Ik lees die laatste zin toch anders, maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:01 schreef paintmeester het volgende:
Misschien hebben ze het hier over hetzelfde? Als je niet meegnomen wordt in het treintje kan je jezelf ook niet uitspreken en een daadkrachtig signaal geven tegen de bezuinigingen en het gevolgen die deze hebben voor het personeel.
Ik geloof niet dat ze die brief schrijven omdat ze zich op hun pik getrapt voelen dat ze niet in het beslissingsproces worden meegenomen, die mannen zien ook hun onderdelen zware klappen krijgen en eigenlijk kunnen ze er helemaal niets aan veranderen. Ik weet wel zeker dat zij het organisatie en personele belang voor ogen hebben.
Zou kunnen hoor, we kennen de inhoud van de brief natuurlijk niet en aangezien de media nog wel eens wat zaken uit het verband kunnen rukken...quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:54 schreef paintmeester het volgende:
Maar stel jezelf de vraag. Hoeveel zeggenschap heeft de CZSK of de CLAS nu over zijn personeel? Als ze op missie gaan vallen ze onder de CDS. Het personeelsbeleid wordt vastgesteld door de HDP.
Een C-OPCO heeft samen met zijn staf (bijvoorbeeld de Admiraliteitsraad) ook geen zeggenschap (of eindverantwoordelijkheid) over de besteding van financiële middelen. Met de invoering het CDC en de DMO is die verantwoordelijkheid bij de OPCO's weggenomen.
Waar ben je als C-OPCO nu nog commandant van? Waar men vroeger direct zaken deed met de bestuurlijke top zit er nu een laag tussen en de rest van de verantwoordelijkheden is verdeeld onder zielloze (paarse) onderdelen als de DMO en het CDC.
Je kunt dus als C-OPCO geen integrale verantwoordelijkheid nemen omdat je gewoon niet over de tools beschikt om dat te doen. Als je dan ook nog buiten de bezuinigingsoverwegingen wordt gehouden terwijl dit toch mannen zijn met verstand van zaken, dan kan ik mij die brief heel goed voorstellen.
Ik denk dat de laatste zin in het artikel daar over ging.![]()
We gaan het zien. Btw, staat 8 april nog steeds? Heb nog verlof.quote:Maar je hebt gelijk als je zegt dat we het eerst maar moeten afwachten. Die brief aan de minister geeft bij mij i.i.g. aan dat onze top niet rusteloos bij de pakken neer gaat zitten en alleen aan het eigen hachje denkt.
Het bericht spreekt over vermoedelijk vrijdag.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:24 schreef AchJa het volgende:
We gaan het zien. Btw, staat 8 april nog steeds? Heb nog verlof.
Ik geloof er weinig van, maar we zullen zien vrijdag (of anders later...quote:Duizenden ontslagen bij Defensie
AMSTERDAM - Door de bezuinigingen bij Defensie zullen duizenden gedwongen ontslagen vallen. Dat melden goed ingevoerde bronnen aan de NOS.
Minister Hans Hillen van Defensie.
Foto: ANP
In alle lagen zullen verdwijnen banen, dus bijvoorbeeld ook onder generaals.
Alle tanks verdwijnen, net als de mijnenjagers en de Cougar-helikopters. Het aantal F-16`s wordt ingekrompen. Naar verluidt zijn Uruzgan-achtige missies niet meer mogelijk.
Minister Hillen wil ook fors snijden in ondersteunende diensten en in staven. Hij had eerder al aangekondigd dat er voor zo'n miljard euro wordt bezuinigd.
Jep, ken genoeg van dat soort zaken..quote:Op woensdag 6 april 2011 17:37 schreef AchJa het volgende:
Ik ben weer benieuwd wat er uit de hoge hoed komt, eea zal wel weer sterk overdreven zijn.
GGggggggggggggggggggggoodver domme,.....quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTV Drenthe
Kom er maar in Puma!
59 tkbat...![]()
![]()
![]()
Die zijn in 1993 al bedankt voor de bewezen diensten...
Hoef je mij niet te vertellen, ik ben zelf onderwerp van discussie geweest... inclusief commandanten onderzoek etc.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:13 schreef Pumatje het volgende:
Jep, ken genoeg van dat soort zaken..
Vrouwen zijn onschendbaar bij Defensie.. echt onschendbaar.
Heb genoeg soortgelijke verhalen om dat te bewijzen die ik helaas hier niet kan posten...
Nee, geen flirten etc. maar anders. FF in het kort:quote:Op woensdag 6 april 2011 18:25 schreef Pumatje het volgende:
hmmm...erg jammer.
vergelijkbaar met mijn voorbeeld?
Zoals alle incidenten bij defensie. Het gaat er allemaal heel gemoedelijk aan toe!quote:Op woensdag 6 april 2011 17:37 schreef AchJa het volgende:
Ik ben weer benieuwd wat er uit de hoge hoed komt, eea zal wel weer sterk overdreven zijn.
quote:Op woensdag 6 april 2011 19:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals alle incidenten bij defensie. Het gaat er allemaal heel gemoedelijk aan toe!
Nee, absoluut niet. Maar we zijn ondertussen in een fase aanbeland waarbij de waarheid niet eens meer gezegd mag worden. Als ik van een kerel vind dat hij niet voldoet krijgt hij een trap mee en mag hij zijn heil ergens anders zoeken en daar wordt niet moeilijk over gedaan. Als ik hetzelfde bij een vrouw doe dan mag ik hakken maken bij de baas en uitleg geven.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals alle incidenten bij defensie. Het gaat er allemaal heel gemoedelijk aan toe!
quote:Op donderdag 7 april 2011 23:50 schreef Sloggi het volgende:
Bedankt voor dit verhelderende inzicht. Goed om te weten dat jij precies weet te vertellen wat daar heeft gespeeld.
quote:Op donderdag 7 april 2011 23:41 schreef Thaboel het volgende:
Kom op zeg... Heb je rood haar ben je 'die rooie' ik was 'de treinkaper' Met die onzin leer je leven en maakt je weerbaarder!!
Nou weten we niet echt wat er gebeurt is natuurlijk. Maar het gaat er bij def gewoon wat rauwer en harder aan toe. Kan je er niet tegen? Daar is de poort en kom niet meer terug!
Ik lees daar: 'we weten niet wat er gebeurd is, maar ze moet zich niet aanstellen.'quote:
Geen noodlanding dus maar door z'n pootjes gezaktquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:58 schreef Cobra4 het volgende:
Nederlandse F-16 landt op buik in België
CHARLEROI/DEN HAAG - Door een verkeerde landing op de luchthaven van Charleroi in België heeft een Nederlandse F-16 vrijdagochtend het vliegverkeer verstoord.
De straaljager, die afkomstig is van vliegbasis Volkel, raakte beschadigd waardoor kleine brokstukken op de landingsbaan terechtkwamen. Ook lekte de F-16 brandstof, meldden Vlaamse media.
De piloot is ongedeerd, zei een woordvoerder van de Nederlandse luchtmacht. Het vliegverkeer is enkele uren gestremd. Aankomend vliegverkeer wordt omgeleid naar Luik. Uitgaande vluchten worden vertraagd of geannuleerd.
Schade
Het toestel was in Charleroi voor een onderhoudsbeurt bij vliegtuigbouwer Sabca. Bij een doorstart tijdens een testvlucht ging het mis en kwam de F-16 op z'n buik terecht, aldus de zegsman van de luchtmacht.
Over de omvang van de schade kon hij nog niets zeggen. De precieze oorzaak wordt onderzocht. Het gaat om een F-16 die bestemd is voor verkoop aan Chili.
Bron: www.nu.nl
quote:Gepubliceerd op 08 april 2011, 16:41
LEEUWARDEN De omvangrijke bezuinigingen op het Nederlandse leger treffen de vliegbasis Leeuwarden maar in beperkte mate.
De beide squadrons F16's blijven op' Leeuwarden. Het luchtmachtpersoneel, dat vrijdagmiddag is ingelicht, heeft opgelucht gereageerd.
Wel verliest de vliegbasis dertig bewakers en gaan tachtig onderhoudmedewerkers naar Woensdrecht. Op de vliegbasis werken in totaal bijna 1100 mensen. De bezuinigingen op de luchtmacht treffen wel de vliegbasis Volkel. Hier verdwijnt een squadron van achttien jachtvliegtuigen.
ja?quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik lees daar: 'we weten niet wat er gebeurd is, maar ze moet zich niet aanstellen.'
Tja. Met zo'n instelling...
Ik hou ze in de gaten via mijn laptopquote:Venezuela heeft tussen 2005 en 2010 voor 4,4 miljard dollar aan Russische wapens gekocht. De balans is langzaam aan het omslaan; waar de Nederlandse krijgsmacht een aantal jaar terug de eilanden zeker zou kunnen heroveren. Is dat nu steeds meer de vraag of en tegen welke prijs dat gaat lukken. Verdere bezuinigingen op de Nederlandse Defensie zouden snode plannen van Venezuela behoorlijk kansrijk maken.
Is bij mijn weten nog niet bekend, maar NLD kennende zal het wel iets van EADS gaan worden. Misschien de Talarion?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:20 schreef Bolter het volgende:
Weet iemand eigenlijk welk type onbemand toestel er gaat worden aangeschaft?
Ik geloof dat ze er juist in de VS mee wilde gaan oefenen, dus ik nam aan dat ze dan ook wel voor wat Amerikaans spul gingen. Ik vond het iig raar dat ze wisten te vermelden dat het "grote UAVs" waren maar geen type of iets dergelijks vermelden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is bij mijn weten nog niet bekend, maar NLD kennende zal het wel iets van EADS gaan worden. Misschien de Talarion?
http://www.nu.nl/algemeen(...)epen-misurata--.htmlquote:Mogelijk Nederlandse troepen naar Misurata
Uitgegeven: 11 april 2011 18:59
Laatst gewijzigd: 11 april 2011 19:01
AMSTERDAM - Mogelijk gaat Nederland deelnemen aan een humanitair-militaire missie in Libië. Dat schrijft NRC Handelsblad maandag.
© AFP
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat dit nog niet aan de orde is, omdat er nog geen verzoek ligt van de Verenigde Naties.
Als de VN de Europese Unie verzoekt om burgers in de zwaar belegerde stad in het westen van Libië te hulp te schieten, dan zou dit gedaan moeten worden door de Europese snelle interventiemacht.
Nederland geeft de eerste helft van dit jaar leiding aan een van de twee battlegroups waaruit die interventiemacht bestaat. Zo'n 1200 Nederlandse militairen zijn beschikbaar.
Ministers
De Europese ministers van buitenlandse zaken vergaderen dinsdag in Luxemburg over de missie in Libië. Een humanitair-militaire missie houdt niet in dat grondtroepen zich in het conflict gaan mengen. Wel moet het kabinet voordat Nederland kan meedoen een zogeheten artikel 100-brief naar de Kamer sturen.
Profiel Libië
Libië
Alles over de onrust in het Midden-Oosten
Volg Twitterberichten over Libië via NUlive
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |