abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94101013
quote:
19s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:13 schreef kingmob het volgende:

[..]

Denken dat Beta's slechts zaken reproduceren is niet alleen een gebrek aan inzicht, het is een totaal gebrek aan kennis.
O dat denk ik niet hoor. Ik denk wel dat iedereen die VWO gedaan heeft een betastudie zou kunnen doen qua kennis en dingen onthouden. Of we het willen is een andere vraag.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:18:01 #127
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_94101027
Deze boy doet ook niet goed zijn best, omdat ie keihard gepwned wordt.

http://www.facebook.com/video/video.php?v=157762297615657
  maandag 14 maart 2011 @ 17:18:36 #128
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_94101048
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Of we het willen is een andere vraag.
bingo :+
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_94101193
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:18 schreef kingmob het volgende:

[..]

bingo :+
Maar jullie willen dus ook niet meer verdienen?
  maandag 14 maart 2011 @ 17:22:58 #130
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94101215
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:08 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Waarom in Nederland niet, maar in de VS wel?

Beats me..
  maandag 14 maart 2011 @ 17:26:28 #131
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94101369
quote:
19s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:17 schreef kingmob het volgende:

[..]

Meer intelligentie, voornamelijk in de vorm van abstract denkvermogen. Dit verschil toont zich al op de basisschool.

De timmerman zegt ook altijd dat hij ook slim is, hij kon ook wel doorleren, het was slechts een kwestie van 'willen'.
Nee, want voor een alfastudie is een bepaald niveau van intelligentie benodigd, dus het is geen kwestie van doorleren.

Echter heb ik van jou nog geen enkel argument gehoord waarom een betastudie een hoger intelligentie-niveau nodig zou hebben, 1+1 = 2, dat kan iedereen leren. Abstract denkvermogen m'n neus.
pi_94101614
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:08 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Waarom in Nederland niet, maar in de VS wel?

Is Nederland überhaupt wel zo innovatief als we willen doen geloven, of is Nederland qua innovatie eerder "middelmatig"?
Omdat ze daar verschillen erkennen?

En niet proberen te verdoezelen, zoals we hier in NL doen, door analytisch vermogen te downplayen, en allerlei slecht meetbare soft skills op te hemelen.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:35:26 #133
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94101740
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:31 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Omdat ze daar verschillen erkennen?

En niet proberen te verdoezelen, zoals we hier in NL doen, door analytisch vermogen te downplayen, en allerlei slecht meetbare soft skills op te hemelen.
Het eerste deel ben ik met je eens, het tweede niet.

In de VS erkennen ze verschillen, mensen die echt goed zijn krijgen daar ook goed voor betaald. Dan maakt het niet uit of je advocaat, arts, managers of technicus bent.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:36:02 #134
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94101765
quote:
19s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:11 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het blijft merkwaardig dat het een taboe is om onderscheid te maken op intelligentie. Ik denk niet dat beta's gods gift zijn, ik weet dat alle beta's Jurist kunnen worden en dat niet alle Juristen Beta kunnen worden. Alle neerbuigende woorden vul je echt allemaal zelf in, ik heb nergens beweerd dat Juristen sullen zijn, slechts dat je daar niet evenveel talent voor nodig hebt.

Een timmerman is toch ook niet even slim als een Jurist?
Gemiddeld genomen niet nee en je weet zelf ook wel dat het verschil in intellect tussen de gemiddelde jurist en timmerman groter is dan het verschil tussen de gemiddelde jurist en betastudent. Beta's zullen vaak net wat slimmer zijn, maar daar tegenover staat een gebrek aan vaardigheden op andere gebieden. Geenszins een reden om je zo arrogant op te stellen.

Trouwens, ik vul de neerbuigende woorden zelf in ja, maar de neerbuigende houding hebben jij en Rubber_Johnny toch echt zelf getoond. Je doet het hier namelijk ook weer. Volgens jou vereist een baan als jurist minder talent dan beta's bezitten, maar hierbij laat je totaal weg dat intellect niet de enige maat is. Een baan als jurist vereist vaardigheden die 90% van de beta's niet hebben en de beta's die die vaardigheden wel hebben zijn niet degene, die zitten te zeuren dat juristen zoveel meer waardering krijgen.

quote:
19s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:17 schreef kingmob het volgende:

[..]

Meer intelligentie, voornamelijk in de vorm van abstract denkvermogen. Dit verschil toont zich al op de basisschool.

De timmerman zegt ook altijd dat hij ook slim is, hij kon ook wel doorleren, het was slechts een kwestie van 'willen'.
Grappig dat je zelf niet doorhebt, dat de timmerman nu opeens een stuk meer lijkt op de beta dan op de jurist. Beta's kunnen immers allemaal jurist worden, ze hebben alle benodigde vaardigheden alleen het is een kwestie van 'willen'.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:38:58 #135
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94101872
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen niet nee en je weet zelf ook wel dat het verschil in intellect tussen de gemiddelde jurist en timmerman groter is dan het verschil tussen de gemiddelde jurist en betastudent. Beta's zullen vaak net wat slimmer zijn, maar daar tegenover staat een gebrek aan vaardigheden op andere gebieden. Geenszins een reden om je zo arrogant op te stellen.

Andere kant van het verhaal: Waarom is een advocaat zoveel meer waard dan een ingenieur of promovendus?

En waarom zou een bèta een gebrek aan andere vaardigheden hebben?
  maandag 14 maart 2011 @ 17:39:34 #136
334865 EAH5450
intergalactic, born galactic
pi_94101891
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:34 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Is dit serieus een les? Ik dacht altijd dat je gewoon homo bent, en dat je dat niet kunt worden.

Geen wonder dat het niveau van het onderwijs zo vreselijk gedaald is de afgelopen jaren. Handig als je arts bent en een operatie moet uitvoeren, dat je iig weet hoe leuk het is om homo te worden. |:(

[..]

Aan de ene kant zit je te janken dat alle béta's over een kam worden geschoren, maar aan de andere kant scheer jij zelf alle autisten over 1 kam. Hoe weet jij trouwens dat het autisten zijn, heb jij daar onderzoek naar gedaan? Mischien is de oorsprong van hun sociale gedragsproblemen wel ergens anders te vinden.

Oja, als autist heb ik ook altijd hoge cijfers op school gehaald, maar toch ben ik altijd door de klas gewoon geaccepteerd. Daarnaast kreeg regelmatig te horen dat mensen erg gecharmeerd waren van mijn brede algemene ontwikkeling waardoor ik in de klas ook regelmatig leuke discussie's kon voeren / uitgelokt heb.

Het enige waaraan anderen merkten dat ik "anders" was, was juist vanwege mijn brede algemene ontwikkeling (de gewone leerling heeft dat niet) en dat ik buiten groepswerk om altijd wel wat op mezelf ben, maar daar heeft niemand last van.

Dus ik snap echt niet waarom je mij nu als een incapabele mongool neerzet, want blijkbaar heb jij compleet geen idee van wat autisme is en hoe het zich uit.

Trouwens, dat beta's een slechte naam hebben zou jouw alsnog niet mogen deren, als je zelf een "sterke" persoonlijkheid hebt dan ontstijg je een eventueel stigma vanzelf.
Homofilie is een keuze. Straks gaat men zeggen dat pedofilie aangeboren is en dat ze gelijke rechten moeten krijgen :r

ontopic. Wil je werkelijk ontkennen dat in dit vakgebied er geen autisten voorkomen, en als ze voorkomen, het doodnormale gasten zijn?

Gast, dat jij een van de weinigen bent die met autisme kan opschieten zet niet af tegen het feit dat dit vakgebied er vol mee zit! Kijk alleen maar naar de boeken die geschreven zijn, voor niemand begrijpelijk, zelfs de docenten begrijpen het niet. Hoe vaak zie je economen zeggen dat ze niets weten van het nieuws, dat ze niet eens weten wie Wilders is omdat ze het zogenaamd te 'druk' hebben met school? Of studenten die na 4 jaar de weg 100 meter verderop naar een ander gebouw niet eens weten?

Wat voor leraren geven les bij jou? Als ik een vraag stel per mail dan krijg ik van velen al te horen 'ja had je tijdens de les moeten vragen dit kan niet zo en zo!' Waar denk je dat de term gekke professor vandaan komt?

De enige reden dat ik hier nog zit is omdat ik in mijn een na laatste masterjaar zit en geen zin heb om al die verloren jaren opnieuw te doen. Ik haal mijn papiertje en kies een ander vakgebied. Ik kan best wel begrijpen waarom techneuten met argusogen worden bekeken, wees eens zelfkritisch: Welk weldenkend mens gaat nou een moeilijke studie doen in Nederland voor minder geld? :{
Beatsie boyz 4 life
  maandag 14 maart 2011 @ 17:42:10 #137
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94101990
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:39 schreef EAH5450 het volgende:

[..]

Homofilie is een keuze. Straks gaat men zeggen dat pedofilie aangeboren is en dat ze gelijke rechten moeten krijgen :r

ontopic. Wil je werkelijk ontkennen dat in dit vakgebied er geen autisten voorkomen, en als ze voorkomen, het doodnormale gasten zijn?

Gast, dat jij een van de weinigen bent die met autisme kan opschieten zet niet af tegen het feit dat dit vakgebied er vol mee zit! Kijk alleen maar naar de boeken die geschreven zijn, voor niemand begrijpelijk, zelfs de docenten begrijpen het niet. Hoe vaak zie je economen zeggen dat ze niets weten van het nieuws, dat ze niet eens weten wie Wilders is omdat ze het zogenaamd te 'druk' hebben met school? Of studenten die na 4 jaar de weg 100 meter verderop naar een ander gebouw niet eens weten?

Wat voor leraren geven les bij jou? Als ik een vraag stel per mail dan krijg ik van velen al te horen 'ja had je tijdens de les moeten vragen dit kan niet zo en zo!' Waar denk je dat de term gekke professor vandaan komt?

De enige reden dat ik hier nog zit is omdat ik in mijn een na laatste masterjaar zit en geen zin heb om al die verloren jaren opnieuw te doen. Ik haal mijn papiertje en kies een ander vakgebied. Ik kan best wel begrijpen waarom techneuten met argusogen worden bekeken, wees eens zelfkritisch: Welk weldenkend mens gaat nou een moeilijke studie doen in Nederland voor minder geld? :{
Gast, volgens mij zit je in een inrichting, ik herken hier 0,0 van.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:39 schreef EAH5450 het volgende:

Welk weldenkend mens gaat nou een moeilijke studie doen in Nederland voor minder geld? :{
Goeie vraag. :{
  maandag 14 maart 2011 @ 17:42:45 #138
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94102014
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Andere kant van het verhaal: Waarom is een advocaat zoveel meer waard dan een ingenieur of promovendus?
Ik denk dat je het "probleem" vanuit een verkeerde invalshoek bekijkt, het is niet zo dat de maatschappij aan iets een waarde toekent.

Mischien is het juist andersom en kunnen advocaten hun "diensten" gewoon beter verkopen dan een ingenieur, en zou een ingenieur met hetzelfde "verkooptalent" ook hogere prijzen kunnen bedingen voor hun diensten (zie wederom het voorbeeld in de VS).
  maandag 14 maart 2011 @ 17:44:25 #139
334865 EAH5450
intergalactic, born galactic
pi_94102083
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Gast, volgens mij zit je in een inrichting, ik herken hier 0,0 van.

Ik zit op TU Delft. Wat doe jij?
Beatsie boyz 4 life
  maandag 14 maart 2011 @ 17:46:50 #140
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94102194
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik denk dat je het "probleem" vanuit een verkeerde invalshoek bekijkt, het is niet zo dat de maatschappij aan iets een waarde toekent.

Mischien is het juist andersom en kunnen advocaten hun "diensten" gewoon beter verkopen dan een ingenieur, en zou een ingenieur met hetzelfde "verkooptalent" ook hogere prijzen kunnen bedingen voor hun diensten (zie wederom het voorbeeld in de VS).
Dat zal zeker kloppen.

Maar ik denk ook dat het imago van je sector meespeelt in hoe goed je jezelf verkoopt.

Hier in Nederland worden mensen die blokken voor een moeilijke studie zo;n beetje als psychiatrisch geval gezien(dit topic is daar een treffend voorbeeld van). Dus het imago van de bèta is niet zo goed hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 14-03-2011 17:55:58 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 17:52:43 #141
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94102428
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

De vraag naar advocaten is groter. Trouwens, niet elke advocaat verdient een topsalaris, je hebt ook gewoon middelmatige advocaten, net als je middelmatige ingenieurs hebt. Wanneer de ingenieur met een oplossing voor een veel voorkomend probleem komt krijgt die ingenieur ook een topsalaris. Advocaten leveren alleen sneller, ingenieurs doen het grootste deel van hun tijd dingen waar niet veel mensen echt iets aan hebben.

quote:
En waarom zou een bèta een gebrek aan andere vaardigheden hebben?
Ik noem charisma, een vlotte babbel, mensenkennis, jezelf kunnen verkopen en overtuigingskracht. Zomaar wat vaardigheden die meer voorkomen onder de alpha's dan onder de beta's. Waarom zou een beta intelligenter zijn?
  maandag 14 maart 2011 @ 18:01:29 #142
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94102773
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

De vraag naar advocaten is groter. Trouwens, niet elke advocaat verdient een topsalaris, je hebt ook gewoon middelmatige advocaten, net als je middelmatige ingenieurs hebt. Wanneer de ingenieur met een oplossing voor een veel voorkomend probleem komt krijgt die ingenieur ook een topsalaris. Advocaten leveren alleen sneller, ingenieurs doen het grootste deel van hun tijd dingen waar niet veel mensen echt iets aan hebben.
Ik denk dat dat wel klopt ja, direct resultaat.

Het zou een kabinet sieren verder te kijken dan dat directe resultaat, en te laten zien dat ze het ontwikkelen van kennis waarderen.

Dat doen ze niet door mensen die daarin verder willen minder te betalen dan een uitkeringstrekker.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

Ik noem charisma, een vlotte babbel, mensenkennis, jezelf kunnen verkopen en overtuigingskracht. Zomaar wat vaardigheden die meer voorkomen onder de alpha's dan onder de beta's. Waarom zou een beta intelligenter zijn?
Waarom mist een bèta die dingen?
pi_94103039
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Dat doen ze niet door mensen die daarin verder willen minder te betalen dan een uitkeringstrekker.
Tering, daar zeg je me wat.

Nederland is bereid meer te betalen voor iemand die op zijn gat zit zielig te wezen dan voor iemand die nieuwe kennis ontwikkelt en vakgroepen draaiende houdt.

Dit zegt wel weer genoeg over de waardering voor kennis hier in NL.
:')
  maandag 14 maart 2011 @ 18:09:08 #144
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94103073
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel klopt ja, direct resultaat.

Het zou een kabinet sieren verder te kijken dan dat directe resultaat, en te laten zien dat ze het ontwikkelen van kennis waarderen.

Het kabinet betaalt ze helemaal niet en ik ben blij dat de regering niet bepaalt welk salaris je als werkgever moet betalen. Ik zou het trouwens wel een goed idee vinden om beta's in dienst van de overheid te nemen en voor een goed salaris te laten werken aan technologische ontwikkeling.

quote:
[..]

Waarom mist een bèta die dingen?
Beantwoord nou maar eerst mijn vraag.
pi_94103141
geen zin om het te lezen :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het moet niet gekker worden!
pi_94103540
TS, waarom zit je niet bij het DSC en neuk je niet elke week een ander lekker wijf?
Moo
  maandag 14 maart 2011 @ 18:21:24 #147
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94103553
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:09 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Het kabinet betaalt ze helemaal niet en ik ben blij dat de regering niet bepaalt welk salaris je als werkgever moet betalen. Ik zou het trouwens wel een goed idee vinden om beta's in dienst van de overheid te nemen en voor een goed salaris te laten werken aan technologische ontwikkeling.
Jawel, want Zijlstra wil ervoor zorgen dat het juridisch mogelijk wordt om mensen van een beurs van 900 euro ipv een volledig salaris te laten promoveren.

Door datzelfde kabinet zijn universiteiten helemaal stuk bezuinigd, als ze die mogelijkheid geboden wordt zullen ze er waarschijnlijk gebruik van maken ook.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:09 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

Beantwoord nou maar eerst mijn vraag.
De studie is zwaarder? De studie is een horde die met meer analytisch vermogen makkelijker te nemen is.

Daardoor zal de gemiddelde bèta wel slimmer zijn. Net zoals de gemiddelde marinier iets sportiever zal zijn dan de gemiddelde hospik.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:23:46 #148
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94103654
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
TS, waarom zit je niet bij het DSC en neuk je niet elke week een ander lekker wijf?
Omdat er bij DSC (of überhaupt in Delft) geen lekkere wijven zitten.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:38:10 #149
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94104268
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Jawel, want Zijlstra wil ervoor zorgen dat het juridisch mogelijk wordt om mensen van een beurs van 900 euro ipv een volledig salaris te laten promoveren.

Door datzelfde kabinet zijn universiteiten helemaal stuk bezuinigd, als ze die mogelijkheid geboden wordt zullen ze er waarschijnlijk gebruik van maken ook.
Het kabinet betaalt ze dus niet.

quote:
[..]

De studie is zwaarder? De studie is een horde die met meer analytisch vermogen makkelijker te nemen is.

Daardoor zal de gemiddelde bèta wel slimmer zijn. Net zoals de gemiddelde marinier iets sportiever zal zijn dan de gemiddelde hospik.
Dan snap je zelf toch ook wel waarom de vaardigheden die ik noemde vaker onder de alpha's dan onder de beta's voorkomen? Menselijk handelen behoort tot het vakgebied van alpha's terwijl beta's zich juist richten op niet-menselijke zaken, daardoor is de gemiddelde alpha vaardiger in de omgang met mensen dan de gemiddelde beta.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:59:28 #150
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94109130
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:38 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Het kabinet betaalt ze dus niet.
Dan is het ook niet zo erg als we het minimumloon afschaffen? De lonen worden ook niet door het kabinet betaald.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:38 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

Dan snap je zelf toch ook wel waarom de vaardigheden die ik noemde vaker onder de alpha's dan onder de beta's voorkomen? Menselijk handelen behoort tot het vakgebied van alpha's terwijl beta's zich juist richten op niet-menselijke zaken, daardoor is de gemiddelde alpha vaardiger in de omgang met mensen dan de gemiddelde beta.
Misschien heb je daar idd een punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')