abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94100282
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:55 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Krijgen ze de boel nog voldoende gekoeld om de komende dagen uit te zitten? Ik durf het niet meer te zeggen, ben eerlijk gezegd bang van niet.
Maar wat gebeurd er dan? Worst Case Scenario graag... toch een grote ramp?
pi_94100284
Lul lekker verder over mij, dan blijf ik intussen informatie posten:

Fukushima crisis escalates after second explosion, officials admit reactor rods have been fully exposed.

"The worst case scenario is that the fuel rods fuse together, the temperatures get so hot that they melt together in a radioactive molten mass that bursts through the containment mechmisms and is exposed to the outside. So they spew radioactivity in the ground, into the air, into the water. Some of the radioactivity could carry in the atmosphere to the West Coast of the United States."

En er zijn al berichten dat die rods samen zijn gesmolten, zoals eerder te lezen is in het topic...

Dus ga er maar oan stoan.

Moderator maandag 14 maart 2011 @ 17:00:11 #128
236264 crew  capricia
pi_94100304
Ik ga zo boodschappen doen.
Zal ik gaan hamsteren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 maart 2011 @ 17:00:47 #129
167669 hondenfokker
Baas boven baas.
pi_94100327
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:00 schreef capricia het volgende:
Zal ik gaan hamsteren?
neem vooral sushi mee nu het nog kan.
pi_94100353
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:59 schreef Salvad0R het volgende:

Fukushima crisis escalates after second explosion, officials admit reactor rods have been fully exposed.

"The worst case scenario is that the fuel rods fuse together, the temperatures get so hot that they melt together in a radioactive molten mass that bursts through the containment mechmisms and is exposed to the outside. So they spew radioactivity in the ground, into the air, into the water. Some of the radioactivity could carry in the atmosphere to the West Coast of the United States."

En er zijn al berichten dat die rods samen zijn gesmolten, zoals eerder te lezen is in het topic...

Fox.news. Nuf said.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_94100359
tvp

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:59 schreef vergezocht het volgende:

[..]
Alleen wetende mensen hier ajb.
_O-
  maandag 14 maart 2011 @ 17:01:40 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94100372
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:00 schreef capricia het volgende:
Zal ik gaan hamsteren?
Als je in Japan woont is het daarvoor al te laat.

Als je in NL woont is het onzin (iig met 't oog op de problemen in Japan, dan).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_94100374
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:59 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Niemand die het weet, omdat dit nog nooit voorgekomen is.

Worst case is dat de kern de grond in smelt en er een grote stoom ontploffing komt die alle geladen deeltjes de lucht in blaast. En dit door de wind dus over half japan of zelfs richting amerika geblazen wordt.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_94100385
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:59 schreef NJ het volgende:

[..]

Dit dus.

Ondertussen waren er al acht mensen die vonden dat ze even moesten reageren op z'n laatste post.

Salvad0r, een kritische blik kan geen kwaad, maar hou de complotten en dergelijke gewoon in BNW zodat dit meer op feiten gericht kan blijven.
Okay, thanks, will do.

De reden dat er zoveel controversie bestaat betreffende dit onderwerp is omdat er bepaalde corporaties veel te verliezen hebben als "nucleaire energie" massaal gewantrouwd wordt als consequentie van de gebeurtenissen in Japan atm.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 17:02:05 #135
8781 crew  Frutsel
pi_94100387
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:59 schreef NJ het volgende:

[..]

Dit dus.

Ondertussen waren er al acht mensen die vonden dat ze even moesten reageren op z'n laatste post.

Salvad0r, een kritische blik kan geen kwaad, maar hou de complotten en dergelijke gewoon in BNW zodat dit meer op feiten gericht kan blijven.
Dit dus en dat is niet voor het eerst deze week dat dat gevraagd wordt.
pi_94100390
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:59 schreef Salvad0R het volgende:

Again, old news... :')
  maandag 14 maart 2011 @ 17:02:21 #137
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94100396
Update 16.55: Japan heeft officieel de IAEA om hulp van experts gevraagd voor ondersteuning bij de dreigende nucleaire crisis in Japan, meldt AFP.

Update 16.50: De straling rond Fukushima is twee keer zo veel als het maximum dat eerder vandaag gemeten werd, meldt Kyoko. Het persbureau baseert zich op bronnen bij TEPCO.

nrc.com
There is only one religion
  maandag 14 maart 2011 @ 17:02:59 #138
167669 hondenfokker
Baas boven baas.
pi_94100422
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:02 schreef Dance99Vv het volgende:
Update 16.55: Japan heeft officieel de IAEA om hulp van experts gevraagd voor ondersteuning bij de dreigende nucleaire crisis in Japan, meldt AFP.

Update 16.50: De straling rond Fukushima is twee keer zo veel als het maximum dat eerder vandaag gemeten werd, meldt Kyoko. Het persbureau baseert zich op bronnen bij TEPCO.

nrc.com
old news... :')
  maandag 14 maart 2011 @ 17:03:17 #139
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94100434
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:59 schreef Slurrrrp het volgende:
Er zijn diverse dingen die nog moeten misgaan, maar het worst case scenario lijkt mij dat (1) het niet meer lukt om te koelen, (2) de brandstofstaven totaal smelten, (3) de hete smurrie door het reactorvat heen smelt, (4) de "afkoelbak" eronder niet genoeg werkt, (5) het ook niet lukt om 'last-ditch' de betonnen schil te koelen, (6) het betonnen omhulsel het óók niet tegenhoudt, (7) de kern de grond in gaat en daar grondwater radioactief maakt, (8) het nu geëvacueerde gebied (of misschien wel langer) langere tijd vervuild raakt.

Er moeten nog wel een hoop dingen misgaan om zo ver te komen. Maar ja... Totaal ondenkbaar is het niet.

Wel belangrijk om te realiseren is dat het voornamelijk een lokaal probleem zal zijn. Bij Chernobyl verdampte de kern en werd een enorme hoeveelheid radioactieve stof de lucht in gestuwd. Dat kwam door ontwerpfouten die onze reactoren niet hebben. Als het goed is :P
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 14 maart 2011 @ 17:03:51 #140
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94100458
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:02 schreef hondenfokker het volgende:

[..]

old news... :')
ik weet op bbc is het eerder :P
There is only one religion
pi_94100467
pi_94100478
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:01 schreef Asschen_sukar het volgende:
Worst case is dat de kern de grond in smelt en er een grote stoom ontploffing komt die alle geladen deeltjes de lucht in blaast. En dit door de wind dus over half japan of zelfs richting amerika geblazen wordt.
Moet er wel bij zeggen dat onder de kern ook nog een grote betonnen bak met grafiek gemaakt is, die de smeltende kern op moet vangen. Hier zou het gesmolten deel zich dan over uitspreiden, zodat het af kan koelen. De deeltjes zijn dan wel in de 'open lucht' maar zitten toch redelijk opgevangen in die betonnen bak.

Als die bak ook faalt, dan is het enigszins kut. :P
  maandag 14 maart 2011 @ 17:04:53 #143
38496 Perrin
pi_94100501
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:03 schreef eleusis het volgende:

[..]

Er zijn diverse dingen die nog moeten misgaan, maar het worst case scenario lijkt mij dat (1) het niet meer lukt om te koelen, (2) de brandstofstaven totaal smelten, (3) de hete smurrie door het reactorvat heen smelt, (4) de "afkoelbak" eronder niet genoeg werkt, (5) het ook niet lukt om 'last-ditch' de betonnen schil te koelen, (6) het betonnen omhulsel het óók niet tegenhoudt, (7) de kern de grond in gaat en daar grondwater radioactief maakt, (8) het nu geëvacueerde gebied (of misschien wel langer) langere tijd vervuild raakt.

Er moeten nog wel een hoop dingen misgaan om zo ver te komen. Maar ja... Totaal ondenkbaar is het niet.
Mag ik daar aan toevoegen: explosies die splijtstof-deeltjes via de wind over grote gebieden verspreiden.
pi_94100537
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:04 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
Ja maar op die andere bewegende beelden zou de jet stream meer langs de rand bewegen, niet midden over de oceaan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_94100573
quote:

[..]

Wel belangrijk om te realiseren is dat het voornamelijk een lokaal probleem zal zijn. Bij Chernobyl verdampte de kern en werd een enorme hoeveelheid radioactieve stof de lucht in gestuwd. Dat kwam door ontwerpfouten die onze reactoren niet hebben. Als het goed is :P
Ja iedereen denkt altijd aan Chernobyl taferelen, gelukkig zijn de westerse reactoren een stuk veiliger...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_94100580
quote:

Chernobyl stond ook in een roestige fabriekshal, en niet in zo'n mooie betonnen kluis :D
  maandag 14 maart 2011 @ 17:07:02 #147
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94100590
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:04 schreef Perrin het volgende:
Mag ik daar aan toevoegen: explosies die splijtstof-deeltjes via de wind over grote gebieden verspreiden.
Ik zie dat zelf niet zo snel gebeuren. Maar goed, ik ga uit van de geldende consensus over reactorontwerp en dat is deels theorie en deels op kleinere schaal uitgeprobeerd. Hoe het in de praktijk uitpakt... We zullen het misschien binnenkort weten :{
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 14 maart 2011 @ 17:07:02 #148
38496 Perrin
pi_94100591
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja maar op die andere bewegende beelden zou de jet stream meer langs de rand bewegen, niet midden over de oceaan.
Hier een artikel op weer-site Wunderground over mogelijke verspreidingsrichtingen via wind.
pi_94100667
According to Yoichi Shimatsu, former editor of the Japan Times, “In the event of a major meltdown and continuous large-volume radioactive release, airborne particles will be carried across the ocean in bands that will cross over the southern halves of Oregon, Montana and Idaho, all of California, Nevada, Utah, Colorado, Wyoming, the Dakotas, northern Nebraska and Iowa and ending in Wisconsin and Illinois, with possible further eastward drift depending on surface wind direction.”

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=23676
  maandag 14 maart 2011 @ 17:09:31 #150
38496 Perrin
pi_94100692
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik zie dat zelf niet zo snel gebeuren. Maar goed, ik ga uit van de geldende consensus over reactorontwerp en dat is deels theorie en deels op kleinere schaal uitgeprobeerd. Hoe het in de praktijk uitpakt... We zullen het misschien binnenkort weten :{
Ik kan de kans daarop geheel niet inschatten en er weinig zinnigs over vinden online.. Baseer me op de BBC quote van een Japanse ingenieur:

quote:
1431: More from Japanese nuclear engineer Masashi Goto: He say that as the reactor uses mox (mixed oxide) fuel, the melting point is lower than that of conventional fuel. Should a meltdown and an explosion occur, he says, plutonium could be spread over an area up to twice as far as estimated for a conventional nuclear fuel explosion. The next 24 hours are critical, he says.
Bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')