Nee.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:34 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
en al wat gehoord van die trein?
Zolang de centrale niet uit z'n voegen barst ofzo klopt dat aardig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee.
Nu bij NOS:
Kerel over centrale: grootste ramp is dat niemand electriciteit heeft in de omgeving van de centale. WTF
Nee.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:54 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik kom net mijn nest uit en lees heel groot MELTDOWN...
klopt dat??
Ik las toch ook deze kop:quote:
quote:De aardbeving in Japan heeft de dag iets korter gemaakt. De beving heeft de draaiing van de aarde vrijdag met 1,6 microseconden versneld. De as van de aarde is 15 centimeter verschoven. Expert Richard Gross van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft dat berekend. Een microseconde is een miljoenste seconde.
De versnelling was iets meer dan het effect van de aardbeving in Chili vorig jaar. Het meeste effect was er bij de beving in het Indonesische Sumatra in 2004. Toen duurde de dag 6,8 microseconden korter. (anp/mvl)
Ik kan eigenlijk weinig zinnige bron hierover vinden behalve Fok... Falen van de enige noodgenerator, tekort aan koelwater, WTF? Dat zijn toch geen dingen die een modern land als Japan niet kan oplossen binnen enkele uren? Heli + pomp etc invliegen moet ondanks alle chaos toch kunnen om een kernramp te voorkomen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:56 schreef Oorlogsheld het volgende:
Workers are battling to stave off a possible nuclear meltdown at a plant in north-eastern Japan as the country struggles with the aftermath of Friday's enormous earthquake and tsunami.
Laatste wat ik hoorde was dat het uitgebreidt was naar 30 kmquote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus?
Laatste wat ik hoorde was dat de stroom uitgevallen was en de noodvoorziening ook en dat daardoor lastig was om te koelen.
Dat koelen lukt dus voor geen 5 cent begrijp ik?
Gister hoorde ik nog dat 3km rondom de centrale geėvacueerd werd.
Is dat nog steeds het geval? Of hebben ze inmiddels een groter gebied geėvacueerd?
Ik zag net 10 km staan bij NHK World maar die zender doet nog meer herhalen dan wat andersquote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:58 schreef maril het volgende:
[..]
Laatste wat ik hoorde was dat het uitgebreidt was naar 30 km
Op CNN hetzelfde, rond 4PM lokale tijdquote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:56 schreef splendor het volgende:
Nu op skynews hebben ze onder in beeld staan:
"AFP: Explosion heart and white smoke seen at quake-hit nuclear power plant in Japan".
Dit klopt wel zo ongeveer denk ik.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:01 schreef Disana het volgende:
In twee centrales werkt het koelsysteem niet meer, in een ervan loopt de temperatuur hoog op. Het gevaar geldt een straal van 10km, bewoners zijn geėvacueerd. Gevaar zoals bij Tsjernobyl dreigt er niet, de centrales zijn stilgelegd.
hmm.. verwrongen stukken staal.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:02 schreef splendor het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit de trein die ze mistte?
NEE! Dit is bij Sinshi of Shinshi.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:02 schreef splendor het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit de trein die ze mistte?
Maar de waarschuwing 'meltdown' is dus wel afgegeven voor de reactor waar de temperatuur stijgt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Dit klopt wel zo ongeveer denk ik.
En in die waar de temp oploopt zijn ze bezig met 'handmatig' koelen omdat het koelsysteem niet werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |