Wat betekent die data precies? ongeveer mag ookquote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:52 schreef raistlin6 het volgende:
Newest reports from NISA are talking about an 72x increase of outside radiation at the main gate of Daiichi, up from 8x. Current numbers:
MP6 (near the main gate) 0.07SV / h 5.1SV / h (4:00 7:40)
MP8 (near the main gate) 0.07SV / h 2.5SV / h (4:00 7:30)
ik vermoed dat die 72x en 8x aantallen zijn ten opzichte van de normale achtergrondstraling.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:52 schreef raistlin6 het volgende:
Newest reports from NISA are talking about an 72x increase of outside radiation at the main gate of Daiichi, up from 8x. Current numbers:
MP6 (near the main gate) 0.07SV / h 5.1SV / h (4:00 7:40)
Nee, de 8x is de meting van straling in het controlecentrum van de Fukushima plants.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik vermoed dat die 72x en 8x aantallen zijn ten opzichte van de normale achtergrondstraling.
ah, dus nog binnen de deuren..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nee, de 8x is de meting van straling in het controlecentrum van de Fukushima plants.
Dat betekent 8 x hoger dan normaal. Dat was een meting van rond 23.00 uur. Nu is het 72 x normaal.
Nee sorry, ik was even in de war. Deze cijfers gaan over de main gate.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ah, dus nog binnen de deuren..
Ja, dat denk ik ook..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik vermoed dat die 72x en 8x aantallen zijn ten opzichte van de normale achtergrondstraling.
Die bedoelde ik. En in welke context dan, ook.quote:MP6 (near the main gate) 0.07SV / h 5.1SV / h (4:00 7:40)
wel netjes, dat die straling via de hoofdingang gaatquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:05 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nee sorry, ik was even in de war. Deze cijfers gaan over de main gate.
In controlecentrum is het x 1000
Dat zijn dus Sieverts, dat is een maat voor de stralingsdosis. 6 SV is altijd dodelijk, 3 SV is dodelijk in 50 % van de gevallen binnen 30 dagen. 5,1 Sieverts/uur is geen prettige omgeving voor de mens.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:05 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook..
[..]
Die bedoelde ik. En in welke context dan, ook.
normaal 0.07 per uur, nu 5.1 per uur.. ?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:05 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook..
[..]
Die bedoelde ik. En in welke context dan, ook.
en het is 5.1 bij de poort? Da's dus niet goed.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zijn dus Sieverts, dat is een maat voor de stralingsdosis. 6 SV is altijd dodelijk, 3 SV is dodelijk in 50 % van de gevallen binnen 30 dagen.
Mits je dus een uur in die omgeving verblijft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en het is 5.1 bij de poort? Da's dus niet goed.
ja precies.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mits je dus een uur in die omgeving verblijft.
Lastig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:09 schreef raistlin6 het volgende:
Happening Now: TEPCO is having difficulties trying to open valve to release pressure at Daiichi reactor: Kyodo
Ahh, duidelijk. Thanks.. Damn, als dit dus doorgaat zou het kunnen zijn dat Japan nog lang problemen blijft houden? En eventuele omliggende landen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mits je dus een uur in die omgeving verblijft.
op Kyodo staat trouwens nog niets van die control valve..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Maar het is wel zonder bron en kan dus door een 'troll' zijn geplaatst. Het is ook verwijderd volgens mij.
(dat bericht van aantal Sieverts)
Komt zo wel, Reuters heeft een direct contact me die lui op dit moment, die horen het eerder dan het op een site staat. Waarschijnlijk staat het al wel op de Japanse versie.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
op Kyodo staat trouwens nog niets van die control valve..
Dat hebben ze snel voor elkaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Boston Globe Big Picture... *slik*
Ja, die zijn snel inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat hebben ze snel voor elkaar.
Die keramiek zaak.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, die zijn snel inderdaad.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 @ 03:37 schreef Govner het volgende:
Kerncentrale waar het over gaat is gebouwd in 1966-1971 volgens plannen uit eind jaren 50.![]()
De huidige techniek is al vele malen verbeterd en vergevord dan die plannen. (met voorname veiligheids installaties)
Het negatieve hieraan is dat het gebouw niet voldoet aan de huidige standaard aardbeving bestendigheid classe wat ze eisen van huizen, wolkenkrabbers etc.
Wat waarschijnlijk een cruciale rol zou hebben kunnen spelen om de back up generators in stand zou kunnen houden waardoor er wel stroom zou zijn om het koelmiddel rond te pompen.
Tevens kan men ook de techniek van grote springveren onder de fundering hier niet toepassen wegens er het risico van koelwater hier in zou kunnen lekken indien fundering en gewapend beton van het koelbasin breekt.
Dit ding had al lang moeten worden afgesloten en vervangen worden.
Maarjah overheden die hier geen geld in willen steken en verwachten dat zo'n ding 100+ jaar mee moet kunnen gaan anders is de investering vs profit te laag.
Hoppelijk wordt het niet erger![]()
"results showing the chance of a core damage accident was 1/100,000 or less per year per reactor. The chance of an accident leading to containment damage is 1/1,000,000 or less per year per reactor."
Totdat het werkelijk gebeurt.
Foto 33: De horror af te lezen op het gezicht van dat meisjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:26 schreef indahnesia.com het volgende:
quote:nbcnightlynews NBC Nightly News
#Tokyo Electric Power Co. is reporting that they have lost control of the pressure in their No. 1 & 2 nuclear reactors with temps rising.
Das een bericht van rond 23.00 is inmiddels al behoorlijk verergerd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:46 schreef Nemephis het volgende:
Lijkt wel ernstig in die kerncentrale:
[..]
[ afbeelding ]
Ik mis het plaatje van Homer *op* de schoorsteen in zijn Mumuquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:46 schreef Nemephis het volgende:
Lijkt wel ernstig in die kerncentrale:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:48 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik mis het plaatje van Homer *op* de schoorsteen in zijn Mumu![]()
quote:Das een bericht van rond 23.00 is inmiddels al behoorlijk verergerd.
Deze pics zou zo uit een triple a film kunnen komen ...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat krijg je ervan als je Californie laat regeren door conan the barbarian.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:52 schreef knokkels het volgende:
en de Amerikanen lopen lekker over het strand, surfen, zwemmen....![]()
![]()
Terwijl het wordt afgeraden
quote:Dat krijg je ervan als je Californie laat regeren door conan the barbarian.
Qua vertaling: Een te verwaarlozen aantal, in de zin van een klein aantal...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:07 schreef raistlin6 het volgende:
Japan PM says minute amounts of radiation released from Fukushima plant, Kyodo reports
Ik weet niet wat minute amounts inhoudt. Qua vertaling niet, maar ook niet of het positief is.
valt relatief gezien mee in vergelijking tot de aardbeving van 2004.. daar was de breuklijn 1500 kilometer land en hield de beving 8 tot 10 minuten aan. Maar toch.. flnke beving.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:58 schreef raistlin6 het volgende:
Saturday, March 12, 2011
20-meter displacement in 500-km fault seen as cause of Japan quake
Kyodo News
A displacement as large as 20 meters in a fault around 500 kilometers long and 200 km wide triggered the magnitude 8.8 earthquake that jolted northeast Japan on Friday, a University of Tsukuba professor said Saturday.
The boundary of a large tectonic plate stretching from offshore Iwate to offshore Ibaraki prefectures underwent a significant realignment, said Yuji Yagi, an associate professor at the university.
"Many earthquake researchers did not expect such a quake to happen," he said, adding that he estimates its magnitude to have reached 9.0, compared to the 8.8 reading announced by the Japan Meteorological Agency.
According to Yagi, the northern part of the fault shifted first, followed by the southern part around 70 seconds later. The cracking in the fault continued for around 150 seconds, he said.
http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/nn20110312x4.html
alles geeft straling af, maar als er melding wordt gemaakt van minuscule hoeveelheden, dan is dat wel meer als achtergrondstraling.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:10 schreef knokkels het volgende:
[..]
Qua vertaling: Een te verwaarlozen aantal, in de zin van een klein aantal...
Ik ben geen kernfysicus, maar dat lijkt me op zich verre van goed nieuws
en ja, ik weet dat marmer, bananen, enz ook een licht radioactive dosis uitgeven...
Ja, maar het was immers de bedoeling dacht ik om wat te laten ontsnappen om de druk te verlichten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
alles geeft straling af, maar als er melding wordt gemaakt van minuscule hoeveelheden, dan is dat wel meer als achtergrondstraling.
Ditquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
alles geeft straling af, maar als er melding wordt gemaakt van minuscule hoeveelheden, dan is dat wel meer als achtergrondstraling.
klopt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja, maar het was immers de bedoeling dacht ik om wat te laten ontsnappen om de druk te verlichten.
Dan zou het dus goed nieuws zijn dat dat nu is gelukt?quote:
geen idee of het gelukt is.. ik las net nog dat de temperatuur en druk nog toenemen. Beiden lijken me geen goed teken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dan zou het dus goed nieuws zijn dat dat nu is gelukt?
maar dat zijn ze wel gewend daar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:15 schreef raistlin6 het volgende:
Overigens gaan de naschokken gezellig door. Wordt er nu 1 gemeld van 5,8 bij de oostkust van Honchu
Dat zou ik nog maar afwachten, er spelen bij dit soort rampen vaak meerdere factoren mee om dingen minder erg te laten blijken dan dat ze uiteindelijk zijn en omdat er een shitload aan mensen geevacueerd moeten worden is het vaak ook beter om rust te houden totdat iedereen daar weg is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dan zou het dus goed nieuws zijn dat dat nu is gelukt?
En het koelwater verdampt sneller. Als dat helemaal opraakt heb je ook een probleem. En die kern is ook niet zomaar even weer gekoeld naar een nominale temperatuur.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
geen idee of het gelukt is.. ik las net nog dat de temperatuur en druk nog toenemen. Beiden lijken me geen goed teken.
Never mind, ik snap deze al. En is idd kutnieuws dus.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:22 schreef raistlin6 het volgende:
Fuel rod exposed above cooling water level at Fukushima Nuclear Plant.
En dit is waarschijnlijk ook niet iets om vrolijk van te worden of juist wel?
Oh shitquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:22 schreef raistlin6 het volgende:
Fuel rod exposed above cooling water level at Fukushima Nuclear Plant.
En dit is waarschijnlijk ook niet iets om vrolijk van te worden of juist wel?
Echt vreemde situatie idd. Ik ook met koffie en sigaretje erbij.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:46 schreef Auti het volgende:
En zo zit je s'ochtends vroeg gewoon een beetje online te wachten op een meltdown![]()
Is toch niet normaal?
Koffie, peukie.. hmm ik heb trek in een broodje gebraden gehakt.
Ik heb liever voor die mensen dat ze het sein 'brand meester' geven, maar het ziet er jammergenoeg slecht uitquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:46 schreef Auti het volgende:
En zo zit je s'ochtends vroeg gewoon een beetje online te wachten op een meltdown![]()
Is toch niet normaal?
Koffie, peukie.. hmm ik heb trek in een broodje gebraden gehakt.
Dat is een heel ander verhaal, ik hoop ook op het beste. Niemand wilt dit, en daarom is het zo spannend. Zeker met zoiets als dit, dat is me een partijtje stressen.. zwaar respect voor de mensen die daar nu aan het werk zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik heb liever voor die mensen dat ze het sein 'brand meester' geven, maar het ziet er jammergenoeg slecht uit
Ik heb tot mijn 14e aan de N9/Rijksweg in Den Helder gewoond.. Was vooral rond mijn tiende om de dag/elk weekend wel raak. Nu nog een ambulancetikquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:53 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal, ik hoop ook op het beste. Niemand wilt dit, en daarom is het zo spannend. Zeker met zoiets als dit, dat is me een partijtje stressen.. zwaar respect voor de mensen die daar nu aan het werk zijn.
Ik heb iets met rampen en gevaarlijke stoffen (is een tik), en dan is een potentiele meltdown toch wel een beetje het meest interessant.
Ja, ik zag het. Dat betekent eigenlijk, we weten ook niets nieuws geloof ik.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Japan is scrambling to reduce pressure in two nuclear plants damaged after the huge earthquake and tsunami struck its northeast coast probably killing at least 1,300 people.
A day after the biggest quake on record in Japan, the government said it was still too early to grasp the full extent of damage or casualties. The confirmed death toll so far is almost 300, though media reports say it is at least 1,300.
"Unfortunately, we must be prepared for the number to rise greatly," Chief Cabinet Secretary Yukio Edano told reporters.
Ach ze kunnen pas met echt nieuws over de reactoren komen totdat iedereen uit het gebied verwijderd is, anders krijg je nog een grotere chaos als dat het nu al is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:01 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja, ik zag het. Dat betekent eigenlijk, we weten ook niets nieuws geloof ik.
Oh ja, koffie was ik even vergeten. Even bij mijn vriendinnetje in de slaapkamer langs en dan weer terug met koffie. Tozzo.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:21 schreef knokkels het volgende:
lol volgens mij heb ik ongeveer een halve liter koffie hier staan nu
yay, nieuwe mokken
Ik die van mij ook niet hoor, maar ze reageert in dr slaap doorgaans alsof ze het wel chill vindt. Anywho back on topic maar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:23 schreef knokkels het volgende:
lol tozzo![]()
krijg die van mij niet wakker lol
zal ze vast ook niet op prijs stellen
*kuch* 5:41AMquote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Mogguhhet is hier alweer 11:38.. bijna middag dus
damn! hoe surrealistisch wil je het hebbenquote:
Dude.... vissersboten? really?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:47 schreef knokkels het volgende:
[..]
damn! hoe surrealistisch wil je het hebben
Zijn dat vissersboten of...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |