Het is politiek. Alles kan, zolang je niet gepakt wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:00 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik gebruik het sterk verouderde medium van televisie eens in de zoveel tijd, en tot mijn grote verbazing kom ik een spotje van de Partij van de Dieren tegen waarin een paar basisschoolleerlingen heel ongemakkelijk in de camera kijken en een stukje opdreunen terwijl hun kleine oogjes met regelmaat verschieten naar een onbekend iemand achter de camera.
Het is allemaal heel braaf in lijn met wat de Partij van de Dieren verkondigt. Vleeseters zijn slecht is de grote conclusie van het hele riedeltje.
Maar is het gebruik van kinderen in politieke spotjes zoals deze gangbaar in de Nederlandse politiek? Ik was altijd in de veronderstelling dat je kinderen niet ronselt voor je politieke boodschap, het is goodkoop scoren en er kleeft altijd een element van indoctrinatie aan. Een kind kun je alles wijsmaken en je kan iedere boodschap zo simplificeren dat het een aannemelijk idee klinkt. Kinderen zullen het toch niet in twijfel trekken.
Dus waarom doen onze vrijgevochten vegetariers dit?
In principe hebben ze wel gelijk, vleesproductie is een enorm milieuprobleem. Daarom pleit ik voor Invoering vleestaks en hoop ik dat we in de toekomst minder vlees zullen eten. Daarbij komt de PvdD op voor dierenwelzijn, iets waar alle partij voor zeggen te staan. Met de PvdD komt er misschien eindelijk een redelijk aanpak.quote:Het is allemaal heel braaf in lijn met wat de Partij van de Dieren verkondigt. Vleeseters zijn slecht is de grote conclusie van het hele riedeltje.
Ik zie het probleem ook niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:21 schreef Evienne het volgende:
Kinderen worden sowieso dagelijks geïndoctrineerd teneinde consumerende egocentrische monstertjes te worden.
Van heel klein (plakje worst bij de slager?) tot heel groot (geschiedenis op school, honderden indringende reclames per dag?)
Waarom zou dit dan zo erg zijn? If anything, worden deze kinderen zich misschien meer bewust van de waarheid.
Dit zie je verkeerd. Jonge mensen worden niet daartoe geïndoctrineerd, mensen (en alle andere dieren) zijn van nature zo. Daarom werkt kapitalisme ook zo goed. Het zijn juist programma's als het Jeugdjournaal die mensen al vanaf hun jeugd links kunnen maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:21 schreef Evienne het volgende:
Kinderen worden sowieso dagelijks geïndoctrineerd teneinde consumerende egocentrische monstertjes te worden.
Van heel klein (plakje worst bij de slager?) tot heel groot (geschiedenis op school, honderden indringende reclames per dag?)
Waarom zou dit dan zo erg zijn? If anything, worden deze kinderen zich misschien meer bewust van de waarheid.
De geest werkt iets ingewikkelderquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:10 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dit zie je verkeerd. Jonge mensen worden niet daartoe geïndoctrineerd, mensen (en alle andere dieren) zijn van nature zo. Daarom werkt kapitalisme ook zo goed. Het zijn juist programma's als het Jeugdjournaal die mensen al vanaf hun jeugd links kunnen maken.
Wat JoaC al zegt. Maar jouw post bewijst een hoop, je lijkt een schoolvoorbeeld van een gehersenspoelde ziel. Het kapitalisme werkt omdat wij worden gepushed erin te geloven, door in te spelen op het ego, onderwijl alle andere samenlevingsvormen afkrakend. Zoals jij hier doet met links.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:10 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dit zie je verkeerd. Jonge mensen worden niet daartoe geïndoctrineerd, mensen (en alle andere dieren) zijn van nature zo. Daarom werkt kapitalisme ook zo goed. Het zijn juist programma's als het Jeugdjournaal die mensen al vanaf hun jeugd links kunnen maken.
Inderdaad, hele topic weer vergald door steenkolen Engrish.quote:
Verder dit inderdaad, de jeugd van tegenwoordig wordt zwaar geindoctrineerd dat alles van de afgelopen 40 jaar slecht is, en we allemaal terug moeten naar een soort van holbewoner staat van leven. Je kan je kinderen beter naar private scholen sturen waar dergelijk geneuzel minder aan de orde is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:10 schreef twaalf het volgende:
[..]
Besef je je wel dat het kapitalisme slechts voor een paar gelukkigen zo goed is? De grootste helft van de wereld wordt leeggeroofd en uitgebuit, en in het geval van dieren is het een pure holocaust, grotendeels omdat kapitalisten de lusten en de lasten niet eerlijk willen of kunnen delen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inderdaad, hele topic weer vergald door steenkolen Engrish.
[..]
Verder dit inderdaad, de jeugd van tegenwoordig wordt zwaar geindoctrineerd dat alles van de afgelopen 40 jaar slecht is, en we allemaal terug moeten naar een soort van holbewoner staat van leven. Je kan je kinderen beter naar private scholen sturen waar dergelijk geneuzel minder aan de orde is.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:08 schreef Evienne het volgende:
[..]
Besef je je wel dat het kapitalisme slechts voor een paar gelukkigen zo goed is? De grootste helft van de wereld wordt leeggeroofd en uitgebuit, en in het geval van dieren is het een pure holocaust, grotendeels omdat kapitalisten de lusten en de lasten niet eerlijk willen of kunnen delen.
quote:
Grootste helft is een prima, doch enigzins tegenstrijdige, Nederlandse uitdrukking. Eerst denken voor je iets doms roept.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef twaalf het volgende:
[..]
Zoek eens de betekenis van 'helft' op.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef Evienne het volgende:
[..]
Grootste helft is een prima, doch enigzins tegenstrijdige, Nederlandse uitdrukking. Eerst denken voor je iets doms roept.
Iets inhoudelijks toe te voegen, of geef je met je flauwe smilies toe dat ik toch gelijk heb?quote:
Als iets groter dan de helft is is het de helft niet meer. Je kunt het wel hebben over een grote minderheid of kleine meerderheid daarintegen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef Evienne het volgende:
[..]
Grootste helft is een prima, doch enigzins tegenstrijdige, Nederlandse uitdrukking. Eerst denken voor je iets doms roept.
Nee. Iedereen, waar dan ook ter wereld, hoe 'sociaal' het land ook is, gedraagt zich kapitalistisch. Maar die discussie is overigens al lang grijsgedraaid.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef Evienne het volgende:
[..]
Iets inhoudelijks toe te voegen, of geef je met je flauwe smilies toe dat ik toch gelijk heb?
Uh, denk je dat ik het begrip 'helft' niet snap?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als iets groter dan de helft is is het de helft niet meer. Je kunt het wel hebben over een grote minderheid of kleine meerderheid daarintegen.
Consumptievee overleeft ook niet op eigen houtje hoor, een melk koe kan niet eens op een normale manier een kalf werpen, als om welke reden dan geen dierenproducten meer genuttigd worden zijn ze niet rendabel en sterven ze vanzelf uitquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:28 schreef Evienne het volgende:
[..]
Uh, denk je dat ik het begrip 'helft' niet snap?
Ik zeg niet dat mijn woordkeuze wiskundig correct is, dat geef ik een paar posts hierboven al aan, maar het is een uitdrukking en ik ga het nu toch zeker niet meer editten. Jullie focus op zulke futiliteiten zegt voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |