en het jodiumzoutquote:Op maandag 14 maart 2011 14:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Telegraaf
Vanavond zijn alle blikken eten in de Nederlandse supermarkten uitverkocht...
Dat was eigenlijk een verwijzing naar het ontwerpproces van dit soort installaties. Ook jij kan niet ontkennen dat men de nodige steekjes heeft laten vallen anders had deze situatie zich niet voorgedaan.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:09 schreef IntensiveGary het volgende:
Uiteraard weet jij het beter, ja... Stuur ze even een mailtje met je suggesties. Ze zullen je input vast op prijs stellen.
Vraag me af waar het NRC het vandaan heeft. Japan zelf zegt dat de ramp een omvang heeft van 4 op de INES-schaal (Chernobyl was 7)..quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/14/liveverslagjapan/quote:Op maandag 14 maart 2011 14:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vraag me af waar het NRC het vandaan heeft. Japan zelf zegt dat de ramp een omvang heeft van 4 op de INES-schaal (Chernobyl was 7)..
Maar dat betekent dus dat er mensen in de nabijheid van de reactor aan het werk moeten? Dat lijkt me niet geheel prettigquote:Op maandag 14 maart 2011 14:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het reactorvat zit in een blok beton. Er zullen bij de explosie vast ondersteunende apparaten onbruikbaar geraakt zijn, maar de essentiële systemen zitten in het blok beton.
Er zijn dan ook gewonden gevallen. Maar de controlekamer hoeft niet IN het blok beton te zitten. Aan de andere kant is het grote probleem gebrek aan stroom om de systemen draaiende te houden, dus kan je vanuit de controlekamer weinig doen.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus dat er mensen in de nabijheid van de reactor aan het werk moeten? Dat lijkt me niet geheel prettig
Ja, dat zag ik wel, maar het wordt mij niet duidelijk waar dat vandaan komt.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/14/liveverslagjapan/
Ja, dat is buitengewoon naar. Niet zo zeer vanwege de integriteit van de reactor, want dat is (voorlopig) niet de grootste zorg. Wel vanwege het gevaar voor verdere explosies en straling (hoe meer stoom er wordt vrijgelaten, hoe meer radioactiviteit er in de directe omgeving is).quote:Op maandag 14 maart 2011 14:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar dat betekent dus dat er mensen in de nabijheid van de reactor aan het werk moeten? Dat lijkt me niet geheel prettig
quote:Op maandag 14 maart 2011 14:53 schreef Dance99Vv het volgende:
Is het nou rustig met de aardbevingen? Tsunami (2de) bleef tot nu toe uit maar er wordt wel rekening mee gehouden dat er weer een kan komen...
quote:BBCBreaking (BBC Breaking News)
Two more aftershocks in northeast #Japan within the past two hours both measuring 5.1 magnitude, according to the US Geological Survey
Zolang die verwachte 7 puntzoveel nog ff op zich laat wachtenquote:
Als een evt. nieuwe beving + tsunami op dezelfde plek toeslaat: volgens mij is alles daar al kapot.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:18 schreef mschol het volgende:
over trouwens worst-case scenario's gesproken: wat als er nog een 8+ aardbeving + tsunami komt?
volgens mij kan japan dan wel inpakken....
Das echt te overdreven.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:17 schreef Dance99Vv het volgende:
angsten in europa......lol
1406: Concerns about a possible radiation leak from the Fukushima plant have sparked a run on iodine tablets in Finland, AFP reports. The country's nuclear safety chiefs say there is no need for people there to be buying iodine
van bbc site
D'r zijn wel heel interessante onderzoeken. Vanuit Wageningen loopt er een (succesvol) onderzoek naar het opwekken van stroom door getijden, en vooral door de wisselwerking tussen zoet- en zoutwater. Tot nu toe op kleine schaal. En dat moet op een 'onderzoeksbudget' en je zult begrijpen dat dat niet in verhouding staat met wat er commercieel beschikbaar is voor kernenergie.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uiteraard. Er is altijd wel iemand die ergens belang bij heeft.
[..]
Dat is maar zeer de vraag. Meer geld betekent niet automatisch ook meer resultaat. Uiteindelijk worden er best wel veel resources gestoken in andere energiebronnen en worden daar ook wel resultaten mee geboekt. Het is echter lastig om iets te vinden wat op grote schaal inzetbaar is, zonder dat het op die schaal alsnog belastender is dan de middelen die we nu kennen.
Bij normaal gebruik is een kerncentrale schoon en veilig, in vergelijking met de alternatieven die er zijn.
[..]
Op dit moment is het denk ik de beste keuze. Het is wachten op bijv. fusiecentrales of vormen van energiewinning die wij nu nog niet (goed) kennen. Er ligt me ook iets bij dat er onderzocht wordt of uit zeewater energie gewonnen kan worden. Dat zou interessant zijn, want we hebben best een flinke sloot zee op aarde.
Maar ook logisch, zo'n kop trekt enorm veel views op de ads, en daar hebben ze een hoop van op die sitequote:
Tja als Japan een getijdencentrale had staan bij Sendai, hadden ze voor het komende jaar genoeg stroom gehad...quote:Op maandag 14 maart 2011 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
D'r zijn wel heel interessante onderzoeken. Vanuit Wageningen loopt er een (succesvol) onderzoek naar het opwekken van stroom door getijden, en vooral door de wisselwerking tussen zoet- en zoutwater. Tot nu toe op kleine schaal. En dat moet op een 'onderzoeksbudget' en je zult begrijpen dat dat niet in verhouding staat met wat er commercieel beschikbaar is voor kernenergie.
Ik wil daarbij niet zeggen dat dit het ei van columbus is, maar wel dat er meer interessants loopt dat je denkt.
of een nieuwe kunnen bouwenquote:Op maandag 14 maart 2011 15:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja als Japan een getijdencentrale had staan bij Sendai, hadden ze voor het komende jaar genoeg stroom gehad...
Mja, die dingen kunnen vast ook kapot door een superaardbeving + tsunami.quote:
zoekt en gij zult vinden (deel het hier dan ook effe als het ontopic isquote:Op maandag 14 maart 2011 15:26 schreef Ermanon het volgende:
[..]
![]()
Maargoed, is er nog nieuws? Wordt nu weer (heel) stil.
nee heb een lode plaat voor me kopquote:Op maandag 14 maart 2011 15:28 schreef Denettemeneer het volgende:
Zijn er hier nog steeds Nucleaire Holocaust ontkenners die anticiperende en verstandig denkende mensen alu hoedjes noemen??
Nee, die zijn ineens verdwenen, net zoals de tsunami van onzinquote:Op maandag 14 maart 2011 15:28 schreef Denettemeneer het volgende:
Zijn er hier nog steeds Nucleaire Holocaust ontkenners die anticiperende en verstandig denkende mensen alu hoedjes noemen??
Heb je echt niets beters te doen dan de hele dag onzin te posten?quote:Op maandag 14 maart 2011 15:28 schreef Denettemeneer het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |