En wat willen de alu recycling tekentjes op de blikjes van red bull en bullit eigenlijk zeggen want daar kan ik ook niet echt duidelijk antwoord op vinden.quote:
Dat de inhoud van de blikjes is gerecycledquote:Op zondag 13 maart 2011 23:31 schreef bas-geldrop het volgende:
[..]
En wat willen de alu recycling tekentjes op de blikjes van red bull en bullit eigenlijk zeggen want daar kan ik ook niet echt duidelijk antwoord op vinden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blikjequote:Metonymie
Het woord blikje is een goed voorbeeld van een metonymie, waarbij de naam van het materiaal waarvan het is gemaakt is overgegaan naar het ding zelf, al worden veel blikjes tegenwoordig van aluminium vervaardigd.
Zo ver was ik inderdaad ook al maar zou graag dus weten welke merken wel alluminium gebruiken en welke gewoon ijzerquote:Op zondag 13 maart 2011 23:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blikje
Veel dus. Weet iemand concreet welke en welke niet?
Wat begrijp je niet aan 'alle blikjes zijn van aluminium'?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:47 schreef bas-geldrop het volgende:
maar niemand weet dus welke merk blikjes zeker aluminium zijn?
en waar het recycle teken met alu erin voor staat op blikjes van red bull en bullit?
vind je erg als ik niet serieus op jou in kan gaan je loopt elk forum te dollenquote:Op zondag 13 maart 2011 23:48 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'alle blikjes zijn van aluminium'?
De codering (41 ALU) geeft gewoon aan waar dit materiaal thuishoort op de stortplaats.
Ga de supermarkt in, zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:37 schreef bas-geldrop het volgende:
maar coca cola bijvoorbeeld is zover ik kan vinden geen alluminium.
Dit onderzoek doe ik trouwens voor een project van school waarin ik er achter probeer te komen welke blikjes alluminium zijn en welke niet.
en dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ga de supermarkt in, zo moeilijk is het niet.
Dan koop je blikjes van diverse merken en dan ga je op school door middel van proefjes achterhalen welke er van aluminium zijn en welke niet. Welke proefjes dat zijn ga ik je niet vertellen, dat moet je maar aan je leraar natuurkunde vragenquote:
Wat voor een randdebiel moet je wel niet zijn om steevast alluminium te typen zelfs nadat tientallen mensen je er al op hebben gewezen dat de correcte spelling aluminium isquote:Op maandag 14 maart 2011 13:47 schreef bas-geldrop het volgende:
jah die proefjes met magneet maar ik weet nie of ik er zeker van kan zijn als hij niet aan magneet blijft hangen het alluminium is.
Trouwens mensen die zich druk maken over spelling ga lekker niet hier zitten dan.
Hoeft echt niet met een magneet hoor. Je kunt het ook aan de hand van het soortelijk gewicht uitrekenen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:47 schreef bas-geldrop het volgende:
jah die proefjes met magneet maar ik weet nie of ik er zeker van kan zijn als hij niet aan magneet blijft hangen het alluminium is.
Trouwens mensen die zich druk maken over spelling ga lekker niet hier zitten dan.
Als je dat moet weten heb je blijkbaar de documentatie van het project niet goed gelezen. Daar staat ongetwijfeld precies in wat je o.a. kunt doen om het te vinden.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:37 schreef bas-geldrop het volgende:
maar coca cola bijvoorbeeld is zover ik kan vinden geen alluminium.
Dit onderzoek doe ik trouwens voor een project van school waarin ik er achter probeer te komen welke blikjes alluminium zijn en welke niet.
hoe harder er gezeken word om 1 letter hoe harder ik het gewoon als alluminium blijf typen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:50 schreef Platina het volgende:
[..]
Wat voor een randdebiel moet je wel niet zijn om steevast alluminium te typen zelfs nadat tientallen mensen je er al op hebben gewezen dat de correcte spelling aluminium is
Ja, of niet natuurlijk... het IS al een schoolproject, normaal garant voor meteen een slotje, maar als je zo doorgaat....quote:Op maandag 14 maart 2011 14:08 schreef bas-geldrop het volgende:
[..]
hoe harder er gezeken word om 1 letter hoe harder ik het gewoon als alluminium blijf typen.
ZEIKERDS!!!!
Dus volgens jullie zijn alle blikjes van alluminium?
Kapsones krijgen terwijl je geholpen wordtquote:Op maandag 14 maart 2011 14:08 schreef bas-geldrop het volgende:
[..]
hoe harder er gezeken word om 1 letter hoe harder ik het gewoon als alluminium blijf typen.
ZEIKERDS!!!!
Zo kom je er wel jongen, bevalt dat speciale onderwijs nog een beetje?quote:Op maandag 14 maart 2011 14:08 schreef bas-geldrop het volgende:
[..]
ZEIKERDS!!!!
ik heb je al uitgelegd hoe je het moet aantonen, dus ga nou naar de supermarkt, die is nog een half uur open, en koop daar van elk merk een blikje. En test morgen in de klas of ze van alu of van staal of iets anders zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef bas-geldrop het volgende:
niemand die het dus zeker weet hier?
Ik weet 100% zeker dat blikjes niet van alluminium zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef bas-geldrop het volgende:
niemand die het dus zeker weet hier?
quote:Op maandag 14 maart 2011 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat blikjes niet van alluminium zijn.
quote:Op zondag 13 maart 2011 23:41 schreef Alexxxxx het volgende:
De meeste blikjes zijn van blik gemaakt.
hij zit er niet ver naast.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |