In die culturen weet de vrouw er in ieder geval vanaf en heeft ze er (vaak) zelf mee ingestemd.. Hij doet het achter de rug van z'n vrouw omquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind jullie reacties een beetje overdrevenHet is niet zo dat hij graag mensen vermoord of een gezin wil stichten met zijn dochter. Hij heeft een wens die in onze cultuur eh... nogal apart wordt gevonden. In een andere samenleving is dit misschien helemaal niet zo buitensporig.
Hoe heet die geloofsgemeenschap in Amerika ook alweer waar polygamie een normaal verschijnsel is?
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar waar staat dat hij dit achter de rug van zijn vrouw om wil doen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In die culturen weet de vrouw er in ieder geval vanaf en heeft ze er (vaak) zelf mee ingestemd.. Hij doet het achter de rug van z'n vrouw om
Ach kom op zeg! Hij heeft een wens die waarschijnlijk iedereen om zich heen schade zal berokkenen, vooral het 'gewenste' kind... en dan reageren wij overdreven, boefuckinghoe..quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind jullie reacties een beetje overdrevenHet is niet zo dat hij graag mensen vermoord of een gezin wil stichten met zijn dochter. Hij heeft een wens die in onze cultuur eh... nogal apart wordt gevonden. In een andere samenleving is dit misschien helemaal niet zo buitensporig.
Hoe heet die geloofsgemeenschap in Amerika ook alweer waar polygamie een normaal verschijnsel is?
In de OP zegt TS dat ie is vreemdgegaan en een kind had verwekt bij een ander. Als z'n vrouw ervan had geweten zou het geen 'vreemdgaan' zijn geweest.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar waar staat dat hij dit achter de rug van zijn vrouw om wil doen?
Ja, dat vind ik. Er zijn wel meer mensen die in een driehoeksrelatie leven. Zolang alle partijen (!) hier mee in kunnen stemmen zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:18 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ach kom op zeg! Hij heeft een wens die waarschijnlijk iedereen om zich heen schade zal berokkenen, vooral het 'gewenste' kind... en dan reageren wij overdreven, boefuckinghoe..
Hij heeft zelf gezegd dat hij was vreemdgegaan, dus echt in overleg met zijn vrouw zal het niet gaan neem ik aan..quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik. Er zijn wel meer mensen die in een driehoeksrelatie leven. Zolang alle partijen (!) hier mee in kunnen stemmen zie ik het probleem niet.
Dan snap ik ook niet waarom hij het probleem hier post. Dan lijkt het mij dat alle partijen er niet mee kunnen leven, anders was het ook geen probleem.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik. Er zijn wel meer mensen die in een driehoeksrelatie leven. Zolang alle partijen (!) hier mee in kunnen stemmen zie ik het probleem niet.
Je vroeg toch om feedback? Niet iedereen zal je het gewenste antwoord geven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:00 schreef Julian1965 het volgende:
Tsjonge, tsjonge... Naast een paar goede opmerkingen (bedankt Maanvis) getuigen de meeste reacties van een ongelooflijk gevoel voor superioriteit. God, god, god, wat zijn jullie allemaal perfecte mensen zeg. Jullie gaan nooit vreemd, worden nooit verliefd in een huwelijk, hebben totaal geen verlangens...
Ik dacht dat er maar 1 jezus geboren was, ooit. Ik had het blijkbaar fout!
quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:14 schreef seasushi het volgende:
[..]
Heb je ook nog aan de lasten gedacht ipv de lusten? Alimentatie?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:19 schreef krapula het volgende:
En als je een tweede zwangerschap hebt meegemaakt/een tweede kind op de wereld hebt gezet dan is het probleem opgelost en ben je gelukkig?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:34 schreef Tanin het volgende:
[..]
Verder kun je misschien overwegen zaad te doneren om het moreel nog enigszins verantwoord te houden...
quote:
quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:32 schreef HappyGirl91 het volgende:
Had je eigenlijk überhaupt nog aan het kind gedacht, TS?
Het is volgens mij wel duidelijk dat de vrouw van TS er niks van af weet, anders zou hij inderdaad niet over vreemdgaan spreken. Verder heeft hij het ook niet zo zeer over dat hij graag meer kinderen wil, nee, alleen de zwangerschap is belangrijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar wij zitten hier niet in die andere samenleving, wij zijn in Nederland. Daarbij, er zijn ook samenlevingen die aan kannibalisme, seks met kinderen en incest doen en wat ook nog volkomen geaccepteerd is. Ook zijn er samenlevingen waarin een vrouw gedwongen kan worden dingen te doen die ze niet wil.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:14 schreef Tinkepink het volgende:
Nee lieve schat, ik ben niet superieur... Ik heb mijn zaakjes wel beter voor elkaar overigens. Wat is er zo vreemd aan het willen uitvinden van de achtergrond van je op mij ietwat vreemd overkomende drang? Lust zou ik begrijpen, zwanger zijn willen beleven, niet echt...quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:00 schreef Julian1965 het volgende:
Tsjonge, tsjonge... Naast een paar goede opmerkingen (bedankt Maanvis) getuigen de meeste reacties van een ongelooflijk gevoel voor superioriteit. God, god, god, wat zijn jullie allemaal perfecte mensen zeg. Jullie gaan nooit vreemd, worden nooit verliefd in een huwelijk, hebben totaal geen verlangens...
Ik dacht dat er maar 1 jezus geboren was, ooit. Ik had het blijkbaar fout!
In de OP staat "vreemdgaan" = tegen wil van vrouw in/achter rug vrouw om.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar waar staat dat hij dit achter de rug van zijn vrouw om wil doen?
Misschien, maar dan moet ie professionele hulp gaan zoeken in plaats van hier te gaan posten dat ie van plan is om vreemd te gaan en een andere vrouw te bezwangeren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of TS niet eigenlijk 'gewoon' worstelt met acceptatie van het gegeven dat hij en zijn vrouw hun tweede kind verloren en er daarna dus geen zwangerschap meer mogelijk was.
Ik kan me voorstellen dat dit een teleurstelling is en dat een kind krijgen met een andere vrouw een oplossing lijkt voor dat verlies.
Er wordt op fok maar te pas en te onpas geroepen dat iemand professionele hulp moet zoeken. Alsof er geen andere manieren zijn om met dit soort kwesties om te gaan!quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:31 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Misschien, maar dan moet ie professionele hulp gaan zoeken in plaats van hier te gaan posten dat ie van plan is om vreemd te gaan en een andere vrouw te bezwangeren.
Ongetwijfeld, maar vind jij dit normaal? Er zijn al meerdere opties geopperd die TS zou kunnen doen, maar volgens TS zijn wij alleen maar superieure mensen die nooit vreemdgaan, geen lusten etc hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er wordt op fok maar te pas en te onpas geroepen dat iemand professionele hulp moet zoeken. Alsof er geen andere manieren zijn om met dit soort kwesties om te gaan!
Ik vind het niet relevant of dit normaal is of niet. Dat hij zo afwijzend reageert sluit nog niet uit dat hij wel degelijk aan het denken wordt gezet door de reacties hier. Je verwacht toch niet dat hij door die reacties ineens als een blad aan een boom omdraait. Dat zou pas gek zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:38 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar vind jij dit normaal? Er zijn al meerdere opties geopperd die TS zou kunnen doen, maar volgens TS zijn wij alleen maar superieure mensen die nooit vreemdgaan, geen lusten etc hebben.Sorry hoor, maar TS komt niet echt stabiel over. Als je echt zo zwaar met iets zit, is even gaan babbelen met iemand die niet zo dichtbij je staat altijd wel een goed idee. En dat kun je beter bij een psycholoog dan bij FOK! doen, omdat een psycholoog of voor mijn part je huisarts, je niet veroordeelt.
Nee, dat verwacht ik niet, maar TS komt niet echt over alsof hij hulp wil. Hij wil voornamelijk mensen die naar zijn straatje praten. En dat jij het niet relevant vindt of dit normaal is of niet, wil niet meteen zeggen OF het relevant is of niet. In mijn ogen is het namelijk wel degelijk relevant of het normaal is of niet als mensen dit soort vreemde gedachten erop nahouden. Zullen we anders kinderverkrachters ook niet meer in een kliniek behandelen, maar ergens anders, want het is toch niet relevant of het normaal is of niet?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het niet relevant of dit normaal is of niet. Dat hij zo afwijzend reageert sluit nog niet uit dat hij wel degelijk aan het denken wordt gezet door de reacties hier. Je verwacht toch niet dat hij door die reacties ineens als een blad aan een boom omdraait. Dat zou pas gek zijn.
Ja, ik overdrijf inderdaad, om even aan te geven hoe jij het ziet. Het ziet niet in alleen in zijn hoofd, hij heeft het namelijk al een keer geprobeerd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:48 schreef Lienekien het volgende:
Nou overdrijf je toch. Voorlopig is dit alleen maar iets wat in zijn hoofd zit. En ook als hij zijn plan in de praktijk zou brengen, is dat nog niet te vergelijken met kinderverkrachting.
Volgens mij heeft hij dat al gedaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:48 schreef Lienekien het volgende:
Nou overdrijf je toch. Voorlopig is dit alleen maar iets wat in zijn hoofd zit. En ook als hij zijn plan in de praktijk zou brengen, is dat nog niet te vergelijken met kinderverkrachting.
Hij heeft het al in de praktijk gebracht, het is alleen 'mislukt'.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:48 schreef Lienekien het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |