Humor was inderdaad ook goedquote:Op woensdag 20 april 2011 22:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde, de serie is gecancelled en NU komen ze met goede afleveringen, die van vorige week was ook al stukken beter dan ervoo En deze nu met de planeet met hun "afstammelingen" en de planeet op het laatst, met de totaal lege stad, eindelijk spanning.
En een beetje humor "Futura is a font".
Stargate Atlantis gefloptquote:Op woensdag 20 april 2011 22:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Er zaten idd inderdaad een paar leuke grappen in. Ook "actually it's more like SIM Earth"
[..]
Tsja, de vorige Stargate-serie was geflopt. Twee goede seizoenen en derest vrij matig. Ze wilden waarschijnlijk daarom iets anders, maar ze gingen te ver af van hun Stargate roots. Het gros van het publiek kijkt het toch omdat het Stargate is en juist 'het Stargate'-elan hebben ze te veel en te lang naar de achtergrond gedrukt.
Dat is toch geen definitie van een flop man. :/quote:Op donderdag 21 april 2011 17:07 schreef Xaobotnik het volgende:
Met geflopt bedoelde ik inderdaad dat het steeds slechter werd. Op een gegeven moment vond ik er geen ruk meer aan. Als het zo goed was, had het het nog wel even uitgehouden. Het stopte echter gewoon omdat de ratings te slecht waren. Dat is voor mij dan gewoon een flop.
Een flop is het als het al vrij vroeg slechte ratings heeft en dat was niet het geval bij SGA.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:07 schreef Xaobotnik het volgende:
Met geflopt bedoelde ik inderdaad dat het steeds slechter werd. Op een gegeven moment vond ik er geen ruk meer aan. Als het zo goed was, had het het nog wel even uitgehouden. Het stopte echter gewoon omdat de ratings te slecht waren. Dat is voor mij dan gewoon een flop.
Ja, dit klopt ook wel. Ok, SGA was opzichzelf geen flop. Maar de voortzetting de eerste twee seizoenen was dit wel.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:56 schreef Asgard het volgende:
[..]
Dat is toch geen definitie van een flop man. :/
SG-1 was de laatste seizoenen ook heel zwakjes hoor, zeg maar toen O'Neill wegging. Er waren nog wel een paar leuke afleveringen, maar het oude niveau hebben ze (imo) nooit meer gehaald.
Ik denk dat ze gewoon geen idee meer hadden. Verder was het natuurlijk ook een dure serie om te maken, en ik heb het idee dat ze creatief beperkt werden omdat ze zich aan bepaalde financiële kaders gebonden zagen waardoor het een kansloze missie werd.quote:Atlantis hebben de schrijvers gewoon kapot gemaakt, er zat nog zoveel in. Maar ze kwamen in de laatste seizoenen met filler na filler, dan haken veel mensen idd wel af.
Geheimzinnig doen, bepaalde zaken voor zich houden is typisch Rush.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:41 schreef Salamander het volgende:
[..]
Het was anders nogal nieuw voor Rush om niet over het stasispod gebeuren uit te vallen terwijl hij het echt wel wist. Misschien was hij wel blij dat Eli een beetje opstandig wordt.
En als de schrijvers het einde zagen naderen hadden ze vast niet dat gedoe met TJ en die LA gast begonnen,
eh..quote:Op vrijdag 22 april 2011 03:00 schreef Henno het volgende:
Triest dat het franchise (voorlopig) zo moet eindigen... ik heb genoten van de laatste episode, tenminste weer een echt sci-fi verhaal met stof tot nadenken.
[..]
ZIt er ook dik in dat dit een season finale gaat worden met een cliffhanger einde, zonder afsluitende film om naar uit te kijken
Hier stoorde ik mij ook aan idd, hoe moeilijk kan het zijn om een paar stops in te lassen en een radio oproep te doen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef MakuMaku het volgende:
Wel een mooie aflevering om te zien hoe hun alternate personages met wie eindigen.
En raar hoor dat ze niet kunnen weten waar de kolonie schip terecht is gekomen. Ze weten waar die naar toe gaat, ze weten wel hoe snel ze gaan en toch kunnen ze niet de locatie bepalen?? Beetje onrealistisch...
Op zich niet, ze kunnen niet zo makkelijk in en uit hyperspace gaan he, ze moeten telkens paar uur rusten en ze zouden best veel jumps moeten maken om het stuk te beslaan waar ze vloot ongeveer is, en aangezien ze op het moment erg veel mensen aan boord hebben doen ze dat liever niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef MakuMaku het volgende:
Wel een mooie aflevering om te zien hoe hun alternate personages met wie eindigen.
En raar hoor dat ze niet kunnen weten waar de kolonie schip terecht is gekomen. Ze weten waar die naar toe gaat, ze weten wel hoe snel ze gaan en toch kunnen ze niet de locatie bepalen?? Beetje onrealistisch...
Je moet met veel dingen rekening houden in sci-fy verhalen. Maar 'doen ze liever niet' is er niet een van. Of het kān niet, omdat het risico echt te groot is, of je doet het na 'ernstige' overweging gewoon, omdat het voor het verhaal interessant is. Dat van die FTL jumps is volgens mij sowieso geen probleem als alles met het schip zelf in orde is en inderdaad voldaan is aan de minimale wachttijd.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:39 schreef Fingon het volgende:
Op zich niet, ze kunnen niet zo makkelijk in en uit hyperspace gaan he, ze moeten telkens paar uur rusten en ze zouden best veel jumps moeten maken om het stuk te beslaan waar ze vloot ongeveer is, en aangezien ze op het moment erg veel mensen aan boord hebben doen ze dat liever niet.
Al werd het in sg1 altijd hyperdrive genoemd.quote:
Dit wist ik. Maar ik bedoelde meer uit welke serie het komt. Inderdaad noemde men het eerst hyperdrive. Maar volgens mij noemen ze het nu FTL, doodleuk overgenomen van BGA? Of zit het er zo diep bij mij ingeprent dat ik alles wat te maken heeft met space jumps FTL noem?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |