Daar staat gewoon dezelde tijd voor. Ze moeten de tijd alleen wat zinvoller indelen dit jaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:26 schreef Oorlogsheld het volgende:
Wordt een lang nieuws overzicht einde van dit jaar....
Dan kan het zeilmeisje het vergeten dit jaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:28 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Daar staat gewoon dezelde tijd voor. Ze moeten de tijd alleen wat zinvoller indelen dit jaar.
Heeft al teveel aandacht gehad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:29 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Dan kan het zeilmeisje het vergeten dit jaar.
Misschien kun je hier verder. Als je em daar post wil ik wel reagerenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:28 schreef JamFlava het volgende:
Zo erg is dat radioactieve afval niet. Over een paar jaar heeft iedereen flippers en kieuwen en kan men dit soort rampen overleven.
Wat kan er nog meer ontploffen in een kerncentrale?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:28 schreef raistlin6 het volgende:
Edano says Japan will allow Fukushima plant owner Tepco to fill the reactor with sea water to cool it down, and that there was an explosion at the plant, but not at the reactor container.
Ook in Japan hebben ze een "er is totaal geen gevaar voor de volksgezondheid"-policy, net als in Nederland bij chemische rampen...quote:He also says that data shows amount of radiation levels decreased after the explosion, and that the amount of radiation is staying at a low level.
Moet je eens zien hoe sommigen ook geparkeerd hebben. Dat kan echt niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:35 schreef Menu_69 het volgende:
De parkeerwachters draaien dit weekend vast overuren in Japan.
hardlopen of wegrennen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga even hardlopen, houden jullie die centrale heel?
Dit beveiliging systeem blijkt dus niet te werken.quote:Emergency Core Cooling System
The Emergency Core Cooling System (ECCS) comprises a series of systems which are designed to safely shut down a nuclear reactor during accident conditions
Ik kom weer terugquote:
Ik vind em wel grappig, je ziet de scheur verschijnen en hij zegt "that crack was not there". Duhquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:39 schreef Swomp het volgende:
Filmpje
Weird om te zien hoe die grond daar scheurt en er vervolgens water uitkomt
Nog nooit zovel wiki geraadpleegd.quote:
quote:Washington, March 12 (IANS) The devastating earthquake that shook Japan was caused by movement of massive tectonic plates that thrust one below the other and forced the seabed and ocean upwards, triggering a giant tsunami.
'Plates aren't constantly moving at a smooth rate... The stress builds up over time -- over years, decades and centuries, and then at some point it overcomes the lock between two parts of the crust. When that happens, you have an earthquake,' pbs.org quoted American geophysicist John Bellini as saying.
The geophysicist said that Japan was one of the most seismically active areas in the world.
The country is located in the 'Ring of Fire', which is essentially an arc that stretches along the basin of the Pacific Ocean.
The earthquake Friday measured 8.9 on the Richter scale and the tsunami slammed the northeastern coast, washing away thousands of cars and homes. About 1,000 people have died and a nuclear meltdown is feared at a nuclear power plant.
Japan is either on or close to the boundary of four tectonic plates: the Pacific, North American, Eurasian which are primary plates, and Philippines Sea plate, which is one of the secondary plates.
The plates are on the move and when they hit each other, it builds pressure. Then pressure releases, causing earthquakes and the rising seabed triggers tsunami, the media report said.
The Japan earthquake is estimated to have generated energy that was roughly equivalent to the energy the US consumes in a year, seismologist David Wald said.
Je doet je nick eer aan? Wat wil je daar mee zeggen? De riolering is stuk of vol met modder in de door de tsunami getroffen gebieden, kan niet anders, iig bedolven onder de modder en het puin.quote:
Het uitzetten werkte wel goed. Het probleem zit 'm in het koelen achteraf, dat loopt niet helemaal soepel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit beveiliging systeem blijkt dus niet te werken.
Volgens mij zitten er duizenden in ziekenhuizen en scholen, weinig bericht van tot zover.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
waar verblijven al die mensen eigenlijk die alles zijn verloren?
Vanmorgen bericht gehoord dat er scholen, sporthallen, winkelcentra etc. worden ontruimd om mensen onderdak te bieden. Het schijnt mementeel erg koud te zijn in Japan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
waar verblijven al die mensen eigenlijk die alles zijn verloren?
No shit als er wat waterleidingen scheurenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik vind em wel grappig, je ziet de scheur verschijnen en hij zegt "that crack was not there". Duh
Creepy wel dat water wat overal omhoog komt.
quote:NHK -plant owner TEPCO now admitting that there has been a meltdown at Fukushima No 1. That's the one whose building exploded.
Dus die Edano heeft gelogen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:01 schreef Perrin het volgende:
http://twitter.com/Colvinius/status/46551819404591104
[..]
Overdag is het hier lekker. 's nachts is het koud. Maar dat is niet gek voor deze tijd van het jaar. Japanners kunnen overigens uitstekend tegen de kou - soms verdenk ik ze er van dat ze expres hun huizen niet isoleren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Vanmorgen bericht gehoord dat er scholen, sporthallen, winkelcentra etc. worden ontruimd om mensen onderdak te bieden. Het schijnt mementeel erg koud te zijn in Japan.
"De reactor wordt uitgezet bij een aardbeving. Waarom is dat?"quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Even een 'domme' vraag: Is het mogelijk dat bij een meltdown dat ding in Amerika weer boven de grond komt?
Nee, alleen al omdat de andere kant van de wereld ergens in de oceaan bij Zuid-Amerika ligt ;-)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Even een 'domme' vraag: Is het mogelijk dat bij een meltdown dat ding in Amerika weer boven de grond komt?
Bij dit soort internationale rampen kun je beter geen Nederlands nieuws kijken geloof ik. Het meeste wat ze uitzenden bij die extra nieuwsberichten is nogal onzinnig..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De reactor wordt uitgezet bij een aardbeving. Waarom is dat?"
Nu weet ik weer waarom ik geen tv kijk.
Neequote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
quote:However, it is likely that the uranium core would not exceed more than 10 meters of 'boring' due to natural passive safety. The surrounding ground beneath the reactor would absorb the heat and transfer it conductivity to the surrounding area, thus preventing the ground directly beneath the core from 'melting'.
Nee. Dat 'ding' gaat een paar meter richting het centrum van de aarde en koelt dan afquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Nee, dat is niet mogelijk. Dat is te ver weg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Ik ook.quote:
Wat zegt NHK nu, ik heb al te veel openstaan om dat ook te kunnen volgen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Hier nu NHK world ook te zien.
werk jij ook voor rtl?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
nee omdat zwaartekracht? En hij zal voor die tijd wel uitdoven.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Die heb ik net maar eens gedownload, kwam slechts 12 dagen voor de Three Mile Island accident uit!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef Monidique het volgende:
Het is een interessante vraag en ook nog een leuke film met Micheal Douglas en een jaren-zeventig-baard.
Net info over hoe een meltdown gaat en nu verslag van de schade, best wel heftig.... Before en after beelden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:07 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Wat zegt NHK nu, ik heb al te veel openstaan om dat ook te kunnen volgen.
`quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef Monidique het volgende:
Het is een interessante vraag en ook nog een leuke film met Micheal Douglas en een jaren-zeventig-baard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |