Wat voor knal denk je dat er gaat plaatsvinden bij een gascentrale ofzo?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:31 schreef drug_tito het volgende:
Ik vraag me af of dit kabinet nog in staat is om Nederland nieuwe kerncentrales door de strot te drukken nu in Japan weer eens duidelijk is geworden wat de gevaren zijn?
Wat denken jullie ? Kan de regering een nieuwe discussie nog uit de weg gaan?
Ton Elias was gewoon op promotietour.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/al(...)eld-in-Groningen.ece
2000-2006:
# 2000: 25 oktober 3,2 Roswinkel
# 2001: 7 maart 3,1 Voerendaal
# 2001: 23 juni 3,9 Voerendaal
# 2001: 9 september 3,2 Alkmaar
# 2002: 22 juli 4,9 Heerlen
# 2003: 24 oktober 3,0 Hoeksmeer
# 2003: 10 november 3,0 Stedum
# 2006: 8 augustus 3,5 Middelstum
Expertise zat.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat voor knal denk je dat er gaat plaatsvinden bij een gascentrale ofzo?
Gezeik over kernenergie altijd, gewoon bouwen die dingen. Veel expertise mee opdoen, is goed geld mee te verdienen over 20 jaar.
onzin, ze kosten alleen maar geld en over 20 jaar begint het Uranium op te raken.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat voor knal denk je dat er gaat plaatsvinden bij een gascentrale ofzo?
Gezeik over kernenergie altijd, gewoon bouwen die dingen. Veel expertise mee opdoen, is goed geld mee te verdienen over 20 jaar.
Hoiquote:Op maandag 14 maart 2011 18:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Kernenergie is de enige realistische overbrugging tot we kernfusie hebben. Al die hippie-alternatieven gaan niet werken.
Er is nooit een methode die volledige dekking geeft. Je moet altijd een mix van energiebronnen hebben. De wereld stroomt bepaald niet over van het energetische en economisch winbare Uranium zodat je al snel van schurkenregimes afhankelijk bent voor je brandstof. Dan kan je beter je risico's spreiden...quote:Op maandag 14 maart 2011 18:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Kernenergie is de enige realistische overbrugging tot we kernfusie hebben. Al die hippie-alternatieven gaan niet werken.
Ik zou het goede timing willen noemen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:30 schreef damian5700 het volgende:
Heel populistisch en opportunistisch om daar nu met zo'n insteek over te beginnen.
Onjuist, de prijs van fossiele brandstoffen en uranium gaat de komende jaren nog steigen. Duurzame energie wordt vanzelf rendabel. Oja kernfusie, dream on!! Ik hoop ook dat het er snel komt. Er blind op vertrouwen doe ik niet, de huid verkopen....quote:Op maandag 14 maart 2011 18:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Die kansberekening zou ik wel eens willen zien.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:55 schreef Holograph het volgende:
De kans dat de wiek van een windmolen als een boemerang over Amsterdam gaat is groter dan de kans op een meltdown in Nederland.
Schijnbaar niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
Is aversie jegens schone energie trouwens een rechtse hobby ofzo?
Valt me op dat voornamelijk het rechtse klapvee fel gekant is tegen iets als windenergie.quote:
De voorkeur voor kernenergie is voornamelijk gebaseerd op ideologische motieven. En dan niet zozeer omdat men voor kernenergie is maar omdat men tegen 'links' is en die zijn tegen kernenergie dus is een deel van 'rechts' voor.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
Is aversie jegens schone energie trouwens een rechtse hobby ofzo?
Kijk met jouw kunnen we praten.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nee, kolen in de fik steken draagt lekker bij aan het verkleinen van.. welk probleem dan ook
Die zijn in Nederland nog minder rendabelquote:Op maandag 14 maart 2011 19:05 schreef Ideae het volgende:
Dat windenergie en zonne-energie niet rendabel genoeg zijn op dit moment, mag duidelijk zijn. Waarom echter geen waterkrachtcentrales aanleggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |