De beste vriend en tevens collega van mijn vader heeft zich in 2007 opgehangen, Hij was al een tijd depressief, sliep slecht maar hield voor iedereen de schijn op, Was met nieuwjaarsdag nog gezellig komen borrelen, Eindelijk leek het iets beter met hem te gaan, Hij had andere pillen gekregen en hij sliep ook weer wat beter, Op maandag 29 januari is mijn vader s'avonds nog langs geweest en hadden ze gezellig samen voetbal zitten kijken, Op dinsdag kregen ze hem op het werk niet meer te pakken, hij zat toen al een paar weken in de ziektewet, heel de dag geprobeerd te bellen,en Op woensdagochtend besloot hun toenmalige baas te gaan kijken bij zijn huis, en toen hij binnenkwam hing hij daar, Na lijkschouwing bleek dat hij al sinds maandagavond omstreeks 23.30 was overleden en mijn vader was tot 23.00 bij hem geweest, Hij is dus ook de laatste geweest die hem in leven heeft gezien en die hem heeft gesproken. Ik heb mijn vader ook nog nooit zo verslagen en emotioneel gezien!
De dagen erna zijn heel vreemd, Je bent verdrietig omdat hij er niet meer is, maar je bent ook boos, tenminste zo heb ik het wel ervaren, boos omdat je het niet snapt en boos omdat je hem alle hulp had willen geven doe voorhanden was, en verdrietig omdat hij blijkbaar geen andere uitweg meer zag dan er een einde aan te maken! En dat zelfs zijn zonen geen reden zijn geweest om door te zetten!
Mijn vader en eigenlijk wij allemaal missen hem nog regelmatig, op dagen waarvan wij vinden dat hij erbij moest zijn of gewoon omdat we hem iets willen vertellen, In de trant van OH dat had X moeten zien! En soms zijn we gewoon heel boos omdat hij er niet meer is!
Tja het is iets raars, Op het moment dat iemand op een natuurlijke manier overlijdt is dat ook heel verdrietig maar is het meestal niet zo ongrijpbaar als zelfmoord, Ik heb altijd geroepen dat ik zelfmoord laf vond maar inmiddels denk ik daar wel anders over, Het leven moet zo enorm donker zijn dat je geen uitweg meer ziet!
S. 2014
J. 2016