Daar heeft Reiki-Master ook wel gelijk in al hebben muizen weinig kans meer met zoveel katten.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:27 schreef Yu-Kee het volgende:
Oh, en waarom ik aanvankelijk over kattenoverschot begonnen ben, is omdat reiki-master vogeltjesdans zei dat het juist heel goed is om zoveel mogelijk katten buiten te laten lopen, zodat er geen muizen- en rattenoverschot is.
Die lieve arme katjes:
http://www.dekattensite.nl/html/nestje.html
Nou je weet nu hoe het zit met die karpers. Dus als er plotseling een of andere gek voor je deur staat te schreeuwen dat je 1500 euro aan goudvissen moet vergoeden weet je wat er is gebeurdquote:Op maandag 14 maart 2011 18:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Daar heeft Reiki-Master ook wel gelijk in al hebben muizen weinig kans meer met zoveel katten.
Hoe dan ook is het wel belangrijk om katten te laten sterriliseren, als je graag kittens wil kan je die ook uit het asiel halen en als je echt een nestje van een eigen kat wil hou het dan bij 1 nestje en laat de moeder daarna sterriliseren (en de kittens ook als die oud genoeg zijn)
In het geval van raskatten is het wat lastiger, het aanbod is daar wat kleiner, maar dan moet je gewoon naar een erkende topfokker gaan voor je kitten en goed op de stamboom letten (gevoeliger voor erfelijke ziektes tenslotte)
En hoe dan ook blijf je als eigenaar van een kat verantwoordelijkheid voor het beestje houden.
Levert je kat problemen op dan moet je die proberen op te lossen, ook als daar flinke kosten aan zitten.
Ik heb over Morgan gelukkig nog geen klachten gehoord
Ja, dan is er een reiger die vijver ingedokenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nou je weet nu hoe het zit met die karpers. Dus als er plotseling een of andere gek voor je deur staat te schreeuwen dat je 1500 euro aan goudvissen moet vergoeden weet je wat er is gebeurd
Ja die reiger heeft zichzelf natuurlijk ook aangeleerd om de deur open te maken omdat het baasje dit waarschijnlijk thuis nooit voor hem doet...???quote:Op maandag 14 maart 2011 17:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De OP gaat over vissen die dood worden teruggevonden, TS geeft er katten de schuld van terwijl de dader ook prima een reiger kan zijn geweest. (die kans is zelf veel groter omdat katten geen goede vissers zijn en er ook niet van houden om nat te worden.)
M'n ouders hebben naast 2 prachtige katten ook een grote vijver met goudkarpers, nog nooit hebben die katten een vis gevangen.
Wel is er een een paar keer eentje in de vijver gelazerd omdat ie iets te snel een bocht wilde maken.
Ook heeft een van de katten een keer een reiger verjaagd die op de vissen aan het jagen was, heeft dus ook voordeel.
quote:Op maandag 14 maart 2011 19:21 schreef Grijsmuisje het volgende:
De meeste katten krijgen geen kois uit de vijver, maar er zijn er echt wel die t voor elkaar krijgen. (heb t ooit gezien zelfs, bij mensen die n vijver hadden èn katten. Af en toe was er een vis uit de vijver, reigers dachten ze. Tot we een keer wat zaten te drinken èn de kat ineens een vis uit t water hengelde...)
Maar dat doet er toch niet toe, je móet als bewoner toch gewoon dieren in je tuin kunnen houden zonder bang te hoeven zijn voor katten die ze bang-/afmaken.
Mn zusje dr kat kwam ook eens aan met n jong konijn. Excuses aangeboden + evt vergoeding (wilden ze niet) èn de tuin afgezet hierna, kat moest even wennen, maar nu gaat t prima èn hij maakt geen dieren van de buren meer af!
OMG.. Laat ik nu net een bron hebben gevonden van de dierenbescherming die dit bevestigd:quote:Op maandag 14 maart 2011 17:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een term invoeren op Google maakt het niet direct een geldige bron voor jouw verzonnen feiten hoor.
Ik wil voor ik verder ga reageren op je vraag een bron zien waar uit concreet blijkt dat wij een katten-overschot hebben in Nederland.
Dat kunnen bijvoorbeeld zijn cijfers van het CBS of de Dierenbescherming.
Zie hier: Dierenbescherming Bommelerwaard (Utrecht) erkent kattenoverschot in het algemeen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een term invoeren op Google maakt het niet direct een geldige bron voor jouw verzonnen feiten hoor.
Ik wil voor ik verder ga reageren op je vraag een bron zien waar uit concreet blijkt dat wij een katten-overschot hebben in Nederland.
Dat kunnen bijvoorbeeld zijn cijfers van het CBS of de Dierenbescherming.
Een lokaal verhaal. En nogmaals: Veel mensen willen een jong dier, dat ze zelf kunnen 'opvoeden' . Niet een asielkat.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:45 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Zie hier: Dierenbescherming Bommelerwaard (Utrecht) erkent kattenoverschot in het algemeen.
http://bommelerwaard.dier(...)pe=template-lam.html
Kattenoverschot
Het aantal katten in Nederland blijft groeien en daarmee ook het aantal zwerfkatten die voor een groot deel in de Nederlandse asielen terecht komen. Met name in de zomermaanden levert dit overvolle hokken op, maar steeds vaker beperken de problemen in de asielen zich niet meer tot die periode. Voor de katten zelf is het zwervende bestaan zeker geen prettig leven. Als zwerver lijden ze aan ziektes, honger en kou, en worden overal verjaagd.
Tijdige neutralisatie van katten zien we dan ook als ‘must' om het zwerfkattenprobleem in te dammen en het kattenoverschot te beperken. Nog te veel mensen nemen een nestje omdat kittens zo schattig zijn of ze hebben er gewoon geen erg in om hun kat op tijd te "helpen". Voor het eerste nestje is vaak wel plaats bij buren of vrienden. Maar daarna rest het asiel of het leven als zwerfkat op straat.
Zijn inderdaad zoveel bronnen over te vinden.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:41 schreef hamsterke het volgende:
OMG.. Laat ik nu net een bron hebben gevonden van de dierenbescherming die dit bevestigd:
http://bommelerwaard.dier(...)pe=template-lam.html
Er zijn blijkbaar ook nogal wat zwerfkatten, en zwerfkatten hebben toch echt seks met elkaar als ze de kans krijgen... Daar komen ook weer kittens uit en die veroorzaken ook weer overschot want die kunnen zich ook weer ongemoeid voortplanten. Er is dus ook sprake van een zwerfkatten overschot (wel degelijk een kattenoverschot in Nederland in het algemeen en niet alleen in asielen). Deze katten verwilderen en worden noodgedwongen afgeschoten door jagers.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een lokaal verhaal. En nogmaals: Veel mensen willen een jong dier, dat ze zelf kunnen 'opvoeden' . Niet een asielkat.
Er is dus sprake van een overschot van asieldieren. Vaak katten met enige gebruiksaanwijzing of ander probleem. Asielen zitten niet vol met jonge dieren.
Ga je kijken naar jonge raskatten is daar nog volop vraag naar. Ergo, mensen willen daar nog steeds flink voor in de buidel tasten.
In het asiel zitten ook kittens, soms zelfs hele jonge die je nog met de fles moet opvoeden omdat ze hun moeder kwijt zijn geraakt (of omdat de moeder de kitten nog niet heeft kunnen verplaatsen omdat een mens ze voor is geweest)quote:Op maandag 14 maart 2011 20:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een lokaal verhaal. En nogmaals: Veel mensen willen een jong dier, dat ze zelf kunnen 'opvoeden' . Niet een asielkat.
Er is dus sprake van een overschot van asieldieren. Vaak katten met enige gebruiksaanwijzing of ander probleem. Asielen zitten niet vol met jonge dieren.
Ga je kijken naar jonge raskatten is daar nog volop vraag naar. Ergo, mensen willen daar nog steeds flink voor in de buidel tasten.
quote:Op maandag 14 maart 2011 20:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja die reiger heeft zichzelf natuurlijk ook aangeleerd om de deur open te maken omdat het baasje dit waarschijnlijk thuis nooit voor hem doet...???quote:Op maandag 14 maart 2011 17:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De OP gaat over vissen die dood worden teruggevonden, TS geeft er katten de schuld van terwijl de dader ook prima een reiger kan zijn geweest. (die kans is zelf veel groter omdat katten geen goede vissers zijn en er ook niet van houden om nat te worden.)
M'n ouders hebben naast 2 prachtige katten ook een grote vijver met goudkarpers, nog nooit hebben die katten een vis gevangen.
Wel is er een een paar keer eentje in de vijver gelazerd omdat ie iets te snel een bocht wilde maken.
Ook heeft een van de katten een keer een reiger verjaagd die op de vissen aan het jagen was, heeft dus ook voordeel.
Zelf ook 2 katten van 11 en later 13 maanden uit het asiel gehaald hoor. Niets mis mee. Maar echt jonge kittens zag je daar toen niet. Terwijl wij wel graag een echt jong kitten wilden. Zodat we haar goed aan mensen konden laten wennen.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In het asiel zitten ook kittens, soms zelfs hele jonge die je nog met de fles moet opvoeden omdat ze hun moeder kwijt zijn geraakt (of omdat de moeder de kitten nog niet heeft kunnen verplaatsen omdat een mens ze voor is geweest)
Ik heb Morgan sinds oktober en toen was hij 7 maanden oud, nog kitten genoeg.
Woensdag is ie jarig, wordt ie 1
Raskatten kan je ook vinden in Asiels, dan zijn ze meestal weggedaan door de vorige baasjes (overlijden enz.)
Zijn wat ouder omdat er met raskatten flink geld te verdienen is.
Een kitten kost zo ¤500/¤1000,- en als er in de stamboom prijswinnaars zitten (showkatten) betaal je nog meer.
Of een kattenbezitterquote:
Die zijn erg snel weg kreeg ik in Lelystad te horen, meeste mensen willen liever een jonge kat dan een oude.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zelf ook 2 katten van 11 en later 13 maanden uit het asiel gehaald hoor. Niets mis mee. Maar echt jonge kittens zag je daar toen niet. Terwijl wij wel graag een echt jong kitten wilden. Zodat we haar goed aan mensen konden laten wennen.
Wat doen ze dat met die hele jonge dieren in het asiel van pak hem beet 10 weken? Of zijn die allemaal heel snel weg?
Deze topic gaat over katteneigenaren zoals FoXjequote:Op maandag 14 maart 2011 21:20 schreef FoXje het volgende:
Wat een paupers met hun vissen en vogels. Ik hoop dat mijn kat ze allemaal opvreet
quote:Op maandag 14 maart 2011 21:25 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Deze topic gaat over katteneigenaren zoals FoXje
Oh, dat had ik alláng in de gaten.quote:
quote:Op maandag 14 maart 2011 21:41 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Oh, dat had ik alláng in de gaten.Oh, en voor wie nog meer wil lezen over het kattenoverschot (en net als Stokstaart) per se op de site van de dierenbescherming, dit:
site:dierenbescherming.nl kattenoverschot
Katten jagen meer zodat ze later niet meer opzoek hoeven naar eten, ze hebben een beperkte hoeveelheid energie.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:01 schreef hamsterke het volgende:
Als je dode dieren vind in je tuin is het 100% zeker een kat geweest, alle andere dieren die een dier zullen afslachten doen dat alleen omdat ze honger hebben (dan zijn ze opgegeten)
Idd, maar andere dieren doen dit niet. Reigers eten alles gelijk op als ze het gevangen hebben en eigenlijk bijna alle (roofdieren) dieren die in het wild voorkomen... En sowieso als ze dat niet doen dan laten ze het niet in je tuin liggen.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Katten jagen meer zodat ze later niet meer opzoek hoeven naar eten, ze hebben een beperkte hoeveelheid energie.
Daarom brengen ze prooien ook vaak naar huis toe maar doen ze er verder niks mee.
Als je de prooi laat liggen gaan ze er op een gegeven moment wel van eten.
In de natuur eet een gemiddelde kat 7 muizen/vogels per dag en als er dan een makkelijke prooi voorbij komt dan zullen ze die doden, ook als ze geen honger hebben.
Wat voor een kneus ben je dan als je een gedicht goed vindt waarin mensen voor debiel uitgemaakt worden en homofiel (alsof het een scheldwoord is). Sorry maar dan ben je echt oer maar dan ook echt OER domquote:
Ga niet haten op SiGNe man, dwaas.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:18 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Wat voor een kneus ben je dan als je een gedicht goed vindt waarin mensen voor debiel uitgemaakt worden en homofiel (alsof het een scheldwoord is). Sorry maar dan ben je echt oer maar dan ook echt OER domHet is geen grappig gedicht ofzo, maar goed je zult wel lekker in je knuistje gelachen hebben
Je kunt dat echt niet hebben he?quote:
OMG... Jij bent echt een verrekte mongol!... Ik weet het nu zeker jij bent helemaal niets van de dierenbescherming, jij mag hun naam niet gebruiken ten behoeve van zelfverrijking. Ik kan me niet voorstellen dat ze met jou geassocieerd willen worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Jeuj, deel drie alSpeciaal voor die hamster heb ik een liedje geschreven:
wij katten zijn een baas, en wel van het beste soort
niet meer van de muizen, omdat dat niet meer scoort
wij zijn de barbaren, wij zijn de nieuwe helden
ja wij zijn de schrik, van alle hamstervelden
kijk daar zijn de hamsters, hun baas is een debiel
wij miauwen hen graag toe, hij is een een homofiel
met een heel klein zetje, valt die deur al uit het slot
nu kan het feest beginnen, die hamsters gaan kapot
kijk ze nou eens rennen, ik grijp ze stuk voor stuk
zie mij ze eens pluimen, hoe ik ze mooi kaalpluk
ik grijp ze bij hun kladden, er blijft geen eentje heel
ik zal die hamsters leren, er zijn er al teveel
wat is de moraal, van dit banaal verhaal
zonder goede sloten, komen katten allemaal
in jouw hok naar binnen, en vreten hamsters kaal
moet je maar geen vrek zijn, monteer een slot van staal
Probeer het de volgende keer anders ff zonder spelfouten. Godverdomme zeg.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:25 schreef hamsterke het volgende:
[..]
OMG... Jij bent echt een verrekte mongol!... Ik weet het nu zeker jij bent helemaal niets van de dierenbescherming, jij mag hun naam niet gebruiken ten behoeve van zelfverrijking. Ik kan me niet voorstellen dat ze met jou geassocieerd willen worden.
Jou niveau ligt wel niet zo LAAG... dat jij jezelf niet schaamt om je te uitten in het openbaar!
Nogmaals dierenvrienden walgen van je egoistische kijk op de natuur!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mwoah. Overdag werken, 's avonds een tweede HBO opleiding, tussendoor beetje sporten, in het weekend gezellig samen zijn met vrienden. Dat klinkt niet bijzonder spannend, maar ik vind het erg voldoenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:15 schreef SoraAoi het volgende:
Je zult wel een spannend leven hebben Vogeltjesdans
Oh jij zit ook nog op school??? Jochie??quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mwoah. Overdag werken, 's avonds een tweede HBO opleiding, tussendoor beetje sporten, in het weekend gezellig samen zijn met vrienden. Dat klinkt niet bijzonder spannend, maar ik vind het erg voldoen
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:25 schreef hamsterke het volgende:
[..]
OMG... Jij bent echt een verrekte mongol!... Ik weet het nu zeker jij bent helemaal niets van de dierenbescherming, jij mag hun naam niet gebruiken ten behoeve van zelfverrijking. Ik kan me niet voorstellen dat ze met jou geassocieerd willen worden.
Jou niveau ligt wel niet zo LAAG... dat jij jezelf niet schaamt om je te uitten in het openbaar!
Nogmaals dierenvrienden walgen van je egoistische kijk op de natuur!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij bent volgens mij nog jonger dan dat ik ben, levenservaring opdoenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:28 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Oh jij zit ook nog op school??? Jochie??
Avondschool schatjequote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:28 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Oh jij zit ook nog op school??? Jochie??
Jezelf quotenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:29 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Jij bent volgens mij nog jonger dan dat ik ben, levenservaring opdoen![]()
![]()
![]()
![]()
Enorm, en ik ben niet de enige zo te lezenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:18 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Wat voor een kneus ben je dan als je een gedicht goed vindt waarin mensen voor debiel uitgemaakt worden en homofiel (alsof het een scheldwoord is). Sorry maar dan ben je echt oer maar dan ook echt OER domHet is geen grappig gedicht ofzo, maar goed je zult wel lekker in je knuistje gelachen hebben
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:30 schreef hamsterke het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik ben jou schatje niet... Ik kots op jou!!
![]()
![]()
![]()
Laat maar komenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Enorm, en ik ben niet de enige zo te lezen![]()
Ik overweeg een tweede liedje te schrijven, voel je ervoor om er in opgenomen te worden?
Oh vraag me nou niet om voor de derde keer mij avatar te postenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:34 schreef hamsterke het volgende:
Ik vraag een neutrale mening van mensen die hetzelfde meemaken als ik... Jij bent hier een walgelijk klein jong aan het uithangen en denkt dat je "stoer" bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Okee, een enkel couplet dan. Ik heb geen zin om een heel lied te schrijven.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |