Er komt ook niet bijzonder veel nieuws naar buiten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:37 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik vond het zo stil op FP over Japan vandaag. Stilte voor de storm? :/
Dat is langer aankleden dan blussenquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:04 schreef LSD.tv het volgende:
Zo loopt de brandweer er bij, die het boeltje 2 min heeft proberen te blussen
[ afbeelding ]
Je zal maar moeten pissen nadat je net alle kleding aan hebtquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Dat is langer aankleden dan blussen
Gewoon in je broek, weer een beschermlaag erbij.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:41 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Je zal maar moeten pissen nadat je net alle kleding aan hebt
Ik plaats ''em nog maar een keer, de INES scale:quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:29 schreef Toad het volgende:
Is bekend hoe de IAEA deze ramp classificeert op de INES-schaal? Ik hoor daar zo weinig over. Het klinkt misschien een beetje triviaal, maar het is toch interessant om te weten hoe het IAEA de ramp op dit moment duidt.
hoe denk je dat wielrenners dat doenquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:41 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Je zal maar moeten pissen nadat je net alle kleding aan hebt
Zit wel zout in je pis. Als je dan een handstand doet heb je er weer wat jodium bij.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:45 schreef Wing het volgende:
[..]
Gewoon in je broek, weer een beschermlaag erbij.
Ik herinner me een quote laatst hier ook in 1 van de draadjes over de kerncentrales in Japan, en daarin zeiden ze dat de experts en deskundige bij de kerncentrale in een crisissituatie misschien niet eens de tijd hebben om nieuws bekend te maken aan mensen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:37 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik vond het zo stil op FP over Japan vandaag. Stilte voor de storm? :/
de mannelijke staan gewoon langs de kant te pissen hoor...quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:47 schreef simmu het volgende:
[..]
hoe denk je dat wielrenners dat doen![]()
en om de horror af te maken: hoe denk je dat vrouwelijke wielrensters dat doen?
en de finishing touch: als die vrouwelijke wielrensters ongesteld zijn?
Ik hoop niet dat ze een nieuw level aan die schaal toevoegen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:47 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik plaats ''em nog maar een keer, de INES scale:
[ afbeelding ]
Three Mile Island accident was door de IAEA ingeschaald als INES level 5 en Tjernobyl als level 7, het hoogste niveau. De Japanse regering heeft Fukushima ingeschaald als INES level 4, maar de meeste experts zijn het er toch wel over eens dat het eigenlijk level 6 is, met een aannemelijkheid om een INES level 7 te worden.
P.S.: je moet voor de gein 'ns alleen INES intikken op de Google Afbeeldingen
vandaar dat die dan verliestquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:48 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
de mannelijke staan gewoon langs de kant te pissen hoor...
ze hebben niet voor niets een zeemleren broek aan. Die marathonlopers doen het ook zo, was er nog eens eentje met diaree. Hij won geloof ik wel, maar het zag er niet uit....quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:48 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
de mannelijke staan gewoon langs de kant te pissen hoor...
Ruikt ook niet zo frisquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:51 schreef phileine het volgende:
[..]
ze hebben niet voor niets een zeemleren broek aan. Die marathonlopers doen het ook zo, was er nog eens eentje met diaree. Hij won geloof ik wel, maar het zag er niet uit....
Daar ligt de moraal bij sommige mensen nog steeds hoogquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:58 schreef superworm het volgende:
#
1351: Andrew Dickinson, in Hiroshima, writes: "Today a shopkeeper who overcharged me for some fruit cycled to the bus station on the off chance of finding me to pay me back. Japanese spirit and kindness remains strong." Have Your Say
Elke stap zal een extra aanslag op de gezondheid van de mensen ter plekke zijn. Die stappen worden niet snel genomen, pas als de stap ervoor niet het verwachte resultaat levert.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:57 schreef bokaal het volgende:
Ze nemen iedere keer rigoureusere maatregelen, zoals helicopters met zakken water, trucks met waterkanonnen... maareh... als ze die al klaar hadden staan, dus iedere keer 2 schalen vooruit hadden gedacht, had wat nu al is, niet al lang voorkomen kunnen zijn?
M.a.w: kunnen er nu nog stappen vooruit gedacht worden om te redden wat er te redden valt?
Volgens mij is het antwoord daarop de tsunami.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:57 schreef bokaal het volgende:
Ze nemen iedere keer rigoureusere maatregelen, zoals helicopters met zakken water, trucks met waterkanonnen... maareh... als ze die al klaar hadden staan, dus iedere keer 2 schalen vooruit hadden gedacht, had wat nu al is, niet al lang voorkomen kunnen zijn?
M.a.w: kunnen er nu nog stappen vooruit gedacht worden om te redden wat er te redden valt?
De straling zal alleen maar hoger worden, dus een groter risico voor diegene die er iets aan kunnen gaan doen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:59 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Elke stap zal een extra aanslag op de gezondheid van de mensen ter plekke zijn. Die stappen worden niet snel genomen, pas als de stap ervoor niet het verwachte resultaat levert.
er gebeurt ook te weinig,quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:01 schreef SemperSenseo het volgende:
NOS journaal begint niet meer met de nucleaire crisis in Japan!
Als optie B werkt, dan is het niet nodig om mensen met optie C naar binnen sturen, voor het geval dat. Je brengt mensen dan onnodig in een nog grotere levensbedreigende situatie.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:03 schreef bokaal het volgende:
[..]
De straling zal alleen maar hoger worden, dus een groter risico voor diegene die er iets aan kunnen gaan doen.
Een aantal dagen geleden werd er iedere keer gezegd: "neuh, dit wordt geen Tjernobyl II, écht niet!" Zoals het er nu uit ziet, lijkt het er behoorlijk op en biedt iedere poging om het onder controle te houden, geen soelaars.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:02 schreef phileine het volgende:
het is daar zonder die problemen bij de kerncentrale al een humanitaire en logistieke ramp op enorme schaal. Er zijn waanzinnige problemen om al die mensen onder te brengen, ze te voorzien van eten, water en warmte doordat de hele infrastructuur verwoest is. Om dus nog maar niet te spreken over ingewikkeld technisch materieel voor de centrale. Natuurlijk zou er onder ideale omstandigheden veel meer mogelijk zijn, maar onder ideale omstandigheden was dit ook nooit gebeurd. (dat kregen ze alleen in tjernobyl voor elkaar)
Wordt het ook niet, want het explodeert niet met grote kracht de hoge atmosfeer in. De worst case is dat het blijft stralen, en dat je daar niets aan kan doen. Dat heeft meer impact op een klein gebied.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:05 schreef bokaal het volgende:
Een aantal dagen geleden werd er iedere keer gezegd: "neuh, dit wordt geen Tjernobyl II, écht niet!" Zoals het er nu uit ziet, lijkt het er behoorlijk op en biedt iedere poging om het onder controle te houden, geen soelaars.
Ik had het over: "er alvast rekening mee houden" dus mensen/materieel klaar hebben staan/organiseren. (zoals je nu ziet, die waterkanonnen die te laat in werden gezet en weer retour moeten omdat de straling te hoog is)quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:05 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Als optie B werkt, dan is het niet nodig om mensen met optie C naar binnen sturen, voor het geval dat. Je brengt mensen dan onnodig in een nog grotere levensbedreigende situatie.
uhm, zelfs de beheerder van het ding geeft toe dat ze het niet weten?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:06 schreef fruityloop het volgende:
Hier staat een heldere (wel engelse) update, van de hudige situatie.
Het lijkt dus allemaal wel wat mee te vallen, volgens de beste info zijn de reactoren gewoon intakt, en de primaire "containment vessels" daarom heen ook. (dat had een Tsjernobyl niet) De gebouwen die beschadigd zijn door de waterstof explosies zijn de secundaire "containment vessels", en de straling die daar uit komt, wordt veroorzaakt door actinides met een halfwaardetijd van minunten.
Ik wilde het er al die tijd niet mee vergelijken, maar als ik deze radarbeelden zo zien, en de wind draait, dan kan ik me voorstellen dat heel het vaste land naar het westen toe, nog jaren lang "gloeit".quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wordt het ook niet, want het explodeert niet met grote kracht de hoge atmosfeer in. De worst case is dat het blijft stralen, en dat je daar niets aan kan doen. Dat heeft meer impact op een klein gebied.
Wat ook al zeer ernstig is, dus dit is niet om het te bagatelliseren.
Fascinerend, inderdaad. Wat een teringzooi.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:05 schreef Perrin het volgende:
Looped beelden van een flyover over de Fukushima-site:
http://www.ustream.tv/channel/iwj7
bron: http://live.reuters.com/Event/Japan_earthquake2
Wat ik alleen niet goed snap, is die Tsunami daar nou wel ook geweest?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:15 schreef NJ het volgende:
[..]
Fascinerend, inderdaad. Wat een teringzooi.
Waar openden ze dan mee? Ik mag hopen dat het Libië was, want ik vind het wel zielig voor die rebellen daar dat dat nu zo wordt ondergesneeuwd door de problemen in Japan. Die verdienen ook veel meer aandacht.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:01 schreef SemperSenseo het volgende:
NOS journaal begint niet meer met de nucleaire crisis in Japan!
De centrale zit direct aan de oostkust van Japan, dus ja.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat ik alleen niet goed snap, is die Tsunami daar nou wel ook geweest?
Want als dat zo is vind ik de puinhoop op de grond eig. nog wel meevallen tov wat de verdere beelden uit de getroffen gebieden...
Ik neem aan met de überpedo van Amsterdam die heeft bekend 83 kinderen te hebben misbruikt / verkracht.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:19 schreef phileine het volgende:
[..]
Waar openden ze dan mee? Ik mag hopen dat het Libië was, want ik vind het wel zielig voor die rebellen daar dat dat nu zo wordt ondergesneeuwd door de problemen in Japan. Die verdienen ook veel meer aandacht.
kloptquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:20 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik neem aan met de überpedo van Amsterdam die heeft bekend 83 kinderen te hebben misbruikt / verkracht.
Ja, dat dacht ik ook, maar dan verbaas ik me dus over de relatief leve parkeerplaatsen waar auto's nog op hun plaats lijken te staan, of kijk ik nou verkeerd.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:20 schreef NJ het volgende:
[..]
De centrale zit direct aan de oostkust van Japan, dus ja.
Ik weet niet waar je kijkt, maar kunnen he tniet gewoon nieuw aangevoerde autos zijn? Van personeel enzo...quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, maar dan verbaas ik me dus over de relatief leve parkeerplaatsen waar auto's nog op hun plaats lijken te staan, of kijk ik nou verkeerd.
Ja, je zag de eerste dagen ook dat 'tsunami-bruin' overal over de oppervlaktequote:Op donderdag 17 maart 2011 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik alleen niet goed snap, is die Tsunami daar nou wel ook geweest?
Want als dat zo is vind ik de puinhoop op de grond eig. nog wel meevallen tov wat de verdere beelden uit de getroffen gebieden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |