http://www.drugs-test.nl/hoe-werkt-het-testenquote:
Als ze het testen en ze vinden alleen mdma dan is er niks aan de hand he. Grondstoffen is om mdma te synthetiseren.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:26 schreef dawg het volgende:
[..]
http://www.drugs-test.nl/hoe-werkt-het-testen
grondstoffen kunnen niet getest worden, dus risico, hoe minimaal misschien ook.
overigens lijkt het in mn posts alsof ik anti-drugs ben, maar dat ben ik verre van.
jij hebt een lab in je achtertuin?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:29 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Als ze het testen en ze vinden alleen mdma dan is er niks aan de hand he. Grondstoffen is om mdma te synthetiseren..
Nee, je kan drugs gewoon laten testen. En het is dus geen risico. Alleen voor de producent dat hij minder product krijgt of helemaal geen mdma.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:31 schreef dawg het volgende:
[..]
jij hebt een lab in je achtertuin?
blijf erbij dat het een klein risico is.
tja. hier kan ik niet tegenopquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:34 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Nee, je kan drugs gewoon laten testen. En het is dus geen risico. Alleen voor de producent dat hij minder product krijgt of helemaal geen mdma.
Ik werk in een totaal andere branche, maar juist als hulpverlener moet je weten waar je over praat, dan lijkt me actieve persoonlijke kennis van drugs juist een pre!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:02 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dat als je met drugsverslaafden of iets dergelijks gaat werken het maar heel normaal dat je een anti-drugsverklaring tekent. Niet eens omdat je in mijn ogen ofzo verslaafd bent.
Mensen worden daar op getraind. Maar waarom zou het een pre zijn als je van drugs geniet en het is jouw werk om van de drugs af te helpen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik werk in een totaal andere branche, maar juist als hulpverlener moet je weten waar je over praat, dan lijkt me actieve persoonlijke kennis van drugs juist een pre!
In de verslavingszorg werken ervaringsdeskundigen, maar dat zijn niet de professionele hulpverleners. Ik denk dat het goed is dat daar een groot verschil tussen zit. Een ervaringsdeskundige kan je zeker helpen door zijn eigen verhaal te doen, maar dat zijn over het algemeen niet degene die ook de professionele hulp bieden. Uit ervaring van mijn exvriend kan ik vertellen dat hij meer had aan iemand die hem ook ook echt professionele hulp kon bieden dan iemand die zijn eigen drugsverleden met hem deelde.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik werk in een totaal andere branche, maar juist als hulpverlener moet je weten waar je over praat, dan lijkt me actieve persoonlijke kennis van drugs juist een pre!
Vergis je niet. Uit ervaring weet ik dat vele professionele hulpverleners (wel eens) drugs hebben gebruikt. Het getuigd alleen niet van professionaliteit om dat aan je client mee te delen in tegenstelling tot ervaringsdeskundigen, Die daarvoor in dienst zijn genomen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:09 schreef Chilled het volgende:
[..]
In de verslavingszorg werken ervaringsdeskundigen, maar dat zijn niet de professionele hulpverleners. Ik denk dat het goed is dat daar een groot verschil tussen zit. Een ervaringsdeskundige kan je zeker helpen door zijn eigen verhaal te doen, maar dat zijn over het algemeen niet degene die ook de professionele hulp bieden. Uit ervaring van mijn exvriend kan ik vertellen dat hij meer had aan iemand die hem ook ook echt professionele hulp kon bieden dan iemand die zijn eigen drugsverleden met hem deelde.
Ja ok, in het verleden wel eens drugs gebruikt hebben en er verslaafd aan geweest zijn, is een wereld van verschil. Maar ik ben het er alsnog niet mee eens dat men drugs geprobeerd moet hebben om daar een ander vanaf te helpen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:13 schreef seasushi het volgende:
[..]
Vergis je niet. Uit ervaring weet ik dat vele professionele hulpverleners (wel eens) drugs hebben gebruikt. Het getuigd alleen niet van professionaliteit om dat aan je client mee te delen in tegenstelling tot ervaringsdeskundigen, Die daarvoor in dienst zijn genomen.
Tijdens verschillende cursussen/trainingen stak toch zeker 80% zijn/haar hand op bij de vraag of je ervaring had.
Hoeft niet, zou wel handig zijn IMO. Eigen ervaring geeft veel meer inzicht.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:09 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ja ok, in het verleden wel eens drugs gebruikt hebben en er verslaafd aan geweest zijn, is een wereld van verschil. Maar ik ben het er alsnog niet mee eens dat men drugs geprobeerd moet hebben om daar een ander vanaf te helpen.
Ben je zelf al verslaafd geweest en heeft iemand je daar vanaf geholpen die zelf ook verslaafd is geweest? Zo ja, dan hoor ik het graagquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:17 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Hoeft niet, zou wel handig zijn IMO. Eigen ervaring geeft veel meer inzicht..
Tussen die professionele hulpverleners heb je natuurlijk ook goede en slechte zitten. Begrijpen wat de aantrekkingskracht is van middelen lijkt me daarbij best een pluspunt, al zullen er idd maar weinig uit eigen ervaring weten hoe het is om zwaar verslaafd te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:20 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ben je zelf al verslaafd geweest en heeft iemand je daar vanaf geholpen die zelf ook verslaafd is geweest? Zo ja, dan hoor ik het graagIkzelf ken alleen succes verhalen van mensen die geholpen zijn door professionele hulpverleners (en omdat ze het zelf graag wilden natuurlijk) en de verhalen van de ervaringsdeskundigen vonden ze maar bijzaak.
Kan prima en dat mag ookquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:45 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mensen worden daar op getraind. Maar waarom zou het een pre zijn als je van drugs geniet en het is jouw werk om van de drugs af te helpen?Gaat hem niet worden hè?
Ik ken professionals die jaren verslaafd geweest zijn geweestquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:20 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ben je zelf al verslaafd geweest en heeft iemand je daar vanaf geholpen die zelf ook verslaafd is geweest? Zo ja, dan hoor ik het graagIkzelf ken alleen succes verhalen van mensen die geholpen zijn door professionele hulpverleners (en omdat ze het zelf graag wilden natuurlijk) en de verhalen van de ervaringsdeskundigen vonden ze maar bijzaak.
Waarom zou je in je eigen tijd geen drugs mogen nemen als je met drugsverslaafden werkt? Geldt dat dan ook voor alcohol? Mag een huisarts niet roken?quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:46 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik vind dat dat niet prima kan. Ik vind het totale onzin namelijk.
Als een leidinggevende merkt dat een hulpverlener drugs gebruikt, dan wordt hij/zij over het algemeen ontslagen ja. Ik heb het al eerder meegemaakt. Mijn exschoonvader heeft een organisatie die pgb verzorgt en heeft daar ook hulpverleners lopen die met verslaafden werken. Het is wel eens gebeurt dat hij erachter kwam dat er 1 net iets teveel alcohol dronk in zijn vrije tijd, maar wel op zijn werk mensen moest ondersteunen met een alcoholprobleem. Hij is dan ook op staande voet ontslagen en dat vind ik niet meer dan normaal.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:51 schreef n8n het volgende:
[..]
Waarom zou je in je eigen tijd geen drugs mogen nemen als je met drugsverslaafden werkt? Geldt dat dan ook voor alcohol? Mag een huisarts niet roken?
Belachelijk, juist dan verwacht je geholpen te worden door mensen die weten wat het is of kan zijnquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:06 schreef Chilled het volgende:
[..]
Als een leidinggevende merkt dat een hulpverlener drugs gebruikt, dan wordt hij/zij over het algemeen ontslagen ja. Ik heb het al eerder meegemaakt. Mijn exschoonvader heeft een organisatie die pgb verzorgt en heeft daar ook hulpverleners lopen die met verslaafden werken. Het is wel eens gebeurt dat hij erachter kwam dat er 1 net iets teveel alcohol dronk in zijn vrije tijd, maar wel op zijn werk mensen moest ondersteunen met een alcoholprobleem. Hij is dan ook op staande voet ontslagen en dat vind ik niet meer dan normaal.
Daarom op staande voet ontslagen wordenquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:06 schreef Chilled het volgende:
[..]
Als een leidinggevende merkt dat een hulpverlener drugs gebruikt, dan wordt hij/zij over het algemeen ontslagen ja. Ik heb het al eerder meegemaakt. Mijn exschoonvader heeft een organisatie die pgb verzorgt en heeft daar ook hulpverleners lopen die met verslaafden werken. Het is wel eens gebeurt dat hij erachter kwam dat er 1 net iets teveel alcohol dronk in zijn vrije tijd, maar wel op zijn werk mensen moest ondersteunen met een alcoholprobleem. Hij is dan ook op staande voet ontslagen en dat vind ik niet meer dan normaal.
In mijn beleving niet nee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:51 schreef n8n het volgende:
[..]
Waarom zou je in je eigen tijd geen drugs mogen nemen als je met drugsverslaafden werkt? Geldt dat dan ook voor alcohol? Mag een huisarts niet roken?
Nee, niks met de vrije tijd te maken inderdaad, maar als er uit blijkt dat diegene gewoon téveel drinkt is het niet meer dan normaal dat je daarom ontslagen wordt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:26 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Daarom op staande voet ontslagen wordenAls ik die werknemer was was jou ex-schoonvader een flink aantal duizenden euro's lichter geweest. Je baas heeft niks van doen met de vrije tijd van het personeel, en op staande voet ontslaan is al helemaal belachelijk in dat geval. Met wederzijds toestemmen zou nog tot daar aan toe zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |