abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 11:15:28 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_94367878
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:44 schreef Oksel het volgende:
Ik heb er ook nooit iets over ontvangen.
Niemand heeft ooit iets ontvangen van die laffe ratten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_94418783
Ik heb de brief helaas ook mogen ontvangen.

Ik heb al een bezwaarbrief gestuurd en de ombudsman gemaild.
Een OV heb ik gelukkig nooit gehad, maar wel een uitwonende beurs.

2008 heb ik maar 840 teveel verdiend 2009 is erger.
  maandag 21 maart 2011 @ 14:53:10 #33
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94420367
Al bezwaarbrief? Terwijl je geen bedrag weet? Wat is trouwens je bezwaar?
pi_94423608
Ik heb bezwaar gemaakt tegen de hoogte van mijn toetsingsinkomen.
Ze zijn uitgegaan van acht keer 1/12 van mijn verzamelinkomen over het gehele jaar.
Ik heb de eeste acht maanden stufi gehad. In juli is mijn salaris omhoog gegaan en mijn eindejaarsuitkering is meegerekend waardoor mijn inkomen binnen het tijdvak lager was dan wat de DUO voor mij berekend heeft.
Ik weet niet of het klopt, maar ik kan het toch proberen.
pi_94425859
Als de vordering al bekend is gemaakt, kan je toch ook bezwaar maken tegen de hoogte. Ik neem aan van wel.
pi_94495134
Voor de mensen die denken dat ze drie jaar rente moeten betalen:

In de brief staat dat je pas rente betaalt vanaf het moment dat zij kenbaar maken dat je teveel hebt verdiend. (dus d.d. van die brief zelf)

Als je het geld hebt zou ik het iig in 1x overmaken. Ben je van het geneuzel af. Beter dan elke maand er aan herinnerd worden + rente meoten betalen.

Ik hoop alleen dat voor 2009 dit geintje niet opnieuw gebeurt aan mijn kant :(

Als ze nou gewoon die 1 jaar in acht namen en dit tijdig hadden laten weten kon ik op zn minst 2009 nog "redden" voor juni 2010:(

Nog even dit (ongenoegen spuien):

DUO had in de brief, en op hun website nu wel wat duidelijke mogen zetten wat de consequenties zijn. In vetgedrukte tekst een zin als:

"Boven X verdienen in het jaar dat je stufi krijgt zonder tijdig stop te zetten => totaal geen geen recht meer op studifinanciering dat jaar en moet je mogelijk alles terugbetalen, zet je wel tijdig stop kun je alle reeds ontvangen financiering houden en is er niks aan de hand."

Het is logisch dat teveel gekregen geld terug moet volgens het systeem vanaf het moment dat je teveel verdient. Maar meteen een heel jaar, omdat één telefoontje niet gepleegd is, gaat wel weer wat ver. Dat ene telefoontje niet plegen is in mijn geval een boete van 400% geworden...Ik had vanaf september de boel stop meoten zetten, en dus 3 maanden niks ontvangen. Ik heb niks stop gezet (in overleg met de servicedesk) in de veronderstelling dat die 3 maanden terugbetaald moeten worden. Nu is dat dus vrolijk 12 maanden terugbetalen geworden in plaats van 3...

[ Bericht 17% gewijzigd door TermNL op 23-03-2011 00:29:33 ]
pi_94505337
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:54 schreef TermNL het volgende:
Ik heb zelfde verhaal en ben dus ook van de partij met wat er dan ook aan gedaan wordt.

In mijn geval is het zo dat ik September over die limiet ging. ik heb toen gebeld naar de ib-groep wat de opties zijn. Mij is verteld dat "wat teveel is gekregen" terug betaald moet worden. Okt,Nov,Dec dus. Nu blijkt dus dat het niet drie maanden maar twaalf maanden is wat ineens terug moet :s.

Ik heb tevens ook nog een mooie brief uit januari 2010 waar letterlijk in staat (nadat ik afstudeerde aan mijn HBO opleiding): "Alle ontvangen geld tussen 2006-2010 is bij deze omgezet in een gift" - Beetje suf dat ze daar nu een jaar later weer op terug komen.

Losse (halve offtopic vraag):

In 2009 zit ik met exact hetzelfde probleem als 2008.
Echter is januari 2010 is de tijd verschreden die de DUO op haar website noemt van een jaar waarin ze deze controle uitvoeren.

Je hebt tot april het volgende jaar "de tijd" om met terugwerkende kracht iets over het vorige jaar recht te zetten.

Als de DUO gewoon op tijd was over 2008, dus voor januari 2010, dan had ik nog de tijd gehad "met die terugwerkende kracht" 2009 recht te zetten. Nu gaat dit verhaal voor mij dus dubbel op.

Iemand hier in een soortgelijke situatie richting 2009 die al ergens advies heeft ingewonnen?
In 2009 was die OV regel toch weer wel afgeschaft? Ik gok dat alles over 2009 dan nog een jaar duurt als ze nu met 2008 bezig zijn (plus dat als er heel veel bezwaren komen het waarschijnlijk nog wel wat langer gaat duren..). Stopzetten in die maanden was volgens mij toen ook gewoon mogelijk zonder je OV voor de eerdere periode terug te betalen ook al ging je DAARNA wel over die grens.

Al moet ik toegeven dat het destijds heel erg onduidelijk was hoe het nu precies zat met stopzetten en de regeling. Zelf ben ik in 2009 ook erover heen gegaan maar heb stopgezet in de maand voordat ik erover heen ging. Gok dat ik daar nog wel een brief over krijg aangezien het niet allemaal evenredig over het jaar was verspreid.

Maar voordat alles eerst even 2008 afwikkelen voor de mensen hier!
pi_94530520
Tvp :) Ben ook getrakteerd op een dergelijke brief. Bezwaar is ondertussen al lang en breed de deur uit - mijn inkomen was niet evenredig door het jaar heen opgekomen en in de maand dat ik het stopzette zat ik nog onder de grens. Volgens mij zou het dus goed moeten gaan :)

Alhoewel ik overigens wel benieuwd ben hoe ze reageren op mijn verzoek om gehoord te worden indien ze mijn bezwaar willen afwijzen :')
pi_94597533
heeft iemand een idee wanneer we de vordering kunnen verwachten? ik heb ook bezwaar aangetekend met de slechte communicatie als argument.
Xbox Live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:00:13 #40
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94603192
Ik heb nog geen bezwaar aangetekend, wacht eerst de vordering af.
pi_94611705
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef IbeBen het volgende:
Tvp :) Ben ook getrakteerd op een dergelijke brief. Bezwaar is ondertussen al lang en breed de deur uit - mijn inkomen was niet evenredig door het jaar heen opgekomen en in de maand dat ik het stopzette zat ik nog onder de grens. Volgens mij zou het dus goed moeten gaan :)

Alhoewel ik overigens wel benieuwd ben hoe ze reageren op mijn verzoek om gehoord te worden indien ze mijn bezwaar willen afwijzen :')
Dat ging rap. Kreeg vandaag wederom een brief van het DUO. Mijn bezwaar is toegekend en de controle heeft geen gevolgen :) Totale doorlooptijd een week of twee, had eigenlijk gerekend op een week of zes.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:20:15 #42
47711 Harmvt
Bubblemaker
pi_94763098
Ik heb dit weekend pas tijd gehad om me te verdiepen in de brief i.v.m. afstudeerstress. In de eerste plaats klopt de berekening van mijn toetsingsinkomen niet. Ik heb vanmorgen meteen DUO gebeld en gelukkig worden de 4 weken niet erg strikt gehanteerd. Je kunt nog bezwaar maken tegen de berekening totdat de vordering is vastgesteld, volgens de medewerker is dit nog ongeveer 2 weken.

Ook ik ben de mist in gegaan met het netto>bruto verhaal. Ik heb netjes mijn stufi stopgezet met ingang van november 2008, omdat ik dan netto boven het bewuste bedrag zou uitkomen. Ik had hier ervaring mee uit 2 voorgaande jaren dus heb het ik goed in de gaten gehouden. Bij het service kantoor gevraagd wat het maximum was voor 2008 en niemand die iets heeft gezegd over bruto of netto. Ik was nog blij met de verhoging van het bedrag |:(

In mijn geval betekent het dat ik rond de ¤4000,- moet gaan terugbetalen (basis + aanvullende beurs + OV) Terwijl ik volgens de juiste berekening (bruto) in oktober pas over de grens kwam. Dus in principe heb ik maar 1 maand te veel stufi ontvangen. ONACCEPTABEL om dan met zo'n sanctie te komen!!! :N Ik ben compleet over de rode en kan me nog maar amper bezig houden met dat wat belangrijk is: afronden van mijn studie.

Ik heb me gemeld bij de ombudsman en wil ook medewerking verlenen wanneer we onze krachten gaan bundelen. Van de DUO medewerker heb ik nog contact gegevens ontvangen voor het indienen van een klacht:

Klachtenfunctionaris DUO
Antwoordnummer 392
9700 VB Groningen

Iemand hier al iets heen gestuurd? Vooral met betrekking tot de netto>bruto misleiding?

[ Bericht 0% gewijzigd door Harmvt op 29-03-2011 15:27:26 ]
pi_94821677
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:20 schreef Harmvt het volgende:
Ik heb dit weekend pas tijd gehad om me te verdiepen in de brief i.v.m. afstudeerstress. In de eerste plaats klopt de berekening van mijn toetsingsinkomen niet. Ik heb vanmorgen meteen DUO gebeld en gelukkig worden de 4 weken niet erg strikt gehanteerd. Je kunt nog bezwaar maken tegen de berekening totdat de vordering is vastgesteld, volgens de medewerker is dit nog ongeveer 2 weken.

Ook ik ben de mist in gegaan met het netto>bruto verhaal. Ik heb netjes mijn stufi stopgezet met ingang van november 2008, omdat ik dan netto boven het bewuste bedrag zou uitkomen. Ik had hier ervaring mee uit 2 voorgaande jaren dus heb het ik goed in de gaten gehouden. Bij het service kantoor gevraagd wat het maximum was voor 2008 en niemand die iets heeft gezegd over bruto of netto. Ik was nog blij met de verhoging van het bedrag |:(

In mijn geval betekent het dat ik rond de ¤4000,- moet gaan terugbetalen (basis + aanvullende beurs + OV) Terwijl ik volgens de juiste berekening (bruto) in oktober pas over de grens kwam. Dus in principe heb ik maar 1 maand te veel stufi ontvangen. ONACCEPTABEL om dan met zo'n sanctie te komen!!! :N Ik ben compleet over de rode en kan me nog maar amper bezig houden met dat wat belangrijk is: afronden van mijn studie.

Ik heb me gemeld bij de ombudsman en wil ook medewerking verlenen wanneer we onze krachten gaan bundelen. Van de DUO medewerker heb ik nog contact gegevens ontvangen voor het indienen van een klacht:

Klachtenfunctionaris DUO
Antwoordnummer 392
9700 VB Groningen

Iemand hier al iets heen gestuurd? Vooral met betrekking tot de netto>bruto misleiding?
Zuur verhaal ook harmvt. hoe kom je er op dat je e4000 moet terugbetalen? de kern van de terugbetaalregel is voor 2008 toch: het overschreden bedrag + ov?

ik vind het eigenlijk allemaal te vaag om al conclusies te trekken, en wacht de vordering ook maar af; maar met mijn toetsingsinkomen die een paar tientjes hoger is dan de grens hoop ik dat ik alleen die 2 tientjes terug hoef te betalen + ov. als ik de uitwonende beurs ook moet terugbetalen zou ik idd ook helemaal gek worden :S
pi_94902214
quote:
ik vind het eigenlijk allemaal te vaag om al conclusies te trekken, en wacht de vordering ook maar af; maar met mijn toetsingsinkomen die een paar tientjes hoger is dan de grens hoop ik dat ik alleen die 2 tientjes terug hoef te betalen + ov. als ik de uitwonende beurs ook moet terugbetalen zou ik idd ook helemaal gek worden :S
Hmmm bereid je er maar voor op dat dat tegen gaat vallen. Vorig jaar zat ik ongeveer 30 euro boven de grens, en ik heb een boete gekregen van 900-1000 euro. Ze zeggen eigenlijk: je moet sowieso het meerinkomen terugbetalen, maar daarnaast: ALS je te veel hebt bijverdiend (zelfs al is het maar 1 euro) moet je voor elke maand dat je stufi hebt ontvangen ongeveer 90 euro per maand boete betalen. En dat is ook de regeling voor 2008............
Dat ga ik dus dit jaar voor de 2e keer meemaken. Leuk he...
  vrijdag 1 april 2011 @ 15:41:22 #45
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_94905006
Moet je dat geld eigenlijk gelijk terug betalen mocht het doorgaan? Of komt het bovenop je studieschuld als langlopende schuld?
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_94912004
Je kunt het in één keer betalen, anders wordt het een rentedragende lening (net als je eventuele studieschuld).
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_94923080
Ik lees hierboven dat je het teveel verdiende bedrag + ov + studiefinanciering moet terugbetalen.

Ik had alleen ov en zit 3000 boven de grens. Ik hoef dan toch alleen mijn ov terug te betalen? Of ook het teveel verdiende bedrag?
pi_94938442
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:28 schreef Dipstaart het volgende:
Ik lees hierboven dat je het teveel verdiende bedrag + ov + studiefinanciering moet terugbetalen.

Ik had alleen ov en zit 3000 boven de grens. Ik hoef dan toch alleen mijn ov terug te betalen? Of ook het teveel verdiende bedrag?
Alleen je OV. Ze mogen niet meer geld van je eisen dan je ze verschuldigd bent (dat is dan wel een heel jaar OV). Het zou wel heel communistisch worden als ze je inkomen mogen afpakken :P
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:46:58 #49
58560 Oksel
Gezellig.
pi_94946349
Nog geen vorderingen binnen?
pi_95004307
nog niks hier... ik houd ook de duo site in de gaten. als je inlogt op je persoonlijke site zit er een POST tab, daar zie je denk ik eerder wanneer de brief getikt is. En dan zullen we 'm wel weer een week later ontvangen...
pi_95004749
Een vriend van me had een maand geleden ongeveer ook een bezwaarbrief verstuurd. Hij belde laatst even op om te vragen hoe lang het kon duren tot er antwoord was. Zeiden ze dat ze de brief nooit hadden ontvangen 8)7 blijkbaar hoor je dus een bevestiging te krijgen als de brief wel ontvangen is ofzo.

Naja klinkt weer als standaard gelul... ik heb ook geen bevestiging of wat gezien. Wacht het nog wel ff af.
Facts don't care about your feelings
pi_95019024
Ook hier nog niks binnen.
pi_95035572
Ik heb het gezien, reactie is wat kort door de bocht denk ik.

Ik hoor graag de antwoorden op de vijf vragen...
pi_95035894
Nee, daar moet vooral Halbe Zijlstra een uitspraak over doen. 8)7

Die vent ziet studenten als goudmijntjes, moet je eens opzoeken wat voor totaal debiele regelingen hij allemaal uit z'n mouw schudt om maar zo veel mogelijk geld te trekken uit studerend Nederland. Achterlijke gladiool die het onderwijs om zeep helpt op deze manier.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  maandag 4 april 2011 @ 20:40:51 #56
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95041491
Heeft die vent wat te zeggen, of niet?
  maandag 4 april 2011 @ 22:20:56 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95048682
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:40 schreef Oksel het volgende:
Heeft die vent wat te zeggen, of niet?
Uiteraard, hij is de baas daar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 4 april 2011 @ 23:15:20 #58
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95052107
Dat is dus mooi kut. We zijn dus keihard genaaid.
pi_95053331
Ik heb over 2008 ook flink teveel verdient. In mijn geval heeft dat niets te maken met de verandering van de regels, aangezien ik onder de oude regels ook flink boven de limiet zou hebben gezeten, maar toch. Ik zit nu wel mooi met een boete van ruim 10.000 euro, en dat is alleen over 2008. 2009, 10 en een gedeelte van 11 komen er nog bovenop.

Mijn eigen stomme schuld, zal niemand er verder op aanwijzen. Ik had zelf beter de regels moeten lezen. Maar wel mooi kut. Ik kan de komende 5 tot 6 jaar lekker mijn schuld gaan afbetalen ;(
No amount of money ever bought a second of time.
pi_95054739
quote:
Op maandag 4 april 2011 23:42 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb over 2008 ook flink teveel verdient. In mijn geval heeft dat niets te maken met de verandering van de regels, aangezien ik onder de oude regels ook flink boven de limiet zou hebben gezeten, maar toch. Ik zit nu wel mooi met een boete van ruim 10.000 euro, en dat is alleen over 2008. 2009, 10 en een gedeelte van 11 komen er nog bovenop. Ik had zelf beter de regels moeten lezen.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je zo'n enorm bedrag moet terugbetalen. Je hoeft nooit meer terug te betalen dan het bedrag aan stufi (is ov-studenten en beurs) dat je over het jaar hebt ontvangen. Hoe hoog was je boete over voorgaande jaren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')