42 tank, verkennings peloton dat dan wel, maar voorheen bij B-esk gezeten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Oja?
Bij welk Bataljon zit jij dan?
dit artikel is uitgebreider dan in de OP.quote:• luchtmobiel brigade mortiercompagnie en defensieschool weg.
• Assen verliest duizend directe en duidend indirecte banen.
Assen- het ministerie van defensie haalt het bataljon LMB, de mortiercompagnie en de middelbare beroepsopleiding van defensie weg uit Assen. Dit komt in feite neer op het sluiten van de JWF kazerne in de Drentse hoofdstad. Dagblad van het noorden heeft dit gisteren vernomen uit betrouwbare bron, die zich baseert op info uit de top van het ministerie van defensie.
Het vertrek van de militairen is een ramp voor de werkgelegenheid in assen. Bij de legeronderdeel in Assen alleen al gaat het om verlies van duizend volledige banen, de afgeleide werkgelegenheid van de kazerne in Assen is volgens een berekening van het Samenwerkingsverband Noord Nederland(SNN) goed voor nog eens duizend banen.
Er is vooralsnog geen enkel zicht op compensatie.
In Drenthe wordt al geruime tijd gevreesd voor het vertrek van de LMB.
Assen huisvest een van de drie bataljons die LMB rijk is. De andere twee zitten in Schaarsbergen.
Toen minister Hans Hillen (CDA) van defensie bekendmaakte dat hij bijna een miljard op de defensiebegroting moet korten en er daarbij waarschijnlijk niet aan te ontkomen was dat er één bataljon LMB moest sneuvelen, zagen velen de bui al hangen.
onder anderen de Asser burgemeester Sicko Heldoorn, de drentse commissaris van de koningin Jacques Tichelaar en gedeputeerde Janny Vlietstra (PVDA) lobbyden de afgelopen maanden intensief om de kazerne te behouden.
quote:Defensie schrapt 2000 banen
ANP/Internetredactie 08/11/02, 10:21
Het ministerie van Defensie wil ongeveer 2000 van de 6000 staffuncties schrappen. De bezuiniging zal worden gevolgd door verdere ontslagrondes, waardoor in totaal 3000 tot 4000 functies verdwijnen. Het kabinet zal waarschijnlijk vrijdag over een deel van de bezuinigingen beslissen.
De voorgenomen bezuinigingen zijn uitgelekt door een per ongeluk te vroeg verspreide, speciale editie van de Defensiekrant. Vakbonden reageerden vrijdag woedend op de plannen. Volgens de AFMP is het financiële kaalslag zonder enige visie. De bond verzet zich tegen de gedwongen ontslagen en spreekt van een rampscenario. De ACOM zegt het vertrouwen in de politieke top van Defensie te hebben verloren.
De reorganisatie zou vooral de luchtmacht en de landmacht treffen. De luchtmacht moet achttien F16's inleveren, naast de vijftien Bölkow observatiehelikopters waar al eerder een besluit over is genomen. De landmacht verliest de zogeheten mobilisabele eenheden, die worden ingezet in tijden van oorlog.
De marine moet het met twee fregatten en twee mijnenbestrijdingsvaartuigen minder doen. Toekomstige materieelorders worden uitgesteld of zelfs afgezegd. Een groot aantal kazernes zal worden gesloten; veel materieel wordt afgestoten.
Als de plannen doorgaan, houdt de luchtmacht zes squadrons F 16's over. Het aantal jachtvliegtuigen gaat omlaag van 108 naar negentig. Die ingreep gaat waarschijnlijk 250 banen kosten. De bezuinigingen hebben geen gevolgen voor de Nederlandse inbreng in de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter, het gevechtsvliegtuig dat de F16 moet opvolgen. Bij de luchtmacht wordt met onbegrip gereageerd op het voorstel de F16's te schrappen.
Volgens de afspraken van het Strategisch Akkoord zal Defensie tot 2006 850 miljoen euro moeten bezuinigen. De afslanking van 2000 arbeidsplaatsen in de staven is nog niet voldoende. Volgens becijferingen van het ministerie zouden er 3400 plaatsen moeten worden geschrapt om de vereiste besparingen te verwezenlijken.
Ik heb het al vaker vermeld, het Nederlandse leger was niet meer het Nederlandse leger na de val van de muur, iig ik herkende het niet meer.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:58 schreef AchJa het volgende:
Leesvoer, vanaf blz 25 kun je lezen wat defensie de afgelopen 20 jaar heeft mogen inleveren.
Dat is wel zeker ja.quote:
Uiteraard. Al mag De Peel nog steeds vliegbewegingen hebben alsof het een gewoon vliegveld is, volgens de HInderwetquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:47 schreef AchJa het volgende:
@RonaldV, je bedoelt de Peel als vliegend veld?
Als jullie dan ook nog even stoppen met ze tegen bergen te vliegen...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Hopelijk gaat het uiteindelijk ook betekenen dat er meer Chinooks komenDat zou dan wel weer een ontzettend goede keuze zijn.
Dat heeft er ten eerste niks mee te maken, en ten tweede is dit een walgelijk 'grapje' van je. En ook maar 1x gebeurd, dus ik snap ook niet wat dat te maken heeft met extra nieuwe Chinooks aanschaffen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als jullie dan ook nog even stoppen met ze tegen bergen te vliegen...
Hij heeft er weinig over te zeggen eigenlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:21 schreef piekartz87 het volgende:
Triest dat lui in Den Haag die komen uit goed verdienende gezinnetjes en nooit te maken hebben met geweld of bedreigingen deze beslissingen nemen. van die lulletjes rozenwater.
Ik wil niet zeggen dat ik die dingen wel mee heb gemaakt maar ik zou dan ook geen goede minister van defensie zijn.
Hoewel ik me wel altijd al verdiept heb in oorlogen. iets wat ik niet durf te zeggen van onze huidige minister van defensie.
Dit zijn de baantjes die hij gehad heeft. afkomstig van de rijksoverheid site/ zijn cv. de lijst is een selectie:
Columnist Weekblad Elsevier en Katholiek Nieuwsblad
Lid dagelijks bestuur VNO-NCW
Voorzitter Centrum voor Merk en Communicatie (2004-2010)
Buitengewoon lid Onderzoeksraad voor Veiligheid (2006-2008)
Voorzitter Vrienden van het Metropole Orkest (vanaf 2007)
Hoezo is zo'n iemand gekwalificeerd om zulke beslissingen te nemen?
Er is niks walgelijks aan. Alleen wat gedeukte egos en een kromme Chinookquote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:59 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat heeft er ten eerste niks mee te maken, en ten tweede is dit een walgelijk 'grapje' van je. En ook maar 1x gebeurd, dus ik snap ook niet wat dat te maken heeft met extra nieuwe Chinooks aanschaffen.
Hah. Wat dacht je van de tanks weg EN de onderzeedienst opheffen? Dat is de ordegrootte van de bezuinigingen waar je in moet denken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:21 schreef revolutionarymen het volgende:
Misschien beter om eerst even te wachten tot dat excellentie van defensie de plannen heeft bekent gemaakt, ik neem aan dat de commandant der strijdkrachten heus wel weet dat we de tanks moeten behouden, maar ik vrees voor de onderzeedienst, of van 4 naar 2 of helemaal.
Meer Chinooks willen terwijl de rest van Defensie de strot wordt dichtgeknepen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Hopelijk gaat het uiteindelijk ook betekenen dat er meer Chinooks komenDat zou dan wel weer een ontzettend goede keuze zijn.
Volgens mij zijn het altijd de rechte partijen geweest die flink bezuinigen op het leger en niet de linkse.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:02 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Hij heeft er weinig over te zeggen eigenlijk.
Misschien zou defensiebeleid eens anders moeten. Minder bevoegdheden voor een regering met een termijn van 4 jaren....maarja hoe je dat in moet richten.
Valt me overigens tegen van dit kabinet. Heb je een keer een rechts kabinet...krijg je alsnog dit soort onzin...:Z
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |