Roken ook.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie heeft het over milieuschade?Dit kan mensenlevens kosten.
Je avatar geeft je agenda al weg..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:30 schreef Bigs het volgende:
Wordt dit allemaal niet een beetje overhyped door de media? Volgens mij is de permanente milieuschade van de problemen in Fukushima op dit moment nog altijd lager dan die van de brandende olieraffinarderijen en complete wijken in Japan, niet?
quote:The Japanese authorities have informed the IAEA that the following radiation dose rates have been observed on site at the main gate of the Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant.
At 00:00 UTC on 15 March a dose rate of 11.9 millisieverts (mSv) per hour was observed. Six hours later, at 06:00 UTC on 15 March a dose rate of 0.6 millisieverts (mSv) per hour was observed.
These observations indicate that the level of radioactivity has been decreasing at the site.
As reported earlier, a 400 millisieverts (mSv) per hour radiation dose observed at Fukushima Daiichi occurred between units 3 and 4. This is a high dose-level value, but it is a local value at a single location and at a certain point in time. The IAEA continues to confirm the evolution and value of this dose rate. It should be noted that because of this detected value, non-indispensible staff was evacuated from the plant, in line with the Emergency Response Plan, and that the population around the plant is already evacuated.
About 150 persons from populations around the Daiichi site have received monitoring for radiation levels. The results of measurements on some of these people have been reported and measures to decontaminate 23 of them have been taken. The IAEA will continue to monitor these developments.
Evacuation of the population from the 20 kilometre zone is continuing. The Japanese have asked that residents out to a 30 km radius to take shelter indoors. Japanese authorities have distributed iodine tablets to the evacuation centres but no decision has yet been taken on their administration.
Background on Radiation
A persons radiation exposure due to all natural sources amounts on average to about 2.4 millisievert (mSv) per year. A sievert (Sv) is a unit of effective dose of radiation. Depending on geographical location, this figure can vary by several hundred percent.
Since one sievert is a large quantity, radiation doses are typically expressed in millisievert (mSv) or microsievert (µSv), which is one-thousandth or one millionth of a sievert. For example, one chest X-ray will give about 0.1 mSv of radiation dose.
For further information on radiation: http://www.iaea.org/Publications/Factsheets/English/radlife.html
Again.. er zijn veel meer doden gevallen door de aardbeving en de tsunami dan aan de problemen in deze centrale.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie heeft het over milieuschade?Dit kan mensenlevens kosten.
Dit.. de situatie in Fukushima heeft weinig met Chernobyl te maken volgens mij. Compleet ander soort reactor, andere situatie, etc. In Chernobyl was nu het dak van de reactor al foetsie.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Wordt overhyped door de media, omdat iedereen meteen aan Chernobyl taferelen denkt, terwijl er feitelijk niet veel aan de hand is, ja, er is lokaal wat besmetting, maar nog lang niet op het niveau van Chernobyl wat mensen er van maken
De Tsjernobyl vergelijkingen zijn onzin. Maar dit een hype noemen ook. Het gaat het hier om een serieuze, ernstige nucleaire crisis. De situatie is de afgelopen dagen zeer onvoorspelbaar gebleken. Mensen zijn besmet en/of worden geëvacueerd. De exploitant is al een paar dagen geleden overgegaan op het laatste redmiddel (inbrengen van zeewater) om de situatie te redden. En ook dat bleek niet afdoende. Er hebben zich drie explosies voorgedaan waarbij meerdere mensen gewond zijn geraakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Wordt overhyped door de media, omdat iedereen meteen aan Chernobyl taferelen denkt, terwijl er feitelijk niet veel aan de hand is, ja, er is lokaal wat besmetting, maar nog lang niet op het niveau van Chernobyl wat mensen er van maken
Juist nu kan je er niet serieus over nadenken. Nu wordt de discussie emotioneel gevoerd en niet rationeel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:39 schreef Bigs het volgende:
Owja, ondanks de boodschap van mijn avatar vind ik het wel goed dat de wereld nu weer een keer serieus kan nadenken over de gevaren kernenergie, maar we moeten wel realistisch blijven.
Eén voorbeeldje: niet voorzien dat als je water uit een reservoir pompt, dat reservoir moet bijgevuld worden (het is toch onvoorstelbaar dat het zeewater op zeker moment op was!).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:37 schreef Toad het volgende:
[..]
Mwhoa, het beeld is niet 100 procent. Maar we weten ongeveer wat er gebeurd is. Door de tsunami heeft de centrale ernstige schade opgelopen en werkt het koelingssysteem niet meer. Dat heeft niet zozeer met menselijke fouten te maken.
Zeewater zit niet in een reservoir he. Dat zit in de zee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:44 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Eén voorbeeldje: niet voorzien dat als je water uit een reservoir pompt, dat reservoir moet bijgevuld worden (het is toch onvoorstelbaar dat het zeewater op zeker moment op was!).
Ik vind het ook een beetje raar dat iedere keer de discussie oplaait na serieuze ongevallen. Je weet nu eenmaal dat er risico's zijn verbonden aan kernenergie.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef NJ het volgende:
[..]
Juist nu kan je er niet serieus over nadenken. Nu wordt de discussie emotioneel gevoerd en niet rationeel.
Ja en dat reservoir waar dat zeewater in opgeslagen zat hebben ze niet bijgevuld en dat is niet slimquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:45 schreef NJ het volgende:
[..]
Zeewater zit niet in een reservoir he. Dat zit in de zee.
Ik neem aan dat ze het zeewater niet opslaan in een reservoir. Het inbrengen van zeewater betekent dat je er niets meer mee kan doen. Het is het laatste redmiddel om alles koel te houden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en dat reservoir waar dat zeewater in opgeslagen zat hebben ze niet bijgevuld en dat is niet slim
Ik neem aan dat je 3400 bedoeld? kan iedereen die verwarrende komma voor duizendtallen laten vallen, of de laatste nullen als ze inderdaad een decimaal teken bedoelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:40 schreef raistlin6 het volgende:
Overigens over mSv, eind van de ochtend werd er vlak buiten reactor 3, 400 mSv per uur gemeten.
gaat om reactor 3 waar een hoeveelheid van 400 mSv per uur gemeten isquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 3400 bedoeld? kan iedereen die verwarrende komma voor duizendtallen laten vallen, of de laatste nullen als ze inderdaad een decimaal teken bedoelen.
Check de feiten! Ze zaten te koelen met zeewater uit een bassin op het terrein, tot dit droogviel!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:45 schreef NJ het volgende:
[..]
Zeewater zit niet in een reservoir he. Dat zit in de zee.
Volgens mij hoort de 3 bij reactor, niet bij 400 mSv.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 3400 bedoeld? kan iedereen die verwarrende komma voor duizendtallen laten vallen, of de laatste nullen als ze inderdaad een decimaal teken bedoelen.
Volgens mij vindt er in de situatie die jij beschrijft een meltdown plaats.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:49 schreef jeoff het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat die staven afgekoeld zijn als ze niet meer met koel/zeewater gekoeld kunnen worden?
D'oh!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:50 schreef Heinekenfreak het volgende:
[..]
gaat om reactor 3 waar een hoeveelheid van 400 mSv per uur gemeten is
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:30 schreef Bigs het volgende:
Wordt dit allemaal niet een beetje overhyped door de media? Volgens mij is de permanente milieuschade van de problemen in Fukushima op dit moment nog altijd lager dan die van de brandende olieraffinarderijen en complete wijken in Japan, niet?
hoe komen die gaten in de de muren????quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:52 schreef Heinekenfreak het volgende:
Operator TEPCO says spent nuclear fuel rods at reactor 4 are "exposed to the outside air" due to holes in walls - Reuters
moet ik bovenstaande nou lezen als dat er dus staven "in de buitenlucht" liggen zonder enige bescherming? Worden deze nu dan ook weer warmer? kan je hier nog een "melting" verwachten?
Oftwel iemand meer info hierover?
Dat was niet helemaal mijn punt, maar goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:50 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Check de feiten! Ze zaten te koelen met zeewater uit een bassin op het terrein, tot dit droogviel!
ja idd.. in de OP staat dan dit:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:50 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij vindt er in de situatie die jij beschrijft een meltdown plaats.
Vraag me af hoe lang dat afkoelen dan zou duren. En of het vat het ook echt zou houden natuurlijk (maar dat weet niemand)quote:De meeste reactors hebben een dik, betonnen opvangvat. Het radioactieve uranium wordt daarin opgevangen, en kan afkoelen zonder dat de buitenwereld er last van heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |