haha, de illusie alleen al.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:43 schreef Michael-H het volgende:
11:50 extra journaal, stelt waarschijnlijk niks voor. Alsof de NOS meer weet dan wij
Als de tsunami aan land komt heeft hij een snelheid van zo'n 35 tot 40 km/u. Het is of laag en snel of hoog en traag.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:13 schreef indahnesia.com het volgende:
Rivierdijken is natuurlijk al helemaal geen vergelijking, dat water komt niet met 500 kilometer per uur of meer de bergen afzetten, ook niet als de Maas tot aan zijn randje staat..
"Er was misschien waarschijnlijk in reactor 1 inderdaad een mogelijke meltdown, meldt Fok!. Ook in een 2e reactor zijn problemen, maar de situatie is nog steeds onduidelijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:43 schreef Michael-H het volgende:
11:50 extra journaal, stelt waarschijnlijk niks voor. Alsof de NOS meer weet dan wij
Gewoon een Japanner toch, die een beetje stoer probeert te doen?quote:Op zondag 13 maart 2011 11:42 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
"Holy shit! My fucking TV just fell! Oh fuck! You've got to be shitting me! Oh fuck man!"
Amerikanen met hun taalgebruik
quote:Op zondag 13 maart 2011 11:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Er was misschien waarschijnlijk in reactor 1 inderdaad een mogelijke meltdown, meldt Fok!. Ook in een 2e reactor zijn problemen, maar de situatie is nog steeds onduidelijk.
En dan nu schaatsen...."
Ik wil niet overdrijven, maar de laatste weken met het wereldnieuws wisten we in de topics op FOK! meer dan de ned tv, die reageerden enorm traag.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Er was misschien waarschijnlijk in reactor 1 inderdaad een mogelijke meltdown, meldt Fok!. Ook in een 2e reactor zijn problemen, maar de situatie is nog steeds onduidelijk.
En dan nu schaatsen...."
Het probleem is alleen het volgende. In tegenstelling tot een normale getijdebeweging of een normale golf, bevat een tsunami ongelofelijk veel (bewegings)energie. En als die nergens heen kan doordat er een dijk in de weg staat, dan zal die dus vooral worden gebruikt om het water de hoogte in te duwen.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat mank, doordat rivierwater van veeeeeel grotere hoogte (en dus veel meer dan 6 meter) wordt aangevoerd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tsunami :
[..]
M.a.w. bij een 30 meter hoge tsunami snap ik dat je het niet kan tegenhouden, bij 6 meter niet.
Ik weet het, ik was er bij.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik wil niet overdrijven, maar de laatste weken met het wereldnieuws wisten we in de topics op FOK! meer dan de ned tv, die reageerden enorm traag.
Dingen die hier allang bekend waren kwamen ze later nog eens mee.
quote:'Ik probeerde te vluchten met mijn echtgenoot, maar het water doemde zo snel op dat we naar de tweede verdieping gingen van een woning van mensen die we niet eens kenden. Het water kwam zelfs op twee hoog en voor onze ogen werden de eigenaar van het huis en zijn dochter weggespoeld. We konden niets doen. Niets.'
Een oudere vrouw die de tsunami overleefde in havenstad Kesennuma, in de prefectuur Myagi.
'Is het een droom? Het voelt net alsof ik in een film zit ofzo. Als ik alleen ben moet ik mezelf even knijpen om te controleren of ik niet droom',
De 50-jarige Ichiro Sakamoto in Hitachi, een stad in de prefectuur Ibaraki.
'Ik rende weg toen ik hoorde dat de tsunami eraan kwam. Maar ik moest terug om nog iets te halen en toen spoelde het huis weg. Ik werd gered vanaf het dak van mijn woning',
aldus Hiromitsu Shinkawa uit het volledig overspoelde Minamisoma. Hij werd twee dagen na de tsunami gered door de marine. Die trof hem middenin zee aan op het dak van zijn huis.
'Er zijn wel eerder tsunami's geweest, maar die waren maar klein. Niemand heeft ooit gedacht dat het zo erg zou kunnen zijn als nu', 'De tsunami was zwart en ik zag mensen op auto's en een oud stel, dat recht voor mij werd meegesleurd.'
aldus Michiko Yamada, een 75-jarige inwoner van het compleet weggevaagde Rikuzentakata, in de prefectuur Iwate.
'Ik zoek mijn ouders en mijn oudere broer. Als ik zie hoe het er hier uitziet, ben ik bang dat ze het niet gered hebben.' 'Ik kan mijn broers en zussen die verder weg wonen ook niet laten weten dat ik veilig ben, want de mobiele telefoons doen het niet en de vaste lijnen zijn uitgevallen.'
De 54-jarige Yuko Abe probeert bij informatieborden gegevens over zijn familie te vinden.
'Zelfs in de kroeg blijven we staren naar het nieuws. Ik zag dat de tsunami huizen opslokte en het leek wel een film.'
Een 26-jarige vrouw die zaterdag in het uitgaanscentrum in Tokio af had gesproken met een vriendin.
Het is nog maar de vraag of het heel verstandig is met hoge muren/dijken te werken. De muur/dijk zorgt er voor dat het aangevoerde water (met de nodige kinetische energie die door de dijk geadsorbeerd moet worden/omgezet wordt in potentiele energie) door de tsunami alleen maar omhoog kan. Als de tsunami er voor zorgt dat de dijk/muur door breekt kan dat voor extra schade zorgen omdat er een hoge watermassa is opgebouwd.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:34 schreef Tokamak het volgende:
Toch denk ik niet dat het onoverkomelijk is, ze hebben niet voor niets bij grote delen van de kust die muur opgetrokken. Het is ws alleen ontiegelijk duur.
ja hoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:54 schreef Rp2009 het volgende:
Ik weet dat naschokken er bij horen maar is het normaal dat het er zo veel zijn?
Het zal toch niet....quote:[6:45a.m. ET, 7:45 p.m. Tokyo] There is a 70% likelihood that Japan will experience an earthquake of 7.0 or above in the next three days, the country's meteorological agency said.
Takashi Yokota, director the Earthquake Prediction Information Division of the agency said he based his prediction on increased tectonic activity.
Wat!?quote:Op zondag 13 maart 2011 11:54 schreef Michael-H het volgende:
Ooggetuigen:
... 'Ik rende weg toen ik hoorde dat de tsunami eraan kwam. Maar ik moest terug om nog iets te halen en toen spoelde het huis weg. Ik werd gered vanaf het dak van mijn woning',
aldus Hiromitsu Shinkawa uit het volledig overspoelde Minamisoma. Hij werd twee dagen na de tsunami gered door de marine. Die trof hem middenin zee aan op het dak van zijn huis. ...
De NOS zou meer dan ons moeten weten, met toegang tot officiele bronnen en kanalen.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:43 schreef Michael-H het volgende:
Is dat gemeten vanaf het begin van de beving of vanaf het eind van de beving? Volgens Wikipedia duurde de beving zelf vijf minuten, en daarna heb je in ieder geval wat tijd nodig om te beseffen dat het weer rustig is.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ze hadden tussen de 10 en 30 minuten om een veilige plek te zoeken.
De CNN zegt wel meer. Ik hecht niet zoveel waarde meer aan hun berichtgeving.quote:
Niets nieuws. Dat de situatie zorgelijk was en zo.quote:
Niets wat wij niet al wisten. Om 12 uur komt er weer een journaal van 4 minuten, op NED2.quote:
AJE meldt hetzelfde, voor de duidelijkheid...quote:Op zondag 13 maart 2011 11:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De CNN zegt wel meer. Ik hecht niet zoveel waarde meer aan hun berichtgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |