Je moet rekening houden dat Japan met hun eigen aardbevings-schaal werkt en dus afwijkt van die van het USGS. Denk dus dat het dezelfde is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:27 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zag het net voorbijkomen op NHK via CNN.
Ik zie nu 6.6 staan idd. Bijgesteld wellicht?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
CNN heeft het niet over een 7.0 bij Nagano, wel een 6.6 eerder
Die was hier ook eerder gepost idd, was dat niet bij de Toyota fabriek? Niet te bevatten.....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:25 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Op Boston staat een foto van een car park oid. Als je eens goed kijkt, is het net alsof alles met 2 reuzen handen bij elkaar is geschoven. Iedere 'kont' van een auto staat op de motorkap van zijn achterligger... Zal eens zoeken.
Link naar Boston... http://inapcache.boston.c(...)ture/quake1/bp25.jpg
ja, dat kan ook, maar is op hun schaal een 6.6 niet enorm?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je moet rekening houden dat Japan met hun eigen aardbevings-schaal werkt en dus afwijkt van die van het USGS. Denk dus dat het dezelfde is.
Volgens mij is dat niet 't geval en kan 't best van elkaar afwijken.. Zeker weten doe ik 't niet thoquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:30 schreef remlof het volgende:
Naschokken hebben ook hetzelfde epicentrum als de originele beving lijkt me.
Het is niet iedere dag dat je gebeurtenissen kan vergelijken met miniatuurtjes in een badkuipquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Omdat ze wel kartonnen huizen zijn
Je kan ook kleine houten huisjes, auto's en andere gebouwen in je badkuip leggen hoor, en vervolgens de kraan volledig open gooien. Kijk dan wat er gebeurt. h
Of vlakbij idd, in elk geval duidelijk van dezelfde origine.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:30 schreef remlof het volgende:
Ah ok, het was maar een aanname van me.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:30 schreef Civilian het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet 't geval en kan 't best van elkaar afwijken.. Zeker weten doe ik 't niet tho
Nee Volkswagen. Golf.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die was hier ook eerder gepost idd, was dat niet bij de Toyota fabriek? Niet te bevatten.....
Niet identiek hetzelfde, kunnen ook optreden langs dezelfde breuklijn die is 'gescheurd', maar ook bij breuklijnen die zijn "geraakt" door de hoofdaardbeving.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:30 schreef remlof het volgende:
Ik geloof dat die tot 10 gaat.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:32 schreef Elusive het volgende:
6.6 op de schaal van richter was het
volgens mij gaat die schaal van hun "maar" tot 7, wat een hel is.
Toch jammer dat ik mijn studie japans niet heb afgemaaktquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:21 schreef NorthernStar het volgende:
Wat een ravage
http://en.justin.tv/hdvideo#/w/952123376/13
Kan ook, maar ze werken ook met hun eigen schaal, dus weet nie, heb helaas die zender niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zie nu 6.6 staan idd. Bijgesteld wellicht?
Ze hebben overal langs zo'n breuklijn instrumenten staan die de druk, GPS bewegingen, trillingen en bewegingen meten, ze kunnen zien of het een naschok is of een nieuw evenement. Hoe precies dat weet ik niet maar ze schijnen dat te kunnen beredeneren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:30 schreef Civilian het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet 't geval en kan 't best van elkaar afwijken.. Zeker weten doe ik 't niet tho
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok, het was maar een aanname van me.
Als ik 't goed lees, dan zou een naschok plaats kunnen vinden over de hele breuklijn.. En die was in dit geval 600km lang ofzo?quote:Most aftershocks are located over the full area of fault rupture and either occur along the fault plane itself or along other faults within the volume affected by the strain associated with the main shock. Typically, aftershocks are found up to a distance equal to the rupture length away from the fault plane.
The pattern of aftershocks helps confirm the size of area that slipped during the main shock. In the case of the 2004 Indian Ocean earthquake and the 2008 Sichuan earthquake the aftershock distribution shows in both cases that the epicenter (where the rupture initiated) lies to one end of the final area of slip, implying strongly asymmetric rupture propagation.
Live via CNNquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan ook, maar ze werken ook met hun eigen schaal, dus weet nie, heb helaas die zender niet.
Hoe herken je het verschil? Als er ineens de grond onder je voeten begint te trillen...?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zie het wel maar kan niet bevatten wat er daar gebeurt.
[..]
Het verschil is dat naschokken niet hetzelfde zijn als nieuwe aardbevingen, naschokken zijn in hetzelfde gebied, een soort van rechttrekken nadat er wat door elkaar is geschud. Een nieuwe aardbeving kan wel ontstaan door een andere maar is dan geen naschok, naschokken zijn idd normaal, nieuwe aardbevingen zijn eng.
Oh nou, welke fabriek ook, dat is idd maar blik, het geeft wel aan hoe veel kracht er vrij komt bij zoiets.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:31 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nee Volkswagen. Golf.
(Dit is maar blik.)
volgens mij is idd de laatste schaal 7.0 and higher.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:32 schreef Elusive het volgende:
6.6 op de schaal van richter was het
volgens mij gaat die schaal van hun "maar" tot 7, wat een hel is.
Zonder die instrumenten kan niemand het verschil voelen, dat is wel te meten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:34 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Hoe herken je het verschil? Als er ineens de grond onder je voeten begint te trillen...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |