3 reactoren met problemen, 1 mogelijk met radioactief lek.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:26 schreef kahaarin het volgende:
De Tsunami heeft in Mexico weinig gedaan, ik geloof het wel met de rest van Latijns Amerika, mocht het nog paniek worden dan zie ik dat morgen wel.Is er nog een update over de kerncentrale's?
Ben wel benieuwd hoe dat zou gaan met onze polderblubber.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:20 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ik denk dat gebouwen als de Rembrandttoren gewoon afbrokkelen bij een aardbeving. Die gebouwen zijn er niet op gebouwd en zijn ook dusdanig oud dat ze 't sowieso niet kunnen weerstaan gok ik..
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:25 schreef Dale. het volgende:
Ga ook richting bed ben benieuwd of we morgen een meltdown hebben.
5 Reactoren in 2 Kerncentrales dusquote:0014: Japan declares a state of emergency at the Fukushima-Daini power plant, where three of its reactors failed, the Associated Press reports. It says a state of emergency is already in place at the nearby Fukushima-Daiichi plant, where two reactors failed
Oops, dat klinkt niet leuk, hopelijk krijgen ze de boel onder controle....quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
3 reactoren met problemen, 1 mogelijk met radioactief lek.
Jenglish.quote:
komt rechtstreeks van KYODO af, maar wellicht paste een langere omschrijving niet op 1 regel..quote:
Dit is, buiten de kernreactoren danquote:BUITENLAND
Korte dag door aardbeving Japan
(Novum/AP) - Het is de meeste mensen misschien ontgaan, maar de dag duurde vrijdag korter dan normaal door de zeebeving voor de noordoostkust van Japan. De aarde draaide om en nabij 1,6 microseconde sneller dan normaal, zei NASA-geofysicus Richard Gross.
De beving veroorzaakte een verschuiving in de massa van de aarde, met een snellere rotatie tot gevolg. Deze verandering in snelheid was vrijdag iets groter dan die door de aardbeving bij Chili vorig jaar. Toch bleef de versnelling ver achter bij die van december 2004, toen de aardbeving bij Sumatra ertoe leidde dat de aarde 6,8 microseconde sneller om zijn as draaide.
Een microseconde is een miljoenste van een seconde
Korte dag door aardbeving Japanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit is, buiten de kernreactoren dan, het meest spannende dat ik kon vinden. De Tsunami lijkt geen verdere schade aan te gaan richten.
BAH!! 1.6 microseconden minder slaap per dag.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:38 schreef Floxcie het volgende:
Japan's quake sped Earth's rotation by 1.6 microseconds, making our day shorter says NASA geophysicist Richard Gross.
Gelukkig alleen vandaag. Anders had ik niet geweten of ik Maandag nog wel optijd mn bed uit zou kunnen komenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:40 schreef maartena het volgende:
[..]
BAH!! 1.6 microseconden minder slaap per dag.
FNV zal de looneisen ook wel gaan verhogen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:40 schreef maartena het volgende:
[..]
BAH!! 1.6 microseconden minder slaap per dag.
Oh, tja sorry, dat had ik een beetje gemist, was de Tsunami aan het bijhouden.quote:
Weltrustenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, tja sorry, dat had ik een beetje gemist, was de Tsunami aan het bijhouden.Ik ga nu echt slapen, laat genoeg nu. Welterusten.
klein wonder.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:45 schreef raistlin6 het volgende:
En ook wat goed nieuws:
Japanese boat swept away by tsunami found, all 81 aboard airlifted to safety - Sky News
Inderdaad klein wonder te noemen..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:45 schreef raistlin6 het volgende:
En ook wat goed nieuws:
Japanese boat swept away by tsunami found, all 81 aboard airlifted to safety - Sky News
"Civilian" is een militaire term.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:49 schreef Civilian het volgende:
BedtijdIk lees 't morgenvroeg wel of er nog iets is gebeurd
ja, die is te laat, en daar zijn ze niet zo blij mee in Japan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:50 schreef knokkels het volgende:
[..]
Inderdaad klein wonder te noemen..
Maar die trein die door de tsunami was gegrepen, is daar nog wat van gehoord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |