ik! tot nu toe is er niks mis hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:23 schreef TommyGun het volgende:
Wie hier op FOK! zei ook alweer dat er niks aan de hand was in die reactor?
mooi he?quote:
Och, ik denk ook niet dat de mensen die nu vast zitten in omliggende gebieden er ook zo over denken, die 3 km veilige zone is een lachertje als het goed mis gaat. dat hysterische gedrag is nu imo bijzaak, hoofdzaak is dat ze alles onder controle krijgen en houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het mis gaat. Anders zijn we weer voor twee decennia vertrokken voor wat betreft hysterisch gedrag rondom alles wat met kernenergie te maken heeft.
Thxquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:37 schreef Maron het volgende:
Wat een foto's ondermeer in de OP, mijn complimenten voor (alweer) zo een uitgebreid verslag van deze onvoorstelbare ellende..
Als het niet goed afloopt hoef ik dat niet te zien eigenlijkquote:ik heb nog steeds dat filmpje van NHK op mijn netvlies van die arme hond die wanhopig probeert weg te komen voor die allesvernietigende golf..(kan hem niet terugvinden hier) iemand..?
1000 doden geschat, gelukkig lijkt het aantal doden dus mee te vallen. Ik denk dat diverse waarschuwingssystemen toch goed gewerkt moeten hebben.quote:Onduidelijkheid over dodental Japan
Het is nog onduidelijk hoeveel doden er zijn gevallen bij de aardbeving en de tsunami in Japan. Officieel staat het dodental op 202, maar volgens sommige bronnen zijn alleen al bij de stad Sendai meer dan 200 lichamen gevonden.
Het Japanse persbureau Kyodo schat dat er in totaal ongeveer 1000 doden zijn. Miljoenen mensen in het gebied zitten zonder stroom. De luchthaven van Tokio is dicht en veel treinen rijden niet.
De beving had een kracht van 8,9. Het epicentrum lag 130 kilometer oostelijk van Sendai, een stad met een miljoen inwoners. Na de aardbeving zijn er meer dan tachtig nabevingen geweest.
Ik hoop het...maar het lijkt me verdomd sterk als het niet richting de 10.000 gaatquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
1000 doden geschat, gelukkig lijkt het aantal doden dus mee te vallen. Ik denk dat diverse waarschuwingssystemen toch goed gewerkt moeten hebben.
en dan nagaan dat de golf in Indonesie er waarschijnlijk net zo uit zag, alleen door dichtbevolkt gebied waar geen waarschuwingsysteem was....quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
1000 doden geschat, gelukkig lijkt het aantal doden dus mee te vallen. Ik denk dat diverse waarschuwingssystemen toch goed gewerkt moeten hebben.
en is, want inmiddels is het kapot of gejat. Vooral dat laatste.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:41 schreef ETA het volgende:
[..]
en dan nagaan dat de golf in Indonesie er waarschijnlijk net zo uit zag, alleen door dichtbevolkt gebied waar geen waarschuwingsysteem was....
Ja dat systeem daar werkt echt wel. Die boeien die ze hebben uitgezet staan gewoon doorgeschakeld naar elk TV station en mobiele operator en dus per direct waarschuwingen op elke TV en elke telefoon. Daar kunnen wij nog wat van leren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik stel mijn extra slaapkamer belangenloos beschikbaar voor eventuele ontheemde Japanse dames.quote:
Nee, want stromingquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:42 schreef Cocktailprikker het volgende:
Wtf... die draaikolk... Iemand de stop losgetrokken
Meeste waarschuwingssystemen zijn er ook gekomen als gevolg van die tsunami.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:41 schreef ETA het volgende:
[..]
en dan nagaan dat de golf in Indonesie er waarschijnlijk net zo uit zag, alleen door dichtbevolkt gebied waar geen waarschuwingsysteem was....
Yep.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:43 schreef VacaLoca het volgende:
zie net op TVE wolkenkrabbers in Tokyo die gewoon duidelijk heen en weer schommelden
Bekijk deze BBC Horizon documentaire maar eens, dat werpt een heel andere blik op de ramp bij Tsjernobyl.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:37 schreef kahaarin het volgende:
Och, ik denk ook niet dat de mensen die nu vast zitten in omliggende gebieden er ook zo over denken, die 3 km veilige zone is een lachertje als het goed mis gaat. dat hysterische gedrag is nu imo bijzaak, hoofdzaak is dat ze alles onder controle krijgen en houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik stel mijn extra slaapkamer belangenloos beschikbaar voor eventuele ontheemde Japanse dames.
Heel slim systeem, respectquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja dat systeem daar werkt echt wel. Die boeien die ze hebben uitgezet staan gewoon doorgeschakeld naar elk TV station en mobiele operator en dus per direct waarschuwingen op elke TV en elke telefoon. Daar kunnen wij nog wat van leren.
Zoals ik vanmorgen al stelde: als dit onder de 10.000 doden blijft mogen ze zich gelukkig prijzen.
Er zijn namelijk minimaal 5 steden/dorpen volledig weggevaagd van wat ik op NHK heb gezien.
gekomen en gegaan voor Indonesie dus.. Luidsprekers zijn inmidddels gerecycled tot iets anders, boeien zijn uit zee gejat en stroomkabels hangen nu in huizen van mensen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Meeste waarschuwingssystemen zijn er ook gekomen als gevolg van die tsunami.
De meeste mensen hadden 25 minuten om hogerop te komen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:45 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat heeft zo'n waarschuwingssysteem er nu nog mee te maken? Slechts minuten na de beving was er al een tsunami... Leuk voor andere landen die vandaag kans hebben op een tsunami, maar Japan heeft er vandaag helaas weinig aan gehad. Die hebben echt nog geen kans gezien om hoger gebied op te zoeken.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik stel mijn extra slaapkamer belangenloos beschikbaar voor eventuele ontheemde Japanse dames.
Vooral ook indrukwekkend dat zo'n alarm dus kennelijk heel goed opgevolgd wordt. In Nederland neemt men zoiets als het weeralarm veel minder serieus, ook al gaat het natuurlijk om veel minder heftige natuurkrachten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:43 schreef wdn het volgende:
Ja dat systeem daar werkt echt wel. Die boeien die ze hebben uitgezet staan gewoon doorgeschakeld naar elk TV station en mobiele operator en dus per direct waarschuwingen op elke TV en elke telefoon. Daar kunnen wij nog wat van leren.
En dat is maar goed ookquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:43 schreef VacaLoca het volgende:
zie net op TVE wolkenkrabbers in Tokyo die gewoon duidelijk heen en weer schommelden
Tsunami kwam met 800km/u dacht ik gehoord te hebben. Van 130km van de kust. Zou 10 minuten betekenen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:46 schreef wdn het volgende:
[..]
De meeste mensen hadden 25 minuten om hogerop te komen.
En dit systeem heeft zeer zeker veel mensen het leven gered.
400 km/hquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tsunami kwam met 800km/u dacht ik gehoord te hebben. Van 130km van de kust. Zou 10 minuten betekenen?
Dat 't 25 minuten was wist ik niet.... Maar er was in de omgeving ook weinig hoger gelegen gebied, wat het ook lastiger maakt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:46 schreef wdn het volgende:
[..]
De meeste mensen hadden 25 minuten om hogerop te komen.
En dit systeem heeft zeer zeker veel mensen het leven gered.
Ze hebben daar geregeld aardbevingen he. Meestal 3, 4 of 5 op de schaal van Richter.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vooral ook indrukwekkend dat zo'n alarm dus kennelijk heel goed opgevolgd wordt. In Nederland neemt men zoiets als het weeralarm veel minder serieus, ook al gaat het natuurlijk om veel minder heftige natuurkrachten.
Jep, 800 km/uquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tsunami kwam met 800km/u dacht ik gehoord te hebben. Van 130km van de kust. Zou 10 minuten betekenen?
De snelheid hangt af van de diepte. Die 800 km/u geldt bij een diepte van 6000 meter. In ondiepere wateren neemt de snelheid enorm af, een gevolg is wel dat de golf hoger wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik hoorde zojuist 400km/u?quote:
Krakatau tsunami staat er nog niet bijquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmm, zes van de 12 in Indonesie..
Zonder die 2 factoren was de ravage niet te overzien geweest idd... dan waren die schommelende gebouwen in Tokyo kaartenhuizen geweest.quote:
"Turken indertijd bouwden" Welke tijd en waarom de Turken?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:51 schreef Knipoogje het volgende:
Stel je voor dat Japan gebouwd was zoals de Turken indertijd hun gebouwen bouwden.... corrupt en met slecht materiaal. D'r hadden duizenden flats ingestort. Scheelt zomaar een miljoen doden ofzo.
800kph is een snelheid bij een bepaalde diepte. Zodra de diepte afneemt gaat het water langzamer maar stuwt het omhoog (dus golven).quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
maar dat is voor 1990 geweestquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Krakatau tsunami staat er nog niet bij
logotje staat verkeerd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:52 schreef Dale. het volgende:
[..]
Hmmmm? 260.000 doden in India in 2004? Klopt niet geloof ik.
Staat aangeduid als 'Zuid-Azië'quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:52 schreef Dale. het volgende:
[..]
Hmmmm? 260.000 doden in India in 2004? Klopt niet geloof ik.
Elke Japanner schijnt een aardbeving en tsunami handleiding in huis te hebben. Daarnaast oefenen ze elke maand op het werk en op school.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Dat 't 25 minuten was wist ik niet.... Maar er was in de omgeving ook weinig hoger gelegen gebied, wat het ook lastiger maakt.
Inderdaadquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Anders breken ze inderdaad. Ik vind het ronduit indrukwekkend. Fantastisch ingenieurswerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |