Waarom vliegen ze niet gewoon naar Duitsland, daar zijn ze toch voor gemaakt zou je denken?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:19 schreef Mores het volgende:
Geheimzinnig transport op de Waal
NIJMEGEN - Een opmerkelijk transport over de Waal onder Nijmegen, dinsdagochtend. Een uit de kluiten gewassen roll on roll off schip dat stroomopwaarts vaart, begeleid door de politie te water. Aan boord: zes Chinook-helikopters. Niet van de Koninklijke Luchtmacht, zo blijkt bij navraag.
De helikopters zijn van het Amerikaanse leger en waarschijnlijk op weg naar een Amerikaanse basis in Duitsland. De Chinooks worden doorgaans gebruikt voor de verplaatsing van troepen en het transport van wapens, proviand en voorraden. Zwaarder materieel kan via een kabel onder het toestel worden vervoerd. De Koninklijke Luchtmacht beschikt over dertien Chinooks.
Bron: http://www.gelderlander.nl/
[ afbeelding ]
Misschien dat ze niet over Nederland mogen vliegen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom vliegen ze niet gewoon naar Duitsland, daar zijn ze toch voor gemaakt zou je denken?
Mischien kost dat meer centjes? Mischien zijn de toestellen, om welke reden dan ook, niet luchtwaardig?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom vliegen ze niet gewoon naar Duitsland, daar zijn ze toch voor gemaakt zou je denken?
quote:Nieuw patrouilleschip loopt thuishaven binnen
30 maart 2011, 16.57 uur
Onder luid gejoel van aspirant-marineofficieren is vanochtend het nieuwe patrouilleschip van de Koninklijke Marine, de Holland, zijn toekomstige thuishaven Den Helder binnengelopen. Commandant Zeestrijdkrachten, vice-admiraal Matthieu Borsboom, onthaalde het Ocean Going Patrol Vessel (OPV) dat deze week aan haar eerste proefvaart begint.
Tijdens deze zogenoemde platformproeftocht wordt de voortstuwing van het schip voor het eerst op zee getest, legt de commandant, kapitein-luitenant-ter-zee Chris van den Berg uit. Van het uitvoeren van een duurvaart, waarbij het schip 4 uur lang op maximaal vermogen vaart, tot het testen van het brandstofverbruik, geluids- en trillingsmetingen en de manoeuvreerbaarheid van het schip. Ook de sensor-, commando- en wapensystemen, de navigatieapparatuur, radars en echolood worden aan uitgebreide tests onderworpen. De Holland is onder meer uitgerust met een 76 mm kanon.
Kritische klant
De verschillende beproevingen worden uitgevoerd door scheepsbouwer Damen Schelde Naval Shipbuilding uit Vlissingen en de Defensie Materieel Organisatie. Van den Berg: Als kritische klant testen wij het product dus op zee, waarbij de werf moet aantonen dat het systeem doet wat wij gevraagd hebben. Mogelijke storingen worden hierbij door de techneuten van de scheepswerf waar mogelijk direct verholpen. Overige gebreken en restpunten worden na de proefvaart in Vlissingen opgelost.
Swings like a lady
Ondanks de gebruikelijke verbeterpunten, is de commandant van het nieuwe patrouilleschip zeer tevreden over de vaarkwaliteiten. Het schip manoeuvreert goed en de reactietijd van de voortstuwing is snel. Dus nautisch gezien ben ik zeer tevreden. Als hij de vaarkwaliteiten van zijn nieuwe schip in één zin moet samenvatten, vervolgt hij met een lach: She swings like a lady.
Vuurdoop
Naast de voortstuwing en scheepssystemen, wordt ook de leefaccommodatie tijdens de proeftocht aan een pittige test onderworpen. Met 50 bemanningsleden en 65 opstappers is dit een mooie vuurdoop, aldus de commandant. Niet alleen voor de logistieke dienst, maar ook voor de kombuis, de aircosystemen, de satellietontvanger, het afvalwaterzuiveringsysteem en de watermaakinstallatie.
Ocean Going Patrol Vessels
De Holland is de naamgever van de Hollandklasse, een serie van 4 Ocean Going Patrol Vessels voor de Koninklijke Marine. Deze 108 meter lange, flexibel inzetbare, patrouilleschepen zijn toegerust voor de bewaking van kustwateren. Naast de nieuwe dreigingen als terrorisme en piraterij, gaat het daarbij ook om het controleren van schepen en antidrugsoperaties. De Holland werd op 2 februari 2010 in Vlissingen gedoopt door Koningin Beatrix. Het schip krijgt het predikaat Harer Majesteits (Hr. Ms.) pas bij de indienststelling.
Het is gewoon een kutschuit.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:11 schreef paintmeester het volgende:
Dat wordt hoop ik mijn volgende plaatsing
je bent gewoon jaloersquote:
22 knopen, valt wel mee. Niet zo snel als onze fregatten maar het is dan ook een patrouille schip en geen fregat.quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:03 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik had gelezen dat het de snelheid heeft van een zeeschildpad. Máár het is een mooi schip.
Is gepost op 1 april hequote:Op maandag 4 april 2011 17:39 schreef RonaldV het volgende:
De Chinezen komen! http://china-defense.blogspot.com/2011/04/news-of-day.html
Doen Chinezen daar ook al aan dan?quote:
Over de plint met die handelquote:Zeemansgraf voor doodgeschoten piraten
04/04/11, 13:08
DEN HAAG - De lichamen van de twee Somalische piraten die waarschijnlijk bij een vuurgevecht met het Nederlandse marineschip Hr. Ms. Tromp zijn omgekomen, zijn aan de zee toevertrouwd. De commandant van het fregat heeft tot dit zeemansgraf besloten na overleg met Defensie in Nederland.
Dat heeft een woordvoerster van het ministerie van Defensie maandag gezegd. Bij de afweging om tot een zeebegrafenis over te gaan speelden volgens haar verschillende factoren een rol, zoals de hoge temperaturen ter plaatse en de mogelijkheid om de stoffelijke overschotten aan iemand terug te geven. De lichamen van de twee Somaliërs zijn eerst onderzocht voordat ze een zeemansgraf kregen. (ANP)
Wanneer was de laatste keer dat dat gebeurde???quote:
RTV Drenthequote:Tanks Havelte ook onder vuur
ASSEN - Het ministerie van Defensie probeert deze week alsnog 1 miljard euro aan bezuinigingen bijeen te schrapen, zodat vrijdag het kabinet vermoedelijk wel een besluit kan nemen. Het nog langer in onzekerheid laten van de defensiemedewerkers is niet alleen onwenselijk. Het is gewoon fout en getuigt volgens de vakbond VBM|NOV van bijzonder slecht werkgeverschap.
Volgens de meest actuele geruchten zouden alle tanks bij de landmacht verdwijnen. Er nu nog twee tankbataljons. Op de Johannes Postkazerne in Havelte ligt dit jaar precies 20 jaar het 42 tankbataljon. Dit bataljon is uitgerust met Leopard gevechtstanks. Het 59 Tankbataljon zit in 't Harde. De 80 tanks worden nauwelijks ingezet bij missies in het buitenland. De laatste keer was in Bosnië. Nederland kocht in 1979 445 Leopardtanks. Het aantal Nederlandse tanks is na de koude oorlog drastisch verminderd.
Het zou een nieuwe tegenslag zijn voor Drenthe, nu mogelijk ook het luchtmobiele infanteriebataljon in Assen wordt opgeheven of verhuisd en de JWF-kazerne dichtgaat. Het schrappen van F-16-squadrons, het afstoten van de Cougar-helikopters, mijnenjagers en korvetten zouden andere kansrijke projecten zijn. Maar het maken van keuzes blijkt erg lastig, omdat niet altijd de gevolgen duidelijk zijn. Het kabinet nam vrijdag nog geen besluit vanwege 'de zwaarte en complexiteit van de maatregelen'.
De commandanten van de marine, landmacht, luchtmacht en marechaussee hebben gezamenlijk per brief bezwaar gemaakt tegen de bezuinigingsplannen van minister Hillen. De drie luitenant-generaals en een vice-admiraal zijn niet bij het maken van de keuzes betrokken geweest. De topmilitairen klagen vooral over het inleveren van zeggenschap over hun personeel.
In Nederlandse wateren is het zeemansgraf verboden, volgens mij omdat de Noordzee niet diep genoeg is. Dikke kans dat je stoffelijk overschot in een visnet terecht komt. . In internationale wateren is het voor een schip onder Nederlandse vlag wel toegestaan. Het zal dus niet vaak voorkomen, alleen als je het lichaam niet gekoeld kan bewaren enzovoort mag je het overboord zetten.quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste keer dat dat gebeurde???
Te gek voor woorden dat deze mannen er niet bij betrokken worden. Hillen zal ze waarschijnlijk niet vertrouwenquote:De commandanten van de marine, landmacht, luchtmacht en marechaussee hebben gezamenlijk per brief bezwaar gemaakt tegen de bezuinigingsplannen van minister Hillen. De drie luitenant-generaals en een vice-admiraal zijn niet bij het maken van de keuzes betrokken geweest. De topmilitairen klagen vooral over het inleveren van zeggenschap over hun personeel.
Wat ik te gek voor woorden vind is dat de top zich druk maakt over zeggenschap, ze zouden zich druk moeten maken over het inleveren van personeel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:39 schreef paintmeester het volgende:
Te gek voor woorden dat deze mannen er niet bij betrokken worden. Hillen zal ze waarschijnlijk niet vertrouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |