quote:Op zondag 13 maart 2011 15:31 schreef schommelstoel het volgende:
Hoezo dacht jij dat die kat dood was dan?
De uploader heeft altijd nog gewoon filmpjes geplaatst.
2week geleden nog
Jij snapt hetquote:Op zondag 13 maart 2011 15:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]2 weken geleden was er dan ook geen verwoestende aardbeving.
Opzich is dit toch leuk nieuws. Ik bedoel je moet als Japanner ook op een gegeven moment kunnen relativeren daar en kleine positieve dingen kunnen daarmee helpen. Dit beest is een beroemdheid daar
Blijft lastig, stilstaan bij een aardbevingquote:Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef schommelstoel het volgende:
Jullie hoeven mij niet te vertellen wie Maru is.
Wijsneusjes.
Had er gewoon even niet bij stil gestaan, de aardbeving.
Alles kijk naar de filmpjesquote:Op zondag 13 maart 2011 16:30 schreef sp3c het volgende:
wie is maru enwat maakt hem/haar zo speciaal???
Ik ben al verliefdquote:Op zondag 13 maart 2011 19:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
Beest om spontaan verliefd op te worden!
Natuurlijk is het een andere kat, maar het is een Japanse kat en hij/zij is gewoon leuk. Hoe is het met deze kat afgelopen?quote:Op maandag 14 maart 2011 01:42 schreef Staal het volgende:
Dat is toch een heel andere kat?
[ afbeelding ]
Ja okay, dat wist ik niet en dan hoort dit topic ook niet in NWS thuis.quote:Op maandag 14 maart 2011 01:48 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een andere kat, maar het is een Japanse kat en hij/zij is gewoon leuk. Hoe is het met deze kat afgelopen?
Je kunt hopen dat de televisiezender (want daar lijkt het op) die hem zag, hem heeft gered. Of je kunt hopen dat het een ondiepe plaats was waar het water weer is weggelopen.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:12 schreef Staal het volgende:
Geen idee hoe het met de kat in nood is afgelopen. Helaas.
Troost je, het ziet er niet uit alsof het heel erg wild water was.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt hopen dat de televisiezender (want daar lijkt het op) die hem zag, hem heeft gered. Of je kunt hopen dat het een ondiepe plaats was waar het water weer is weggelopen.
Maar wat een rotfoto. Ik wou dat ik hem niet had gezien.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Het lijkt ook niet zo heel diep. Maar ik zou pas gerust zijn als ik zeker wist dat het goed is gekomen. Dat horen wij hier natuurlijk nooit.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:47 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Troost je, het ziet er niet uit alsof het heel erg wild water was.
Had hem ook niet zo plompverloren willen plaatsen. Vond die foto ook rot en iemand wees me op dit topic en dat juist die kat gered zou zijn. Vandaar dat ik snibbig reageerde toen dit niet zo bleek te zijn. Het is rot dat er waarschijnlijk ook heel veel dieren omgekomen zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt hopen dat de televisiezender (want daar lijkt het op) die hem zag, hem heeft gered. Of je kunt hopen dat het een ondiepe plaats was waar het water weer is weggelopen.
Maar wat een rotfoto. Ik wou dat ik hem niet had gezien.
Reken daar maar op. Maar kijk, dit vond ik zojuist op Facebook:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:45 schreef Staal het volgende:
[..]
Had hem ook niet zo plompverloren willen plaatsen. Vond die foto ook rot en iemand wees me op dit topic en dat juist die kat gered zou zijn. Vandaar dat ik snibbig reageerde toen dit niet zo bleek te zijn. Het is rot dat er waarschijnlijk ook heel veel dieren omgekomen zijn.
Hij stond aanvankelijk in NWS.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:03 schreef yvonne het volgende:
Ik legde geen seconde de link met die aardbeving
quote:Op zondag 13 maart 2011 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Following the earthquake in Japan, this terrified giant panda grabs the leg of a policeman.
Maar dat bleek dus een hoax te zijn, die foto is al ouder.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij stond aanvankelijk in NWS.
Deze vond ik trouwens ook ontroerend:
[..]
[ [url=
http://img.mobypicture.co(...)edium.jpg]afbeelding[/url] ]
Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:23 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar dat bleek dus een hoax te zijn, die foto is al ouder.
Ja ik wist het ook niet hoor, ik zat ook met tranen in mn ogen toen ik die foto zag.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat wist ik niet..
Stelletje eikels heb je toch.
Dat had ik met die hond. Zal hem niet posten trouwens. Maar hij rende aanvankelijk goed en draaide zich om ging toen vol de verkeerde kant op. Arm beestje.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:26 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja ik wist het ook niet hoor, ik zat ook met tranen in mn ogen toen ik die foto zag.
Dat zijn geprojecteerde mensengevoelens! Een dier zal bij naderend onheil...vluchten! Dat is z'n instinct, niet de voeten van zn verzorger beetpakken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:26 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja ik wist het ook niet hoor, ik zat ook met tranen in mn ogen toen ik die foto zag.
Heb je ook met de filmpjes, auto's die eerst goed rijden en dan toch nog, etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat had ik met die hond. Zal hem niet posten trouwens. Maar hij rende aanvankelijk goed en draaide zich om ging toen vol de verkeerde kant op. Arm beestje.
Ik had duidelijk niet doorgelezen. Ging er klakkeloos vanuit dat het dier al gered zou zijn. Beeld van erna bedoel ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat zijn geprojecteerde mensengevoelens! Een dier zal bij naderend onheil...vluchten! Dat is z'n instinct, niet de voeten van zn verzorger beetpakken.
Ja, dat heb ik je al zien posten inderdaad en ik geloof je ook echt wel. Maar toch wekt het bij mij die gevoelens opquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat zijn geprojecteerde mensengevoelens! Een dier zal bij naderend onheil...vluchten! Dat is z'n instinct, niet de voeten van zn verzorger beetpakken.
Ja, ik heb hem ook gezienquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:30 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat had ik met die hond. Zal hem niet posten trouwens. Maar hij rende aanvankelijk goed en draaide zich om ging toen vol de verkeerde kant op. Arm beestje.
Vreselijk om te zien ook. Er zijn trouwens vier mensen in beeld geweest die met de auto meegesleurd waren en dat wonderwel overleefd hebben. Ze bleven zelfs naderhand heel kalm in die auto zitten. Ongelooflijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heb je ook met de filmpjes, auto's die eerst goed rijden en dan toch nog, etc.
Ja, plus baby's en kinderen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:47 schreef Disana het volgende:
En de drang om het weerloze te willen beschermen. Als je een dier in nood ziet, wil je er iets aan doen omdat het dier zelf het niet kan.
Zou kunnen dat je gelijk hebt maar ik weet inmiddels helemaal niet meer hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:46 schreef yvonne het volgende:
Ik denk dat dat des mens is, je richten op iets dat te bevatten is, zoals dierenleed tijdens rampen en oorlogen.
Het andere is gewoonweg te groot om te bevatten.
Ja, dat was op het nieuws, toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:30 schreef Staal het volgende:
[..]
wat fantastisch ditquote:
Jaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat fantastisch dit![]()
![]()
![]()
dat beest is evht knettergek, je gaat je haast afvragen of hij gewon weet dta mensen dat heel grappig vnden, en hij het dus expres doet om ons te vermaken
Dat heb ik ook zo gezegd tegen Re: Moet dat nou z duidelijk in beeld komen, met cirkeltje en al?!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:05 schreef Greys het volgende:
Maru![]()
En over dat filmpje met die hond die in blinde paniek een uitweg zocht voor het wassende water, ik heb het al dagen op mijn netvlies. Net als de foto van de kat op een voorbij drijvende auto, met die angstige ogen. Op hetzelfde moment schaam ik me dat me dat dan zo vreselijk raakt. Niet dat al die menselijke slachtoffers me niet raken, integendeel, maar ik denk dat het klopt wat yvonne hierboven zegt, dat dat iets is dat z groot is dat het niet te bevatten is.
Het filmpje van de hond, daar was ik zelfs op dat moment boos over, dat ze dat zo lieten zien, met een cirkeltje er nog even om dat we het vooral goed zagen, dat het beest alle kanten op vloog en toen verzwolgen werd. Ik wilde niet met mijn neus op de feiten gedrukt worden, struisvogelen.
Oh dat is fijn om te zien na die andere trieste beelden. Nu maar hopen dat hij aan eten en drinken voor zijn hondje kan komen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:51 schreef Smijn. het volgende:
[ [url=http://cdn-www.i-am-bored.com/media/mastedogreunitedjapan.jpg]afbeelding[/url] ]
Een hond en zijn baasje worden weer herenigd in Japan.
haha, fantastischquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Je bent een YouTube held wanneer je mensen hebt die je nadoen![]()
Erg leukquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, wat mij betreft moet dat zker in beeld komen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:05 schreef Greys het volgende:
Maru![]()
En over dat filmpje met die hond die in blinde paniek een uitweg zocht voor het wassende water, ik heb het al dagen op mijn netvlies. Net als de foto van de kat op een voorbij drijvende auto, met die angstige ogen. Op hetzelfde moment schaam ik me dat me dat dan zo vreselijk raakt. Niet dat al die menselijke slachtoffers me niet raken, integendeel, maar ik denk dat het klopt wat yvonne hierboven zegt, dat dat iets is dat z groot is dat het niet te bevatten is.
Het filmpje van de hond, daar was ik zelfs op dat moment boos over, dat ze dat zo lieten zien, met een cirkeltje er nog even om dat we het vooral goed zagen, dat het beest alle kanten op vloog en toen verzwolgen werd. Ik wilde niet met mijn neus op de feiten gedrukt worden, struisvogelen.
Mijn vriend maakte mij vrijdag wakker en vertelde mij over de aardbeving en tsunami. Dat het enorm was enzo. Ik bleef nog even liggen in bed en dacht erover na en 1 vd eerste dingen die ik dacht was: ooh al die arme diertjes die verdrinkenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, wat mij betreft moet dat zker in beeld komen.
Omdat we vaak vergeten dat er evenzoveel dieren als mensen slachtoffer zijn bij rampen. Gelukkig dringt dat besef langzaam aan door en bestaan er inmiddels ook hulptroepen en nazorgtroepen voor (huis)dieren die door een ramp worden getroffen.
En dat hoort ook zo, vind ik.
Als we dieren willen houden voor de lol of om ze op te vreten, zijn we ook verantwoordelijk voor ze als er iets ergs gebeurt.
Dus ja, laat die beelden maar zien. Hoe naar ook.
En on topic: Maru is geweldig!dat van die doosjes ga ik hier ook eens proberen.
This is what it's like when we could find the dogs at the actual disaster area. The white has gotten weak but the brown one is not allowing to get closer. The TV crew shot this. We have already got these dog. But it too two hours to take them to the closest shelter. The guys who had done that had the bigger plastic cage on the back of the bike. Having such weight on the back is risky for going the way with no road.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:01 schreef Disana het volgende:
Misschien mogen we het iets breder maken dan Maru, en alle beestjes meenemen?
Hier een hond die waakt bij een kennelijk gewonde hond.
basementcatquote:Op maandag 14 maart 2011 01:42 schreef Staal het volgende:
Dat is toch een heel andere kat?
[ afbeelding ]
Mooi dat ze verzorgd worden maar wel zonde dat ze uit elkaar gehaald zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
This is what it's like when we could find the dogs at the actual disaster area. The white has gotten weak but the brown one is not allowing to get closer. The TV crew shot this. We have already got these dog. But it too two hours to take them to the closest shelter. The guys who had done that had the bigger plastic cage on the back of the bike. Having such weight on the back is risky for going the way with no road.
----
Both dogs brought to Mito, Ibaraki. One is staying at the vet clinic and the brown and white one is at the shelter.
Status Report 03/15/11 Tuesday
Dogs rescued: 32
Cats and others: 20
Wat goed dat je dat hebt gevonden. Mooi ook dat ze veilig zijn, alleen wat Staal zegt, deze honden leken me dikke vrienden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
This is what it's like when we could find the dogs at the actual disaster area. The white has gotten weak but the brown one is not allowing to get closer. The TV crew shot this. We have already got these dog. But it too two hours to take them to the closest shelter. The guys who had done that had the bigger plastic cage on the back of the bike. Having such weight on the back is risky for going the way with no road.
----
Both dogs brought to Mito, Ibaraki. One is staying at the vet clinic and the brown and white one is at the shelter.
Status Report 03/15/11 Tuesday
Dogs rescued: 32
Cats and others: 20
Rot op naar BNW faalhaas.quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:27 schreef Salvad0R het volgende:
Mensen die Pokemon leuk vinden/hebben bekeken/kennen : You fail in Life .
Dus ik zo klikken, allemaal keizielige honden en bloed en alles. Bedanktquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:48 schreef Disana het volgende:
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001956690887
Deze user heeft foto's van gevonden honden. Helaas komen ze vrijwel allemaal in massagraven terecht.
http://www.facebook.com/kenn.sakurai1 heeft iets opgezet in Japan en nu zijn ze op brommers of zo dieren aan het redden. Ik heb ze 10 euro gestuurdquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat goed dat je dat hebt gevonden. Mooi ook dat ze veilig zijn, alleen wat Staal zegt, deze honden leken me dikke vrienden.
Er zal gewoonweg geen plek meer zijn, ook mensen komen niet in hetzelfde ziekenhuis terecht nu.quote:Op woensdag 16 maart 2011 06:09 schreef Staal het volgende:
[..]
Mooi dat ze verzorgd worden maar wel zonde dat ze uit elkaar gehaald zijn.
Idd. Ik ben al blij dt er mensen zich om bekommeren daar om die dieren te gaan zoeken en redden waar mogelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zal gewoonweg geen plek meer zijn, ook mensen komen niet in hetzelfde ziekenhuis terecht nu.
Sorry. Ik zie ook liever de succesverhalen maar de werkelijkheid kan alleen maar heel erg zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:57 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dus ik zo klikken, allemaal keizielige honden en bloed en alles. Bedankt.
[..]
http://www.facebook.com/kenn.sakurai1 heeft iets opgezet in Japan en nu zijn ze op brommers of zo dieren aan het redden. Ik heb ze 10 euro gestuurdDaar komt dat stukje over die twee honden ook vandaan, interessant om te volgen wel.
De witte zit ook bij een dierenarts en de andere in een opvang, die heeft niet zoveel zorg nodig denk ik en andere honden wel. DIe zou alleen maar de plek innemen van een hond die de zorg meer nodig heeft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Idd. Ik ben al blij dt er mensen zich om bekommeren daar om die dieren te gaan zoeken en redden waar mogelijk.
Logisch ook om een gezonde hond op te nemen in een kliniek. Maar ik vond ze zo lief samen. Ik zou een bar slechte reddingswerker zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zal gewoonweg geen plek meer zijn, ook mensen komen niet in hetzelfde ziekenhuis terecht nu.
Ik heb een enorme bewondering voor deze mensen, in fracties van een seconde een beslissing nemen, en denk eens aan alle ellende die ze vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:12 schreef Staal het volgende:
[..]
Logisch ook om een gezonde hond op te nemen in een kliniek. Maar ik vond ze zo lief samen. Ik zou een bar slechte reddingswerker zijn..
Kan het alleen maar beamen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb een enorme bewondering voor deze mensen, in fracties van een seconde een beslissing nemen, en denk eens aan alle ellende die ze vinden.
Het diepste respect, echt.
Denk dat hij doelt op de nucleaire crisis in Japan.quote:
Dat laatste filmpje, de manier waarop hij uit de doos springt. Heb me kapot gelachen, haha.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Agossie, dat beestje op dat onmogelijke stukje muur.. Ik krijg er tranen van in m'n ogen zoals ie daar zit! Gelukkig hebben ze hem gered <3quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:41 schreef Disana het volgende:
De beelden spreken voor zich, een foto van deze kat stond al dagen op YouTube. Een happy end.
Ja, ze horen een kat in noodquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:44 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Agossie, dat beestje op dat onmogelijke stukje muur.. Ik krijg er tranen van in m'n ogen zoals ie daar zit! Gelukkig hebben ze hem gered <3
En die andere in dat huis, mijn katten gaan hier naar de computer mauwen
Ja helemaal mee eens dat het fijn is dat er ook mensen zijn die aan de dieren denken!quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ze horen een kat in nood
Ik post het ook omdat deze beestjes gered zijn. Het is fijn te weten dat er mensen zijn die aan de dieren in nood denken.
Fake, in de zin van dat het al vr de tsunami gebeurde.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:41 schreef Disana het volgende:
De beelden spreken voor zich, een foto van deze kat stond al dagen op YouTube. Een happy end.
Je hebt gelijk. Ik had de reactie eronder niet gelezen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:30 schreef Cherimoya het volgende:
[..]
Fake, in de zin van dat het al vr de tsunami gebeurde.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:16 schreef _Multiply86_ het volgende:
They reported encountering at least one woman, seen below, who refused to evacuate because officials would not let her bring her dog, Yosuke, with her. She stayed with Yosuke in her shaking house for three days, but thankfully both are OK. She was very relieved to encounter the rescuers.
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:16 schreef _Multiply86_ het volgende:
They reported encountering at least one woman, seen below, who refused to evacuate because officials would not let her bring her dog, Yosuke, with her. She stayed with Yosuke in her shaking house for three days, but thankfully both are OK. She was very relieved to encounter the rescuers.
![]()
![]()
[ afbeelding ]
caturdayquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Denk dat hij doelt op de nucleaire crisis in Japan.
http://news.discovery.com(...)supplies-110315.htmlquote:Just to give everyone an update on Tashirojima, the cat island. The people and cats are safe but short of food. A volunteer looked into transporting food by boat, but there is too much debris in the water. A helicopter is the only way. The army will probably get a helicopter ready soon so we are looking into the possibility of asking them to take cat food too.
Ik vroeg me af hoe die hond zich drie weken op zee zo goed in leven heeft weten te houden, iemand enig idee? Want hij ziet er echt zeer goed uit, niet eens een beetje magerquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:54 schreef yvonne het volgende:
En herenigd met bazinnetje!
http://www.dumpert.nl/med(...)mi_hond_gered_2.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |