abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:33:02 #61
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94139892
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie heeft het over milieuschade? :{ Dit kan mensenlevens kosten.
Roken ook.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 13:33:34 #62
236264 crew  capricia
pi_94139916
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:30 schreef Bigs het volgende:
Wordt dit allemaal niet een beetje overhyped door de media? Volgens mij is de permanente milieuschade van de problemen in Fukushima op dit moment nog altijd lager dan die van de brandende olieraffinarderijen en complete wijken in Japan, niet?
Je avatar geeft je agenda al weg.. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:34:27 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94139959
IAEA update:
quote:
The Japanese authorities have informed the IAEA that the following radiation dose rates have been observed on site at the main gate of the Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant.

At 00:00 UTC on 15 March a dose rate of 11.9 millisieverts (mSv) per hour was observed. Six hours later, at 06:00 UTC on 15 March a dose rate of 0.6 millisieverts (mSv) per hour was observed.

These observations indicate that the level of radioactivity has been decreasing at the site.

As reported earlier, a 400 millisieverts (mSv) per hour radiation dose observed at Fukushima Daiichi occurred between units 3 and 4. This is a high dose-level value, but it is a local value at a single location and at a certain point in time. The IAEA continues to confirm the evolution and value of this dose rate. It should be noted that because of this detected value, non-indispensible staff was evacuated from the plant, in line with the Emergency Response Plan, and that the population around the plant is already evacuated.

About 150 persons from populations around the Daiichi site have received monitoring for radiation levels. The results of measurements on some of these people have been reported and measures to decontaminate 23 of them have been taken. The IAEA will continue to monitor these developments.

Evacuation of the population from the 20 kilometre zone is continuing. The Japanese have asked that residents out to a 30 km radius to take shelter indoors. Japanese authorities have distributed iodine tablets to the evacuation centres but no decision has yet been taken on their administration.

Background on Radiation

A persons radiation exposure due to all natural sources amounts on average to about 2.4 millisievert (mSv) per year. A sievert (Sv) is a unit of effective dose of radiation. Depending on geographical location, this figure can vary by several hundred percent.

Since one sievert is a large quantity, radiation doses are typically expressed in millisievert (mSv) or microsievert (µSv), which is one-thousandth or one millionth of a sievert. For example, one chest X-ray will give about 0.1 mSv of radiation dose.

For further information on radiation: http://www.iaea.org/Publications/Factsheets/English/radlife.html
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94140163
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie heeft het over milieuschade? :{ Dit kan mensenlevens kosten.
Again.. er zijn veel meer doden gevallen door de aardbeving en de tsunami dan aan de problemen in deze centrale.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Wordt overhyped door de media, omdat iedereen meteen aan Chernobyl taferelen denkt, terwijl er feitelijk niet veel aan de hand is, ja, er is lokaal wat besmetting, maar nog lang niet op het niveau van Chernobyl wat mensen er van maken :)
Dit.. de situatie in Fukushima heeft weinig met Chernobyl te maken volgens mij. Compleet ander soort reactor, andere situatie, etc. In Chernobyl was nu het dak van de reactor al foetsie.
pi_94140167
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Wordt overhyped door de media, omdat iedereen meteen aan Chernobyl taferelen denkt, terwijl er feitelijk niet veel aan de hand is, ja, er is lokaal wat besmetting, maar nog lang niet op het niveau van Chernobyl wat mensen er van maken :)
De Tsjernobyl vergelijkingen zijn onzin. Maar dit een hype noemen ook. Het gaat het hier om een serieuze, ernstige nucleaire crisis. De situatie is de afgelopen dagen zeer onvoorspelbaar gebleken. Mensen zijn besmet en/of worden geëvacueerd. De exploitant is al een paar dagen geleden overgegaan op het laatste redmiddel (inbrengen van zeewater) om de situatie te redden. En ook dat bleek niet afdoende. Er hebben zich drie explosies voorgedaan waarbij meerdere mensen gewond zijn geraakt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:39:28 #66
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94140193
TEPCO says the holes in the wall of the outer building at reactor 4 have left the spent nuclear fuel pool exposed to the outside air.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94140211
Owja, ondanks de boodschap van mijn avatar vind ik het wel goed dat de wereld nu weer een keer serieus kan nadenken over de risico's van kernenergie, maar we moeten wel realistisch blijven.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:40:06 #68
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94140227
Overigens over mSv, eind van de ochtend werd er vlak buiten reactor 3, 400 mSv per uur gemeten.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:41:35 #69
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94140295
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:39 schreef Bigs het volgende:
Owja, ondanks de boodschap van mijn avatar vind ik het wel goed dat de wereld nu weer een keer serieus kan nadenken over de gevaren kernenergie, maar we moeten wel realistisch blijven.
Juist nu kan je er niet serieus over nadenken. Nu wordt de discussie emotioneel gevoerd en niet rationeel.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:42:49 #70
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_94140375
15/03/2011 | Updated: 12:04
The ongoing nuclear accident at the Japanese central Fukushima reached level 6 gravity on the international level that are 7, said today the president of the Nuclear Safety Authority (ASN), Andre-Claude Lacoste.

Level 7 has been reached only once in the world, when the nuclear accident at the Ukrainian Chernobyl plant in 1986. The Japanese authorities have classified the accident in Fukushima 4 Saturday, following the massive earthquake and tsunami that hit the east coast of the archipelago.

In Japan, "we are now in a situation different from that of yesterday. It is quite clear that we are at a level 6, which is intermediate between what happened (to the Central American) Three Mile Island (in 1979) and Chernobyl, "said President of the ASN at a press conference in Paris.

"We are in a disaster quite obvious, " he added.
pi_94140451
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:37 schreef Toad het volgende:

[..]

Mwhoa, het beeld is niet 100 procent. Maar we weten ongeveer wat er gebeurd is. Door de tsunami heeft de centrale ernstige schade opgelopen en werkt het koelingssysteem niet meer. Dat heeft niet zozeer met menselijke fouten te maken.
Eén voorbeeldje: niet voorzien dat als je water uit een reservoir pompt, dat reservoir moet bijgevuld worden (het is toch onvoorstelbaar dat het zeewater op zeker moment op was!).
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:45:12 #72
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94140497
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Eén voorbeeldje: niet voorzien dat als je water uit een reservoir pompt, dat reservoir moet bijgevuld worden (het is toch onvoorstelbaar dat het zeewater op zeker moment op was!).
Zeewater zit niet in een reservoir he. Dat zit in de zee.
pi_94140591
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef NJ het volgende:

[..]

Juist nu kan je er niet serieus over nadenken. Nu wordt de discussie emotioneel gevoerd en niet rationeel.
Ik vind het ook een beetje raar dat iedere keer de discussie oplaait na serieuze ongevallen. Je weet nu eenmaal dat er risico's zijn verbonden aan kernenergie.

Je bent er voor, of je bent er niet voor.
pi_94140601
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:45 schreef NJ het volgende:

[..]

Ja en dat reservoir waar dat zeewater in opgeslagen zat hebben ze niet bijgevuld en dat is niet slim :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_94140602
gaat snel hier :X
pi_94140645
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja en dat reservoir waar dat zeewater in opgeslagen zat hebben ze niet bijgevuld en dat is niet slim :)
Ik neem aan dat ze het zeewater niet opslaan in een reservoir. Het inbrengen van zeewater betekent dat je er niets meer mee kan doen. Het is het laatste redmiddel om alles koel te houden.
pi_94140649
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:40 schreef raistlin6 het volgende:
Overigens over mSv, eind van de ochtend werd er vlak buiten reactor 3, 400 mSv per uur gemeten.
Ik neem aan dat je 3400 bedoeld? kan iedereen die verwarrende komma voor duizendtallen laten vallen, of de laatste nullen als ze inderdaad een decimaal teken bedoelen.
pi_94140666
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat die staven afgekoeld zijn als ze niet meer met koel/zeewater gekoeld kunnen worden?
pi_94140714
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je 3400 bedoeld? kan iedereen die verwarrende komma voor duizendtallen laten vallen, of de laatste nullen als ze inderdaad een decimaal teken bedoelen.
gaat om reactor 3 waar een hoeveelheid van 400 mSv per uur gemeten is
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
pi_94140727
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:45 schreef NJ het volgende:

[..]

Check de feiten! Ze zaten te koelen met zeewater uit een bassin op het terrein, tot dit droogviel!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:50:51 #81
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94140735
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Volgens mij hoort de 3 bij reactor, niet bij 400 mSv. :).

Dus er is een meting gedaan bij reactor 3, en het resultaat van die meting is 400 mSv/uur.
pi_94140737
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:49 schreef jeoff het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat die staven afgekoeld zijn als ze niet meer met koel/zeewater gekoeld kunnen worden?
Volgens mij vindt er in de situatie die jij beschrijft een meltdown plaats.
pi_94140754
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:50 schreef Heinekenfreak het volgende:

[..]

gaat om reactor 3 waar een hoeveelheid van 400 mSv per uur gemeten is
D'oh! |:(
:@ excuses
pi_94140789
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:30 schreef Bigs het volgende:
Wordt dit allemaal niet een beetje overhyped door de media? Volgens mij is de permanente milieuschade van de problemen in Fukushima op dit moment nog altijd lager dan die van de brandende olieraffinarderijen en complete wijken in Japan, niet?
Helemaal mee eens.
pi_94140798
Operator TEPCO says spent nuclear fuel rods at reactor 4 are "exposed to the outside air" due to holes in walls - Reuters

moet ik bovenstaande nou lezen als dat er dus staven "in de buitenlucht" liggen zonder enige bescherming? Worden deze nu dan ook weer warmer? kan je hier nog een "melting" verwachten?
Oftwel iemand meer info hierover?
Heinekenfre@k
Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:54:24 #86
8898 Darklight
pi_94140874
Fuel rod fire at Fukushima reactor would be like Chernobyl on steroids
http://my.firedoglake.com(...)ernobyl-on-steroids/
pi_94140880
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:52 schreef Heinekenfreak het volgende:
Operator TEPCO says spent nuclear fuel rods at reactor 4 are "exposed to the outside air" due to holes in walls - Reuters

moet ik bovenstaande nou lezen als dat er dus staven "in de buitenlucht" liggen zonder enige bescherming? Worden deze nu dan ook weer warmer? kan je hier nog een "melting" verwachten?
Oftwel iemand meer info hierover?
hoe komen die gaten in de de muren????
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:56:01 #88
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94140927
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:50 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Check de feiten! Ze zaten te koelen met zeewater uit een bassin op het terrein, tot dit droogviel!
Dat was niet helemaal mijn punt, maar goed.
Jij vindt het een fout dat het zeewater niet bijgevuld kon worden.

Wat was dan de hoeveelheid die in dat bassin zat?
Hoe lang kunnen ze daar mee koelen?
Waarom is de beslissing genomen om dat niet bij te kunnen vullen?
Waarom is er voor gekozen om zeewater in een bassin op het terrein op te slaan terwijl de centrale aan het water staat?

En was alles nog intact na de aardbeving en tsunami?

Ik ga er even van uit dat je de antwoorden op bovenstaande vragen weet, want anders kan je niet met zekerheid zeggen dat het een fout is gemaakt.
pi_94140957
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:50 schreef Toad het volgende:

[..]

Volgens mij vindt er in de situatie die jij beschrijft een meltdown plaats.
ja idd.. in de OP staat dan dit:

quote:
De meeste reactors hebben een dik, betonnen opvangvat. Het radioactieve uranium wordt daarin opgevangen, en kan afkoelen zonder dat de buitenwereld er last van heeft.
Vraag me af hoe lang dat afkoelen dan zou duren. En of het vat het ook echt zou houden natuurlijk (maar dat weet niemand)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:59:14 #90
8898 Darklight
pi_94141064
Er zijn nogal veel van die rods, uit bovenstaand artikel:

Wed be lucky if we only had to worry about the spent fuel rods from a single holding pool. Were not that lucky. The Fukushima Daiichi plant has seven pools for spent fuel rods. Six of these are (or were) located at the top of six reactor buildings. One common pool is at ground level in a separate building. Each reactor top pool holds 3450 fuel rod assemblies. The common pool holds 6291 fuel rod assemblies. [The common pool has windows on one wall which were almost certainly destroyed by the tsunami.] Each assembly holds sixty-three fuel rods. This means the Fukushima Daiichi plant may contain over 600,000 spent fuel rods.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')