zegt meer over die mensen die jij kent, dan de mensen die in het leger zitten..quote:Op maandag 28 maart 2011 16:49 schreef Renaldo het volgende:
meer dan een uitkering jah.....en hier en daar een toeslag. Weet je, ik ken best mensen in het leger en dan vraag ik, wat doen jullie dan buiten de missies en oefenen om?
Niks zeggen ze dan, jah beetje materieel poetsen, schilderen, pokeren, elkaar treiteren, hier en daar een uitreiking om iets en op appel komen....... echt kom op zeg
quote:Op maandag 28 maart 2011 15:47 schreef RonaldV het volgende:
[..]
120 lijkt me een beetje veel, maar we hebben er ooit inderdaad veel meer gehad. Wat je alleen niet moet vergeten is dat de KM destijds ook nog verantwoordelijk was voor de verdediging van Ned. Indië en Ned. Nieuw Guinea. Ten behoeve daarvan hadden we ook nog een vliegdekschip, twee kruisers en een redelijke hoeveelheid destroyers.In de Oost hebben we geen Nederlnads gebied meer, dus dat hoeven we ook niet te verdedigen. Neemt niet weg dat men in de loop van de afgelopen 30 jaar wel aardig is doorgeslagen, daar heb je wel gelijk in.Maar dat is iets waar men in heel Europa aan lijdt, ook de Britten bijvoorbeeld zijn hun enorme leger bijna kwijt, en zij bezuinigen op dit moment nog rigoreuzer dan Nederland. Daar gaat het niet meer met een fileermes of kaasschaaf, maar gewoon met de botte bijl. Best vreemd als je bedenkt dat Nederland en Engeland voor hun handel en dus hun welvaart vrijwel geheel afhankelijk zijn van de veilige doorgang op de wereldoceanen.
Vanaf de jaren 60/70 is het grotendeels één dalende lijn.quote:
Dat hij voor z'n eenheden op komt, dat hij z'n opinie wat vaker geeft. Neem als voorbeeld de Canadese generaal Hillier, die regelmatig erop hamerde dat het Canadese defensie budget desastreus laag was.quote:
Regel het.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:50 schreef Pumatje het volgende:
Yes... Kamp.
we zouden vanuit Defensie zelf eens een keer een statement moeten maken...
om half 5 allemaal vanuit de kazernes op het veld in Den haag formatie moeten aannemen..
opstellen in bataljons formatie.. en een uur blijven staan... zonder geschreeuw, actie borden, balonnen en dikke politieke leiders.... enkel een statement.
quote:
Stop de transporten vanaf EHv maar eens. Misschien dat Den Haag het wel hoort als de hulpverlenings organisaties gaan klagen.quote:we zouden vanuit Defensie zelf eens een keer een statement moeten maken...
om half 5 allemaal vanuit de kazernes op het veld in Den haag formatie moeten aannemen..
opstellen in bataljons formatie.. en een uur blijven staan... zonder geschreeuw, actie borden, balonnen en dikke politieke leiders.... enkel een statement.
quote:
En vanuit de bonden.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:15 schreef Pumatje het volgende:
iemand toevallig in de mogelijkheid zo'n brief samen met mij op te stellen.. of zoiets als ik voorstelde te organiseren. Dat moet vanuit meerdere mensen uit verschillende krijgsmacht delen komen..
het zou iedereen sieren
Niet om het één of ander, maar mag dat wel?quote:Op maandag 28 maart 2011 19:25 schreef Pumatje het volgende:
Nee, aub. Laat de bonden lekker zitten... dat versterkt het signaal niet, maar haalt het juist eerder naar beneden. De bonden hebben een beetje het imago gekregen daarvan..
Mensen verwachten het juist van de bonden.. en totaal niet van Militairen zelf.
Ik ben er echt voor om me hier voor in te zetten.
Simpelweg Bataljons erheen.. het hele malieveld vol. Onaangekondigd...
Ze kijken vanzelf op als ineens het gehele malieveld zwart/groen/bruin ziet van de Militairen, verkerend in absolute rust... een half uur in 1e rust, vervolgens de houding aannemen voor 10 minuten lang, 5 min lang eregroet brengen, inrukken.. en richting de bussen afgemarsd worden.
dat gaat al het nieuws , misschien wel Europees domineren. Het mag ook wel.. het is niet dat we zitten te zeuren... het is namelijk klaar met de afbraak.
Dacht ik ook. Want vervoer is niet gratis.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:21 schreef Clan het volgende:
Ik dacht even dat je materieel wilde meenemen
Zoek even op het incidentje waarbij de MLD met 3 patrouille vliegtuigen over het Binnenhof scheerde, bij wijze van protest ergens in de jaren 70. Ik geloof dat het halve parlement riep dat er een staatsgreep plaats vond. Van mij mag je je actie doen hoor, maar het lijkt me niet slim.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:01 schreef Pumatje het volgende:
dat is teveel.
Hoe kan ik erachter komen of dat mag of niet? of wie kan dat uitzoeken?
oftewel wanneer het weer kalm is rond hillenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:26 schreef paintmeester het volgende:
1 april gaat idd niet door. De nieuwe datum is n.t.b.
Hij schoffeert zijn eigen personeel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 06:56 schreef Cobra4 het volgende:
Wat een verrassing.![]()
Bezuinigingsbrief Defensie komt later
DEN HAAG - De brief waarin minister Hans Hillen (Defensie) zijn bezuinigingen van 1 miljard euro voor Defensie heeft uitgewerkt, komt niet meer deze week naar buiten.
Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen. Later deze week hoopt Defensie aan het personeel te kunnen melden wanneer er wel duidelijkheid gegeven kan worden.
Hillen staat voor de opgave om voorstellen te doen om de komende jaren 1 miljard euro te bezuinigen op Defensie. Naar verwachting zullen tienduizend banen geschrapt worden. De aanstaande bezuinigingen zorgen al voor veel onrust binnen Defensie.
Bron: www.telegraaf.nl
Lees: de bezuinigingen die nu op papier staan leveren ons niet de 1 miljard op.quote:Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen.
Lees : Hillen heeft gewoon dat hele plan nog niet uitgewerkt, want hij zit verstrikt in persoonlijk falen van de afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:48 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Lees: de bezuinigingen die nu op papier staan leveren ons niet de 1 miljard op.
Lees: Hillen heeft de ballen niet om het F16 personeel wat nu voor 3 maanden rond Libië aan het werk is te vertellen dat Leeuwarden dicht gaat. Hij wacht wel tot ze terug zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Lees : Hillen heeft gewoon dat hele plan nog niet uitgewerkt, want hij zit verstrikt in persoonlijk falen van de afgelopen maanden.
Ik denk dat de kans groter is dat Volkel dicht gaat. Je kunt niet de hele luchtmacht onder de rivieren terugtrekken. Dat is de eerste reden, de tweede is dat Leeuwarden veel dichter bij de oefenebieden boven de Noordzee ligt. Dat scheelt op twee punten: geen herrie boven het hele land, en effectiever brandstofgebruik omdat je geen 10 minuten transit van/mnaar Volkel hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lees: Hillen heeft de ballen niet om het F16 personeel wat nu voor 3 maanden rond Libië aan het werk is te vertellen dat Leeuwarden dicht gaat. Hij wacht wel tot ze terug zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |