quote:Op maandag 28 maart 2011 23:03 schreef k_man het volgende:
Wat een stom systeem eigenlik, met die strafpunten. Het betekent namelijk een dubbele straf. Het diskwalificeren van Sauber kost je sowieso al een hoop punten, als je dat onderdeel in je team hebt. Ze komen immers in de uitslag niet voor, dus nul punten. Dus waarom nog eens dubbel straf door zelfs punten af te gaan trekken?
Zelfde geldt voor Button. Die drive-through heeft al geleid tot minder punten (want lager geëindigd), maar daar bovenop worden nog extra punten afgetrokken.
Waarom? Wat is de logica? De FIA gaat toch ook geen WK-punten bij Button of Sauber aftrekken? Nee, want ze hebben hun straf al gehad.
quote:Op maandag 28 maart 2011 23:03 schreef k_man het volgende:
Wat een stom systeem eigenlik, met die strafpunten. Het betekent namelijk een dubbele straf. Het diskwalificeren van Sauber kost je sowieso al een hoop punten, als je dat onderdeel in je team hebt. Ze komen immers in de uitslag niet voor, dus nul punten. Dus waarom nog eens dubbel straf door zelfs punten af te gaan trekken?
Zelfde geldt voor Button. Die drive-through heeft al geleid tot minder punten (want lager geëindigd), maar daar bovenop worden nog extra punten afgetrokken.
Waarom? Wat is de logica? De FIA gaat toch ook geen WK-punten bij Button of Sauber aftrekken? Nee, want ze hebben hun straf al gehad.
http://managers.fok.nl/f1/f1-2011 > tab teammanagement > teammanagement. Zou 'm gewoon moeten zijn als je ingelogd bent.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:11 schreef waddinxvener het volgende:
ligt t aan mij, maar ik kan nergens zo 123 men teamsamenstelling wijzigen. voorheen zat ernog een duidelijke tabknop . ben aardig wat lijstjes afgegaan bij de f1 manager maar echt duidelijk zie ik m niet. hulp iemand?
Bij Sauber heeft het team een fout gemaakt door niet juiste onderdelen op de auto te zetten. Daarom heeft het team voor de race nul punten gekregen. Waarom dan de minpunten? Een team behoort gewoon te rijden met een auto die aan de reglementen voldoet. Doet zij dit niet dan kan het team er oneigenlijk voordeel uit halen door bijvoorbeeld extreem hard in de kwalificatie te gaan, daar niet gecontroleerd te worden en dan na de race door de mand te vallen. Dat het niet slim is. is een tweede.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:03 schreef k_man het volgende:
Wat een stom systeem eigenlik, met die strafpunten. Het betekent namelijk een dubbele straf. Het diskwalificeren van Sauber kost je sowieso al een hoop punten, als je dat onderdeel in je team hebt. Ze komen immers in de uitslag niet voor, dus nul punten. Dus waarom nog eens dubbel straf door zelfs punten af te gaan trekken?
Zelfde geldt voor Button. Die drive-through heeft al geleid tot minder punten (want lager geëindigd), maar daar bovenop worden nog extra punten afgetrokken.
Waarom? Wat is de logica? De FIA gaat toch ook geen WK-punten bij Button of Sauber aftrekken? Nee, want ze hebben hun straf al gehad.
Ja, er wordt aan gewerkt. Helaas ging het afgelopen weekend nog niet volgens plan. Ik hoop volgend race weekend de zaken op orde te hebben.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:36 schreef BrawnGP het volgende:
Gaaf dat het spel er weer is!!!
Word onderstaande nog bijgewerkt? Ik weet niet wie dat heeft gemaakt, maar gebruikte het altijd, dus top app!
http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/index.php
Ik snap het nog steeds niet. Welk voordeel heeft Button bijvoorbeeld gehaald uit de drive-through? Ik heb nog nooit een team zien juichen om een drive-through.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij Sauber heeft het team een fout gemaakt door niet juiste onderdelen op de auto te zetten. Daarom heeft het team voor de race nul punten gekregen. Waarom dan de minpunten? Een team behoort gewoon te rijden met een auto die aan de reglementen voldoet. Doet zij dit niet dan kan het team er oneigenlijk voordeel uit halen door bijvoorbeeld extreem hard in de kwalificatie te gaan, daar niet gecontroleerd te worden en dan na de race door de mand te vallen. Dat het niet slim is. is een tweede.
Eenzelfde situatie geldt voor de drive-through van Button. Hij kan er oneigenlijk voordeel van gehad hebben en daarom is er een straf.
Ik snap dat het voor iemand die het chassis van Sauber in het team had het een zware klap is, maar ik ga er van uit dat de Zwitserse renstal haar zaakjes voor de volgende keer wel in orde heeft.
Dat vroeg ik me ook af. Als een drive-through voordeel zou opleveren, waarom doet dan niet iedereen het?quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:01 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet. Welk voordeel heeft Button bijvoorbeeld gehaald uit de drive-through? Ik heb nog nooit een team zien juichen om een drive-through.
bij een drive-through ken ik zonder na te denken al twee situaties van een rijder die er voordeel van heeft gehad.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:01 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet. Welk voordeel heeft Button bijvoorbeeld gehaald uit de drive-through? Ik heb nog nooit een team zien juichen om een drive-through.
Uiteraard moet het wel wat echt lijken. Het is namelijk een spel dat gebaseerd is op echte uitslagen. De strafpunten in het spel zijn er om de straffen die door de FIA uitgedeeld zijn te benadrukken. In mijn eerste post van vandaag heb ik dat element misschien niet helemaal duidelijk gemeld.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:17 schreef k_man het volgende:
Ach ja, iemand zal er ooit wel eens voordeel van gehad hebben (of op z'n minst geen nadeel), maar 9 van de 10 keer is dat niet zo. En als iemand door de straf niet daadwerkelijk benadeeld wordt, doet de FIA daar toch ook niks aan? Het blijft krom om in een managerspel dubbel te straffen tov de werkelijkheid. Het is toch de bedoeling dat het een beetje 'echt' lijkt?
Hou gewoon de straffen van de FIA aan. Als een auto gediswalificeerd is, wordt ie sowieso al uit de uitslag geschrapt, daar zijn geen negatieve punten bij nodig.
In het geval van Rosberg was het zo dat hij dankzij zijn stop volgens mij achter de safety car als eerste lag, omdat het hele veld tijdens de neutralisatie binnenkwam en toen het veld losgelaten werd een groot gat trok (met behulp van de trage Trulli) en zo behoorlijk kon klimmen in de race. Hij heeft voor het uitvoeren van de straf zoveel voordeel gehad dat hij dit resultaat kon behalen. Het was mogelijk dankzij de crappy regels.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:37 schreef hexje het volgende:
Rosberg and Kubica were given 10 second stop-go penalties for refuelling when the pitlane was closed. The Ferrari driver served his penalty and rejoined the track still in last place. Kubica came into the pits from fourth and dropped behind Massa. After building a lead of over fifteen seconds to Trulli, Rosberg served his penalty a lap later but only lost three positions
Dus door daarna goed te racens werd Rosberg alsnog tweede. Niet Dankzij zijn stop-go penalty maar ondanks een stop-go.
Had Hamilton achter de (op een vreemd moment naar buiten gestuurde) safety car gebleven dan had hij nooit op de tweede plaats kunnen blijven rijden, maar was hij enkele posities teruggevallen.quote:Hamilton heeft er toch geen voordeel van gehad. Zijn kans op een eerste plek ging te niet. Hij wil eerste worden niet tweede. Die nare Spanjaard zat zich erover op te winden dat Hamilton op de tweede plek bleef. Dit bleef hij overigens door de drie ronden voor de drive-through flink plankgas te geven.
Maar goed, het waren voorbeelden van rijders die voordeel hadden van hun acties, maar misschien niet de juiste om het hoe en waarom van de straffen te benadrukken. Ik denk dat mijn post hierboven duidelijker is om het hoe en waarom van de strafpunten.quote:Nog steeds heb ik geen overtuigende redenen gehoord voor de strafpunten. Zeg dan gewoon zo vinden wij het op Fok! spannender. Maar verkoop ons geen onzin.
Neu, maar ik heb geen zin in discussie. Het zijn de spelregel die gelden op dit moment maar voor het volgend jaar mag er nog eens naar gekeken worden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar goed, het waren voorbeelden van rijders die voordeel hadden van hun acties, maar misschien niet de juiste om het hoe en waarom van de straffen te benadrukken. Ik denk dat mijn post hierboven duidelijker is om het hoe en waarom van de strafpunten.
>> denk eraan dat de nieuwe race al aankomend weekend is!quote:De volgende race is de Grand Prix van China die al over een week verreden wordt op zondag 17 april. De komende managerronde sluit op vrijdag 15 april 2011 om 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je (gewijzigde) team opgeslagen hebt! Ronde 3 - China gaat weer open op maandag 18 april 2011 om 20:00 uur.
teammanagementquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:36 schreef Xaobotnik het volgende:
Rare vraag misschien, maar hoe kun je op een normale manier de manager in komen? Nu klik ik steeds op de registratielink, krijg dan de melding dat ik al geregistreerd ben, en kom zo bij mijn team.
Bedoel je niet gewoon zo? : http://managers.fok.nl/f1/f1-2011quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:36 schreef Xaobotnik het volgende:
Rare vraag misschien, maar hoe kun je op een normale manier de manager in komen? Nu klik ik steeds op de registratielink, krijg dan de melding dat ik al geregistreerd ben, en kom zo bij mijn team.
in het bericht van de punten van ronde 4 staat dit er ook in maar er staat dit:quote:Op maandag 9 mei 2011 21:34 schreef Sally het volgende:
Leuk nieuws: binnenkort kunnen we bekendmaken wat er te winnen valt!
Houd de site(s) in de gaten!
Wil je het ook aanpassen bij de manager zelf. in het stukje van managernieuws.quote:
Bedankt, bijgewerktquote:Op maandag 9 mei 2011 23:01 schreef trance_fan het volgende:
[..]
Wil je het ook aanpassen bij de manager zelf. in het stukje van managernieuws.
Klopt. Het is al meegenomen naar achteren. Als het goed is staat het er vanavond op.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog geen nieuwsbericht met de punten enzo?
Ik weet wel dat de punten en budget erbij geschreven is, maar ik was benieuwd of het me eindelijk eens gelukt is in de top10 van een raceweekend te komen? (Want ik ben wel leuk gestegen in het klassement)
Komend weekend.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef dan13lv het volgende:
relaxt sta nu op de 16de plek![]()
wanneer is de volgende wedstrijd?
En zo geschiedde het: Punten ronde 5 FOK! Formule 1-managerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
Puntenbericht komt later vandaag nog
Update? Welke update verwacht je dan?quote:
Ik twijfelde of ik Button zou ruilen voor Hamilton, of Trulli voor Di Resta. Uiteindelijk dat laatste gedaan, maar door de strafpunten pakt dat ook niet zo handig uit...quote:Op zondag 29 mei 2011 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb Button er uit gegooid en Webber gehaald. Had ik beter nog een race mee kunnen wachten ...
staat er al inquote:Op zondag 29 mei 2011 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb inmiddels de kwalificatie ingevoerd, dus de punten daarvan zullen spoedig bijgeschreven gaan worden.
morgenavondquote:Op zondag 29 mei 2011 21:37 schreef dan13lv het volgende:
[..]
staat er al in
wanneer word de uitslag v/d race ingevoerd?
ja. Prijzenpagina komt later deze weekquote:Op maandag 30 mei 2011 21:08 schreef outcast_within het volgende:
Is er nog eigenlijk iets te winnen met dit spel?
Bedankt, aangepastquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:56 schreef trance_fan het volgende:
Passen jullie de home-pagina van de manager ook nog aan.
Er staat nu al 2 weken het volgende op:
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
Mijn ervaring is dat je beter in kunt zetten op een goede coureur
quote:Op maandag 30 mei 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Prijzenpagina komt later deze week
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |