Ik begrijp je niet helemaal. Met twee paspoorten voel jij je hetzelfde als met 1 paspoort? Ik weet zeker dat sommige moslims zich beter en anders voelen met 1 paspoort, maar dan moet het wel kunnen.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, zou me echt een compleet ander mens voelen met slechts een paspoort. Bullshit-maatregel voor mensen met het verstand van een stoeptegel.
Je hebt aan mij een verkeerde, want die hele islam-discussie komt mijn poepert uit. Excuus meneer, ik zal uw topic verder mijden.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:42 schreef Secret_digger het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet helemaal. Met twee paspoorten voel jij je hetzelfde als met 1 paspoort? Ik weet zeker dat sommige moslims zich beter en anders voelen met 1 paspoort, maar dan moet het wel kunnen.
Ben je een moslim?
Je snapt blijkbaar absoluut niet hoe het zit. Dat je denkt dat het iets met geloof te maken heeft is op het verknipte af.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:29 schreef Secret_digger het volgende:
Een partij als de Groene Democraten met vrijheid van godsdienstkeuze zou die, als de grondwet toepasbaar is, moslims kunnen bewegen om bij een ander geloof te gaan zodat ze maar één paspoort hebben daarna?
En daarna natuurlijk de vraag of dat met de huidige wetgeving mogelijk is? Zo niet, welke verdere aanpassingen er moeten komen zodat onze 1 miljoen Nederlanders echt goed kunnen intergreren, zonder de nadelige gevolgen van hun dubbele paspoort.
En dit alles moet natuurlijk uit vrije wil geschieden.
Na zeg maar Pim, en nu Wilders vind ik het toch tijd om een andere richting in te slaan. Het is vrij duidelijk dat Nederland niet met goed fatsoen de moslims het land uit kan zetten. Sommige mensen hebben het er over om uit de NAVO treden.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt aan mij een verkeerde, want die hele islam-discussie komt mijn poepert uit. Excuus meneer, ik zal uw topic verder mijden.
Een dubbel paspoort heeft dus niets te maken met het moslim geloof of met de Koran?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:51 schreef AlphaOmega het volgende:
Een dubbel paspoort is afhankelijk wat het land van herkomst of bestemming toestaat. Als Marokkaan mag je emigreren met behoud van je Marokkaans paspoort. Je mag als Nederlander ook naar Brazilië emigreren en je Nederlandse paspoort behouden, wat de meeste migranten in die richting dan ook doen.
Dus wat is je punt. Er zijn landen die dat toestaan, simpel, klaar. En het beleid van die landen, daar hebben wij heel kort gezegd geen ene flikker mee te maken. Dus nogmaals, klaar.
Natuurlijk niet, leuk voorbeeld : ik en mijn kinderen hebben twee nationaliteiten en hebben niks met de islam.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:15 schreef Secret_digger het volgende:
[..]
Een dubbel paspoort heeft dus niets te maken met het moslim geloof of met de Koran?
Ik denk dat als het mogelijk is om wetten te verwijderen om Turken en Marokanen het land uit te zetten, dat we ook wetsartikelen kunnen verwijderen die beschermen dat Marokanen en Turken een dubbel paspoort mogen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:02 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je snapt blijkbaar absoluut niet hoe het zit. Dat je denkt dat het iets met geloof te maken heeft is op het verknipte af.
Voor Nederlanders is het mogelijk afstand te doen van hun Nederlandse nationaliteit, de makkelijkste manier is om de nationaliteit van een ander land aan te nemen, van verlies je vanzelf de Nederlandse nationaliteit.
Andere landen maken het moeilijk, of zelfs onmogelijk om je nationaliteit te verliezen. Als je de Marokkaanse nationaliteit hebt, is het gewoonweg volgens de wetten van dat land onmogelijk om daar ooit vanaf te komen, al heb je de nationaliteit van alle andere landen van de wereld. Marokkanen die in Nederland zijn gaan wonen kunnen wel uiteindelijk de Nederlandse nationaliteit aannemen, maar voor de Marokkaanse wet blijven ze dan nog steeds Marokkaan, met een dubbele nationaliteit als resultaat; het feit dat ze dus, volgens de wetten van 2 landen, recht hebben op 2 paspoorten, is een uitloper daarvan.
Zoiets heet discrimineren, dat is verboden.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:20 schreef Secret_digger het volgende:
[..]
Ik denk dat als het mogelijk is om wetten te verwijderen om Turken en Marokanen het land uit te zetten, dat we ook wetsartikelen kunnen verwijderen die beschermen dat Marokanen en Turken een dubbel paspoort mogen.
Wat staat er dan in de wetten die zeggen dat Marokkanen en Turken hun, land van herkomst paspoort, mogen behouden?
Ik vind een dubbel paspoort geen probleem.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:21 schreef Tja..1986 het volgende:
Ja, laten we heel ingewikkeld gaan doen om het grote probleem van de dubbele paspoort op te lossen![]()
Een dubbel paspoort is geen probleem. Dat blijkt ook helemaal nergens van. Dat probleem zit enkel tussen de oren bij Wilders en zijn volgers.
Welk deel hiervan is discrimineren?quote:Op maandag 14 maart 2011 17:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Zoiets heet discrimineren, dat is verboden.
De Nederlandse overheid heeft geen zeggenschap over de Marokkaanse en Turkse wetten, dus daar kunnen we ook niets over in de wet opnemen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:20 schreef Secret_digger het volgende:
Wat staat er dan in de wetten die zeggen dat Marokkanen en Turken hun, land van herkomst paspoort, mogen behouden?
Je maakt onderscheid.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:26 schreef Secret_digger het volgende:
[..]
Welk deel hiervan is discrimineren?
Hypothetische GROENE DEMOCRATEN. Dat is zeg maar een partij als alle andere mocht er ooit besloten worden om die op te richten in een vereniging.quote:
Zouden er geen onderhandelingen mogelijk zijn met Marokko en Turkije over het toestaan van volledig Nederlanderschap voor Turken en Marokanen. IPV ze het land uit te zetten. Een open dialoog daarover moet mogelijk zijn. Wetten en kunnen ook in Turkije en Marokko veranderen. Net als in Nederland.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:28 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid heeft geen zeggenschap over de Marokkaanse en Turkse wetten, dus daar kunnen we ook niets over in de wet opnemen.
Tussen moslims uit Turkije en Marokko, en moslims uit andere landen? Waar maak ik onderscheid tussen?quote:
Kunnen ze niet eerst Belgs worden en dan Nederlander?quote:Op maandag 14 maart 2011 17:40 schreef Zeeland het volgende:
TT: Mogelijkheid om moslims 1 paspoort te geven.
In werkelijkheid willen de 'groene democraten' (wat overigens een goede naam is voor een fusie tussen D66 en GL) moslims 1 paspoort ontnemen. Laten we enkele voorbeelden geven van het geven van een paspoort aan moslims.
Turkse man met alleen een Turks paspoort
Deze man kunnen we een Nederlands paspoort zonder problemen geven. De Nederlandse staat mag die namelijk verstrekken.
Turkse vrouw met zowel een Turks als een Nederlands paspoort
Deze vrouw heeft al een Nederlands paspoort, welke paspoort kunnen we haar dan geven? Ze heeft de Nederlandse nationaliteit al. We kunnen dan twee dingen ondernemen.
[*] Nederlandse nationaliteit ontnemen en opnieuw verstrekken.
[*] Friesland onafhankelijk maken en de Friese nationaliteit verstrekken.
Nederlandse man met één paspoort.
Als ik nu me bekeer tot de islam, welk paspoort krijg ik dan? Mag ik er ééntje uitzoeken.![]()
Hoi Bart2009![]()
Daar zitten die landen niet op te wachten. Een van de zaken is namelijk de dienstplicht voor alle mannen, en die is verbonden aan de nationaliteit. Gezien de mentaliteit in die landen is het niet bespreekbaar.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:11 schreef Secret_digger het volgende:
[..]
Zouden er geen onderhandelingen mogelijk zijn met Marokko en Turkije over het toestaan van volledig Nederlanderschap voor Turken en Marokanen. IPV ze het land uit te zetten. Een open dialoog daarover moet mogelijk zijn. Wetten en kunnen ook in Turkije en Marokko veranderen. Net als in Nederland.
Dit dus, lees je eerst maar eens in.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:47 schreef peasant het volgende:
2 paspoorten =/= moslim
Zijn ook niet moslims met 2 paspoorten en moslims met 1 paspoort.
Volgens mij haal je dingen door elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |