abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94250788
Triest dat lui in Den Haag die komen uit goed verdienende gezinnetjes en nooit te maken hebben met geweld of bedreigingen deze beslissingen nemen. van die lulletjes rozenwater.
Ik wil niet zeggen dat ik die dingen wel mee heb gemaakt maar ik zou dan ook geen goede minister van defensie zijn.

Hoewel ik me wel altijd al verdiept heb in oorlogen. iets wat ik niet durf te zeggen van onze huidige minister van defensie.

Dit zijn de baantjes die hij gehad heeft. afkomstig van de rijksoverheid site/ zijn cv. de lijst is een selectie:

Columnist Weekblad Elsevier en Katholiek Nieuwsblad
Lid dagelijks bestuur VNO-NCW
Voorzitter Centrum voor Merk en Communicatie (2004-2010)
Buitengewoon lid Onderzoeksraad voor Veiligheid (2006-2008)
Voorzitter Vrienden van het Metropole Orkest (vanaf 2007)

Hoezo is zo'n iemand gekwalificeerd om zulke beslissingen te nemen?
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_94252951
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:03 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Oja?

Bij welk Bataljon zit jij dan?

42 tank, verkennings peloton dat dan wel, maar voorheen bij B-esk gezeten.
pi_94254294
dit stond in de krant vanmorgen:
quote:
• luchtmobiel brigade mortiercompagnie en defensieschool weg.

• Assen verliest duizend directe en duidend indirecte banen.

Assen- het ministerie van defensie haalt het bataljon LMB, de mortiercompagnie en de middelbare beroepsopleiding van defensie weg uit Assen. Dit komt in feite neer op het sluiten van de JWF kazerne in de Drentse hoofdstad. Dagblad van het noorden heeft dit gisteren vernomen uit betrouwbare bron, die zich baseert op info uit de top van het ministerie van defensie.
Het vertrek van de militairen is een ramp voor de werkgelegenheid in assen. Bij de legeronderdeel in Assen alleen al gaat het om verlies van duizend volledige banen, de afgeleide werkgelegenheid van de kazerne in Assen is volgens een berekening van het Samenwerkingsverband Noord Nederland(SNN) goed voor nog eens duizend banen.
Er is vooralsnog geen enkel zicht op compensatie.
In Drenthe wordt al geruime tijd gevreesd voor het vertrek van de LMB.
Assen huisvest een van de drie bataljons die LMB rijk is. De andere twee zitten in Schaarsbergen.

Toen minister Hans Hillen (CDA) van defensie bekendmaakte dat hij bijna een miljard op de defensiebegroting moet korten en er daarbij waarschijnlijk niet aan te ontkomen was dat er één bataljon LMB moest sneuvelen, zagen velen de bui al hangen.

onder anderen de Asser burgemeester Sicko Heldoorn, de drentse commissaris van de koningin Jacques Tichelaar en gedeputeerde Janny Vlietstra (PVDA) lobbyden de afgelopen maanden intensief om de kazerne te behouden.
dit artikel is uitgebreider dan in de OP.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:34:24 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_94255535
8 Jaar gelden:

quote:
Defensie schrapt 2000 banen

ANP/Internetredactie 08/11/02, 10:21

Het ministerie van Defensie wil ongeveer 2000 van de 6000 staffuncties schrappen. De bezuiniging zal worden gevolgd door verdere ontslagrondes, waardoor in totaal 3000 tot 4000 functies verdwijnen. Het kabinet zal waarschijnlijk vrijdag over een deel van de bezuinigingen beslissen.
De voorgenomen bezuinigingen zijn uitgelekt door een per ongeluk te vroeg verspreide, speciale editie van de Defensiekrant. Vakbonden reageerden vrijdag woedend op de plannen. Volgens de AFMP is het financiële kaalslag zonder enige visie. De bond verzet zich tegen de gedwongen ontslagen en spreekt van een rampscenario. De ACOM zegt het vertrouwen in de politieke top van Defensie te hebben verloren.

De reorganisatie zou vooral de luchtmacht en de landmacht treffen. De luchtmacht moet achttien F16's inleveren, naast de vijftien Bölkow observatiehelikopters waar al eerder een besluit over is genomen. De landmacht verliest de zogeheten mobilisabele eenheden, die worden ingezet in tijden van oorlog.

De marine moet het met twee fregatten en twee mijnenbestrijdingsvaartuigen minder doen. Toekomstige materieelorders worden uitgesteld of zelfs afgezegd. Een groot aantal kazernes zal worden gesloten; veel materieel wordt afgestoten.

Als de plannen doorgaan, houdt de luchtmacht zes squadrons F 16's over. Het aantal jachtvliegtuigen gaat omlaag van 108 naar negentig. Die ingreep gaat waarschijnlijk 250 banen kosten. De bezuinigingen hebben geen gevolgen voor de Nederlandse inbreng in de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter, het gevechtsvliegtuig dat de F16 moet opvolgen. Bij de luchtmacht wordt met onbegrip gereageerd op het voorstel de F16's te schrappen.

Volgens de afspraken van het Strategisch Akkoord zal Defensie tot 2006 850 miljoen euro moeten bezuinigen. De afslanking van 2000 arbeidsplaatsen in de staven is nog niet voldoende. Volgens becijferingen van het ministerie zouden er 3400 plaatsen moeten worden geschrapt om de vereiste besparingen te verwezenlijken.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:58:07 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:59:13 #106
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94257439
wil ik niet meer weten...

ben er klaar mee..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_94258370
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:58 schreef AchJa het volgende:
Leesvoer, vanaf blz 25 kun je lezen wat defensie de afgelopen 20 jaar heeft mogen inleveren.
Ik heb het al vaker vermeld, het Nederlandse leger was niet meer het Nederlandse leger na de val van de muur, iig ik herkende het niet meer.
pi_94260169
En het wordt nog erger.
Ja, ik generaliseer.
pi_94262714
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:34 schreef Northside het volgende:
En het wordt nog erger.
Dat is wel zeker ja. :{
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94265922
Just when you thought shit couldn't get worse... It does :'(
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94266181
Defensie is een aflopende zaak lijkt het wel. Mijn droom om weer terug te keren als beroeps bij de cavalerie is hiermee dus afgeschreven -O-
Nastresser
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:35:22 #112
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94269736
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:47 schreef AchJa het volgende:
@RonaldV, je bedoelt de Peel als vliegend veld?
Uiteraard. Al mag De Peel nog steeds vliegbewegingen hebben alsof het een gewoon vliegveld is, volgens de HInderwet
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:21:29 #113
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_94275225
Misschien beter om eerst even te wachten tot dat excellentie van defensie de plannen heeft bekent gemaakt, ik neem aan dat de commandant der strijdkrachten heus wel weet dat we de tanks moeten behouden, maar ik vrees voor de onderzeedienst, of van 4 naar 2 of helemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door revolutionarymen op 18-03-2011 01:42:28 ]
pi_94277750
Hoe jammer het ook is, dit lag wel volledig in de lijn der verwachting en is mijn inziens ook de meest voor de hand liggende optie als je zoveel moet snijden.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:16:28 #115
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_94278181
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Het enige wat ik steeds in de kranten zie staan zijn opties die onderzocht zijn. We kunnen niet meer doen dan afwachten tot 1 april.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_94278349
Hopelijk gaat het uiteindelijk ook betekenen dat er meer Chinooks komen :) Dat zou dan wel weer een ontzettend goede keuze zijn.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:38:33 #117
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94278508
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Hopelijk gaat het uiteindelijk ook betekenen dat er meer Chinooks komen :) Dat zou dan wel weer een ontzettend goede keuze zijn.
Als jullie dan ook nog even stoppen met ze tegen bergen te vliegen... ^O^
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_94278849
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:38 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als jullie dan ook nog even stoppen met ze tegen bergen te vliegen... ^O^
Dat heeft er ten eerste niks mee te maken, en ten tweede is dit een walgelijk 'grapje' van je. En ook maar 1x gebeurd, dus ik snap ook niet wat dat te maken heeft met extra nieuwe Chinooks aanschaffen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:02:50 #119
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_94278902
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:21 schreef piekartz87 het volgende:
Triest dat lui in Den Haag die komen uit goed verdienende gezinnetjes en nooit te maken hebben met geweld of bedreigingen deze beslissingen nemen. van die lulletjes rozenwater.
Ik wil niet zeggen dat ik die dingen wel mee heb gemaakt maar ik zou dan ook geen goede minister van defensie zijn.

Hoewel ik me wel altijd al verdiept heb in oorlogen. iets wat ik niet durf te zeggen van onze huidige minister van defensie.

Dit zijn de baantjes die hij gehad heeft. afkomstig van de rijksoverheid site/ zijn cv. de lijst is een selectie:

Columnist Weekblad Elsevier en Katholiek Nieuwsblad
Lid dagelijks bestuur VNO-NCW
Voorzitter Centrum voor Merk en Communicatie (2004-2010)
Buitengewoon lid Onderzoeksraad voor Veiligheid (2006-2008)
Voorzitter Vrienden van het Metropole Orkest (vanaf 2007)

Hoezo is zo'n iemand gekwalificeerd om zulke beslissingen te nemen?
Hij heeft er weinig over te zeggen eigenlijk.

Misschien zou defensiebeleid eens anders moeten. Minder bevoegdheden voor een regering met een termijn van 4 jaren....maarja hoe je dat in moet richten.
Valt me overigens tegen van dit kabinet. Heb je een keer een rechts kabinet...krijg je alsnog dit soort onzin...:Z
pi_94278979
Inderdaad... Als ze nou gewoon 2 miljard wegtrekken bij ontwikkelingssamenwerking, of korten op sociale uitkeringen, dan kan het budget van Defensie omhoog!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:14:46 #121
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94280876
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:59 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat heeft er ten eerste niks mee te maken, en ten tweede is dit een walgelijk 'grapje' van je. En ook maar 1x gebeurd, dus ik snap ook niet wat dat te maken heeft met extra nieuwe Chinooks aanschaffen.
Er is niks walgelijks aan. Alleen wat gedeukte egos en een kromme Chinook
- Privacy Matters
pi_94281161
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:21 schreef revolutionarymen het volgende:
Misschien beter om eerst even te wachten tot dat excellentie van defensie de plannen heeft bekent gemaakt, ik neem aan dat de commandant der strijdkrachten heus wel weet dat we de tanks moeten behouden, maar ik vrees voor de onderzeedienst, of van 4 naar 2 of helemaal.
Hah. Wat dacht je van de tanks weg EN de onderzeedienst opheffen? Dat is de ordegrootte van de bezuinigingen waar je in moet denken.
Ja, ik generaliseer.
pi_94283309
Dit is toch fokking niet normaal...

En wat dacht je van al die BBT'rs die ze dr uit willen trappen??
pi_94289174
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Meer Chinooks willen terwijl de rest van Defensie de strot wordt dichtgeknepen.

:|W
pi_94292587
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:02 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Hij heeft er weinig over te zeggen eigenlijk.

Misschien zou defensiebeleid eens anders moeten. Minder bevoegdheden voor een regering met een termijn van 4 jaren....maarja hoe je dat in moet richten.
Valt me overigens tegen van dit kabinet. Heb je een keer een rechts kabinet...krijg je alsnog dit soort onzin...:Z
Volgens mij zijn het altijd de rechte partijen geweest die flink bezuinigen op het leger en niet de linkse.

Maar goed na de koude oorlog was het wel duidelijk dat het anders en goedkoper moest maar ze zijn echt aan het doordraven en het mooie is dat bij de volgende regering er weer structureel bezuinigd moet worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')