De geruchten gaan dat hij naar het front is gegaan in Libie, in z'n Feyenoord-shirt, en dat snip is geflipt en de kant van Gaddafi heeft gekozen...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk gebeurd met Jos?
quote:BaghdadBrian Brian Conley
Reports that air defense base in sirt was bombed, also that rebels are near the city or already in the city of #Sirt
Ik gun Jos lekker alle tijd die hij nodig heeft, desnoods leest hij nog wel mee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:29 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik weet 't niet, vooraf wat persoonlijke problemen.. En op Fok weet je natuurlijk maar nooit hoe ernstig dat is. Hij heeft in ieder geval veel te veel tijd online doorgebracht en is daarna spoorloos verdwenen.
Ik zou nog steeds graag zien dat ie terugkomt
Mensen die zijn mening niet deelden uitmaken voor pro-Gadaffi propaganda spreiders.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:30 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik gun Jos lekker alle tijd die hij nodig heeft, desnoods leest hij nog wel mee.
Maar van snip vind ik het jammer, weet iemand wat hij heeft gedaan?
Betaalt dat nou goed dat propaganda verspreiden?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:33 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mensen die zijn mening niet deelden uitmaken voor pro-Gadaffi propaganda spreiders.
Iedereen heeft zo zijn negatieve kanten. Jij bent ook algemeen bekend als trol (op de FP zeker) maar jij mag toch ook gewoon posten?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:33 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mensen die zijn mening niet deelden uitmaken voor pro-Gadaffi propaganda spreiders.
Ik zeg niet dat ik het eens ben met zijn banquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:34 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Iedereen heeft zo zijn negatieve kanten. Jij bent ook algemeen bekend als trol (op de FP zeker) maar jij mag toch ook gewoon posten?
Ga huilen, Salafistquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:36 schreef deleriouz het volgende:
admins, de meeste fokkers willen ChristianLebaneseFront graag ruilen voor Pappierversnipperaar.
Of tegen een helicopterquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:36 schreef deleriouz het volgende:
admins, de meeste fokkers willen ChristianLebaneseFront graag ruilen voor Pappierversnipperaar.
quote:RRowleyTucson Robert Rowley
#Breaking #Sirte is in the hands of #Feb17 revolutionaries #Libya #Feb17
Het verklaart ook de speech van Ghadaffiquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:38 schreef sunny16947 het volgende:
Als ik even wat berichten op een rijtje zet zou dit wel eens de verrassing kunnen zijn waar eerder over werd gesproken.
De journalisten moesten weg uit Benghazi want ze verklapte de bewegingen die gaande waren.
In alle stilte hebben ze deze luchtaanvallen voorbereid.
Wie is Robert Rowley?quote:
Da's nen tweepkequote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:43 schreef Ulpianus het volgende:
Aan iedereen: Blijf wel volwassen.
[..]
Wie is Robert Rowley?
quote:Vandaag zei het kabinet dat er in de richting van Libië geen toezeggingen of beloftes zijn gedaan en ook geen losgeld is betaald. Ook van excuses was pertinent geen sprake geweest. Minster Hans Hillen van Defensie sloot niet helemaal uit dat die er nog wel zouden kunnen komen.
Als hij BBC, Guardian of CNN is is het confirmed IMO.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:44 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Da's nen tweepke![]()
Was gewoon een twitter quote, for what it's worth...
quote:adonese28 adonese
300 soldiers from the 32nd batallion in #Sirte jointhe people and raise independence flag #Libya #feb17 #Egypt
Die hebben de laatste dagen het nieuws veelal van 'derde hand'. Vandaag heb ik alleen maar quotes van de Staats TV gezien eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:46 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Als hij BBC, Guardian of CNN is is het confirmed IMO.
Even opzoeken wat Haftar is:quote:FromJoanne
Haftar and Libyan national army on the borders of Sirt now. #Libya #Feb17 via @LibyanDictator
http://www.unhcr.org/refw(...)LBY,45f147662,0.htmlquote:Libya: The Djava Khalifa Haftar movement, whose founding leader is reportedly a soldier named Khalifah Haftar, who currently in exile in the United States (May 2006)
No current information on the existence of a group called the Djava Khalifa Haftar led by a man named Khalifa Haftar could be found among the sources consulted by the Research Directorate. Several sources cite the name Haftar, but without any mention of the Djava Khalifa Haftar group.
In March 2001, Le Monde diplomatique published a chapter of the book Manipulations africaines, in which the author indicated that [translation] "the Haftar force, created and financed by the CIA in Chad, vanished into thin air with the help of the CIA shortly after the Hissène Habré government was overthrown [in 1990 (IRIN 19 Apr. 2006)] by Idriss Déby" (see also The Washington Post 26 Mar. 1996). A report published by the Congressional Research Service (CRS) on the Web site of the Federation of American Scientists (FAS) notes that in 1996 the main opposition group in Libya was the Libyan National Salvation Front (LNSF), founded in 1981 and headed by Muhammad Al-Muqaryif (CRS 19 Dec. 1996). Its military wing is known as the Libyan National Army and is headed by Colonel Haftar (ibid.; see also The Washington Post 26 Mar. 1996).
The same report indicates that Colonel Haftar joined the LNSF in March 1987 after he was captured in the Chadian war; his goal was to create an army to fight against the Libyan authorities (ibid.). The Washington Post reported on 26 March 1996 that, according to some sources, Colonel Haftar was the leader of the Libyan National Army, a group of counter-revolutionaries supported and trained by the United States and operating in Libya. According to the sources cited in the article, anti-government uprisings in Libya were led by Colonel Haftar from the United States (The Washington Post 26 Mar. 1996; see also CSR 19 Dec. 1996). A CRS report states that the United States was providing financial and military aid to the LNSF at that time and that a number of LNSF members were living in exile in the United States (ibid., see also The Washington Post 26 Mar. 1996). An article on the Daily Nation Web site at nationmedia.com reports that the American authorities permitted the "Haftar forces" to stay in Kenya before welcoming them to the United States (1 Mar. 1999). The "Haftar forces" had previously attempted to overthrow the Libyan government (Daily Nation 1 Mar. 1999)
This Response was prepared after researching publicly accessible information currently available to the Research Directorate within time constraints. This Response is not, and does not purport to be, conclusive as to the merit of any particular claim for refugee protection. Please find below the list of additional sources consulted in researching this Information Request.
Goede bekende van jou, Hans?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:53 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
LIBYA - Khalifa Belqasim Haftar, former Libyan army commander, who was one of Gaddafi's commanders during the war against Chad has returned to Libya to support the rebels.
die dus
Al-Jazeera reporters zijn echt helden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:54 schreef Clondijk het volgende:
Tja, de pers is verdwenen op aljazeera en Al Arabia lijkt het wel.
Jezus de recentelijke ontwikkelingen zijn wel heel bizar, Sirte in handen van de anti-G's je zou verwachten dat de hele stad massaal in opstand zou komen aangezien dit het Pro-Gaddafi bolwerk is.
Het mooie is, dat de strijdkrachten zo verdeeld worden, en de logistieke toevoer naar Gaddafi's troepen afgesneden zouden kunnen worden. Het heeft even geduurd, maar er lijkt een leiding te ontstaan die werkt dmv een uitgedacht plan. Maar het blijven onervaren amateurs voor het overgrote deel helaas... hopelijk remt dit de opmars af, omdat ze troepen terug moeten sturen richting bepaalde steden.
Eerst een bakkie.quote:M'n bron klonk zooooooo blij en opgelucht aan de telefoon. Ik probeer zo nog meer strijders te bereiken in Benghazi en Ajdabiya. half a minute ago via web
...ZOU ER OP KUNNEN DUIDEN DAT DE REBELLEN TOCH NOG NIET VERSLAGEN ZIJN. 4 minutes ago via web
ALS HETKLOPT WAT DEZE BRON ZEGT (GEEN ENKELE REDEN OM HIER AAN TE TWIJFELEN, KEN HEM GOED), DAN IS DIT EEN ZEER BELANGRIJKE ONTWIKKELING. 5 minutes ago via web
PANTSERWAGENS IN TACT EN WORDEN NU GEBRUIKT DOOR DE REBELLEN. 9 minutes ago via web
VERVOLGENS HEBBEN DE OPSTANDELINGEN EEN CONVOOI AANGEVALLEN VAN ZEVEN KADHAFI PANTSERWAGENS DIE OPWEG WAREN NAAR TOBRUK. 10 minutes ago via web
...REBELLEN IN STRATEGISCHE STAD AJDABIYA HEBBEN 200 KADHAFI SOLDATEN OMSINGELD - GEDOOD EN GEVANGEN GENOMEN... 11 minutes ago via web
BREKEND NIEUWS: SPRAK ZOJUIST MET MAAT IN BENGHAZI: IEDEREEN SCHIET IN DE LUCHT, DE STAD VIERT FEEST!!! 13 minutes ago via web
Dan worden de milities van Gadaffi van Oost en West aangevallen. Zou ideaal zijn voor de rebellen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:02 schreef deleriouz het volgende:
Waar het vanmiddag nog ging over een op de hand zijnde aanval van Gaddafi op Benghazi, lijkt het tij nu volledig gekeerd ten faveure van de opstandelingen... Kan soms raar lopen.
Hopen dat Sirt ook daadwerkelijk is gevallen, want dat zou best wel eens de doorslag kunnen geven.
Trustequote:Good night everyone! (Jij ook CLF)
Geen berichten of tweets over gezien.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:07 schreef Ulpianus het volgende:
Vraagje voor het excellente nieuws-team hier:
Wat is de status van Musrata?
Het enige nieuws dat ik erover lees is dat de stad een soort van belegerd is, deze kan niet meer bij voedsel en water komen. Geen nieuws over electriciteit (geen idee dus). Volgens mij hebben Hamza Battalion legers vs Khamis's legers gevochten. Uitkomst onbekend.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:07 schreef Ulpianus het volgende:
Vraagje voor het excellente nieuws-team hier:
Wat is de status van Musrata?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:13 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Het enige nieuws dat ik erover lees is dat de stad een soort van belegerd is, deze kan niet meer bij voedsel en water komen. Geen nieuws over electriciteit (geen idee dus). Volgens mij hebben Hamza Battalion legers vs Khamis's legers gevochten. Uitkomst onbekend.
Bron? Twitter (van langer dan 1 dag geleden)
Hmm..quote:LibyanDictator
Brigades that were surrounding #Misrata and #Zawia have retreated. Completely disappeared. #Libya #feb17 33 minutes ago via web
Lastig is dat. Net zoals Zawya/Zawyia/Zawiyah.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:15 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Ik zie mijn fout al, typte Musrata in en niet Misrata ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |