Nee maar het beschrijft wel de kracht van zo'n fenomeen en daar ging je vraag over dacht ikquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is niet iedere dag dat je gebeurtenissen kan vergelijken met miniatuurtjes in een badkuip
Yep, en Nagano ligt vlakbij die lijn volgens mij.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:34 schreef Civilian het volgende:
[..]
[..]
Als ik 't goed lees, dan zou een naschok plaats kunnen vinden over de hele breuklijn.. En die was in dit geval 600km lang ofzo?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:31 schreef jack4ya het volgende:
Nee Volkswagen. Golf.
(Dit is maar blik.)
Ik bedoelde.. eigenlijk... laat maar....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:34 schreef kahaarin het volgende:
Oh nou, welke fabriek ook, dat is idd maar blik, het geeft wel aan hoe veel kracht er vrij komt bij zoiets.
Dat klopt, het is echter een nieuw probleem:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Yep, en Nagano ligt vlakbij die lijn volgens mij.
quote:Nagano Hit by 6.2 Earthquake in Sendai Quake, Tsunami Aftermath
Nagano: Earthquake Map
Nagano, Japan was hit by an earthquake measuring 6.2 in magnitude, though some outlets are reporting it as a 6.6 quake. (Nagano earthquake info: USGS)The Nagano quake struck at 3:59am local time on March 12. No tsunami warning has been issued.
The Nagano quake is not an aftershock of the devastating quake that struck off the coast of Sendai, which triggered tsunami waves felt worldwide.
Ik snap je wel, die stukken blik zijn bijzaak, die mensen daar is een heel ander verhaal inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:37 schreef jack4ya het volgende:
Ik bedoelde.. eigenlijk... laat maar....
Toch geen nabeving dus.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt, het is echter een nieuw probleem:
[..]
Aandoenlijk ben je. Op een aardige manier.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik snap je wel, die stukken blik zijn bijzaak, die mensen daar is een heel ander verhaal inderdaad.
Nee, waarschijnlijk wel gerelateerd maar niet van dezelfde bron idd. Dat is eng want dit kan uitgroeien tot een nieuwe reeks van bevingen die uiteindelijk ook weer zo eindigen als in Sendai. Dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk, niets zo veranderlijk als breuklijnen, maar het is een nieuw evenement en het is afwachten hoe zich dit ontwikkelt.quote:
Welke vraag?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:36 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee maar het beschrijft wel de kracht van zo'n fenomeen en daar ging je vraag over dacht ik
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:43 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Aandoenlijk ben je. Op een aardige manier.![]()
Zwarte humor is niet aan je besteedt.
Vast iets met Volkswagen Golfquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:43 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Aandoenlijk ben je. Op een aardige manier.![]()
Zwarte humor is niet aan je besteedt.
Japan Meteorological Agency Seimic Intensity Scalequote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan ook, maar ze werken ook met hun eigen schaal, dus weet nie, heb helaas die zender niet.
quote:
Je schreef bizar, en stelde daar een vraagteken achter. En daarom ging ik van uit dat je de kracht ervan verbazingwekkend vond. Daarom gaf ik jouw uitleg in de vorm van een simpele voorbeeldje:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Bizar he? Complete huizen ook, alsof het kartonnen dozen zijn.
Maak er niet meer van dan het is. *Zuchtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Omdat ze wel kartonnen huizen zijn
Je kan ook kleine houten huisjes, auto's en andere gebouwen in je badkuip leggen hoor, en vervolgens de kraan volledig open gooien. Kijk dan wat er gebeurt. h
Voor Chili en Paaseilandquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:44 schreef tralalala het volgende:
Huh, nieuwe tsunami-alert? Heb ik iets gemist?
Het water is zo'n 10km landinwaarts gestroomdquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:51 schreef Fireblast het volgende:
Je ziet continu die overstroom-filmpjes op TV, maar hoe veel is er nou eigenlijk overstroomd / weggespoeld?
Is dat 100 meter landinwaarts waar de golven uitgedempt zijn of gaat dat kilometers door ofzo?
China syndromequote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:52 schreef raistlin6 het volgende:
#Tokyo Electric Power Co. reporting they have lost control of pressure in No. 1 & 2 nuclear reactors with temps rising
En 1.000 de normale hoeveelheid schijnt alsnog niet gevaarlijk veel te zijn..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:52 schreef raistlin6 het volgende:
#Tokyo Electric Power Co. reporting they have lost control of pressure in No. 1 & 2 nuclear reactors with temps rising
Radiation 1,000 times higher than normal detected at nuke plant - kyodo news
Wow da's best ver dan!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:51 schreef Civilian het volgende:
[..]
Het water is zo'n 10km landinwaarts gestroomd
damnnn, ben benieuwd hoe dat af gaat lopen.. Wat gebeurt er in het ergste geval? Stel dat ding vliegt in de brand; ontploft dan alle radioactieve boel waardoor (bijna) heel Japan onbewoonbaar wordt oid?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:52 schreef raistlin6 het volgende:
Radiation 1,000 times higher than normal detected at nuke plant - kyodo news
Grotere warmtecapaciteit ofzo denk?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:53 schreef remlof het volgende:
Er zou koelwater worden ingevlogen uit de VS. Wat maakt koelwater anders dan gewoon water?
Oké, maar controle verliezen over de druk in twee reactoren is dat wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:53 schreef Civilian het volgende:
[..]
En 1.000 de normale hoeveelheid schijnt alsnog niet gevaarlijk veel te zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |