zoek maar eens op mijn andere topics ... ik ben zelf al jaar aan het kijken om zelf panelen te importerenquote:Op maandag 14 maart 2011 13:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Anders ga je van het meest ongunstige scenario uit
Met jou calculator kom ik bij een 570WP systeem uit op een opbrengst van 415kwh in Utrecht en 450Kwh in Nederland bij optimale plaatsing.
Exuus, dan is de terugverdientijd misschien max 12 jaar ipv max 10. Heb je nog 18 jaar om winst te draaien, een winst die bij de huidige KWH prijzen minimaal 2000 euro is. Ga er maar vannuit de dat de stroomprijzen over 12 jaar zijn verdubbeld. Dus dan steek je minimaal 4000 euro in je zak.
Daarnaast ben je niet afhankelijk van energieprijzen en fossiele brandstof.
Vanwaar jouw aversie tegen PV systemen?
Daar begint de ellende al, trek jullie gasmaskers maar op mensen, radiatie wolken komen eraan.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:24 schreef Dance99Vv het volgende:
Update 12:27: Op de centrale van Haramachi woedt een brandt, meldt Tohoku Electric Company via zender NHK. Olie zou uit een tank zijn gelekt, de zender zegt dat er rook en vlammen zichtbaar zijn.
Zonnepanelen zijn een prima alternatief. Rendement is tegenwoordig enorm hoog.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zal toch eerst de massa moeten gaan denken, wil je met die gedachte iets bereiken.
[..]
Zonnepanelen zijn geen serieus alternatief, als je nagaat hoeveel energie en milieubelasting de productie met zich meebrengt.
Wat dan weer niet zo is met de nieuwste generatie centrales, ik meende dat we daarmee nog 100.000 jaar konden doorgaan, huidig verbruik waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zonnepanelen zijn een prima alternatief. Rendement is tegenwoordig enorm hoog.
Daarnaast zijn we -buiten alle risico's en de berg afval die je krijgt met een kerncentrale- waarschijnlijk eerder door het uranium heen dan door de olie. Dus je zou beter kunnen zeggen dat kernenergie geen alternatief is.
Dat was al een tijdje geleden, volgens mij pompen ze er al zeewater in.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:30 schreef Dance99Vv het volgende:
1224: A quick summary of the nuclear crisis in Japan: The nuclear emergency following Friday's earthquake and tsunami has worsened, with the operators of the damaged Fukushima nuclear plant warning that they can't rule out a possible meltdown. The company says it's possible that cooling water at the number two reactor has evaporated, exposing the nuclear fuel rods. The BBC environment correspondent Richard Black says such an outcome would be very serious.
wtf, is het zo moeilijk om te zorgen dat die pompen voldoende brandstof hebbenquote:Op maandag 14 maart 2011 13:32 schreef Rp2009 het volgende:
[..]
Dat was al een tijdje geleden, volgens mij pompen ze er al zeewater in.
Edit: Tepco says they could not pump water into reactor 2 because the pump stopped working because of the lack of diesel/fuel
Kloon van een gebande. En een behoorlijke troll ook. Dus die heeft ons weer verlaten.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:33 schreef msnk het volgende:
Huh, waar is de post van die insider ineens heen?
zoals eerder gezegd ... er is niks meer in die regio ... 10 meter hoge watergolf heeft zo goed als alles weg gevaagd ... geen wegen niks ... heli is ook niet echt een optie ik denk niet dat het gaat over bv 100 liter diesel ... maar om veel meer ...quote:Op maandag 14 maart 2011 13:36 schreef Revolution-NL het volgende:
![]()
[..]
wtf, is het zo moeilijk om te zorgen dat die pompen voldoende brandstof hebben
Ja, vergeet niet dat er daar geen enkele vorm van infrastructuur meer over is.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:36 schreef Revolution-NL het volgende:![]()
[..]
Dat is idd best moeilijk als er net een tsunami langs is gekomen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:36 schreef Revolution-NL het volgende:
![]()
[..]
Helikopter? Er zijn er die 10 ton kunnen transporteren.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, vergeet niet dat er daar geen enkele vorm van infrastructuur meer over is.
Inderdaad, het is alleen moeilijk voor te stellen dat het bevoorraden van een pomp met Diesel al een wereld opgave is.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:38 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
zoals eerder gezegd ... er is niks meer in die regio ... 10 meter hoge watergolf heeft zo goed als alles weg gevaagd ... geen wegen niks ... heli is ook niet echt een optie ik denk niet dat het gaat over bv 100 liter diesel ... maar om veel meer ...
Waarom zijn die installaties niet in ondergrondse waterdichte bunkers ingebouwd? Het Tsunami risico was toch wel bekend?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:38 schreef Rp2009 het volgende:
[..]
Dat is idd best moeilijk als er net een tsunami langs is gekomen.
TEPCO:Fuel rods exposed at Fukushima reactorquote:Op maandag 14 maart 2011 13:39 schreef Heinekenfreak het volgende:
* twitter gerucht*
#TEPCO says a core meltdown might have occurred at reactor 2. #Fukushima #Japan http://bit.ly/dUSFgJ
Feitelijk is er gewoon bezuinigt op adequate maatregelen, iedereen die jankt dat kernenergie zo fantastisch is moet zich realiseren dat de kosten om een centrale inherent veilig te maken astronomisch zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Inderdaad, het is alleen moeilijk voor te stellen dat het bevoorraden van een pomp met Diesel al een wereld opgave is.
We hebben het niet over een simpele machine die stil komt te liggen, we hebben het hier over een pomp die een nuclaire ramp moet voorkomen.
Lijkt mij wel.... echter zullen die wel ingezet worden om te zoeken naar mensen in het ondergelopen gebied... een vrij kansloze actie imo.quote:Met een paar helicopters moet zo'n pomp toch wel draaiende te houden zijn...
Best groot volgens mij als ze er water in pompen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe groot is de kans dat de 2e reactor zometeen ook z'n dak verliest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |