abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 16:52:26 #201
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94720085
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:49 schreef Renaldo het volgende:
meer dan een uitkering jah.....en hier en daar een toeslag. Weet je, ik ken best mensen in het leger en dan vraag ik, wat doen jullie dan buiten de missies en oefenen om?

Niks zeggen ze dan, jah beetje materieel poetsen, schilderen, pokeren, elkaar treiteren, hier en daar een uitreiking om iets en op appel komen....... echt kom op zeg :')
zegt meer over die mensen die jij kent, dan de mensen die in het leger zitten..

Nu is dit afgelopen.. ga je door, krijg je iig een note, en zorg ik ervoor dat je hier niet meer eens kunt trullen al zou je het willen.. het is offtopic en niets wat je zegt is inhoudelijk danwel onderbouwend.

laatste waarschuwing.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 28 maart 2011 @ 17:00:11 #202
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94720484
topic opgeschoond.

ga dit in de gaten houden.
pi_94721420
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

120 lijkt me een beetje veel, maar we hebben er ooit inderdaad veel meer gehad. Wat je alleen niet moet vergeten is dat de KM destijds ook nog verantwoordelijk was voor de verdediging van Ned. Indië en Ned. Nieuw Guinea. Ten behoeve daarvan hadden we ook nog een vliegdekschip, twee kruisers en een redelijke hoeveelheid destroyers.In de Oost hebben we geen Nederlnads gebied meer, dus dat hoeven we ook niet te verdedigen. Neemt niet weg dat men in de loop van de afgelopen 30 jaar wel aardig is doorgeslagen, daar heb je wel gelijk in.Maar dat is iets waar men in heel Europa aan lijdt, ook de Britten bijvoorbeeld zijn hun enorme leger bijna kwijt, en zij bezuinigen op dit moment nog rigoreuzer dan Nederland. Daar gaat het niet meer met een fileermes of kaasschaaf, maar gewoon met de botte bijl. Best vreemd als je bedenkt dat Nederland en Engeland voor hun handel en dus hun welvaart vrijwel geheel afhankelijk zijn van de veilige doorgang op de wereldoceanen.
quote:
Vanaf de jaren 60/70 is het grotendeels één dalende lijn.

Ben het met je eens, het is helaas niet anders. De politiek beslist. Wat me ook opvalt is dat er sinds de zogenoemde 'flowerpower hippie tijd' *O* van de jaren 60/70 er praktisch geen opbouw meer heeft plaatsgevonden. Het was nou eenmaal de tijdsgeest toen dat er steeds pacifistischer werd gedacht. Grappig is dat degenen die in die tijd zijn opgegroeid nu aan de touwtjes trekken.

Voor de geinteresseerden, hier staan ze allemaal op een rijtje. Vanaf 1945.

Maar gelukkig hebben we de foto's nog! de Karel Doorman w/
pi_94721560
Ik denk dat het vooral heeft te maken dat we Nederlands Nieuw Guinea verloren en dus minder schepen nodig hadden in de oost, kun je ook zien vanaf 1962 neemt het af, dus na afloop van het Papoa conflict ;)

En de politiek was in de jaren 60 best wel rechts hoor, dat pacifistische kwam pas in de jaren 70.
  maandag 28 maart 2011 @ 17:56:59 #205
21467 franske19
Hit the deck!
pi_94723027
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Zoals?
Dat hij voor z'n eenheden op komt, dat hij z'n opinie wat vaker geeft. Neem als voorbeeld de Canadese generaal Hillier, die regelmatig erop hamerde dat het Canadese defensie budget desastreus laag was.
  maandag 28 maart 2011 @ 18:17:57 #206
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94723911
Heb het idee dat van Uhm ook niet op 1 lijn zit met Hillen.. als ik zo naar ze kijk.
Ook Hillen zelf, wat ik over hem heb gehoord verbaasde mij enorm.

het scheen dat hij totaal verrast en verbaasd was dat hij de Post Minister van Defensie kreeg..
Niet op gerekend.

En dan kijk ik naar het verleden van de werkzaamheden van mijn Minister... en dan schrik ik enorm.

Ik weet dat ik in het begin positief was over betrokkene, maar inmiddels weet ik beter.
Ik wil een ander...
pi_94723953
Kamp?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 28 maart 2011 @ 18:50:13 #208
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94725333
Yes... Kamp.

we zouden vanuit Defensie zelf eens een keer een statement moeten maken...
om half 5 allemaal vanuit de kazernes op het veld in Den haag formatie moeten aannemen..

opstellen in bataljons formatie.. en een uur blijven staan... zonder geschreeuw, actie borden, balonnen en dikke politieke leiders.... enkel een statement.
  maandag 28 maart 2011 @ 18:56:07 #209
176916 Karrs
2007-2017
pi_94725602
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:50 schreef Pumatje het volgende:
Yes... Kamp.

om half 5 allemaal vanuit de kazernes op het veld in Den haag formatie moeten aannemen..

opstellen in bataljons formatie.. en een uur blijven staan... zonder geschreeuw, actie borden, balonnen en dikke politieke leiders.... enkel een statement.
Regel het.

Ik vind het sowieso veel te stil en gelaten vanuit het veld.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_94725967
quote:
Op maandag 28 maart 2011 18:50 schreef Pumatje het volgende:
Yes... Kamp.
^O^

quote:

Stop de transporten vanaf EHv maar eens. Misschien dat Den Haag het wel hoort als de hulpverlenings organisaties gaan klagen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 28 maart 2011 @ 19:15:29 #211
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94726645
iemand toevallig in de mogelijkheid zo'n brief samen met mij op te stellen.. of zoiets als ik voorstelde te organiseren. Dat moet vanuit meerdere mensen uit verschillende krijgsmacht delen komen..

het zou iedereen sieren
  maandag 28 maart 2011 @ 19:15:36 #212
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_94726650
Kamp heeft als minister ook grote bezuinigingen doorgevoerd... Maar het was imo geen huichelaar. Dat kon je van middelkoop en de vries niet zeggen :r
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 28 maart 2011 @ 19:16:07 #213
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94726689
Kamp stond voor zijn mensen.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:16:50 #214
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_94726736
Hoor alleen maar positieve verhalen over hem ja. :Y
pi_94726797
quote:
Op maandag 28 maart 2011 19:16 schreef Pumatje het volgende:
Kamp stond voor zijn mensen.
:Y
pi_94726867
quote:
Op maandag 28 maart 2011 19:15 schreef Pumatje het volgende:
iemand toevallig in de mogelijkheid zo'n brief samen met mij op te stellen.. of zoiets als ik voorstelde te organiseren. Dat moet vanuit meerdere mensen uit verschillende krijgsmacht delen komen..

het zou iedereen sieren
En vanuit de bonden.
pi_94726957
Job de Ruiter en Relus ter Beek waren pas goede ministers van Defensie al heeft ter Beek de pech gehad dat hij het leger moest reorganiseren.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:25:03 #218
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94727175
Nee, aub. Laat de bonden lekker zitten... dat versterkt het signaal niet, maar haalt het juist eerder naar beneden. De bonden hebben een beetje het imago gekregen daarvan..

Mensen verwachten het juist van de bonden.. en totaal niet van Militairen zelf.
Ik ben er echt voor om me hier voor in te zetten.

Simpelweg Bataljons erheen.. het hele malieveld vol. Onaangekondigd...
Ze kijken vanzelf op als ineens het gehele malieveld zwart/groen/bruin ziet van de Militairen, verkerend in absolute rust... een half uur in 1e rust, vervolgens de houding aannemen voor 10 minuten lang, 5 min lang eregroet brengen, inrukken.. en richting de bussen afgemarsd worden.

dat gaat al het nieuws , misschien wel Europees domineren. Het mag ook wel.. het is niet dat we zitten te zeuren... het is namelijk klaar met de afbraak.
pi_94729333
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:25 schreef Pumatje het volgende:
Nee, aub. Laat de bonden lekker zitten... dat versterkt het signaal niet, maar haalt het juist eerder naar beneden. De bonden hebben een beetje het imago gekregen daarvan..

Mensen verwachten het juist van de bonden.. en totaal niet van Militairen zelf.
Ik ben er echt voor om me hier voor in te zetten.

Simpelweg Bataljons erheen.. het hele malieveld vol. Onaangekondigd...
Ze kijken vanzelf op als ineens het gehele malieveld zwart/groen/bruin ziet van de Militairen, verkerend in absolute rust... een half uur in 1e rust, vervolgens de houding aannemen voor 10 minuten lang, 5 min lang eregroet brengen, inrukken.. en richting de bussen afgemarsd worden.

dat gaat al het nieuws , misschien wel Europees domineren. Het mag ook wel.. het is niet dat we zitten te zeuren... het is namelijk klaar met de afbraak.
Niet om het één of ander, maar mag dat wel?

Overigens moet er van mij ook geld bij maar je kunt niet ontkennen dat er nog steeds veel geld verdapt wordt, ik bedoel 10% van de krijgsmacht werkt bij de materieel organisatie is dat niet 5 procentpunt teveel.

Overigens moet de politiek eens een keuze gaan maken wat ze nu willen, je kunt niet willen dat we en libie bombarderen, somalie piraatvrij houden, afghanistan bevrijden en bovenop al dat, ook nog eens het eigen territorium verdedigen. Maar ondertussen al wel jaar na jaar bezuinigen zodat we momenteel op het punt zijn dat er geen munitie meer is maar er nog wel meer gesneden moet worden. 8)7 .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 28 maart 2011 @ 20:01:39 #220
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94729448
dat is teveel.

Hoe kan ik erachter komen of dat mag of niet? of wie kan dat uitzoeken :) ?
pi_94729775
Een militair mag tijdens werktijd niet demonstreren, dat staat in het ambtenarenreglement, dus je kan alleen in uniform en zonder materieel buiten je werktijd komen, maar daar zal Esses het fijne van weten.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:12:22 #222
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94730160
dat zeg ik toch...

na werktijd :)
pi_94730807
Ik dacht even dat je materieel wilde meenemen ;)
  maandag 28 maart 2011 @ 20:24:13 #224
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94731001
Nee totaal niet :)...

ik geef in enkele zinnetjes wat posts hierboven aan hoe ik het zie.
pi_94731015
quote:
Op maandag 28 maart 2011 20:21 schreef Clan het volgende:
Ik dacht even dat je materieel wilde meenemen ;)
Dacht ik ook. Want vervoer is niet gratis.
pi_94731507
bussen zijn niet achterlijk duur. en al helemaal niet voor hele pelotons. ¤5 pp, en je bent in Den Haag. en weer terug uiteraard
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 28 maart 2011 @ 21:16:55 #227
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94734544
daarom..
pi_94734764
ze zouden toch verouderde tanks en materieel langs de snelwegen neerzetten?
dont get high on your own supply
  maandag 28 maart 2011 @ 21:24:11 #229
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94735070
Nee, niet verouderd. Modern materieel, wat niet meer inzetbaar is door geldtekort. Varierend van Tanks tot personeelsvoertuigen..

Dit was overigens een plan van de Vakbonden, niet van Defensie.
  maandag 28 maart 2011 @ 21:48:28 #230
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_94736812
Was dit geen plan van wat individuele militairen en hielden de bonden het 'tegen' :')
  maandag 28 maart 2011 @ 22:59:19 #231
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94742037
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:01 schreef Pumatje het volgende:
dat is teveel.

Hoe kan ik erachter komen of dat mag of niet? of wie kan dat uitzoeken :) ?
Zoek even op het incidentje waarbij de MLD met 3 patrouille vliegtuigen over het Binnenhof scheerde, bij wijze van protest ergens in de jaren 70. Ik geloof dat het halve parlement riep dat er een staatsgreep plaats vond. Van mij mag je je actie doen hoor, maar het lijkt me niet slim.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 28 maart 2011 @ 23:09:59 #232
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94742653
Ik vind dat een totaal andere actie. Dat is imponerend en afschrikkend. Een appel op het malieveld met het brengen van de ere groet lijkt me nogal passief maar erg duidelijk.
  maandag 28 maart 2011 @ 23:10:13 #233
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94742670
Trouwens, hier nog wat meer informatie over dat protest van de marine, mischien interessant voor als je nu weer een protest zou willen beginnen.

http://www.kvmo.nl/pdf/Om_de_veiligheid_van_het_bestaan.pdf
  maandag 28 maart 2011 @ 23:26:36 #234
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94743483
Gelezen.

Leuk stuk! Maar ik vind het niet van toepassing op mijn "plan". Ik gebruik ten aller eerste geen materieel van Defensie, daarnaast zal het ook plaatsvinden NA werktijd, dus we leggen geen werk neer, het schaad niets.

Ook is het niet de bedoeling te protesteren te plekke, maar juist door middel van absolute rust, een duidelijk signaal af te geven, dat niets te maken heeft met imponeren, revolte of dreigende machtsovername. Maar in het duidelijke beeld van nu, in tegenstelling tot toen , toen er ook een Rëele angst was voor een Militaire coup, gezien de Koude oorlog en de dreiging uit het Oosten.

In deze tijden, is het duidelijk wat het doel van Defensie zou zijn, met een actie als deze.
pi_94743856
Over het wettelijk aspect zou je Esses eens moeten aanspreken.

Lijkt me trouwens een heel goed idee. Als je 's middags eens gaat eten in 247 dan heb je grote kans de cdt van 13mechbrig tegen het lijf te lopen. Hele aardige vent (eens samen met hem gegeten) en die zal er misschien wel open voor staan
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_94749374
Wat een verrassing. :(

Bezuinigingsbrief Defensie komt later

DEN HAAG - De brief waarin minister Hans Hillen (Defensie) zijn bezuinigingen van 1 miljard euro voor Defensie heeft uitgewerkt, komt niet meer deze week naar buiten.

Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen. Later deze week hoopt Defensie aan het personeel te kunnen melden wanneer er wel duidelijkheid gegeven kan worden.

Hillen staat voor de opgave om voorstellen te doen om de komende jaren 1 miljard euro te bezuinigen op Defensie. Naar verwachting zullen tienduizend banen geschrapt worden. De aanstaande bezuinigingen zorgen al voor veel onrust binnen Defensie.

Bron: www.telegraaf.nl
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:26:17 #237
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_94749993
1 april gaat idd niet door. De nieuwe datum is n.t.b. :')
pi_94750729
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:26 schreef paintmeester het volgende:
1 april gaat idd niet door. De nieuwe datum is n.t.b. :')
oftewel wanneer het weer kalm is rond hillen :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:51:53 #239
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_94753325
Hillen moet bezuinigen....dat is toch iets anders dan willen :?
pi_94753532
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:12 schreef Pumatje het volgende:
dat zeg ik toch...

na werktijd :)
Zijn jullie om half vijf al klaar dan? Luie ambtenaren.
pi_94753586
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 06:56 schreef Cobra4 het volgende:
Wat een verrassing. :(

Bezuinigingsbrief Defensie komt later

DEN HAAG - De brief waarin minister Hans Hillen (Defensie) zijn bezuinigingen van 1 miljard euro voor Defensie heeft uitgewerkt, komt niet meer deze week naar buiten.

Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen. Later deze week hoopt Defensie aan het personeel te kunnen melden wanneer er wel duidelijkheid gegeven kan worden.

Hillen staat voor de opgave om voorstellen te doen om de komende jaren 1 miljard euro te bezuinigen op Defensie. Naar verwachting zullen tienduizend banen geschrapt worden. De aanstaande bezuinigingen zorgen al voor veel onrust binnen Defensie.

Bron: www.telegraaf.nl
Hij schoffeert zijn eigen personeel.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:48:45 #242
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_94757415
quote:
Defensie streefde ernaar de uitgewerkte plannen eind deze maand te kunnen openbaren, maar volgens een woordvoerder lukt dat niet gezien de zwaarte en complexiteit van de maatregelen.
Lees: de bezuinigingen die nu op papier staan leveren ons niet de 1 miljard op.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:20:07 #243
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94758660
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:48 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Lees: de bezuinigingen die nu op papier staan leveren ons niet de 1 miljard op.
Lees : Hillen heeft gewoon dat hele plan nog niet uitgewerkt, want hij zit verstrikt in persoonlijk falen van de afgelopen maanden.
pi_94758824
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:20 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Lees : Hillen heeft gewoon dat hele plan nog niet uitgewerkt, want hij zit verstrikt in persoonlijk falen van de afgelopen maanden.
Lees: Hillen heeft de ballen niet om het F16 personeel wat nu voor 3 maanden rond Libië aan het werk is te vertellen dat Leeuwarden dicht gaat. Hij wacht wel tot ze terug zijn.
pi_94776663
JWF-kapel Assen speelt volksliederen Nederland-Hongarije

29 maart 2011,

Assen De koninklijke militaire kapel Johan Willem Friso uit Assen speelt vanavond de volksliederen voorafgaand aan de EK-kwalificatiewedstrijd Nederland-Hongarije.

De JWF-kapel zal in de Amsterdam Arena niet protesteren tegen de mogelijke sluiting van de kazerne in Assen, de thuishaven van de kapel. Geen spandoeken, flyers of folders dus, hoewel het moment ideaal is de sluiting onder aandacht te brengen bij miljoenen tv-kijkers. "Dat past ons niet op zo'n moment", zegt Wim Dorland van de Asser-kapel.

www.dvhn.nl
pi_94776859
Legergroen kleurt Asser Koopmansplein

28 maart 2011,

ASSEN - De militaire vakbond AFMP heeft zich achter de acties geschaard van de provincie Drenthe en de gemeente Assen voor het behoud van de Johan Willem Friso-kazerne in de Drentse hoofdstad.

Voorzitter Wim van den Burg hoopt dat zoveel mogelijk militairen die gelegerd zijn op de kazerne donderdag deelnemen aan de protestmanifestatie die op het Asser Koopmansplein wordt gehouden. "En ik hoop dat ze meedoen in hun uniform. Dat is toegestaan", zegt Van den Burg die een enorme onrust onder zijn achterban in Assen bespeurt.

www.dvhn.nl
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:37:01 #247
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94777703
zie je wel....meer hebben het idee
pi_94782124
voorlopend op de bezuinigingen heeft de CLAS besloten om bij de NATRES een additionele 15% te gaan besparen op schietoefeningen. Net een mail van gekregen. Op de AMO+ waren we ook al niet gaan schieten, ben benieuwd hoeveel schietmomenten er dit jaar nog overblijven met al 1 gehad te hebben
Nastresser
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:18:02 #249
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94784951
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:24 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Lees: Hillen heeft de ballen niet om het F16 personeel wat nu voor 3 maanden rond Libië aan het werk is te vertellen dat Leeuwarden dicht gaat. Hij wacht wel tot ze terug zijn.
Ik denk dat de kans groter is dat Volkel dicht gaat. Je kunt niet de hele luchtmacht onder de rivieren terugtrekken. Dat is de eerste reden, de tweede is dat Leeuwarden veel dichter bij de oefenebieden boven de Noordzee ligt. Dat scheelt op twee punten: geen herrie boven het hele land, en effectiever brandstofgebruik omdat je geen 10 minuten transit van/mnaar Volkel hebt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:32:52 #250
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94786022
denk dat geen van de 2 dicht gaat.. klap valt daar niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')