quote:De Japanners slagen er niet in om de reactoren af te koelen, en op de vraag of er dan al een meltdown aan het plaatsvinden is of gebeurd was, kwam het antwoord: "Dat proberen we te achterhalen".
Ja maar dat doen ze vrij snel afgevenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar de waarschuwing 'meltdown' is dus wel afgegeven voor de reactor waar de temperatuur stijgt.
WTF?! Waarom zou je een diesel-backup zo laag bouwen?quote:The International Atomic Energy Agency said Friday on its website that the quake and tsunami knocked out the reactor's off-site power source, which is used to cool down the radioactive material inside. Then, the tsunami waves disabled the backup source -- diesel generators -- and authorities were working to get these operating.
En volgens CNN meerdere werkers "injured"quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:04 schreef Oorlogsheld het volgende:
My colleague Justin McCurry in Japan says explosion reported at Fukushima Daiichi (No 1) reactor at 15:36 local time (06:30GMT). TV footage shows smoke rising from plant.
Zodat men er eenvoudiger bij kan om bij te vullen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:05 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.cnn.com/2011/W(...)n.nuclear/index.html :
[..]
WTF?! Waarom zou je een diesel-backup zo laag bouwen?
Vreest is nog steeds niet dat het daadwerkelijk ook zo is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:55 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik las toch ook deze kop:
BREAKING NEWS: JAPAN VREEST MELTDOWN VAN VIJF KERNREACTOREN
damn... dat klinkt toch wel ernstiger dan eerder in dit topic werd aangegevenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:06 schreef banaantjeEE het volgende:
Brrr lijkt toch akelig
Bij een meltdown wordt de reactorkern door verlies van de koeling zo heet, dat de regelmechanismen kapot gaan en daardoor de kettingreactie niet meer in de hand kan worden gehouden. Daardoor blijft, wanneer de kritische massa is bereikt, de temperatuur van de reactor potentieel toenemen, en smelt hij langzaam de grond in. Een enorme radioactieve besmetting van het milieu is dan een waarschijnlijk gevolg. Als de reactorkern ook nog op bijvoorbeeld grondwater stuit kan dat leiden tot een enorme chemische explosie waarbij radioactief materiaal over grote afstand verspreid raakt.
Wat is het laatste nieuws over Amerikaanse generatoren die naar de kerncentrales onderweg zouden zijn?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:55 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik las toch ook deze kop:
BREAKING NEWS: JAPAN VREEST MELTDOWN VAN VIJF KERNREACTOREN
Nou dan is er dus echt iets goed misquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:09 schreef Disana het volgende:
Een ontploffing en rook boven een centrale zijn nu bevestigd.
oei oei oeiquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:09 schreef Disana het volgende:
Een ontploffing en rook boven een centrale zijn nu bevestigd.
Als je dit leest, zou de koelvloeistof al afgeleverd zijn:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is het laatste nieuws over Amerikaanse generatoren die naar de kerncentrales onderweg zouden zijn?
quote:#
0810: Japanese media reports say that radioactivity has risen 20-fold outside the Fukushima-Daiichi plant.
Het zullen geen kleine pompjes en generatoren zijn die in een heli passen,quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk weinig zinnige bron hierover vinden behalve Fok... Falen van de enige noodgenerator, tekort aan koelwater, WTF? Dat zijn toch geen dingen die een modern land als Japan niet kan oplossen binnen enkele uren? Heli + pomp etc invliegen moet ondanks alle chaos toch kunnen om een kernramp te voorkomen?
Ik las het ook net, er is dus radioactief materiaal vrijgekomen?quote:
Lijkt er wel op jaquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:12 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik las het ook net, er is dus radioactief materiaal vrijgekomen?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daar kan ook vrij weinig mee gebeuren. Kerncentrales van nu, en helemaal in die Japan neem ik aan, kan je compleet opblazen en dan gebeurd er nog niks.
Scherp!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:30 schreef kitao het volgende:
censuur op cnn !!
ik hoor net ene kerel spreken over schade aan kerncentrale en hoppa ! wordt meteen geblokt.
Mwah...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:41 schreef MadMaster het volgende:
Wat loopt iedereen hier te miepen over een kerncentrale...
Tienduizenden mensen in Japan zijn nu dakloos/werkloos (als ze nog leven).
Is dat niet veel ernstiger dan wel of geen kerncentrale die niet echt in de bebouwde kom staat?
Theorie en praktijk...het blijkt toch maar weer eens dat theorie en praktijk nogal verschillen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:41 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De huidige centrales zijn niet te vergelijken met die in Oekraine. Ongelukken kunnen in theorie nog wel gebeuren natuurlijk, maar het hoekje is veel kleiner geworden.
Schijnbaar zijn de types in Japan toch type kerncentrales die onder controle gehouden moeten worden...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:52 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Er is wel een principieel verschil tussen de kerncentrale in Tsjernobyl en alle kerncentrales in de westerse wereld. Die van Tsjernobyl moet de reactie continu geremd worden, die in de westerse wereld staan moet men moeite doen om de reactie gaande te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |