De taken van 303 Sqn gaan al overgenomen worden door de nieuwe NH90 heli's op De Kooy. Dan is het toch logischer dat die 3 heli's van LW, die verkocht gaan worden, tijdelijk naar De Kooy gaan?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:29 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Concentratie van verschillende, elkaar aanvullende, expertises. Deze twee hoef je niet zover uitelkaar te houden, het zou enorm veel geld schelen denk ik. De Kooy heeft te veel beperkingen, Anders beredenerend; als De Kooy de faciliteiten van EHLW had dan zou het geheel logisch zijn dat de eenheden van Leeuwarden naar De Kooy zouden gaan.
Als De Kooy openblijft voor de burgerluchtvaart draait defensie niet meer op voor de kosten van alle grondpersoneel. Als je de hele zooi naar Leeuwarden verplaatst kun je die basis openhouden en zo nu en dan voor oefeningen oid gebruiken omdat de voorzieningen grotendeels in stand kunnen blijven.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De taken van 303 Sqn gaan al overgenomen worden door de nieuwe NH90 heli's op De Kooy. Dan is het toch logischer dat die 3 heli's van LW, die verkocht gaan worden, tijdelijk naar De Kooy gaan?
De Kooy heeft dus allen maar eventuele aanpassingen nodig voor die nieuwe heli's. Lijkt mij goedkoper dan LW open houden. Want De Kooy blijft toch wel open. Dit voor de burger vluchten.
Kamp stond inderdaad voor zijn mensen, echter is hij wel verantwoordelijk voor de kaalslag bij voornamelijk de KM.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:16 schreef paintmeester het volgende:
Hoor alleen maar positieve verhalen over hem ja.
Ik heb geen hekel aan Volkel. Maar het sluiten van Leeuwarden is gewoon niet logisch. Het is niet logisch om vrijwel de gehele luchtmacht in één provincie te stoppen. Dat lijkt nu handig, alles lekker bij elkaar, maar zoals we hier altijd roepen: je weet niet hoe de wereld er over 10 jaar uit ziet. Misschien hebben we dan wel mot met de Fransen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:52 schreef Pumatje het volgende:
told ya
RonaldV heeft op 1 of andere manier een hekel aan volkel...
that's all
Ik snap je punt en vraag mij soms ook af waarom bijna de gehele defensie (op de marine na) van Nederland in Brabant zit, wat zijn de redenen daarvoorquote:Op woensdag 30 maart 2011 23:52 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Volkel. Maar het sluiten van Leeuwarden is gewoon niet logisch. Het is niet logisch om vrijwel de gehele luchtmacht in één provincie te stoppen. Dat lijkt nu handig, alles lekker bij elkaar, maar zoals we hier altijd roepen: je weet niet hoe de wereld er over 10 jaar uit ziet. Misschien hebben we dan wel mot met de Fransen.
Los daarvan: de oefengebieden voorde F-16 liggen ten noorden van de Wadden-eilanden. Om die te bereiken ben je al 10-15 minuten bezig met vliegen vanaf vollkel, en dat kost peut. En je moet ook weer terug. Dat betekent dus per pair F-16s een uur minder oefentijd. Op jaarbasis telt dat lekker door. Daarbij komt de geluidsbelasting voor de provincie Noord-Brabant en de route van daar naar het noorden.
En grote werkgever zijn? Noord-Brabant doet het economisch vele malen beter dan het noorden. De 1000-1500 banen in Noord-Brabant worden zo weer opgevuld, en dat kun je in het noorden niet zeggen. Daar verliezen ze al Assen, en nu ook nog Leeuwarden. Want de helicopters gaan niet naar Leeuwarden. Er is net voor miljoenen geinvesteerd in De Kooij zodat ze daar met de NH-90 kunnen kloten. Dat is geld wegflikkeren.
Ik vraag me serieus af of er nog mensen met hersens werken bij MinDef. Brabant lijkt steeds weer de dans te ontspringen, terwijl de andere provincies vrijwel non stop 'gepakt' worden. Als het artikel gelijk heeft bestaan er over 5 jaar geen vliegbases meer ten noorden van de grote rivieren. Dat isruim 2/3 van Nederland. De overgebleven 4 vliegbases (plus GGW De Peel) liggen allemaal in dezelfde provincie.
Dat is wat ik tegen dergelijke plannen heb, ik heb niets tegen Volkel.
Hoe kom jij aan die datum?quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:40 schreef Leopaard het volgende:
zover ik begrepen heb is dat nu 8 april
Dan mag jij mij aanwijzen waar 8 april als datum staat in de Defensiekrant. Ik lees alleen dat dat het binnen afzienbare tijd is maar nog niet bekend is wanneer.quote:
Ok, dank.quote:
Ga jij eens even fijn naar POL?quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:36 schreef Bitterdom het volgende:
Overduidelijk: opkankeren met de belachelijke subsidies voor wiskunde a noobs, zoals kunst. Ook oprotten met de illegalen en het tuig én met de buitenlanders die al langer dan een bepaalde tijd voortleven op mijn kosten. Verder de kinderbijslag afschaffen, de superrijken zwaarder belasten, van elk winstgevend, financieel gezond bedrijf 1% meer belasting eisen, de toeslagen voor imbecielen die niet beseffen dat ze leven afschaffen, het koningshuis afschaffen, de aow korten (en de leeftijd omhoog naar 67+), geen subsidies voor religieuze instellingen, minder bijdragen aan de EU, verzekeraars van de staat maken; alle winst is dan voor de staat enzovoort enzovoort.
En alle gehandicapten het land uit...onee dat kan natuurlijk nietquote:Op donderdag 31 maart 2011 18:36 schreef Bitterdom het volgende:
Overduidelijk: opkankeren met de belachelijke subsidies voor wiskunde a noobs, zoals kunst. Ook oprotten met de illegalen en het tuig én met de buitenlanders die al langer dan een bepaalde tijd voortleven op mijn kosten. Verder de kinderbijslag afschaffen, de superrijken zwaarder belasten, van elk winstgevend, financieel gezond bedrijf 1% meer belasting eisen, de toeslagen voor imbecielen die niet beseffen dat ze leven afschaffen, het koningshuis afschaffen, de aow korten (en de leeftijd omhoog naar 67+), geen subsidies voor religieuze instellingen, minder bijdragen aan de EU, verzekeraars van de staat maken; alle winst is dan voor de staat enzovoort enzovoort.
quote:Stadsdichter Mischa v Huijstee: "In Den Haag zit de Infantiele brigrade."
Kunst? Echt? Kunst is een van de mooiste dingen die er zijn. Het is voor genot, vind jij het dan niet leuk om naar films e.d. te kijken? Dat is ook kunst. Luister je nooit naar muziek dan? Dat is namelijk ook kunst. En waarom moet er nou wiskunde a bijgehaald worden? Dat doe ik, en dat is handig voor economische studies e.d. Als je de kinderbijslag afschaft zullen veel mensen in de bijstand van te weinig geld leeft. Oftewel, je kunt wel zeggen dat je dit en dit en dit wil, het zal niet gebeuren, simpelweg omdat jij er niks over te zeggen hebt, en zou je dat wel hebben zou het nog niet gebeuren omdat je je als politieke partij altijd aan moet passen om in de regering te komen. Oftewel, u heeft een onrealistisch wereldbeeld.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:36 schreef Bitterdom het volgende:
Kwestie van smaak. Ik heb ook hobbies maar de belastingbetaler betaald hier niet aan mee.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:55 schreef Pumatje het volgende:
idd, mensen die kunst niet kunnen waarderen zijn imo niet genoeg ontwikkeld..
kunst is erg belangrijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |