Daar staat gewoon dezelde tijd voor. Ze moeten de tijd alleen wat zinvoller indelen dit jaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:26 schreef Oorlogsheld het volgende:
Wordt een lang nieuws overzicht einde van dit jaar....
Dan kan het zeilmeisje het vergeten dit jaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:28 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Daar staat gewoon dezelde tijd voor. Ze moeten de tijd alleen wat zinvoller indelen dit jaar.
Heeft al teveel aandacht gehad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:29 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Dan kan het zeilmeisje het vergeten dit jaar.
Misschien kun je hier verder. Als je em daar post wil ik wel reagerenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:28 schreef JamFlava het volgende:
Zo erg is dat radioactieve afval niet. Over een paar jaar heeft iedereen flippers en kieuwen en kan men dit soort rampen overleven.
Wat kan er nog meer ontploffen in een kerncentrale?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:28 schreef raistlin6 het volgende:
Edano says Japan will allow Fukushima plant owner Tepco to fill the reactor with sea water to cool it down, and that there was an explosion at the plant, but not at the reactor container.
Ook in Japan hebben ze een "er is totaal geen gevaar voor de volksgezondheid"-policy, net als in Nederland bij chemische rampen...quote:He also says that data shows amount of radiation levels decreased after the explosion, and that the amount of radiation is staying at a low level.
Moet je eens zien hoe sommigen ook geparkeerd hebben. Dat kan echt niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:35 schreef Menu_69 het volgende:
De parkeerwachters draaien dit weekend vast overuren in Japan.
hardlopen of wegrennen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga even hardlopen, houden jullie die centrale heel?
Dit beveiliging systeem blijkt dus niet te werken.quote:Emergency Core Cooling System
The Emergency Core Cooling System (ECCS) comprises a series of systems which are designed to safely shut down a nuclear reactor during accident conditions
Ik kom weer terugquote:
Ik vind em wel grappig, je ziet de scheur verschijnen en hij zegt "that crack was not there". Duhquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:39 schreef Swomp het volgende:
Filmpje
Weird om te zien hoe die grond daar scheurt en er vervolgens water uitkomt
Nog nooit zovel wiki geraadpleegd.quote:
quote:Washington, March 12 (IANS) The devastating earthquake that shook Japan was caused by movement of massive tectonic plates that thrust one below the other and forced the seabed and ocean upwards, triggering a giant tsunami.
'Plates aren't constantly moving at a smooth rate... The stress builds up over time -- over years, decades and centuries, and then at some point it overcomes the lock between two parts of the crust. When that happens, you have an earthquake,' pbs.org quoted American geophysicist John Bellini as saying.
The geophysicist said that Japan was one of the most seismically active areas in the world.
The country is located in the 'Ring of Fire', which is essentially an arc that stretches along the basin of the Pacific Ocean.
The earthquake Friday measured 8.9 on the Richter scale and the tsunami slammed the northeastern coast, washing away thousands of cars and homes. About 1,000 people have died and a nuclear meltdown is feared at a nuclear power plant.
Japan is either on or close to the boundary of four tectonic plates: the Pacific, North American, Eurasian which are primary plates, and Philippines Sea plate, which is one of the secondary plates.
The plates are on the move and when they hit each other, it builds pressure. Then pressure releases, causing earthquakes and the rising seabed triggers tsunami, the media report said.
The Japan earthquake is estimated to have generated energy that was roughly equivalent to the energy the US consumes in a year, seismologist David Wald said.
Je doet je nick eer aan? Wat wil je daar mee zeggen? De riolering is stuk of vol met modder in de door de tsunami getroffen gebieden, kan niet anders, iig bedolven onder de modder en het puin.quote:
Het uitzetten werkte wel goed. Het probleem zit 'm in het koelen achteraf, dat loopt niet helemaal soepel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit beveiliging systeem blijkt dus niet te werken.
Volgens mij zitten er duizenden in ziekenhuizen en scholen, weinig bericht van tot zover.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
waar verblijven al die mensen eigenlijk die alles zijn verloren?
Vanmorgen bericht gehoord dat er scholen, sporthallen, winkelcentra etc. worden ontruimd om mensen onderdak te bieden. Het schijnt mementeel erg koud te zijn in Japan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
waar verblijven al die mensen eigenlijk die alles zijn verloren?
No shit als er wat waterleidingen scheurenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik vind em wel grappig, je ziet de scheur verschijnen en hij zegt "that crack was not there". Duh
Creepy wel dat water wat overal omhoog komt.
quote:NHK -plant owner TEPCO now admitting that there has been a meltdown at Fukushima No 1. That's the one whose building exploded.
Dus die Edano heeft gelogen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:01 schreef Perrin het volgende:
http://twitter.com/Colvinius/status/46551819404591104
[..]
Overdag is het hier lekker. 's nachts is het koud. Maar dat is niet gek voor deze tijd van het jaar. Japanners kunnen overigens uitstekend tegen de kou - soms verdenk ik ze er van dat ze expres hun huizen niet isoleren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Vanmorgen bericht gehoord dat er scholen, sporthallen, winkelcentra etc. worden ontruimd om mensen onderdak te bieden. Het schijnt mementeel erg koud te zijn in Japan.
"De reactor wordt uitgezet bij een aardbeving. Waarom is dat?"quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Even een 'domme' vraag: Is het mogelijk dat bij een meltdown dat ding in Amerika weer boven de grond komt?
Nee, alleen al omdat de andere kant van de wereld ergens in de oceaan bij Zuid-Amerika ligt ;-)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Even een 'domme' vraag: Is het mogelijk dat bij een meltdown dat ding in Amerika weer boven de grond komt?
Bij dit soort internationale rampen kun je beter geen Nederlands nieuws kijken geloof ik. Het meeste wat ze uitzenden bij die extra nieuwsberichten is nogal onzinnig..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De reactor wordt uitgezet bij een aardbeving. Waarom is dat?"
Nu weet ik weer waarom ik geen tv kijk.
Neequote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
quote:However, it is likely that the uranium core would not exceed more than 10 meters of 'boring' due to natural passive safety. The surrounding ground beneath the reactor would absorb the heat and transfer it conductivity to the surrounding area, thus preventing the ground directly beneath the core from 'melting'.
Nee. Dat 'ding' gaat een paar meter richting het centrum van de aarde en koelt dan afquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Nee, dat is niet mogelijk. Dat is te ver weg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Ik ook.quote:
Wat zegt NHK nu, ik heb al te veel openstaan om dat ook te kunnen volgen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Hier nu NHK world ook te zien.
werk jij ook voor rtl?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
nee omdat zwaartekracht? En hij zal voor die tijd wel uitdoven.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:04 schreef JortK het volgende:
Die heb ik net maar eens gedownload, kwam slechts 12 dagen voor de Three Mile Island accident uit!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef Monidique het volgende:
Het is een interessante vraag en ook nog een leuke film met Micheal Douglas en een jaren-zeventig-baard.
Net info over hoe een meltdown gaat en nu verslag van de schade, best wel heftig.... Before en after beelden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:07 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Wat zegt NHK nu, ik heb al te veel openstaan om dat ook te kunnen volgen.
`quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef Monidique het volgende:
Het is een interessante vraag en ook nog een leuke film met Micheal Douglas en een jaren-zeventig-baard.
ik dacht dat dat zeewater al bekend was? Hopelijk gaat het goed, want anders hebben ze naast die beving en water nog eens een stralingsprobeem erbij.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:12 schreef raistlin6 het volgende:
Asahi.com reported several minutes ago that the sea water WAS cooling the reactor down... have yet to see any confirmation elsewhere.
Japan is de reactor aan het vullen met zeewater by the way. Dat was ik vergeten hier te melden.
Verder gaan er geruchten dat de IAEA iodine zal gaan leveren, maar ik weet niet wat dat wil zeggen.
8,9. Sommige bronnen zeggen 9,0 en sommige 8,8. Het wordt misschien ook nog wel bijgeschaald naar 1 van beiden, maar voorlopig staat ie nog op 8,9.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef VacaLoca het volgende:
Is het nou 8.8 of 8.9? hoor nu net op NHK presentator 8.8 zeggen maar heb ook heel lang overal 8.9 zien staan...
Iodine is jodium toch? Volgens mij neemt dat gemakkelijk radioactieve deeltjes op enzoquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:12 schreef raistlin6 het volgende:
Asahi.com reported several minutes ago that the sea water WAS cooling the reactor down... have yet to see any confirmation elsewhere.
Japan is de reactor aan het vullen met zeewater by the way. Dat was ik vergeten hier te melden.
Verder gaan er geruchten dat de IAEA iodine zal gaan leveren, maar ik weet niet wat dat wil zeggen.
Tja knap hoor. Zegt toch wat over de wilskracht en mentaliteit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:03 schreef Lyrebird het volgende:
We zitten naar het Japanse nieuws te kijken, en wat me opvalt, is de opgewekte manier waarop het nieuws gebracht wordt. Het moge duidelijk zijn dat Japan zwaar getroffen is, maar als je de nieuwslezers zo hoort, lijkt het alsof we naar de Olympische Spelen in Japan aan het kijken zijn.
Hebben ze dat zelf niet daar dan?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:12 schreef raistlin6 het volgende:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:12 schreef raistlin6 het volgende:
Onder kopje isotopes and their applicationsquote:Nonradioactive ordinary potassium iodide (iodine-127), in a number of convenient forms (tablets or solution) may be used to saturate the thyroid gland's ability to take up further iodine, and thus protect against accidental contamination from iodine-131 generated by nuclear fission accidents such as the Chernobyl disaster, as well as from contamination from this isotope in nuclear fallout from nuclear weapons.
Op het rtl4 journaal een correspondente die deed alsof de Japanners maar een beetje freaks waren dat er nauwelijks paniek was in Tokyo en iedereen rustig weer aan het werk en aan het shoppen was. Terwijl de Japanse instelling juist echt voorbeeldig is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Tja knap hoor. Zegt toch wat over de wilskracht en mentaliteit.
Ik las dat er al aardig wat Amerikaanse schepen op weg zijn, kun je ze even opvangen en vertellen waar ze heen moeten?
Ja. In Zeeland kan de bevolking bv ook al jaren gratis jodiumtabletten ophalen, als voorzorgsmaatregel. Dit ivm de nabijheid van de kerncentrales in Borssele en Doel (B).quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:18 schreef raistlin6 het volgende:
En thanks voor iodine-uitleg. Kan dus zowel negatief als neutraal nieuws zijn.
De schade gaat volgens mij echt in de biljoenen lopen. En de yen knalt lekker onderuit, kunnen ze die handel niet verbieden ofzo? (aan de andere kant wel goed om de Amerikaanse bonds te verzilveren)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef raistlin6 het volgende:
[ afbeelding ]
A Japan Self Defense Forces fighter jet is swept into a building by a tsunami at an airbase in Higashimatsushima City, Miyagi Prefecture in northeastern Japan March 12, 2011. REUTERS/KYODO Kyodo
Reuters meldt die nu ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:21 schreef Lyrebird het volgende:
Aardbeving 5 op de schaal van Richter in Fukushima - we voelde 'm hier ook. Vuur in Sendai.
Dat hou je toch niet tegen. Bovendien vinden handelaren het niet zo tof als zij ineens geen Yen meer mogen verhandelen op de beurs. Buiten Japan is trouwens ook medewerking van de andere autoriteiten vereist.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:23 schreef speknek het volgende:
En de yen knalt lekker onderuit, kunnen ze die handel niet verbieden ofzo?
Sommigen spreken zelfs van 9.1..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef VacaLoca het volgende:
Is het nou 8.8 of 8.9? hoor nu net op NHK presentator 8.8 zeggen maar heb ook heel lang overal 8.9 zien staan...
quote:Tsunami warning center raises magnitude of Japan quake to 9.1
The Japan earthquake was the fourth most powerful ever recorded with a magnitude of 9.1, twice more powerful than the initial estimate of 8.9, Gerard Fryer, geophysicist of the Pacific Tsunami Warning Center, said this morning.
Nee klopt, ik weet ook wel dat het niet kan, maar goed, handelaren zijn natuurlijk ook niet erg tof om in een tijd van grote nood voor Japan ze nog even verder de grond in te boren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat hou je toch niet tegen. Bovendien vinden handelaren het niet zo tof als zij ineens geen Yen meer mogen verhandelen op de beurs. Buiten Japan is trouwens ook medewerking van de andere autoriteiten vereist.
Je zult het al honderd keer hebben verteld, maar waar is hier?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:21 schreef Lyrebird het volgende:
Aardbeving 5 op de schaal van Richter in Fukushima - we voelde 'm hier ook. Vuur in Sendai.
Het Japanse nieuws heeft overigens een irriant riedeltje als er gewaarschuwd wordt voor een aardbeving.
Ze zullen echt niet denken van "Haha, een aardbeving in Japan, laten we ze nog eens extra te grazen nemen." Altijd maar weer denken dat speculanten slechte bedoelingen zouden hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee klopt, ik weet ook wel dat het niet kan, maar goed, handelaren zijn natuurlijk ook niet erg tof om in een tijd van grote nood voor Japan ze nog even verder de grond in te boren.
"zo die zet ik even daar neer"....quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef raistlin6 het volgende:
[ afbeelding ]
A Japan Self Defense Forces fighter jet is swept into a building by a tsunami at an airbase in Higashimatsushima City, Miyagi Prefecture in northeastern Japan March 12, 2011. REUTERS/KYODO Kyodo
Opgeschaald naar 6,0 nu.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:21 schreef Lyrebird het volgende:
Het Japanse nieuws heeft overigens een irriant riedeltje als er gewaarschuwd wordt voor een aardbeving.
Tokyo Tower staat nog overeindquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:30 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
"zo die zet ik even daar neer"....
Langzamerhand begin je je af te vragen of er nog wel iets heel is in Japan.
+ luchtmacht met generatoren werd net gemeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef popolon het volgende:
't Lijkt wel een invasie, gelukkig een met goede bedoelingen:
The USS Blue Ridge, USS Essex , USS Harpers Ferry, USS Germantown, USS Ronald Reagan, USS Tortuga, USS Chancellorsville and the USS Preble are all en route.
Nog meer kernreactors op weg naar Japan dus.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef popolon het volgende:
The USS Blue Ridge, USS Essex , USS Harpers Ferry, USS Germantown, USS Ronald Reagan, USS Tortuga, USS Chancellorsville and the USS Preble are all en route.
Soms is een militaire basis van de VS in je eigen land best handig om te hebbenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef popolon het volgende:
Geen enkele hulpverlening is goed voor jezelf, dat dit een natuurlijke uitkomst is maakt het nog geen goede. Maar goed, beetje hypthetische discussie natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze zullen echt niet denken van "Haha, een aardbeving in Japan, laten we ze nog eens extra te grazen nemen." Altijd maar weer denken dat speculanten slechte bedoelingen zouden hebben.Er is gewoon een grote kans dat dit nadelige invloed heeft op de ontwikkeling van de Japanse economie, de markten moeten zich daar op in kunnen stellen door prijzen aan te passen. Als je dat gaat tegenwerken ben je de realiteit aan het ontkennen.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nog meer kernreactors op weg naar Japan dus.![]()
Wat volledige onzin is, Jodium slikken helpt alleen maar om te voorkomen dat je radioactief jodium opneemt omdat je al verzadigd zou zijn, maar zelfs dat is betwijfelbaar. En ik betwijfel of er hier überhaupt jodium vrijkomt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:25 schreef raistlin6 het volgende:
And in confirmation of what was being speculated earlier, Japanese authorities have told the IAEA they are making preparations to distribute iodine to people living near the nuclear power plants. Iodine can be used to help protect the body from radioactive exposure.
Misschien net wel de redding op lange termijn, de economie staat daar toch al langer dan vijftien jaar stil?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze zullen echt niet denken van "Haha, een aardbeving in Japan, laten we ze nog eens extra te grazen nemen." Altijd maar weer denken dat speculanten slechte bedoelingen zouden hebben.Er is gewoon een grote kans dat dit nadelige invloed heeft op de ontwikkeling van de Japanse economie, de markten moeten zich daar op in kunnen stellen door prijzen aan te passen. Als je dat gaat tegenwerken ben je de realiteit aan het ontkennen.
Dat is dat brrrriep brrrrriep dwars door het nieuws heen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:21 schreef Lyrebird het volgende:
Tokyo zit hij volgens mijquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:28 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Je zult het al honderd keer hebben verteld, maar waar is hier?
Tochigi prefecture, grofweg tussen Sendai en Tokio in.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:28 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Je zult het al honderd keer hebben verteld, maar waar is hier?
Ze is gewoon ontevreden dat ze geen verslag kan doen van gillende paniekerige mensen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Op het rtl4 journaal een correspondente die deed alsof de Japanners maar een beetje freaks waren dat er nauwelijks paniek was in Tokyo en iedereen rustig weer aan het werk en aan het shoppen was. Terwijl de Japanse instelling juist echt voorbeeldig is.
Ja, en hard man!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat is dat brrrriep brrrrriep dwars door het nieuws heen?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nog meer kernreactors op weg naar Japan dus.![]()
Dat kan nog best lastig worden. Het was bij mij thuis al een hele klus toen mijn gootsteenputje verstopt was, ik denk dat niet dat er een ontstopper groot genoeg is.quote:
Goed punt. De afgelopen week ook, ik had het helemaal gehad met het gebrek aan visie en de manier waarop we problemen binnen onze universiteit aan proberen te pakken. Het gaat allemaal veels en veels te traag. Wat er gedaan wordt, wordt goed gedaan, maar a bold cunning plan, nee daar zijn ze niet voor te poren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien net wel de redding op lange termijn, de economie staat daar toch al langer dan vijftien jaar stil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |