Harde kaas.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:46 schreef mouzzer het volgende:
Als men nu gewoon even de tv aanzet want er is zojuist een explosie geweest in reactor 3.
AP: Officials believe a hydrogen explosion has occurred at Fukushima Dai-ich plant
People within 20 kilometers of Fukushima plant ordered to go inside buildings - Kyodo News
http://twitter.com/breakingnews
Op beelden net op cnn leek er iets meer schade te zijn dan bij de explosie in reactor 1.
Klinkt als: hoe heet hij ook alweer, die van het Iraakse regime?quote:Op maandag 14 maart 2011 03:58 schreef Denettemeneer het volgende:
Die Japanese persvoorlichter vind alles meevallen
Als ze daar mee een ramp mee kunnen voorkomen, het zij zo!quote:Op maandag 14 maart 2011 04:08 schreef Prospera het volgende:
[..]
Klinkt als: hoe heet hij ook alweer, die van het Iraakse regime?
De Tsunami waarschuwing is gecancelled.
Volgens CNN is het inpompen van zeewater in de reactor het einde van de reactor en kost dat miljarden.
Het is geen atoombom héquote:Op maandag 14 maart 2011 04:14 schreef Geerd het volgende:
Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren als het echt misgaat?
2de Hiroshima ofzo?
Die bedoelde ik.quote:Op maandag 14 maart 2011 04:14 schreef deleriouz het volgende:
Muhammad Saeed al-Sahhaf - Minister of Information
[ afbeelding ]
![]()
Volgens CNN is de hitte in die reactoren zo hoog, dat ze er niet in gaan .quote:Op maandag 14 maart 2011 04:18 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Het is geen atoombom hé
Die kern in de reactor zelf kan door een kettingreactie uit de hand lopen, dat ie zo warm wordt dat alles eromheen wegsmelt. Volgens mij dat de kern dan ook de grond in smelt en dat ze het daarom meltdown noemen, maar dat weet ik niet zeker
Normaal zit er dus een koelsysteem omheen (en van die energie absorberende staven die ze er in kunnen laten zakken) maar zonder enige koeling loopt die reactie snel uit de hand.
Nouja, dan heb je dus een heleboel hitte, maar voor zo'n ontploffing heb je ook nog iets anders nodig, bijvoorbeeld dat het een hoop water raakt en dan door de stoomdruk uit elkaar knalt.
Bij Chernobyl was het zo dat er een heleboel grafiet in de reactor zat wat in brand vloog en dat heb je hier niet, niet vergelijkbaar
Dat wat er niet ingaanquote:Op maandag 14 maart 2011 04:23 schreef Prospera het volgende:
[..]
Volgens CNN is de hitte in die reactoren zo hoog, dat ze er niet in gaan.
Ha oke hoop water hebben ze daar ondertussen wel,quote:Op maandag 14 maart 2011 04:18 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Het is geen atoombom hé
Die kern in de reactor zelf kan door een kettingreactie uit de hand lopen, dat ie zo warm wordt dat alles eromheen wegsmelt. Volgens mij dat de kern dan ook de grond in smelt en dat ze het daarom meltdown noemen, maar dat weet ik niet zeker
Normaal zit er dus een koelsysteem omheen (en van die energie absorberende staven die ze er in kunnen laten zakken) maar zonder enige koeling loopt die reactie snel uit de hand.
Nouja, dan heb je dus een heleboel hitte, maar voor zo'n ontploffing heb je ook nog iets anders nodig, bijvoorbeeld dat het een hoop water raakt en dan door de stoomdruk uit elkaar knalt.
Bij Chernobyl was het zo dat er een heleboel grafiet in de reactor zat wat in brand vloog en dat heb je hier niet, niet vergelijkbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |