Discussiėren?quote:Op maandag 14 maart 2011 02:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ga eens weg uit het topic man.Je kan toch niet discussieren.
feiten? zonder ook maar 1 bron? die ook nog eens door gerenomeerde sites/nieuwsdiensten bevestigd kan worden?quote:Op maandag 14 maart 2011 02:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Discussiėren?
Ik drop feiten, gaat heen met je discussie.
De 'feiten' van Tsjenobyl zijn ook gebaseerd op aannames, behalve de dingen die later gemeten mochten worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:30 schreef mschol het volgende:
[..]
feiten? zonder ook maar 1 bron? die ook nog eens door gerenomeerde sites/nieuwsdiensten bevestigd kan worden?
en overheidsdocumenten die na de val van de sovjet unie openbaar zijn geworden....quote:Op maandag 14 maart 2011 02:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De 'feiten' van Tsjenobyl zijn ook gebaseerd op aannames, behalve de dingen die later gemeten mochten worden.
Je oogst wat je zaait. Jouw moedwillige futiele poging de achteloze lezer van dit topic te manipuleren ontgaat niemand.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:30 schreef mschol het volgende:
[..]
feiten? zonder ook maar 1 bron? die ook nog eens door gerenomeerde sites/nieuwsdiensten bevestigd kan worden?
Het is triest gesteld met die gast.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:30 schreef mschol het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 maart 2011 02:38 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Het is triest gesteld met die gast.
Zijn bronnen zijn infowars en blogspotsIk schrijf tegen hem dat als hij maar eens kan komen met een bron zoals de New York Times, of London Times, of iets dergelijks, dan kunnen wij jou geloven.
En als je inhoudelijk op hem in gaat, kan ie daar niet tegen en probeert hij de conversatie snel af te maken door te schelden. Dus wat moet je doen met hem? Geen discussie mogelijk over zijn bronnen, dus moeten wij dat zomaar en zonder meer accepteren?
Hij leeft echt op z'n eigen planeet.
Hij gelooft eveneens dat Amerika en het Westen de oorlog hebben gestart in de Midden Oost landen, en dat HAARP achter de aardbevingen zit de laatste jaren (ook in Japan).
Hij kan ook een troll zijn, dat zou een boel verklaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, je kunt als je de historie van TEPCO bekijkt er jammergenoeg bijna vanuit gaan dat ze minder zeggen dan dat er werkelijk aan de hand is.
Ga je weer met je ad hominem ridiculisering... Gaat niet werken bij mij. Als er iets ridicuul is in dit topic is het jouw geveinsde onwetendheid en nare drang tot bemoeienis.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:38 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Het is triest gesteld met die gast.
Zijn bronnen zijn infowars en blogspotsIk schrijf tegen hem dat als hij maar eens kan komen met een bron zoals de New York Times, of London Times, of iets dergelijks, dan kunnen wij jou geloven.
En als je inhoudelijk op hem in gaat, kan ie daar niet tegen en probeert hij de conversatie snel af te maken door te schelden. Dus wat moet je doen met hem? Geen discussie mogelijk over zijn bronnen, dus moeten wij dat zomaar en zonder meer accepteren?
Hij leeft echt op z'n eigen planeet.
Hij gelooft eveneens dat Amerika en het Westen de oorlog hebben gestart in de Midden Oost landen, en dat HAARP achter de aardbevingen zit de laatste jaren (ook in Japan).
Hij kan ook een troll zijn, dat zou een boel verklaren.
Jij begon ermee in het vorige deel door weer op de man te spelen. Dwing mij niet ertoe die reactie op te zoeken.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ga je weer met je ad hominem ridiculisering... Gaat niet werken bij mij. Als er iets ridicuul is in dit topic is het jouw geveinsde onwetendheid en nare drang tot bemoeienis.
Laten we het weer over de reactor-meltdowns hebben in plaats van over mij, goed?
quote:Op maandag 14 maart 2011 02:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]Dat klopt dat ze invloed willen uitoefenen maar wij hadden het meer over de Arabische landen, en het Westen wil echt niet die landen onstabiel maken vooral daar ze van de olie afhankelijk zijn. Maar goed, we gaan indd niet op verder in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, je kunt als je de historie van TEPCO bekijkt er jammergenoeg bijna vanuit gaan dat ze minder zeggen dan dat er werkelijk aan de hand is.
TEPCO is een prive bedrijf, hun belang staat niet op het spel, want ze woren gesubsidieerd door de regering, en hoogstens gaan ze failliet waardoor ze natuurlijk niet meer verantwoordelijk zijn. Das ook een nadeel van al die privatisering. Je krijgt er zo nu een dan incompetente mensen die belangrijke taken moeten uitvoeren.
Ook die hele BP affaire laat wel wat te wensen over.
Je maakt een vergissing als je overtuigd bent dat jij ook maar enige zeggenschap hebt over wie er wel of niet uit dit topic weg dient te gaan.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:46 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Jij begon ermee in het vorige deel door weer op de man te spelen. Dwing mij niet ertoe die reactie op te zoeken.
Maar goed, ik zou het liefst niet over jou hebben en ook niet eens je reacties hoeven lezen. Daarom heb ik je al *beleefd gevraagd om weg uit het topic te gaan. Doe je mij en tal van andere een gunst!
jij had het geluk dat we daar al op pagina 12 waren, anders was het slechter voor jou geweest ivm het topicreport.quote:
Jouw bronnen zijn niks waard. Geen discussie voor nodig.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:17 schreef Salvad0R het volgende:
Lekker forumsliden met vergezocht.
Intussen gooi ik er nog wat Nieuws & Achtergronden tegenaan, goed?
Russia Today:
Gelukkig interesseert niemand het wat jij wel en niet iets waard vindt.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:20 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Jouw bronnen zijn niks waard. Geen discussie voor nodig.
Harde kaas.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:46 schreef mouzzer het volgende:
Als men nu gewoon even de tv aanzet want er is zojuist een explosie geweest in reactor 3.
AP: Officials believe a hydrogen explosion has occurred at Fukushima Dai-ich plant
People within 20 kilometers of Fukushima plant ordered to go inside buildings - Kyodo News
http://twitter.com/breakingnews
Op beelden net op cnn leek er iets meer schade te zijn dan bij de explosie in reactor 1.
Klinkt als: hoe heet hij ook alweer, die van het Iraakse regime?quote:Op maandag 14 maart 2011 03:58 schreef Denettemeneer het volgende:
Die Japanese persvoorlichter vind alles meevallen
Als ze daar mee een ramp mee kunnen voorkomen, het zij zo!quote:Op maandag 14 maart 2011 04:08 schreef Prospera het volgende:
[..]
Klinkt als: hoe heet hij ook alweer, die van het Iraakse regime?
De Tsunami waarschuwing is gecancelled.
Volgens CNN is het inpompen van zeewater in de reactor het einde van de reactor en kost dat miljarden.
Het is geen atoombom héquote:Op maandag 14 maart 2011 04:14 schreef Geerd het volgende:
Wat is nou het ergste wat er kan gebeuren als het echt misgaat?
2de Hiroshima ofzo?
Die bedoelde ik.quote:Op maandag 14 maart 2011 04:14 schreef deleriouz het volgende:
Muhammad Saeed al-Sahhaf - Minister of Information
[ afbeelding ]
![]()
Volgens CNN is de hitte in die reactoren zo hoog, dat ze er niet in gaan .quote:Op maandag 14 maart 2011 04:18 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Het is geen atoombom hé
Die kern in de reactor zelf kan door een kettingreactie uit de hand lopen, dat ie zo warm wordt dat alles eromheen wegsmelt. Volgens mij dat de kern dan ook de grond in smelt en dat ze het daarom meltdown noemen, maar dat weet ik niet zeker
Normaal zit er dus een koelsysteem omheen (en van die energie absorberende staven die ze er in kunnen laten zakken) maar zonder enige koeling loopt die reactie snel uit de hand.
Nouja, dan heb je dus een heleboel hitte, maar voor zo'n ontploffing heb je ook nog iets anders nodig, bijvoorbeeld dat het een hoop water raakt en dan door de stoomdruk uit elkaar knalt.
Bij Chernobyl was het zo dat er een heleboel grafiet in de reactor zat wat in brand vloog en dat heb je hier niet, niet vergelijkbaar
Dat wat er niet ingaanquote:Op maandag 14 maart 2011 04:23 schreef Prospera het volgende:
[..]
Volgens CNN is de hitte in die reactoren zo hoog, dat ze er niet in gaan.
Ha oke hoop water hebben ze daar ondertussen wel,quote:Op maandag 14 maart 2011 04:18 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Het is geen atoombom hé
Die kern in de reactor zelf kan door een kettingreactie uit de hand lopen, dat ie zo warm wordt dat alles eromheen wegsmelt. Volgens mij dat de kern dan ook de grond in smelt en dat ze het daarom meltdown noemen, maar dat weet ik niet zeker
Normaal zit er dus een koelsysteem omheen (en van die energie absorberende staven die ze er in kunnen laten zakken) maar zonder enige koeling loopt die reactie snel uit de hand.
Nouja, dan heb je dus een heleboel hitte, maar voor zo'n ontploffing heb je ook nog iets anders nodig, bijvoorbeeld dat het een hoop water raakt en dan door de stoomdruk uit elkaar knalt.
Bij Chernobyl was het zo dat er een heleboel grafiet in de reactor zat wat in brand vloog en dat heb je hier niet, niet vergelijkbaar
Waarom denk je dat "we" de 2ww "gewonnen" hebben danquote:Op maandag 14 maart 2011 04:33 schreef Prospera het volgende:
Op Twitter CNN eerder vannacht over hoe Japan het allemaal handelt:
"Japan is one tough country".
Laten we de gevolgen van radioactiviteit daarentegen ook niet overdrijven.quote:Op maandag 14 maart 2011 04:50 schreef Salvad0R het volgende:
Vraag me af hoeveel figuren straks na zonsopgang het exploderen van de zoveelste reactor afdoen als "onschuldig" en "ongevaarlijk" en "overdreven" ...
Het zijn toch geen reactoren die ontploffen? De behuizing erboven...quote:Op maandag 14 maart 2011 04:50 schreef Salvad0R het volgende:
Vraag me af hoeveel figuren straks na zonsopgang het exploderen van de zoveelste reactor afdoen als "onschuldig" en "ongevaarlijk" en "overdreven" ...
net wakkerquote:Op maandag 14 maart 2011 06:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het zijn toch geen reactoren die ontploffen? De behuizing erboven...
quote:Op maandag 14 maart 2011 07:09 schreef Dance99Vv het volgende:
Yukio Edano, Japan's chief cabinet secretary, said a hydrogen explosion occurred on Monday at the facility's Unit 3, AP reported.
kunt de klok er nu op gelijk zetten (atoomtijd lol)quote:Op maandag 14 maart 2011 07:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
Het gaat lekker met die reactoren
Ik hoop dat het alleen bij de gebouwen blijft, en dat de reactorkern van 1 en 3 wel gekoeld blijven door dat zeewater.
Ben ook erg benieuwd hoe unit 2 zich gaat houden.
quote:In een straal van 20 kilometer zijn mensen geėvacueerd. Bij de explosie kwamen radioactief cesium en jodium vrij in de lucht.
"Deze stoffen kun je inademen," zegt stralingsexpert Folkert Draaisma van de Nuclear Research and Consultancy Group. "Als het in je lichaam komt, worden mensen langer blootgestelt. Maar je moet enorm veel binnen krijgen, om daarvan effect te ondervinden. Op een paar kilometer afstand zijn de concentraties al snel een miljoen maal lager."
(...)
Hoewel er nauwelijks betrouwbare meetwaarden naar buiten komen, circuleren er in Japan berichten over stralingsniveaus van acht tot twaalf keer de 'normale' dosis.
"Als ze hiermee acht keer de normale achtergrondwaarde bedoelen, dan is dat acht keer bijna nul - dus niks," aldus hoogleraar stralingshygiėne Jean Savelkoul. "Wanneer je op wintersport gaat, veel vliegt of een CT-scan krijgt, loop je ook veel meer straling op dan normaal. Je kunt dit absoluut niet vergelijken met Tsjernobyl. Daar liep het helemaal uit de hand met de kernreactor."
(...)
In Japan zullen de problemen met de kerncentrales volgens Draaisma vooral zorgen voor een psychisch probleem: angst.
En bij 3 zag je een oranje gloed onderaan de ontploffing. Plus de ontploffing/pluim was veel groter! Die oranje gloed duidt op een ontbranding, niet slechts een stoomontploffing!quote:Op maandag 14 maart 2011 07:23 schreef Dance99Vv het volgende:
Bij reactor 1 zag je alleen wittige rook maar bij 3 is het wittigonderin en zwart/donkergrijs skyhigh
Waakzaamheid juich ik toe, wantrouwen niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 07:27 schreef Dance99Vv het volgende:
Er is angst ja , en voor dat er duidelijke resultaten worden gemeld ,blijf ik waakzaam want ik heb het idee dat het ernstiger is dan men wil zeggen.
Unit 1 zou sowieso deze maand uit de running gaan. En ik geloof unit 3 niet veel later (al weet ik nu niet of ik dit bij een betrouwbare bron gelezen heb of op zo'n flutblog).quote:Op maandag 14 maart 2011 07:23 schreef Rikketik het volgende:
Interessante artikelen hierover in de Volkskrant van vandaag. Kern van het verhaal: zolang het stalen reactorvat intact blijft - en dat bleef het na die eerste explosie -, zal het zeewater uiteindelijk voldoende zijn om de reactorkern af te koelen. Dat is echter wel een laatste noodgreep, omdat je daarna de centrale compleet af kan schrijven. Uiteindelijk mist Japan 2.000 megawatt aan vermogen (vier keer Borsele) en dįt kan wel eens de grootste problemen opleveren, niet de reactoren die uiteindelijk wel zullen afkoelen. De meeste reactors hebben namelijk, volgens het artikel, een dikke betonnen vangbak waar het uranium kan afkoelen zonder dat de buitenwereld er last van heeft.
Was te verwachten natuurlijkquote:Op maandag 14 maart 2011 07:31 schreef Dance99Vv het volgende:
0629: Urgent news: Cooling functions have stopped and water levels are falling in Reactor 2 at the Fukushima 1 nuclear plant - Jiji news agency, quoted by Reuters.
Een waterstof ontploffing is toch ook een ontbranding? Dus daar maak ik me niet echt heel erg druk om. Durf er wel op te vertrouwen dat het nu weer alleen het gebouw was, en niet het vat.quote:Op maandag 14 maart 2011 07:27 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
En bij 3 zag je een oranje gloed onderaan de ontploffing. Plus de ontploffing/pluim was veel groter! Die oranje gloed duidt op een ontbranding, niet slechts een stoomontploffing!
Maar ten tijde van Tsjernobyl was er nog geen social media. Met Twitter en Facebook blijft niets lang stil. Toch vind ik het grappig om te lezen, die paranoia. Waar komt dat wantrouwen tegen de Japanse overheidsinstanties precies vandaan, als ik vragen mag?quote:Op maandag 14 maart 2011 07:36 schreef truepositive het volgende:
En daar zou je best wel eens gelijk in kunnen krijgen. Chernobyl was ook opgelegde zwijgplicht. Mijn gedachten gaan uit naar het Japanse volk.
quote:Op maandag 14 maart 2011 02:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je oogst wat je zaait. Jouw moedwillige futiele poging de achteloze lezer van dit topic te manipuleren ontgaat niemand.
De bronnen staan er luid en duidelijk.
en je hebt enig idee hoe heet en waar dat precies is?quote:Op maandag 14 maart 2011 07:42 schreef Dance99Vv het volgende:
hoe kunnen ze zien of alles nog intact is als ze de centrales niet eens meer in kunne vanwege de hoge temps, ben je goedgelovig ofzo met overheden?
quote:Op maandag 14 maart 2011 07:36 schreef Dance99Vv het volgende:
waterstof wordt als een vrij onschuldig gas gezien maar is verdomde krachtig (raketten/spaceshuttles vliegen er op)
Daar zullen ze blij mee zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 07:36 schreef truepositive het volgende:
Mijn gedachten gaan uit naar het Japanse volk.
Kom, Japanse regeringen staan bekend om downplayen en wegmoffelen.. meer nog dan andere regeringen. Daarnaast vind ik de informatieverstrekking erg summier en soms tegenstrijdig, wat naar mijn mening duidt op heel wat meer problemen dan wordt toegegeven.quote:Op maandag 14 maart 2011 07:39 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Maar ten tijde van Tsjernobyl was er nog geen social media. Met Twitter en Facebook blijft niets lang stil. Toch vind ik het grappig om te lezen, die paranoia. Waar komt dat wantrouwen tegen de Japanse overheidsinstanties precies vandaan, als ik vragen mag?
Bij kerncentrales is het echter vaak andersom. De pers schreeuwt moord en brand terwijl er vaak geen ruk aan de hand is.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kom, Japanse regeringen staan bekend om downplayen en wegmoffelen.. meer nog dan andere regeringen. Daarnaast vind ik de informatieverstrekking erg summier en soms tegenstrijdig, wat naar mijn mening duidt op heel wat meer problemen dan wordt toegegeven.
Vaak? Ja, want dit gebeurt wekelijks.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij kerncentrales is het echter vaak andersom. De pers schreeuwt moord en brand terwijl er vaak geen ruk aan de hand is.
Er is toch met enige regelmaat (zeg 2x per jaar) dat er ergens in de wereld een alarmpje afgaat bij een kerncentrale en dat de pers daar bovenopspringt alsof er een meltdown aan de gang is. Zelfs een aardbeving van 9.0 en een flinke tsunami heeft hier geen meltdown veroorzaakt.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Vaak? Ja, want dit gebeurt wekelijks.
Ik ga er vanuit dat zij daar bij de reactor beter overzicht en meer kennis over de situatie hebben dan ik hier achter mijn computer. Dat heeft naar mijn mening meer met realiteitszin en gezond verstand te maken dan met goedgelovigheid. Zoals ik al zei: waakzaamheid is goed, wantrouwen niet. Dat wil zeggen: ik toets binnenkomende informatie aan mijn eigen kennis en ervaringen. Mijn kennis over deze situatie is echter vrij beperkt, vergeleken met de experts, en ervaring heb ik er al helemaal niet mee. Kan ik wel gaan twijfelen aan de informatie die vrijgegeven wordt, maar die twijfel zou ik niet kunnen onderbouwen. Dat kan ik wel met mijn vertrouwen in de experts aldaar, zoals je een paar zinnen geleden hebt kunnen lezen.quote:Op maandag 14 maart 2011 07:42 schreef Dance99Vv het volgende:
hoe kunnen ze zien of alles nog intact is als ze de centrales niet eens meer in kunne vanwege de hoge temps, ben je goedgelovig ofzo met overheden?
Ah, dus dat Japanse regeringen niet te vertrouwen zijn, moet ik dan maar op jouw mooie blauwe ogen geloven. Mooie ironie, dat geef ik je na. Ik ben echter meer geļnteresseerd in je toelichting, die helaas ontbreekt. Ja, je hebt het over schijnbaar tegenstrijdige informatieverstrekking, dat echter ook niet onderbouwd wordt. Zelf vind ik tegenstrijdige informatieverstrekking niet zo gek, gezien de (waarschijnlijke) hectiek die nu heerst in dat land en rond de kerncentrales in het bijzonder. Wat maakt dat ik het in plaats daarvan moet wijten aan het bewust achterhouden van informatie van de Japanse regering in een poging de situatie down te playen en weg te moffelen?quote:Op maandag 14 maart 2011 08:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kom, Japanse regeringen staan bekend om downplayen en wegmoffelen.. meer nog dan andere regeringen. Daarnaast vind ik de informatieverstrekking erg summier en soms tegenstrijdig, wat naar mijn mening duidt op heel wat meer problemen dan wordt toegegeven.
Vraag me af hoeveel figuren in deze tijd nog steeds een kernenergiefobie hebben. De propaganda van de milieu-extremisten heeft z'n werk de afgelopen decennia goed gedaan.quote:Op maandag 14 maart 2011 04:50 schreef Salvad0R het volgende:
die 2x per jaar krijg ik niet mee, maar neem ik van je aan. En verder inderdaad.. kernenergie is een hype... en er niet op inspringen is kijkcijfers missen.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is toch met enige regelmaat (zeg 2x per jaar) dat er ergens in de wereld een alarmpje afgaat bij een kerncentrale en dat de pers daar bovenopspringt alsof er een meltdown aan de gang is. Zelfs een aardbeving van 9.0 en een flinke tsunami heeft hier geen meltdown veroorzaakt.
De oliefabrieken die in vlammen opgegaan zijn hebben meer schade veroorzaakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat de schade niet in verhouding staat tot wat de berichtgeving zou doen denken.
Het was dan ook een flinke dreun, flink groter dan die eerste gisteren.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:32 schreef SemperSenseo het volgende:
De tweede ontploffing met geluid! Let niet op het commentaar:
Goh, Rikketik.. dom he, van die Fransen? Zomaar on-onderbouwd hun landgenoten aanraden het land te verlaten, onverantwoord!quote:Op maandag 14 maart 2011 08:42 schreef SemperSenseo het volgende:
Op het NOS journaal: de Franse overheid vertrouwt de Japanse overheid niet meer dat ze de kerncentrales onder controle hebben. Franse burgers worden opgedragen het land te verlaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |