Onschuldig, ongevaarlijk, overdreven.quote:Op maandag 14 maart 2011 04:50 schreef Salvad0R het volgende:
Vraag me af hoeveel figuren straks na zonsopgang het exploderen van de zoveelste reactor afdoen als "onschuldig" en "ongevaarlijk" en "overdreven" ...
quote:[3:43 a.m. ET Monday, 4:43 p.m. Monday in Tokyo] The U.S. 7th Fleet has temporarily repositioned its ships and planes away from the Fukushima Daiichi nuclear power plant after detecting low level contamination in the air and on its planes in the area, the U.S. Navy said.
The ship was operating about 100 miles northeast of the power plant when the "airborne radioactivity" was detected, the Navy said.
Hoe kom je hierbij? Zoveel nucleair materiaal is er nog niet naar buiten gekomen, de fuel rods zitten nog netjes in de containment vessels.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:08 schreef HyperViper het volgende:
Waarschijnlijk is de helft van de bevolking daar al vergiftigt, horen ze over een week.
Dat is correct en daar komt de naam meltdown ook vandaan. De kern smelt letterlijk de grond in.quote:Op maandag 14 maart 2011 04:18 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Het is geen atoombom hé
Die kern in de reactor zelf kan door een kettingreactie uit de hand lopen, dat ie zo warm wordt dat alles eromheen wegsmelt. Volgens mij dat de kern dan ook de grond in smelt en dat ze het daarom meltdown noemen, maar dat weet ik niet zeker
Jij weet niet hoeveel nucleair materiaal naar buiten is gekomen, de pleuris is allang uitgebroken man ze brengen het alleen niet naar buiten. Als zelfs de fucking corporaties het al niet meer vertrouwen danquote:Op maandag 14 maart 2011 09:11 schreef frenkck het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Zoveel nucleair materiaal is er nog niet naar buiten gekomen, de fuel rods zitten nog netjes in de containment vessels.
Die vragen allemaal asiel aan in Nederland.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:13 schreef zakpatat90 het volgende:
Stel he. (onrealistisch plaatje maar toch). Het gaat totaal mis met die centrales enzo en heel Japan is onbewoonbaar verklaard. Wat doen ze dan met al die Japanners?
Hoop toch dat Uri ff snel zegt dat wij ze niet kunnen opvangen !quote:Op maandag 14 maart 2011 09:13 schreef zakpatat90 het volgende:
Stel he. (onrealistisch plaatje maar toch). Het gaat totaal mis met die centrales enzo en heel Japan is onbewoonbaar verklaard. Wat doen ze dan met al die Japanners?
De Fransen zullen hun redenen hebben en die had ik graag willen weten. Met hen voer ik echter geen discussie, met jou wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goh, Rikketik.. dom he, van die Fransen? Zomaar on-onderbouwd hun landgenoten aanraden het land te verlaten, onverantwoord!![]()
Ik viel je niet hard aan. Ik constateerde enkel dat je geen toelichting gaf en dat je je van enige hypocrisie bediende. Aan dat rijtje kan ik nu sarcasme, wéér een hele bult niet-onderbouwde uitspraken én verschuiven van de bewijslast toevoegen. Jammer, joh. Er zat geen kwade wil in mijn post. We verschillen duidelijk van mening en ik had mijn toelichting gegeven. Ik was enkel erg benieuwd naar de jouwe, wellicht dat ik er wat van kon leren. Dat je geen tijd of zin hebt die te geven: even goede vrienden. Maar zeg dat dan gewoon.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doe ik dat? Rikketik valt me hard aan omdat ik geen paragrafen-lange post bouw om mijn vermoedens van slechte en veel te rooskleurige informatieverstrekking vanuit de Japanse overheid te onderbouwen.. Er zijn echter veel landen en bedrijven die hetzelfde vermoeden delen en alvast al hun landgenoten oproepen Japan te verlaten. Daarnaast kun je op internet ook zelf de reactie van Japanse overheden op recente ongelukken en rampsituaties er op naslaan, die is vaak niet bepaald een toonbeeld van openheid en eerlijkheid.
net zo min als jij, dus loop niet allerlei dingen te roepen..quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jij weet niet hoeveel nucleair materiaal naar buiten is gekomen,
WE GAAN ALLEMAAL DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOODDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jij weet niet hoeveel nucleair materiaal naar buiten is gekomen, de pleuris is allang uitgebroken man ze brengen het alleen niet naar buiten. Als zelfs de fucking corporaties het al niet meer vertrouwen dan
En waar baseer jij op dat de pleuris al lang is uitgebroken, maar dat ze het niet naar buiten brengen? Op dit moment is het nog verre van een ramp als Chernobyl.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jij weet niet hoeveel nucleair materiaal naar buiten is gekomen, de pleuris is allang uitgebroken man ze brengen het alleen niet naar buiten. Als zelfs de fucking corporaties het al niet meer vertrouwen dan
Ik las vanochtend wel een bericht van een overheidsmedewerker die gezegd had dat er in het gebied rondom die centrales aardig wat paniek en chaos was. Dit wordt alleen niet uitgezonden.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:26 schreef frenkck het volgende:
En waar baseer jij op dat de pleuris al lang is uitgebroken, maar dat ze het niet naar buiten brengen? Op dit moment is het nog verre van een ramp als Chernobyl.
Nou dat mogen we niet hopenquote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Die vragen allemaal asiel aan in Nederland.
Ik weet in ieder geval tot op enige detail hoe een kernreactor werkt en functioneert. Neemt niet weg dat de situatie zorgelijk is. Als één reactor een meltdown krijgt, zijn de andere nog lastiger onder controle te houden.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Bla bla, je weet zelf net zo min. Ik vertrouw die spleetogen niet, waarschijnlijk loopt de helft daar al met een dikke groene bakkes rond. Bewijs maar dat het niet zo is.
Huh, zag ik gisteren ook al langskomen, waarom zijn de andere moeilijker te houden als 1 meltdown krijgt? Ik zie ze allemaal los van elkaar, ja ze kampen met dezelfde problemen, maar het is niet zo dat ze elkaar beïnvloeden, toch?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:45 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval tot op enige detail hoe een kernreactor werkt en functioneert. Neemt niet weg dat de situatie zorgelijk is. Als één reactor een meltdown krijgt, zijn de andere nog lastiger onder controle te houden.
Het hoeft niet zo te zijn, maar als er een een meltdown krijgt en er kans bestaat dat deze door de vessel heen kan smelten, wil je daar niet in de buurt nog iets doen.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:48 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Huh, zag ik gisteren ook al langskomen, waarom zijn de andere moeilijker te houden als 1 meltdown krijgt? Ik zie ze allemaal los van elkaar, ja ze kampen met dezelfde problemen, maar het is niet zo dat ze elkaar beïnvloeden, toch?
straling is dodelijk dan en in de omgeving sterf je heel snel danquote:Op maandag 14 maart 2011 09:48 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Huh, zag ik gisteren ook al langskomen, waarom zijn de andere moeilijker te houden als 1 meltdown krijgt? Ik zie ze allemaal los van elkaar, ja ze kampen met dezelfde problemen, maar het is niet zo dat ze elkaar beïnvloeden, toch?
Maar wat als ze alle 3 gaanquote:Op maandag 14 maart 2011 09:50 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
straling is dodelijk dan en in de omgeving sterf je heel snel dan
Sorry maar zo hoog komt mijn iq nietquote:Op maandag 14 maart 2011 10:04 schreef Perrin het volgende:
Kunnen we het niveau een beetje >IQ60 houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |