Niemand heeft ooit iets ontvangen van die laffe ratten.quote:
In 2009 was die OV regel toch weer wel afgeschaft? Ik gok dat alles over 2009 dan nog een jaar duurt als ze nu met 2008 bezig zijn (plus dat als er heel veel bezwaren komen het waarschijnlijk nog wel wat langer gaat duren..). Stopzetten in die maanden was volgens mij toen ook gewoon mogelijk zonder je OV voor de eerdere periode terug te betalen ook al ging je DAARNA wel over die grens.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:54 schreef TermNL het volgende:
Ik heb zelfde verhaal en ben dus ook van de partij met wat er dan ook aan gedaan wordt.
In mijn geval is het zo dat ik September over die limiet ging. ik heb toen gebeld naar de ib-groep wat de opties zijn. Mij is verteld dat "wat teveel is gekregen" terug betaald moet worden. Okt,Nov,Dec dus. Nu blijkt dus dat het niet drie maanden maar twaalf maanden is wat ineens terug moet :s.
Ik heb tevens ook nog een mooie brief uit januari 2010 waar letterlijk in staat (nadat ik afstudeerde aan mijn HBO opleiding): "Alle ontvangen geld tussen 2006-2010 is bij deze omgezet in een gift" - Beetje suf dat ze daar nu een jaar later weer op terug komen.
Losse (halve offtopic vraag):
In 2009 zit ik met exact hetzelfde probleem als 2008.
Echter is januari 2010 is de tijd verschreden die de DUO op haar website noemt van een jaar waarin ze deze controle uitvoeren.
Je hebt tot april het volgende jaar "de tijd" om met terugwerkende kracht iets over het vorige jaar recht te zetten.
Als de DUO gewoon op tijd was over 2008, dus voor januari 2010, dan had ik nog de tijd gehad "met die terugwerkende kracht" 2009 recht te zetten. Nu gaat dit verhaal voor mij dus dubbel op.
Iemand hier in een soortgelijke situatie richting 2009 die al ergens advies heeft ingewonnen?
Dat ging rap. Kreeg vandaag wederom een brief van het DUO. Mijn bezwaar is toegekend en de controle heeft geen gevolgenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef IbeBen het volgende:
TvpBen ook getrakteerd op een dergelijke brief. Bezwaar is ondertussen al lang en breed de deur uit - mijn inkomen was niet evenredig door het jaar heen opgekomen en in de maand dat ik het stopzette zat ik nog onder de grens. Volgens mij zou het dus goed moeten gaan
![]()
Alhoewel ik overigens wel benieuwd ben hoe ze reageren op mijn verzoek om gehoord te worden indien ze mijn bezwaar willen afwijzen
Zuur verhaal ook harmvt. hoe kom je er op dat je e4000 moet terugbetalen? de kern van de terugbetaalregel is voor 2008 toch: het overschreden bedrag + ov?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:20 schreef Harmvt het volgende:
Ik heb dit weekend pas tijd gehad om me te verdiepen in de brief i.v.m. afstudeerstress. In de eerste plaats klopt de berekening van mijn toetsingsinkomen niet. Ik heb vanmorgen meteen DUO gebeld en gelukkig worden de 4 weken niet erg strikt gehanteerd. Je kunt nog bezwaar maken tegen de berekening totdat de vordering is vastgesteld, volgens de medewerker is dit nog ongeveer 2 weken.
Ook ik ben de mist in gegaan met het netto>bruto verhaal. Ik heb netjes mijn stufi stopgezet met ingang van november 2008, omdat ik dan netto boven het bewuste bedrag zou uitkomen. Ik had hier ervaring mee uit 2 voorgaande jaren dus heb het ik goed in de gaten gehouden. Bij het service kantoor gevraagd wat het maximum was voor 2008 en niemand die iets heeft gezegd over bruto of netto. Ik was nog blij met de verhoging van het bedrag![]()
In mijn geval betekent het dat ik rond de ¤4000,- moet gaan terugbetalen (basis + aanvullende beurs + OV) Terwijl ik volgens de juiste berekening (bruto) in oktober pas over de grens kwam. Dus in principe heb ik maar 1 maand te veel stufi ontvangen. ONACCEPTABEL om dan met zo'n sanctie te komen!!!Ik ben compleet over de rode en kan me nog maar amper bezig houden met dat wat belangrijk is: afronden van mijn studie.
Ik heb me gemeld bij de ombudsman en wil ook medewerking verlenen wanneer we onze krachten gaan bundelen. Van de DUO medewerker heb ik nog contact gegevens ontvangen voor het indienen van een klacht:
Klachtenfunctionaris DUO
Antwoordnummer 392
9700 VB Groningen
Iemand hier al iets heen gestuurd? Vooral met betrekking tot de netto>bruto misleiding?
Hmmm bereid je er maar voor op dat dat tegen gaat vallen. Vorig jaar zat ik ongeveer 30 euro boven de grens, en ik heb een boete gekregen van 900-1000 euro. Ze zeggen eigenlijk: je moet sowieso het meerinkomen terugbetalen, maar daarnaast: ALS je te veel hebt bijverdiend (zelfs al is het maar 1 euro) moet je voor elke maand dat je stufi hebt ontvangen ongeveer 90 euro per maand boete betalen. En dat is ook de regeling voor 2008............quote:ik vind het eigenlijk allemaal te vaag om al conclusies te trekken, en wacht de vordering ook maar af; maar met mijn toetsingsinkomen die een paar tientjes hoger is dan de grens hoop ik dat ik alleen die 2 tientjes terug hoef te betalen + ov. als ik de uitwonende beurs ook moet terugbetalen zou ik idd ook helemaal gek worden :S
Alleen je OV. Ze mogen niet meer geld van je eisen dan je ze verschuldigd bent (dat is dan wel een heel jaar OV). Het zou wel heel communistisch worden als ze je inkomen mogen afpakkenquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:28 schreef Dipstaart het volgende:
Ik lees hierboven dat je het teveel verdiende bedrag + ov + studiefinanciering moet terugbetalen.
Ik had alleen ov en zit 3000 boven de grens. Ik hoef dan toch alleen mijn ov terug te betalen? Of ook het teveel verdiende bedrag?
Uiteraard, hij is de baas daar.quote:
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je zo'n enorm bedrag moet terugbetalen. Je hoeft nooit meer terug te betalen dan het bedrag aan stufi (is ov-studenten en beurs) dat je over het jaar hebt ontvangen. Hoe hoog was je boete over voorgaande jaren?quote:Op maandag 4 april 2011 23:42 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb over 2008 ook flink teveel verdient. In mijn geval heeft dat niets te maken met de verandering van de regels, aangezien ik onder de oude regels ook flink boven de limiet zou hebben gezeten, maar toch. Ik zit nu wel mooi met een boete van ruim 10.000 euro, en dat is alleen over 2008. 2009, 10 en een gedeelte van 11 komen er nog bovenop. Ik had zelf beter de regels moeten lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |