Uiteraard, hij is de baas daar.quote:
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je zo'n enorm bedrag moet terugbetalen. Je hoeft nooit meer terug te betalen dan het bedrag aan stufi (is ov-studenten en beurs) dat je over het jaar hebt ontvangen. Hoe hoog was je boete over voorgaande jaren?quote:Op maandag 4 april 2011 23:42 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb over 2008 ook flink teveel verdient. In mijn geval heeft dat niets te maken met de verandering van de regels, aangezien ik onder de oude regels ook flink boven de limiet zou hebben gezeten, maar toch. Ik zit nu wel mooi met een boete van ruim 10.000 euro, en dat is alleen over 2008. 2009, 10 en een gedeelte van 11 komen er nog bovenop. Ik had zelf beter de regels moeten lezen.
Nee, dat heb je zelf gedaan.quote:Op maandag 4 april 2011 23:15 schreef Oksel het volgende:
Dat is dus mooi kut. We zijn dus keihard genaaid.
De boete voor het onterecht hebben van de OV-jaar kaart bedraagd rond de 78 euro per maand.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:05 schreef Juriste het volgende:
Als je teveel verdiend hebt in 2008, moet je toch alleen het verschil betalen van hetgeen wat je verdient hebt en wat je mag bijverdienen. En natuurlijk je OV voor het gehele jaar als je hem niet hebt ingeleverd.
Leuk baantje hebben en 16 uur per week (want de zaterdag is niet alleen om uit te slapen) werken, plus fulltime tijdens de vakanties.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:44 schreef kort het volgende:
Hoe the fuck krijgt een student het voor elkaar om >13000 p.j. te verdienen?
Dan moet je alsnog een erg goed baantje hebben en het makkelijk kunnen combineren met je studie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:29 schreef CodeCaster het volgende:
[..]
Leuk baantje hebben en 16 uur per week (want de zaterdag is niet alleen om uit te slapen) werken, plus fulltime tijdens de vakanties.
Ja, straf verdienen we, echt waar.
Hoeft niet eens. 20 a 25 uur per week maak je zo. Tel daarbij de vakanties op en je bent er al. 2 avonden door de week en de zaterdag erbij. Naast mijn studie heb ik het zo volgehouden.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:07 schreef kort het volgende:
[..]
Dan moet je alsnog een erg goed baantje hebben en het makkelijk kunnen combineren met je studie.
In mijn casus:quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:44 schreef kort het volgende:
Hoe the fuck krijgt een student het voor elkaar om >13000 p.j. te verdienen?
quote:Hartelijk bedankt voor je mail aan Jesse Klaver. Jesse heeft je mail gelezen en mij gevraagd je te laten weten dat hij het waardeert dat jij de tijd en moeite heeft genomen om hem te schrijven. Omdat hij dagelijks meer dan honderd mails en brieven ontvangt, is het voor hem helaas niet mogelijk om iedereen een persoonlijke en inhoudelijke reactie te sturen. Wij hopen dat je hier begrip voor hebt.
Voor GroenLinks zijn de antwoorden zeer teleurstellend, omdat de staatssecretaris niet open staat voor een coulanceregeling. We zullen daarom binnenkort door middel van een motie de staatssecretaris oproepen om dit alsnog te doen. Onze hoop is dat CDA en VVD het daarmee eens zijn en dat daarmee er nog steeds een kans is dat er een coulanceregeling komt.
Waarom moet er coulance komen? De regels zijn toch duidelijk?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:55 schreef arod het volgende:
Ik hoop dat er nog een coulanceregeling gaat komen, maar vrees het ergste.
quote:Op woensdag 6 april 2011 16:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom moet er coulance komen? De regels zijn toch duidelijk?
Dat waren ze niet, anders waren er niet zoveel mensen die er nu mee zitten.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:30 schreef bvduijv het volgende:
Gunner, ga iemand anders pesten!
Regels zijn helder, daar gaat het dan ook niet om....
Yep dat zeiden ze tegen een vriend van me dus ook. Volgens mij lullen ze maar wat, of gaan de brieven rechtstreeks de versnipperaar in ofzo? Ik ga binnenkort ook maar bellen, maar weet het antwoord al.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:48 schreef Escape2005 het volgende:
Bij mij was het ook erg rustig in de brievenbus. Te rustig. Vandaag de DUO gebeld en ze zeggen niks ontvangen te hebben. Lekker dus.
Ik heb net ingelogd op "Mijn DUO" en moet inderdaad betalen wat ik verwachtte. Zodra ik de vordering binnenkrijg ga ik m'n bezwaar aangetekend versturen.quote:Indien er na verwerking van deze gegevens nog steeds sprake is van een te hoog inkomen, ontvangt de studerende een beschikking van DUO, waarop is aangegeven dat een bedrag moet worden terugbetaald en hoe hoog dit bedrag is. Hierbij wordt tevens, zoals voorgeschreven in de Algemene wet bestuursrecht, op de mogelijkheid gewezen om tegen deze beschikking in bezwaar te gaan.
Lees: als we geen studenten naaien zodat ze misschien nóg wat meer werken, sparen, belasting betalen kunnen we ze niet beboeten en krijgen we niet nóg meer geld binnen.quote:Afschaffing van de bijverdiengrens is dan ook niet wenselijk omdat dit betekent dat een elementair kenmerk uit het studiefinancieringsstelsel wordt verwijderd en dit brengt grote budgettaire risicos met zich mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |