Is dit serieus een les? Ik dacht altijd dat je gewoon homo bent, en dat je dat niet kunt worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:30 schreef EAH5450 het volgende:
les: hoe leuk is het om homo te worden? Bij verzorging/biologie
Aan de ene kant zit je te janken dat alle béta's over een kam worden geschoren, maar aan de andere kant scheer jij zelf alle autisten over 1 kam. Hoe weet jij trouwens dat het autisten zijn, heb jij daar onderzoek naar gedaan? Mischien is de oorsprong van hun sociale gedragsproblemen wel ergens anders te vinden.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:12 schreef EAH5450 het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd dat autisten wereldvreemd zijn? Tot een paar jaar terug kende ik zelfs enkelen die niet wisten wie Wilders was. 'Ja ik kijk geen nieuws heb het te druk met school!'![]()
![]()
__!!
En ja ik mag hier best gefrustreerd om zijn. Door dit soort lui worden bèta's over 1 kam geschoren en krijgen wij onderbetaald. Hulp willen deze autisten ook niet zoeken, blijkbaar is alles in hun leven gerelateerd aan het halen van hoge cijfers en dan ben je wel 100%
QFT.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:31 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Lastig he, al die ijverige types. Die maken het onmogelijk om voor middelmatige inspanning toch een hoog salaris te vragen.
Ze kunnen wel iets, maar tig keer zoveel meer dan beta's?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Dus volgens jou zijn advocaten mensen die niks kunnen, geen kennis hebben en hun best niet deden op school? Wat een dom geblaat en wat een arrogantie om jezelf dan vervolgens verkapt onder de slimme mensen te scharen.
Iedereen van VWO niveau kan Jurist worden (en doet dat ook lijkt het af en toe wel). Ergens gaat er iets mis in het vraag/aanbod principe...quote:Op maandag 14 maart 2011 16:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Dus volgens jou zijn advocaten mensen die niks kunnen, geen kennis hebben en hun best niet deden op school? Wat een dom geblaat en wat een arrogantie om jezelf dan vervolgens verkapt onder de slimme mensen te scharen.
Iedereen van VWO niveau kan een betastudie volgen, alleen ontbreekt het bij de meeste mensen aan motivatie / doorzettingsvermogen om ene dergelijke studie te volbrengen.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Iedereen van VWO niveau kan Jurist worden (en doet dat ook lijkt het af en toe wel). Ergens gaat er iets mis in het vraag/aanbod principe...
Dat is simpelweg niet waar en dat weet jij ook. Het gaat allemaal om vraag en aanbod normaliter. Het aanbod is erg groot bij juristen, mede vanwege de beperkte moeilijkheidsgraad en het loon. Hoe kan het dat een enorm eenvoudige, goedkope handeling zoals juridisch advies zoveel duurder is dan een veel complexere technische handeling die door minder mensen uitgevoerd kan worden?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Iedereen van VWO niveau kan een betastudie volgen, alleen ontbreekt het bij de meeste mensen aan motivatie / doorzettingsvermogen om ene dergelijke studie te volbrengen.
Trouwens, zijn er veel werkloze juristen? Of vanwaar de opmerking over het vraag / aanbod principe?
Mischien omdat de draagkracht van een juridisch advies vele malen groter is dan van een technisch advies?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:51 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar en dat weet jij ook. Het gaat allemaal om vraag en aanbod normaliter. Het aanbod is erg groot bij juristen, mede vanwege de beperkte moeilijkheidsgraad en het loon. Hoe kan het dat een enorm eenvoudige, goedkope handeling zoals juridisch advies zoveel duurder is dan een veel complexere technische handeling die door minder mensen uitgevoerd kan worden?
Ik denk dat het selectiemoment ligt bij de prestigieuze advocatenkantoren. Die hebben ze voor het uitkiezen.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:51 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar en dat weet jij ook. Het gaat allemaal om vraag en aanbod normaliter. Het aanbod is erg groot bij juristen, mede vanwege de beperkte moeilijkheidsgraad en het loon. Hoe kan het dat een enorm eenvoudige, goedkope handeling zoals juridisch advies zoveel duurder is dan een veel complexere technische handeling die door minder mensen uitgevoerd kan worden?
De vele mensen die niet eens wiskunde kennen spreken je tegen. Iedereen die van het VWO afkomt kan echter lezen en dingen onthouden.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien omdat de draagkracht van een juridisch advies vele malen groter is dan van een technisch advies?
En ik blijf erbij, ook een betastudie is voor iedereen weggelegd, alleen missen een heleboel mensen de motivatie, het doorzettingsvermorgen en helemaal de interesse om een dergelijke studie te volgen.
Beta's draaien zich een rad voor de ogen dat ze speciaal zijn, maar dat zijn ze niet, alleen zijn ze met veel minder.
Dat snap ik, maar het ene staat niet los van het andere. Om te weten waarom men niet bereid is te betalen voor hoogwaardige ingenieurs moet je weten waarom men wel voor Juristen van een, hooguit, vergelijkbaar niveau, de hoofdprijs wil betalen.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik denk dat het selectiemoment ligt bij de prestigieuze advocatenkantoren. Die hebben ze voor het uitkiezen.
Maar mijn probleem is niet dat advocaten zoveel krijgen. Mijn probleem is dat ingenieurs en onderzoekers, toch de motor van innovatie, zo weinig krijgen.
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:46 schreef Ebbao het volgende:
En terecht. De echte arbeiders, die verdienen het om 3x modaal te krijgen, want die werken tenminste hard!
Nee, want een betastudent beschikt niet over een extra gift of talent vergeleken met een alfastudent. Iedereen kan op het VWO kennis nemen van wiskunde / natuurkunde, want iedereen kan dingen lezen en onthouden. Dus een betastudie is in principe net zo voor iedereen weggelegd als een alfastudie.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:57 schreef kingmob het volgende:
[..]
De vele mensen die niet eens wiskunde kennen spreken je tegen. Iedereen die van het VWO afkomt kan echter lezen en dingen onthouden.
Dat is typisch Nederland, want in de VS worden zulke krachten wél net zo goed betaald als hun counterparts uit het bedrijfsleven.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik denk dat het selectiemoment ligt bij de prestigieuze advocatenkantoren. Die hebben ze voor het uitkiezen.
Maar mijn probleem is niet dat advocaten zoveel krijgen. Mijn probleem is dat ingenieurs en onderzoekers, toch de motor van innovatie, zo weinig krijgen.
Dat is niet wat je in je OP suggereert, daar worden de mensen die echt iets kunnen nog ondergewaardeerd en kunnen de slimme mensen zich niet verkopen. Wie er meer kan ga ik trouwens niet op in. Feit is wel dat de beta's gemiddeld genomen wat minder sociaal vaardig zijn en dat heeft nu eenmaal invloed op hoe je omgeving naar je kijkt en je waardeert. Als je dan vervolgens jezelf met een misplaatste arrogantie boven advocaten gaat stellen en gaat zeggen dat jij te weinig en een advocaat te veel verdient gaat dat ook niet helpen.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze kunnen wel iets, maar tig keer zoveel meer dan beta's?
Doe het dan als het zo makkelijk is. Betavakken zijn 100% controleerbaar en daarmee 100% logica. Ieder intelligent persoon (en we zullen er voor het gemak maar even vanuit gaan dat de mensen op vwo intelligent zijn) kan dit leren, zoals je zelf zegt: Iedereen die van het vwo komt kan dingen onthouden. Wat een misselijkmakende arrogantie heb jij als je serieus denkt dat mensen die jouw richting opgaan gods gift aan de mensheid zijn en dat een jurist maar een onnozele sul is die een keer een boekje heeft gelezen.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Iedereen van VWO niveau kan Jurist worden (en doet dat ook lijkt het af en toe wel). Ergens gaat er iets mis in het vraag/aanbod principe...
En dat is de 64.000 euro vraag.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:59 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het ene staat niet los van het andere. Om te weten waarom men niet bereid is te betalen voor hoogwaardige ingenieurs moet je weten waarom men wel voor Juristen van een, hooguit, vergelijkbaar niveau, de hoofdprijs wil betalen.
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar je hebt helemaal gelijk, betazaken zijn over het algemeen recht toe en recht aan te beredeneren.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Doe het dan als het zo makkelijk is. Betavakken zijn 100% controleerbaar en daarmee 100% logica. Ieder intelligent persoon (en we zullen er voor het gemak maar even vanuit gaan dat de mensen op vwo intelligent zijn) kan dit leren, zoals je zelf zegt: Iedereen die van het vwo komt kan dingen onthouden. Wat een misselijkmakende arrogantie heb jij als je serieus denkt dat mensen die jouw richting opgaan gods gift aan de mensheid zijn en dat een jurist maar een onnozele sul is die een keer een boekje heeft gelezen.
Juristen zijn harder nodig dan een paar techneutjes. Als je er zo nodig eentje wil hebben in je bedrijf, huur je een Koreaan in. Die zijn niet arrogant, wel technisch en zeuren/stinken niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:42 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waarom in Nederland niet, maar in de VS wel?quote:Op maandag 14 maart 2011 17:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
En dat is de 64.000 euro vraag.![]()
Anyone?
Ik persoonlijk denk dus dat beta's niet zo goed zijn in alle spelletjes en rituelen van het bedrijfsleven om zichzelf als 'belangrijk' neer te zetten.
Ja dat beschikken ze wel, net als dat een HBO'er slimmer is dan een MBO'er, een fotomodel knapper dan mijn buurvrouw en 100 groter is dan 10. Dat ontkennen is ronduit merkwaardig, want zelfs de bedrijven die aan deze mensen geld uitgeven zullen dit onderkennen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, want een betastudent beschikt niet over een extra gift of talent vergeleken met een alfastudent. Iedereen kan op het VWO kennis nemen van wiskunde / natuurkunde, want iedereen kan dingen lezen en onthouden. Dus een betastudie is in principe net zo voor iedereen weggelegd als een alfastudie.
Wat is dan die ene gift? Een vorm van autisme waardoor je op een ding gefocust bent en niet om kan gaan met dingen die niet 100% controleerbaar zijn of enige creativiteit vereisen? Die mensen heb je ook nodig maar die zijn met minder salaris tevreden, dus waarom zou je ze meer betalenquote:Op maandag 14 maart 2011 17:08 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ja dat beschikken ze wel, net als dat een HBO'er slimmer is dan een MBO'er, een fotomodel knapper dan mijn buurvrouw en 100 groter is dan 10. Dat ontkennen is ronduit merkwaardig, want zelfs de bedrijven die aan deze mensen geld uitgeven zullen dit onderkennen.
Wat precies dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 17:08 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ja dat beschikken ze wel, net als dat een HBO'er slimmer is dan een MBO'er, een fotomodel knapper dan mijn buurvrouw en 100 groter is dan 10. Dat ontkennen is ronduit merkwaardig, want zelfs de bedrijven die aan deze mensen geld uitgeven zullen dit onderkennen.
Het blijft merkwaardig dat het een taboe is om onderscheid te maken op intelligentie. Ik denk niet dat beta's gods gift zijn, ik weet dat alle beta's Jurist kunnen worden en dat niet alle Juristen Beta kunnen worden. Alle neerbuigende woorden vul je echt allemaal zelf in, ik heb nergens beweerd dat Juristen sullen zijn, slechts dat je daar niet evenveel talent voor nodig hebt.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Doe het dan als het zo makkelijk is. Betavakken zijn 100% controleerbaar en daarmee 100% logica. Ieder intelligent persoon (en we zullen er voor het gemak maar even vanuit gaan dat de mensen op vwo intelligent zijn) kan dit leren, zoals je zelf zegt: Iedereen die van het vwo komt kan dingen onthouden. Wat een misselijkmakende arrogantie heb jij als je serieus denkt dat mensen die jouw richting opgaan gods gift aan de mensheid zijn en dat een jurist maar een onnozele sul is die een keer een boekje heeft gelezen.
Wat hebben beta's dan wat alfa's niet hebben?quote:Op maandag 14 maart 2011 17:11 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het blijft merkwaardig dat het een taboe is om onderscheid te maken op intelligentie. Ik denk niet dat beta's gods gift zijn, ik weet dat alle beta's Jurist kunnen worden en dat niet alle Juristen Beta kunnen worden. Alle neerbuigende woorden vul je echt allemaal zelf in, ik heb nergens beweerd dat Juristen sullen zijn, slechts dat je daar niet evenveel talent voor nodig hebt.
Een timmerman is toch ook niet even slim als een Jurist?
Denken dat Beta's slechts zaken reproduceren is niet alleen een gebrek aan inzicht, het is een totaal gebrek aan kennis.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat is dan die ene gift? Een vorm van autisme waardoor je op een ding gefocust bent en niet om kan gaan met dingen die niet 100% controleerbaar zijn of enige creativiteit vereisen? Die mensen heb je ook nodig maar die zijn met minder salaris tevreden, dus waarom zou je ze meer betalen
Meer intelligentie, voornamelijk in de vorm van abstract denkvermogen. Dit verschil toont zich al op de basisschool.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat hebben beta's dan wat alfa's niet hebben?
Een timmerman beschikt niet over de benodigde intelligentie als een jurist, das een duidelijk aanwijsbaar verschil wat niet door scholing is veroorzaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |