Ik ben ook Koerd. Ik kom uit de Koerdistan Regionale Regering, een defacto-staat in Noord-Irak dat zich volgens de Iraakse grondwet op elk moment onafhankelijk mag verklaren. Pasgeleden heeft het Russische consulaat nog bekend gemaakt dat zei een onafhankelijke Koerdische staat in Noord-Irak steunen, en indien deze er komt, deze ook zullen erkennen. I.i.g. een wereldmacht die achter zo'n eventuele onafhankelijkheid staat (die volgens velen binnen 10 jaar zal komen).
Een goede basis hebben we i.i.g. al. We hebben in de KRG alles wat een onafhankelijk land ook heeft. Een leger van meer dan 300.000 man, inclusief duizenden tanks, pantservoertuigen, artillerie, raketten en nog velen helikopters en vliegtuigen. De economie is erg sterk en in de KRG is vlakbij Sulaymaniyah (2e stad binnen de KRG) de grootste olievondst gemaakt in de afgelopen 30 jaar, en eergisteren is er nog een groot olieveld gevonden in Erbil, de hoofdstad van Koerdistan. Ook wordt de KRG op velen grote websites al aangegeven als een apart land en staat het er als onafhankelijk land naast andere landen. In de KRG is de officiële taal Koerdisch, en niet Arabisch, Turks of Perzisch. In de KRG bevind zich meer dan 40% v/d totale olie van héél Irak en er is een grote hoeveelheid aan aardgas. Binnen een aantal jaar zal de dagelijkse productie van olie in de KRG stijgen naar ca. 3 miljoen BPD, terwijl de bevolking slechts 4.5 miljoen is. Daarmee zal het budget v/d KRG in 2014 rond de ¤110 miljard zijn, en dat zijn alleen de inkomsten uit olie. Dit zal de KRG tot een v/d rijkste landen in de regio maken tegen die tijd.
De KRG is internationaal erkend, daarmee ook het bestaan van het Koerdische volk, taal en cultuur. De officiële vlag in de KRG is de Koerdische vlag, in de hoofdstad wappert de Irakeze vlieg niet eens. Militairen van het Iraakse leger mogen de KRG niet betreden, hebben dit een aantal keer gedaan in de buurt van Kirkuk (een Koerdische stad wat binnenkort bij de KRG gevoegd zal worden, er is al een bezettingsmacht van meer dan 5.000 Peshmerga's die een deel v/d stad hebben ingenomen), maar werden na een hevig vuurgevecht verjaagd.
--
Ben benieuwd welke Turk of Arabier nu nog zo eigenwijs is om te zeggen dat Koerden/Koerdistan niet bestaat. Mogen ze mij eens even bewijzen geven waarvandaan hun hun informatie halen.