Dat lijkt de algemene zienswijze van de overheid te zijn tegenwoordig.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef Netsplitter het volgende:
De privacy van burgers is volgens Paauw ondergeschikt.
Dat.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef Sjeen het volgende:
Nee, sorry... mijn privacy is niet ondergeschikt aan het opsporen van misdadigers. Dat ze maar een stapje harder ervoor lopen, dan lossen ze ook meer misdaden op.
Mwah, denk dat 'de overheid' dit plan toch snel terzijde zal schuiven.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:09 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat lijkt de zienswijze van de overheid te zijn tegenwoordig.
Haha wat een mietje, een echte bestrijder van criminaliteit zal voorstellen om alle mensen te vermoorden. Geen mensen = geen criminaliteit.quote:"Als je de wereld veiliger wilt maken, moet je daar een prijs voor betalen", zegt Paauw volgens het AD.
quote:Op maandag 14 maart 2011 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Schuldig tenzij bewezen onschuldig.
We are all criminals.
Misschien. Toch loopt onze overheid voorop als het om opslag van privacy gevoelige gegevens gaat.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:13 schreef Hephaistos. het volgende:
Mwah, denk dat 'de overheid' dit plan toch snel terzijde zal schuiven.
Een hoofdcommissaris zit dichter bij het vuur dan een willekeurige minister en duidt iets aan ten aanzien van voorkoming van criminaliteit wat een steeds groter probleem wordt en met het huidige systeem voorkom je het niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mwah, denk dat 'de overheid' dit plan toch snel terzijde zal schuiven.
Wel opvallend trouwens dat dit weer van een hoofdcommissaris komt. De politie loopt gigantisch veel achter in het aantal zaken dat ze nog moeten oplossen en is veel minder efficiënt dan in onze buurlanden. Maar in plaats van die problemen oplossen, wordt er weer gekozen voor de makkelijke weg.
Altijd maar weer meer, meer, meer bevoegdheden. Dan komt het vanzelf wel goed
Internetfilters aka ACTA.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Misschien. Toch loopt onze overheid voorop als het om opslag van privacy gevoelige gegevens gaat.
Internetgegevens, OV chipkaart, vingerafdrukken etc etc. Allemaal zaken waar Nederland groot voorstander van was.
Euh, nee hoorquote:
Met het registreren van alle Nederlanders ook niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef BMND het volgende:
[..]
Een hoofdcommissaris zit dichter bij het vuur dan een willekeurige minister en duidt iets aan ten aanzien van voorkoming van criminaliteit wat een steeds groter probleem wordt en met het huidige systeem voorkom je het niet.
Als ze drugs legaliseren hebben ze 100% meer capaciteit voor echte misdadigers zoals corrupte bankiers en bouwbedrijven.quote:De hoofdcommissaris heeft het niet over organisatorische problemen of andere problemen waar jij op doelt.
Makkelijk weer om iets weg te schuiven.
quote:Op maandag 14 maart 2011 11:22 schreef Asphias het volgende:
bij deze de verplichte link bij dit soort topics:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7341360.stm
eerst even die eerste link doorlezen, en daarna deze:
http://www.bild.de/BILD/n(...)r-for-two-years.html
en bedenk dan wat er gebeurd zou zijn als die mevrouw dr dna al was opgeslagen en toevallig geen alibi had.
dna is alleen een middel om van een groep VERDACHTEN de dader te vinden. het is absoluut niet de bedoeling om uit alle inwoners van nederland verdachten te gaan pikken...
Volgens de hoofdcommissaris dus wel. En hebben ze meer capaciteit om misdaden en overtredingen op te lossen. Dat is het punt.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met het registreren van alle Nederlanders ook niet.
[..]
Als ze drugs legaliseren hebben ze 100% meer capaciteit voor echte misdadigers zoals corrupte bankiers en bouwbedrijven.
Met het vastleggen van DNA hebben ze juist meer werk, dus MINDER capaciteit.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:28 schreef BMND het volgende:
[..]
Volgens de hoofdcommissaris dus wel. En hebben ze meer capaciteit om misdaden en overtredingen op te lossen. Dat is het punt.
Het wachten was op die dooddoener.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:30 schreef Grielen het volgende:
Als je niks te verbergen hebt is het toch niks om je zorgen over te maken?
Ik zat al te wachten op de eerste die die drogreden zou gaan gebruiken.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:30 schreef Grielen het volgende:
Als je niks te verbergen hebt is het toch niks om je zorgen over te maken? In principe zal het gebruikt worden bij misdrijven. Als morgen mijn zusje wordt vermoord, en ze vinden onbekend dna op haar, en ze kunnen jarenlang geen verdachte vinden, wat wel was gelukt met de databank?
Ik zeg goed idee, zolang het maar wordt gebruikt bij misdrijven.
Waar schrijf ik dat ik vertrouwen heb in de korpschef en dat bij een correcte DNA match de dader bekend is?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:29 schreef livelink het volgende:
Jij hebt wel extreem veel vertrouwen in de korpschef, BMND. Het is niet zo dat zo iemand per definitie gelijk heeft. Gelukkig niet.
En de politieagent neemt zeker ook in jouw beleving een haar of een bloedmonster af? Is het de parkeerwacht die de vastlegging zal gaan doen of zou het de korpschef zijn?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met het vastleggen van DNA hebben ze juist meer werk, dus MINDER capaciteit.
Totdat jouw sigarettepeuk wordt aangetroffen naast een lijk. Mooie manier om de politie op een dwaalspoor te zetten. " Nee meneer de agent, op die plaats ben ik nog nooit geweest".quote:Op maandag 14 maart 2011 11:30 schreef Grielen het volgende:
Als je niks te verbergen hebt is het toch niks om je zorgen over te maken?
Je weet hoe zuinig de overheid is met usb stickies enzo??quote:Op maandag 14 maart 2011 11:33 schreef Grielen het volgende:
Drogreden?
En "wehh wehh m'n privacy boohooo, ze gaan het vast misbruiken!!" is geen drogreden?
Zonder databank kan dat en is dat ook al voorgekomen. Wat een onzin-argument.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:34 schreef freako het volgende:
[..]
Totdat jouw sigarettepeuk wordt aangetroffen naast een lijk. Mooie manier om de politie op een dwaalspoor te zetten. " Nee meneer de agent, op die plaats ben ik nog nooit geweest".
Gewoon als dader wat willekeurig DNA-materiaal op het plaats delict neergooien. Voordat de politie al die DNA-sporen uitgezocht heeft, ben je weken verder.
jaquote:Op maandag 14 maart 2011 11:33 schreef Grielen het volgende:
Drogreden?
En "wehh wehh m'n privacy boohooo, ze gaan het vast misbruiken!!" is geen drogreden?
Wacht maar tot je in een situatie komt waarin er iets ernstigs gebeurd in je directe omgeving, en er is wel dna gevonden maar nog geen match. Dan piep je wel anders.
Of hebben jullie iets te verbergen?
Ja hoor, genoeg...quote:Op maandag 14 maart 2011 11:33 schreef Grielen het volgende:
Drogreden?
Wacht maar tot je in een situatie komt waarin er iets ernstigs gebeurd in je directe omgeving, en er is wel dna gevonden maar nog geen match. Dan piep je wel anders.
Nee, want dan heb je een hele hoop onbekende DNA-profielen, en misschien 1 hit van een bekende dader ( of helemaal geen). In het eerste geval heb je 1 verdachte die je zou kunnen verhoren, in het tweede geval loopt je spoor dood.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:36 schreef Grielen het volgende:
[..]
Zonder databank kan dat en is dat ook al voorgekomen. Wat een onzin-argument.
Ik zie van jou alleen maar het argument dat de korpschef het gezegd heeft en dus gelijk heeft. Daar concludeer ik uit dat jij heel veel vertrouwen in de korpschefs hebt. Ik daarentegen hoop dat ze wat verder denken dan hun neus lang is.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:34 schreef BMND het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat ik vertrouwen heb in de korpschef en dat bij een correcte DNA match de dader bekend is?
qftquote:Op maandag 14 maart 2011 11:15 schreef PiRANiA het volgende:
[PDF] Europees verdrag van de rechten van de mens. Laat hem dat nog maar eens lezen
Dat zijn meestal ook de mensen die het lijk van de dader in mootjes gehakt aan de honden willen voeren. Persoonlijke emoties zijn nooit een goede raadgever.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:33 schreef Grielen het volgende:
Ja, ik heb van alles te verbergen voor mensen die niets in mijn privéleven te zoeken hebben.quote:Of hebben jullie iets te verbergen?
Ik heb vanalles te verbergen...quote:Op maandag 14 maart 2011 11:33 schreef Grielen het volgende:
Drogreden?
Zover was je al. Nu nog even verder.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:42 schreef Grielen het volgende:
Wacht maar tot je in een situatie komt waarin er iets ernstigs gebeurd (roofoverval, moord) in je directe omgeving, en er is wel dna gevonden maar nog geen match. Je zit jarenlang met een gevoel van onmacht. Dan piep je wel anders.
Over kokervisie gesproken.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:40 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, want dan heb je een hele hoop onbekende DNA-profielen, en misschien 1 hit van een bekende dader ( of helemaal geen). In het eerste geval heb je 1 verdachte die je zou kunnen verhoren, in het tweede geval loopt je spoor dood.
Als je eerst 300 willekeurige Nederlanders moet gaan rechercheren, ben je een tijdje verder. Mogen al die 300 Nederlanders even uit gaan leggen waarom hun DNA-spoor op de plaats delict aangetroffen, en dan maar hopen dat je niet in een of ander politieonderzoek met kokervisie belandt.
Waar doel je nu op?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:42 schreef Grielen het volgende:
Mijn colleges beginnen![]()
Iedereen mag z'n eigen mening hebben, en ik heb de mijne. Ga elkaar niet belachelijk maken, volgens mij hebben moderators een zogeheten voorbeeld functie?
Jij denkt te weten hoe ik in elkaar zit? Vaag...quote:Ik blijf bij mijn standpunt:
Wacht maar tot je in een situatie komt waarin er iets ernstigs gebeurd (roofoverval, moord) in je directe omgeving, en er is wel dna gevonden maar nog geen match. Je zit jarenlang met een gevoel van onmacht. Dan piep je wel anders.
En die moord wordt niet gepleegd als die database er wel is?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:42 schreef Grielen het volgende:
Iedereen mag z'n eigen mening hebben, en ik heb de mijne. Ga elkaar niet belachelijk maken, volgens mij hebben moderators een zogeheten voorbeeld functie?
Ik blijf bij mijn standpunt:
En waar zie jij een moderator jou afzeiken of iets dergelijk?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:42 schreef Grielen het volgende:
Ik blijf bij mijn standpunt:
Als jij blijkbaar toch niks te verbergen hebt, mag ik dan je:quote:
Hoe zat het ook al weer met "meer blauw op straat"? Dat er dus minder van het plisie-budget word opgeslorpt door buro-jokeys?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:34 schreef BMND het volgende:
En de politieagent neemt zeker ook in jouw beleving een haar of een bloedmonster af? Is het de parkeerwacht die de vastlegging zal gaan doen of zou het de korpschef zijn?
Met jou kan ik praten! Ik stel voor dat we een stapje verder gaan en alle Nederlanders van een chip voorzien, die door GSP te traceren is! Zo handig lijkt me dat! We hebben toch immers niets te verbergen?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:42 schreef Grielen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |