abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2011 @ 22:10:29 #76
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_95782460
quote:
99s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:01 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde, de serie is gecancelled en NU komen ze met goede afleveringen, die van vorige week was ook al stukken beter dan ervoo En deze nu met de planeet met hun "afstammelingen" en de planeet op het laatst, met de totaal lege stad, eindelijk spanning.

En een beetje humor "Futura is a font".
Humor was inderdaad ook goed :D.
Chloe: You played SimCity a lot as a kid didn't you?
Eli: Actually this is more like SimEarth.
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 april 2011 @ 00:12:21 #77
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_95789256
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Er zaten idd inderdaad een paar leuke grappen in. Ook "actually it's more like SIM Earth" :D

[..]

Tsja, de vorige Stargate-serie was geflopt. Twee goede seizoenen en derest vrij matig. Ze wilden waarschijnlijk daarom iets anders, maar ze gingen te ver af van hun Stargate roots. Het gros van het publiek kijkt het toch omdat het Stargate is en juist 'het Stargate'-elan hebben ze te veel en te lang naar de achtergrond gedrukt.
Stargate Atlantis geflopt :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Moderator donderdag 21 april 2011 @ 07:40:25 #78
9859 crew  Karina
Woman
pi_95793090
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:12 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Ik heb Atlantis nooit gekeken, het had voor mij niet het "echte" SG gevoel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_95793295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:12 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Geflopt is het inderdaad niet, maar de ratings werden wel steeds slechter.
  donderdag 21 april 2011 @ 15:17:00 #80
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_95807556
Ik vond zelf SG-A de beste van de drie. Leuke humor, veel vooruitgang in hun technologie, coole animaties, ze vinden een hoop oude schepen en steden, grote ruimteslagen enz. SG-U vind ik tot nu toe eigenlijk vrij matig. Het is een stuk meer drama en gedoe ipv gewoon de stargate gebruiken en zo. Dat was natuurlijk ook de intentie van de makers, waarschijnlijk om een breder publiek aan te spreken of iets dergelijks, maar het is inderdaad wel een stuk saaier. Ik zou het wel jammer vinden als SG ophoudt te bestaan.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_95812249
Met geflopt bedoelde ik inderdaad dat het steeds slechter werd. Op een gegeven moment vond ik er geen ruk meer aan. Als het zo goed was, had het het nog wel even uitgehouden. Het stopte echter gewoon omdat de ratings te slecht waren. Dat is voor mij dan gewoon een flop.
pi_95814091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:07 schreef Xaobotnik het volgende:
Met geflopt bedoelde ik inderdaad dat het steeds slechter werd. Op een gegeven moment vond ik er geen ruk meer aan. Als het zo goed was, had het het nog wel even uitgehouden. Het stopte echter gewoon omdat de ratings te slecht waren. Dat is voor mij dan gewoon een flop.
Dat is toch geen definitie van een flop man. :/
SG-1 was de laatste seizoenen ook heel zwakjes hoor, zeg maar toen O'Neill wegging. Er waren nog wel een paar leuke afleveringen, maar het oude niveau hebben ze (imo) nooit meer gehaald.

Atlantis hebben de schrijvers gewoon kapot gemaakt, er zat nog zoveel in. Maar ze kwamen in de laatste seizoenen met filler na filler, dan haken veel mensen idd wel af.
pi_95816405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:07 schreef Xaobotnik het volgende:
Een flop is het als het al vrij vroeg slechte ratings heeft en dat was niet het geval bij SGA.
  vrijdag 22 april 2011 @ 00:38:04 #84
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_95836919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:56 schreef Asgard het volgende:

[..]

Dat is toch geen definitie van een flop man. :/
SG-1 was de laatste seizoenen ook heel zwakjes hoor, zeg maar toen O'Neill wegging. Er waren nog wel een paar leuke afleveringen, maar het oude niveau hebben ze (imo) nooit meer gehaald.
Ja, dit klopt ook wel. Ok, SGA was opzichzelf geen flop. Maar de voortzetting de eerste twee seizoenen was dit wel. :)
quote:
Atlantis hebben de schrijvers gewoon kapot gemaakt, er zat nog zoveel in. Maar ze kwamen in de laatste seizoenen met filler na filler, dan haken veel mensen idd wel af.
Ik denk dat ze gewoon geen idee meer hadden. Verder was het natuurlijk ook een dure serie om te maken, en ik heb het idee dat ze creatief beperkt werden omdat ze zich aan bepaalde financiële kaders gebonden zagen waardoor het een kansloze missie werd.
  vrijdag 22 april 2011 @ 01:44:30 #85
32029 Basson
Dodge This!
pi_95838566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:41 schreef Salamander het volgende:

[..]

Het was anders nogal nieuw voor Rush om niet over het stasispod gebeuren uit te vallen terwijl hij het echt wel wist. Misschien was hij wel blij dat Eli een beetje opstandig wordt.

En als de schrijvers het einde zagen naderen hadden ze vast niet dat gedoe met TJ en die LA gast begonnen,

Geheimzinnig doen, bepaalde zaken voor zich houden is typisch Rush.
En die TJ en LA affaire heeft heeft totaal geen meerwaarde...
pi_95839308
Triest dat het franchise (voorlopig) zo moet eindigen... ik heb genoten van de laatste episode, tenminste weer een echt sci-fi verhaal met stof tot nadenken.

Nou ja met SG-1 hebben we wel 1 van de bestlopende langdurige series gehad.. die Ori verhaallijn was iets minder imo (m.u.v van eps als The Quest en Unending, dat was weer lekker avontuur en sci-fi), maar daarvoor was het gewoon 8 jaar lang constant een topserie met weinig echt slechte episodes. Het was het bruutst geweest als die serie was gestopt na die Moebius afleveringen, toen ze zo aan dat water met z'n allen een hengeltje uitgooiden. Volgens mij hadden ze daar ook rekening mee gehouden, maar ging het onverwacht toch nog verder
En Continuum was ook een geweldige Stargate film (de Ark vond ik te makkelijke afsluiter, en wtf dat replicator gezeur was daar gewoon diep treurig :'))

ZIt er ook dik in dat dit een season finale gaat worden met een cliffhanger einde, zonder afsluitende film om naar uit te kijken :(
  zaterdag 23 april 2011 @ 00:48:03 #87
32029 Basson
Dodge This!
pi_95876873
Naja cliffhanger is een groot woord. Wat mij betreft zetten ze die mensen gewoon op de volgende leefbare planeet af. Ze mogen dan de afstammelingen van de Destiny crew zijn, maar we kennen ze niet en het zal mij vooralsnog een zorg zijn. Er is al iets van een uitleg gegeven dus... On with the mission

[ Bericht 2% gewijzigd door Basson op 24-04-2011 01:37:43 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 22:05:23 #88
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_96066143
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 03:00 schreef Henno het volgende:
Triest dat het franchise (voorlopig) zo moet eindigen... ik heb genoten van de laatste episode, tenminste weer een echt sci-fi verhaal met stof tot nadenken.

[..]

ZIt er ook dik in dat dit een season finale gaat worden met een cliffhanger einde, zonder afsluitende film om naar uit te kijken :(
eh..
de laatste 2 komen 2 en 9 mei toch nog?

Common Descent was wel een erg vette aflevering zeg.
échte Stargate :D
alleen íets te snel opgelost toen ze trapped waren op die planeet. beetje afgeraffeld.
viel me bij SG1 en SGA ook op bij de laatste afleveringen. Het gaat dan veel te makkelijk ineens om iets op te lossen.

in SGA, het vinden van een kistje waardoor die ORI mensen zich gaan gedragen en bij SGA het stargate travel van de hele Atlantis stad. Wat overigens feilloos gebeurde, wat nķķit gebeurt met McCay in de buurt :')
Hoewel het idee vet is, is t nooit meer verder uit gewerkt.

[ Bericht 20% gewijzigd door marcel-o op 27-04-2011 22:10:49 ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_96091702
Wel een mooie aflevering om te zien hoe hun alternate personages met wie eindigen.

En raar hoor dat ze niet kunnen weten waar de kolonie schip terecht is gekomen. Ze weten waar die naar toe gaat, ze weten wel hoe snel ze gaan en toch kunnen ze niet de locatie bepalen?? Beetje onrealistisch...
pi_96091871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef MakuMaku het volgende:
Wel een mooie aflevering om te zien hoe hun alternate personages met wie eindigen.

En raar hoor dat ze niet kunnen weten waar de kolonie schip terecht is gekomen. Ze weten waar die naar toe gaat, ze weten wel hoe snel ze gaan en toch kunnen ze niet de locatie bepalen?? Beetje onrealistisch...
Hier stoorde ik mij ook aan idd, hoe moeilijk kan het zijn om een paar stops in te lassen en een radio oproep te doen.

(al denk ik dat we nog wel van ze gaan horen)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_96091905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef MakuMaku het volgende:

Op zich niet, ze kunnen niet zo makkelijk in en uit hyperspace gaan he, ze moeten telkens paar uur rusten en ze zouden best veel jumps moeten maken om het stuk te beslaan waar ze vloot ongeveer is, en aangezien ze op het moment erg veel mensen aan boord hebben doen ze dat liever niet.
Beneath the gold, bitter steel
pi_96121592
Vond het leuke afleveringen, de afgelopen twee. Alleen zoals MakuMaku ook al zegt vind ik het raar dat ze die schepen niet kunnen vinden. Je kan toch ongeveer berekeningen maken waar ze zitten en dan zoeken. Maarja, t zal wel niet zo makkelijk zijn. :P
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
  FOK!fotograaf vrijdag 29 april 2011 @ 12:59:38 #93
151126 angel008
pi_96135097
ik moet die afleveringen eens niet gaan skippen ik hoorde wel iets over schepen maar niets over een kolonie schip die weg is gegaan ?

ze zijn dus in feite allemaal weggegaan naar de planeet waar ze vandaan komen ?
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:31:52 #94
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96139785
Ik had dus hetzelfde. Helaas zit SG Universe vol met dit soort makkelijkheden. Ook dat die afstammelingen vertrokken zijn zonder FTL-drives. Waarom is het niet mogelijk dat ze de materialen ervoor aan boord hadden gebracht om aan boord die motoren samen te stellen? Ik bedoel als je ruimte hebt voor een heel deel van de bevolking.... Je kan erover discussiëren of die kennis er was (immers zijn de FTL-drives gemaakt door de Ancients) en of de materialen er waren. Maar ze zeiden toch dat er geen tijd voor was? Als het ging om tijd, dan hadden ze dat tijdens de reis genoeg. Maar inderdaad, kun je toch redelijk schatten waar ze ongeveer zouden moeten zijn. Daarnaast hadden ze ook een FTL in hun eigen schepen die van Aarde af kwamen (overgenomen van de Asgards), die sneller was dan die van Destiny en het lijkt me dat mensen als Rush gewoon bekend zijn met de samenstelling hiervan en deze kennis overgedragen en misschien zelfs verbeterd is in de 2000 jaar die volgde...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:39 schreef Fingon het volgende:

Op zich niet, ze kunnen niet zo makkelijk in en uit hyperspace gaan he, ze moeten telkens paar uur rusten en ze zouden best veel jumps moeten maken om het stuk te beslaan waar ze vloot ongeveer is, en aangezien ze op het moment erg veel mensen aan boord hebben doen ze dat liever niet.
Je moet met veel dingen rekening houden in sci-fy verhalen. Maar 'doen ze liever niet' is er niet een van. Of het kān niet, omdat het risico echt te groot is, of je doet het na 'ernstige' overweging gewoon, omdat het voor het verhaal interessant is. Dat van die FTL jumps is volgens mij sowieso geen probleem als alles met het schip zelf in orde is en inderdaad voldaan is aan de minimale wachttijd.

On a side note, FTL, waar komt die term eigenlijk vandaan? Ik heb het idee dat ze dit in zowel SG als in BSG gebruiken....
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:41:34 #95
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_96140332
FTL= faster-than-light
Do androids dream of electric sheep?
pi_96141274
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:41 schreef RitseB het volgende:
FTL= faster-than-light
Al werd het in sg1 altijd hyperdrive genoemd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:33:08 #97
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96148991
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:41 schreef RitseB het volgende:
FTL= faster-than-light
Dit wist ik. Maar ik bedoelde meer uit welke serie het komt. Inderdaad noemde men het eerst hyperdrive. Maar volgens mij noemen ze het nu FTL, doodleuk overgenomen van BGA? Of zit het er zo diep bij mij ingeprent dat ik alles wat te maken heeft met space jumps FTL noem?
pi_96149772
FTL als concept komt al voor in The Foundation boeken serie van Isaac Asimov uit 1942.
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:43:02 #99
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_96163520
FTL is makkelijker te onthouden voor het gewone publiek als het soms fast than light word genoemd. Hyperdrive of hyperspace klinkt wat geekier. Persoonlijk vind ik slipspace wel een mooi woord
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 1 mei 2011 @ 00:12:01 #100
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96193233
hyperdrive is de technologie van de Ancients die FTL reizen mogelijk maakt. De FTL afkorting wordt in veel meer SF series gebruikt, het is een standaard scifi benaming voor reizen met de lichtsnelheid. En blijkbaar bedacht door Asimov :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')