ticker: Bronnen melden dat Frankrijk zich voorbereidt op het uitvoeren van bombardementen op Bab Aziziya compound zodra de resolutie een feit is.
Haha die Fransen zijn echt pissed op de Gadaffi's.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:25 schreef Marksen het volgende:
Al Jazeera ticker: AJ bronnen melden dat Frankrijk zich voorbereidt op het uitvoeren van bombardementen op Bab Aziziya compound zodra de resolutie een feit is.
Dat wordt dus geen liverpool kijken zometeen, maar live bombardementen van de Fransen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
#SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Jazeera: Reuters: UN draft resolution authorises no-fly zone over Libya
6 minutes ago
Hier staat slechts dat de voorgestelde resolutie een no-fly-zone inhoudt, wat we al wisten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat wordt dus geen liverpool kijken zometeen, maar live bombardementen van de Fransen.
Waarom hebben Nederlanders zo vaak een hekel aan de Fransen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:27 schreef von_Preussen het volgende:
Blijkbaar zijn de Fransen bang om hun belangen in Libië als Ghadaffi aan de macht blijft.
De Fransen blijven toch het naarste rotvolk wat er is.
Oliedeals.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:29 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben benieuwd welk diplomatiek cadeau de Russen en de Chinezen terug krijgen.
Eén van formaat, schat ik zo.
Wat denk je dat er gebeurd als er (Franse) vliegtuigen in het Libische luchtruim komen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hier staat slechts dat de voorgestelde resolutie een no-fly-zone inhoudt, wat we al wisten.
Zo te zien maar een kilometer bij een kilometer breed. Midden in een stad. Kan van alles misgaan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:29 schreef Marksen het volgende:
Het Bab Aziziyah terrein is in ieder geval perfect om flink te bunker busteren. Groot gebied en geen woningen van onschuldige burgers in de buurt.
Ja, maar ik bedoel, het is geen nieuw nieuws. Er lijkt gedacht te worden dat het is aangenomen, dat is het niet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:31 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als er (Franse) vliegtuigen in het Libische luchtruim komen?
Dan gaat er volgens mij toch echt geschoten worden, en dat gaat van kwaad tot erger.
Ze hebben gelijk, het zijn honden die verwaande Fransmannetjes.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waarom hebben Nederlanders zo vaak een hekel aan de Fransen?
Dan is het oorlog ja. Maar weet wel dat Khaddafi dan zo onder de voet wordt gelopen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:31 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als er (Franse) vliegtuigen in het Libische luchtruim komen?
Dan gaat er volgens mij toch echt geschoten worden, en dat gaat van kwaad tot erger.
Een patriottisch volk honden noemen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ze hebben gelijk, het zijn honden die verwaande Fransmannetjes.
Oh op die fietsquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel, het is geen nieuw nieuws. Er lijkt gedacht te worden dat het is aangenomen, dat is het niet.
Dat geloof ik niet. Hij zat al wat eerder te pushen dat het deze richting op zou gaan. Wat erachter zit weet ik niet maar ik denk eerder dat het een rationele strategische zet. Wellicht wordt later duidelijker wat erachter zit of welke zaken 1+1=2 maken wat betreft het pushen voor sancties.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:32 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb wel het idee dat Sarkozy vanuit emotie regeert en reageert. Dat is een slechte zaak. Kan alleen maar slechter uitpakken voor de Fransen. Tè emotionele regeringsleiders hebben nog nooit iets goeds gebracht in de historie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |