Valt dus reuze mee. Het gaat om 1.015 en bij Chernobyl was het 6000. Als je een CT-scan hebt gehad, heb je al 10x Fukushima binnengekregen in één klap.quote:
Interessant!quote:Op maandag 14 maart 2011 20:41 schreef maartena het volgende:
Dit is trouwens wel een interessante link:
http://www.washingtonpost(...)tivity/?hpid=topnews
Hola!quote:Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gammastralers zijn zeker gevaarlijk voor je lichaam, maar een aantal rontgenfoto's zijn verwaarloosbaar als het gaat om het veroorzaken van ziektes.
Een vliegreis levert al meer straling op dan bijvoorbeeld een CT-scan (die weer gelijk staat aan pakweg 1800 rontgenopnames van je longen).
Om het even in perspectief te zien.
quote:A single, long international flight will expose you to a week's worth of natural background radiation.
http://www.radiologyinfo.org/en/pdf/sfty_xray.pdfquote:Computed Tomography (CT)-Abdomen and Pelvis, repeated with and without contrast material
Comparable to natural background radiation for: 10 years
Belasting bij de reactor is dus wel PER uur, dus als je daar een dag rond het meetpunt banjert, ontvang je dus zo'n 24 mSv.quote:
Mwah.... volgens mij geeft je mobiele telefoon meer straling (van een andere soort, dat wel) af dan een vliegreis. Ik zou eerder je mobiele telefoon dumpen dan vliegen afzweren dan.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:51 schreef vergezocht het volgende:
Maar ik ga nu wel oppassen door mijn vliegreizen te beperken! Bedankt.
Dat is gelukkig geen ioniserende straling..quote:Op maandag 14 maart 2011 20:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Mwah.... volgens mij geeft je mobiele telefoon meer straling (van een andere soort, dat wel) af dan een vliegreis. Ik zou eerder je mobiele telefoon dumpen dan vliegen afzweren dan.
Achtergrondstraling is wat anders dan straling tijdens een vliegreisquote:
Mobiele telefoonstraling is NIET ioniserende straling, daar is de energie echt veelte laag voor. Enige mogelijkheid waarbij mobiele telefoonstraling interactie met je lichaam zou kunnen hebben is door het opwekken van potentiaalverschillen in je neuronen, waardoor je signaaltjes gaat opwekken. Dit is echter nog nooit bewezen en is waarschijnlijk ook niet waar, gezien mobiele telefonie straling erg hoog frequent is.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Mwah.... volgens mij geeft je mobiele telefoon meer straling (van een andere soort, dat wel) af dan een vliegreis. Ik zou eerder je mobiele telefoon dumpen dan vliegen afzweren dan.
Zojuist gevonden, geeft aan waartoe ons lichaam in staat is.quote:In Nederland is de bijdrage van de achtergrondstraling aan de totale blootstelling per persoon per jaar ongeveer 2 millisievert of 170 millirem. (De millisievert is een eenheid waarin al rekening wordt gehouden met de schadelijke effecten op het lichaam; opgaven in (milli)sieverts zijn beter vergelijkbaar dan opgaven in andere meeteenheden voor straling). Op andere plaatsen op de wereld is de natuurlijke achtergrondstraling soms tientallen malen hoger zonder dat daar voor de bevolking direct merkbare consequenties aan vast zitten.
dat er nog mensen zijn dit gelovenquote:Op maandag 14 maart 2011 19:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dat zijn de gebouwen zelf die ontploffen, en niet de reactor zelf. De reactor zit nog veilig in het vat.
Althans, dat laten metingen tot nu toe zien. Of er echt niks gelekt is zal pas duidelijk worden als er weer metingen op het terrein zelf verricht kunnen worden.
ben ik het niet mee eens .. toevallig in 2009 wees een onderzoek uit dat er juist nog steeds veel schade is bij diersoorten ( onderzoek van het Nationaal Centrum voor Wetenschappelijk Onderzoek in Frankrijk.)quote:Op maandag 14 maart 2011 21:01 schreef Fireblast het volgende:
Rond Chernobyl lopen ook onwijs veel dieren zonder problemen. De natuur overleeft het wel.
Goh jij werkt daar toevallig?quote:
Idd, vertel! Jij weet blijkbaar meer!quote:
Misschien... 't kan...quote:Op maandag 14 maart 2011 21:11 schreef Hiya het volgende:
Bestaat er nu trouwens een kans dat hele boel daar ontploft?
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE52H09020090318quote:Op maandag 14 maart 2011 21:07 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ben ik het niet mee eens .. toevallig in 2009 wees een onderzoek uit dat er juist nog steeds veel schade is bij diersoorten ( onderzoek van het Nationaal Centrum voor Wetenschappelijk Onderzoek in Frankrijk.)
Dat doen ze altijd...quote:Op maandag 14 maart 2011 21:13 schreef niels0 het volgende:
Wat mij opvalt is dat polici de zaak nogal bagatelliseren. Des te zalverig ze praten des te meer maak ik me zorgen.
interessante docu lijkt me , maar ga ik nú niet helemaal kijkenquote:Op maandag 14 maart 2011 21:07 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Goh jij werkt daar toevallig?
-------------------------
hier docu over wildlife in chernobyl
Via NRC.quote:Update 21.12: Volgens de BBC heeft de de New York Times contact gehad met een topman uit de kernenergiesector die zegt dat de Japanners helemaal in paniek zijn door de ontwikkelingen bij hun kerncentrales. Hij spreekt over totale wanorde bij de technici, ze weten niet waar ze mee bezig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |