Ik vind dat ze dat maar in hun vrije tijd moeten doen.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:47 schreef Dutchnative het volgende:
De SGP Wil dat kinderen op school uit de Bijbel lezen![]()
Tenzij je al een boekje hebt met mensen die je opdrachten kunnen verschaffen, bereid je maar voor op heel veel uren LinkedIn, FB, Twitter enzo en af en toe een 'koffiebijeenkomst', want zo netwerken IT-ers tegenwoordig.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef Monolith het volgende:
Iemand een beetje ervaring met freelance / zzp werk? Ik geloof dat ik me zo langzamerhand eens moet inschrijven bij de KvK aangezien de bedragen te hoog worden (en niet zwart kunnen worden afgehandeld).
Als je als ondernemer voor de IB kwalificeert kan dat best lucratief zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef Monolith het volgende:
Iemand een beetje ervaring met freelance / zzp werk? Ik geloof dat ik me zo langzamerhand eens moet inschrijven bij de KvK aangezien de bedragen te hoog worden (en niet zwart kunnen worden afgehandeld).
IB?quote:Op zondag 13 maart 2011 08:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je als ondernemer voor de IB kwalificeert kan dat best lucratief zijn.
?quote:Op zondag 13 maart 2011 08:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
IB?
Ohw overheidssletje worden, ja dat verdient goed.
Ik snap niet zo dat je meteen met een rant over werken voor de overheid komtquote:
IB-groep.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik snap niet zo dat je meteen met een rant over werken voor de overheid komtBeetje kinderachtig.
Neuh, daar heb je geen hamers bij nodig (geloof ik). Een wijn/drank-ding voor in mijn kelder.quote:
Ik ga niet starten hoor. Ik heb o.a. een oud-collega die inmiddels een eigen bedrijf heeft en mij steeds structureler klusjes aanbiedt, die ook steeds groter worden. Volgens mij is het dan handiger of zelfs verplicht om jezelf in te schrijven bij de KvK.quote:Op zondag 13 maart 2011 07:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tenzij je al een boekje hebt met mensen die je opdrachten kunnen verschaffen, bereid je maar voor op heel veel uren LinkedIn, FB, Twitter enzo en af en toe een 'koffiebijeenkomst', want zo netwerken IT-ers tegenwoordig.
Sommige mensen wel die menen ook een zaag en een boormachine nodig te hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neuh, daar heb je geen hamers bij nodig (geloof ik). Een wijn/drank-ding voor in mijn kelder.![]()
Ik heb er eigenlijk nog niet echt over nagedacht wat het precies gaat worden ... daar heb ik vandaag voor, maar ik moet iets doen met mijn vrije dagen.
Yup, maar kijk wel rond als je in verschillende gebieden bent, want inschrijf en jaarlijkste kosten verschillen per KvK.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ga niet starten hoor. Ik heb o.a. een oud-collega die inmiddels een eigen bedrijf heeft en mij steeds structureler klusjes aanbiedt, die ook steeds groter worden. Volgens mij is het dan handiger of zelfs verplicht om jezelf in te schrijven bij de KvK.
Zeg 10.000 euro op jaarbasis?quote:Op zondag 13 maart 2011 11:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Yup, maar kijk wel rond als je in verschillende gebieden bent, want inschrijf en jaarlijkste kosten verschillen per KvK.Scheelt allemaal niet veel, paar euro hier en daar, maar als bewust ondernemerlol.
Het is handiger ja, maar je krijgt meteen brieven van de blauwe vrienden, dus het is een beetje afhankelijk van hoeveel of het ECHT handig is.
Dat is wel een aardige graadmeter. Daarboven gaat het gezeik aan papierwerk enzo wat opleveren en kost het uitbesteden (van het papierwerk) ook niet zoveel in vergelijking met je eigen uitzoekwerk/tijd.quote:
quote:Op zondag 13 maart 2011 10:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Een wijn/drank-ding voor in mijn kelder.![]()
Ten eerste is mijn eigen tijd mij zelf al wat waard (en secundaire zaken zoals mijn relatie ook). Daarnaast is het natuurlijk simpelweg zo dat mijn eigen uren mij ook gewoon werktechnisch bruto minimaal 100 euro waard zijn, dus dan loont 'een mannetje' waarschijnlijk al wel vrij snel.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is wel een aardige graadmeter. Daarboven gaat het gezeik aan papierwerk enzo wat opleveren en kost het uitbesteden (van het papierwerk) ook niet zoveel in vergelijking met je eigen uitzoekwerk/tijd.
Tenzij je eigen tijd je natuurlijk niets waard is, maar mijn advies is om dat soort ellende vooral te laten doen, voor je eigen zuivere bierdrinktijd en minder frustratie.
Dan is het misschien niet eens nodig om naar de KvK te gaan. ligt een beetje aan het aantal uur die je maakt per jaar en dat er belasting over betaald wordt. Wanneer die vriend van je alvast de belasting inhoud en je hebt een freelance overeenkomstje dan is volgens mij al die poespas niet nodig, je kan ook kiezen dat je jaarlijk zelf nog de belasting over je freelance inkomsten betaald.quote:
Dat moest ik vroeger ook.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:47 schreef Dutchnative het volgende:
De SGP Wil dat kinderen op school uit de Bijbel lezen![]()
Sterker nog, bij het verlaten van de basisschool kreeg ik gewoon De Groot Nieuws bijbel mee naar huis. inclusief stichtend stukje van de leraar.quote:
Ja, dat klopt. En nu?quote:Op zondag 13 maart 2011 12:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij hebt ook een vlag lieve schat.
Precies, en ook al was ik niet gedoopt moest ik toch meedoen aan alle voorbereidingen voor communie en vormsel e.d.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Sterker nog, bij het verlaten van de basisschool kreeg ik gewoon De Groot Nieuws bijbel mee naar huis. inclusief stichtend stukje van de leraar.
Nee, heeft weinig uit te staan met religie.quote:
Nee. Wel met veel passie.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, niet veel, draag je de vlag met trots?
Ik was het er ook niet mee eens, maar je kan er moeilijk tegenin gaan. Dan krijg je als kutsmoes dat je maar naar een openbare school moet, en dat is ook al zowat.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kindermishandeling is niet normaal.
Je hebt veel passie over een stuk grond, ... mooi man.quote:
Jouw usericonquote:Op zondag 13 maart 2011 12:45 schreef Voorschrift het volgende:
De Israelische vlag draag ik voornamelijk om deze reden:
vanaf 0:55
Ohnee, het heeft niets met grond te maken. Dat is hokjesdenken, net als eigenlijk de rest van je post.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je hebt veel passie over een stuk grond, ... mooi man.
Ik wou dat ik zo simpel was. Sterker nog, ik wou dat ik religieus was, dat ik niet nadacht en gewoon iets kon geloven omdat ... lijkt mij geweldig, gewoon jezelf onderdompelen in stupiditeit.
Ik wou dat ik het kon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |