Ik hoorde dat er in het verleden regelmatig problemen waren, ik weet niet zeker of het om deze centrale ging.quote:
Nee. Japan ligt ook op het noordelijk halfrond.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef GGMM het volgende:
Als die whirpool hier geweest zou zijn, zou die dan andersom draaien?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als die whirpool hier geweest zou zijn, zou die dan andersom draaien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alsof hij in het zuidelijk halfrond andersom zou draaienquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee. Japan ligt ook op het noordelijk halfrond.
Alleen dit topic zat al vol met mensen die denken dat kerncentrales kernbommen zijn die afgaan als je er tegenaan blaast...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mensen in het algemeen helemaal niet zo panisch als het om kerncentrales gaat, maar denkt men gewoon automatisch terug aan Tsjernobyl: als het fout gaat, kan het ook goed fout gaan.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alsof hij in het zuidelijk halfrond andersom zou draaien
Ook een slecht ontwerp helaas.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor, de meeste mensen gaan volledig flippen als het over radioactiviteit gaat. Daarnaast ging de kerncentrale in Tsjenobyl juist de lucht in vanwege menselijk fouten, niet vanwege een slecht ontwerp.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar ze ging volgens mij testen doen waarbij ze de normale veiligheidssystemen uit hadden geschakeld. Dan is het toch geen technische oorzaak.quote:
alleen is dit geen gat waar het water in wegloopt maar gewoon het gevolg van stroomrichting + pieren die de mensen gemaakt hebben.....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Water volgt slechts de weg van de minste weerstand.
Die mensen bedoel je?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is het grootste nadeel van kerncentrales.
Omdat de aarde draait, geeft het een kleine zwiep aan de atmosfeer die er omheen hangt. Daardoor worden grote luchtmassas als een lagedrukgebied of een orkaan in draaiing gebracht. Op het noordelijk halfrond met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de klok in.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alsof hij in het zuidelijk halfrond andersom zou draaien
Laat ik het zo zeggen, wat zij fout deden zou nu niet voor een ramp zorgen. Met name explosiegevoelige koelelementen bij oververhitting en een reactie die gedempt moet worden ipv een reactie die op gang gehouden moet worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar ze ging volgens mij testen doen waarbij ze de normale veiligheidssystemen uit hadden geschakeld. Dan is het toch geen technische oorzaak.
Corioliskracht, maar die is veel te zwak om invloed van betekenis te hebben op andere zaken dan het weer.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat de aarde draait, geeft het een kleine zwiep aan de atmosfeer die er omheen hangt. Daardoor worden grote luchtmassas als een lagedrukgebied of een orkaan in draaiing gebracht. Op het noordelijk halfrond met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de klok in
http://en.wikipedia.org/wiki/Coriolis_effectquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat de aarde draait, geeft het een kleine zwiep aan de atmosfeer die er omheen hangt. Daardoor worden grote luchtmassas als een lagedrukgebied of een orkaan in draaiing gebracht. Op het noordelijk halfrond met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de klok in
In de badkuip of gootsteen merk je er iig niets van.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Corioliskracht, maar die is veel te zwak om invloed te hebben op andere zaken dan het weer.
Zullen vast weer snel teruggevonden worden. Japan is geen derde wereldland.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:50 schreef GasProblem het volgende:
BBC News: "The official Kyodo news agency is reporting that about 88,000 people are missing."
...
Volgens mij draaien kolken in badkuipen over het algemeen dezelfde kant op. Ik heb wel eens in bad lopen spelen, maar kolken zijn aardig weerbarstig. Je moet echt een stroom vanuit een bepaalde richting creëren wil je de draairichting bepalen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
In de badkuip of gootsteen merk je er iig niets van.
En dan zo'n kop er ook bij he. Dan ben je baas hoor.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:53 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
kwam ik tegen op 4chan.org
Dat zegt dus niks he.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zullen vast weer snel teruggevonden worden. Japan is geen derde wereldland.
de vorm van de onderliggende afvoerleidingen bepaalt de draairichtingquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens mij draaien kolken in badkuipen over het algemeen dezelfde kant op. Ik heb wel eens in bad lopen spelen, maar kolken zijn aardig weerbarstig. Je moet echt een stroom vanuit een bepaalde richting creëren wil je de draairichting bepalen.
Idd. veel mensen onder puin, maar ook veel mensen die gewoon meegesleurd worden naar de oceaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat zegt dus niks he.
Bij die aardbeving bij Kobe waren ook heel veel doden. En die vloedgolven hebben heel wat huizen meegesleurd. En auto's enz enz
En de draairichting van de Aarde. Daardoor draaien kolken op het noordelijk halfrond in het algemeen tegen de klok in en op het zuidelijk met de klok mee.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
de vorm van de onderliggende afvoerleidingen bepaalt de draairichting
Maar dan andersomquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:57 schreef remlof het volgende:
[..]
En de draairichting van de Aarde. Daardoor draaien kolken op het noordelijk halfrond in het algemeen tegen de klok in en op het zuidelijk met de klok mee.
Als je onzin maar vaak genoeg herhaald word het niet meer waar ofzo.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:57 schreef remlof het volgende:
[..]
En de draairichting van de Aarde. Daardoor draaien kolken op het noordelijk halfrond in het algemeen tegen de klok in en op het zuidelijk met de klok mee.
Dit is alleen bij de grote golfstromen en bij hoge en lagedrukgebieden zo.... niet bij zoiets als een draaikolk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Net als dat vermisten niks zeggen.quote:
6400 slachtoffers maar, en dat is zeer stedelijk gebied.quote:Bij die aardbeving bij Kobe waren ook heel veel doden. En die vloedgolven hebben heel wat huizen meegesleurd. En auto's enz enz
Yepquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:02 schreef DJKoster het volgende:
Uurtje weggeweest, nog steeds lamme golfjes in Hawaii?
Daar geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
de vorm van de onderliggende afvoerleidingen bepaalt de draairichting
We hebben het allebei foutquote:Het feit dat water door een afvoer ook altijd met een draaiende beweging wegloopt wordt niet veroorzaakt door het Corioliseffect. Een verkeerd begrip van de grootte van het effect, heeft geleid tot het broodjeaapverhaal dat op het noordelijk halfrond het water in alle wastafels de ene kant op zou draaien, en op het zuidelijk halfrond de andere kant op.
Vergeleken met de draaiingen die normaliter voorkomen (zoals banden van een auto, een CD, of een leeglopende wastafel) is de draaisnelheid van de aarde zeer traag, namelijk slechts één omwenteling per dag. Het effect speelt dus in de praktijk geen rol in de draairichting waarin het water uit een badkuip of wastafel wegloopt. Het kan door een zeer zorgvuldig experiment, waarbij alle andere draaiingen worden uitgesloten wel worden aangetoond. De draairichting van het water in een leeglopende badkuip of wastafel wordt in de praktijk veroorzaakt door allerhande toevallige invloeden, zoals de rotatie die al in het water aanwezig is, door de wijze waarop de stop uitgetrokken wordt of door een helling van de bodem rond de afvoeropening.
Wat heeft dat te maken met of het land arm of rijk is? Veel doden van de tsunami in 2004 lagen aan het strand in de zon te bakken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Net als dat vermisten niks zeggen.
[..]
6400 slachtoffers maar, en dat is zeer stedelijk gebied.
Nooit natuurkunde gehad? Het Coriolus-effect.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:01 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dit is alleen bij de grote golfstromen en bij hoge en lagedrukgebieden zo.... niet bij zoiets als een draaikolk.
Alles natuurlijk, rijke landen hebben veel meer geld en kennis om infrastructuur en gebouwen aardbevingbestendig te maken. En Japan neemt daar een leidende positie in. Ze hebben bruggen die bestand zijn tegen 10 op de Schaal van RIchter.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met of het land arm of rijk is?
Het maakt wel een verschil of je in een houten krot woont of in een normaal stenen huis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met of het land arm of rijk is? Veel doden van de tsunami in 2004 lagen aan het strand in de zon te bakken.
Dat effect is veel te klein om op een vrij beperkte watermassa invloed te kunnen hebben.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Nooit natuurkunde gehad? Het Coriolus-effect.
zolang er geen tsunami's zijn niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:03 schreef NrTH het volgende:
[..]
Het maakt wel een verschil of je in een houten krot woont of in een normaal stenen huis.
Dat klopt..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:04 schreef fotostarter het volgende:
[..]
zolang er geen tsunami's zijn niet.
De Japanners steken voor de lol miljarden in aardbevingbestendig bouwen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:04 schreef fotostarter het volgende:
[..]
zolang er geen tsunami's zijn niet.
Ik zag die stenen huizen ook meegespoeld worden. Heb je die vloedgolven gezien? Daar kan geen stenen huis tegenop.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:03 schreef NrTH het volgende:
[..]
Het maakt wel een verschil of je in een houten krot woont of in een normaal stenen huis.
Dat snap ik allemaal wel, maar is geen reden te denken dat al die vermisten nog leven.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alles natuurlijk, rijke landen hebben veel meer geld en kennis om infrastructuur en gebouwen aardbevingbestendig te maken. En Japan neemt daar een leidende positie in. Ze hebben bruggen die bestand zijn tegen 10 op de Schaal van RIchter.
Ligt meer aan het fundament dan aan het bouwmateriaal.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik zag die stenen huizen ook meegespoeld worden. Heb je die vloedgolven gezien? Daar kan geen stenen huis tegenop.
quote:Passagierstrein verdwenen in Japan
TOKIO - Een complete passagierstrein is vrijdag spoorloos verdwenen toen de tsunami aan land kwam in het noordoosten van Japan. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo vrijdagavond laat (lokale tijd).
De trein had een onbekend aantal mensen aan boord en was onderweg van Sendai naar Ishinomaki toen die werd geraakt door een metershoge vloedgolf.
Je zou raar staan te kijken als zo'n vlegel zegt van "Nja mij boeit het op zich niets."quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:11 schreef NrTH het volgende:
"Iedereen was een beetje aan het shaken.."
"Ik was ontzettend aan het trillen.."
No shit.
Kom op man, heb je de beelden gezien van die tsunami?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:08 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ligt meer aan het fundament dan aan het bouwmateriaal.
Als ik een stenen huis bovenop mul zand bouw, gaat ie natuurlijk ook kapot.
Nathalee is er niets bijquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:11 schreef NrTH het volgende:
"Iedereen was een beetje aan het shaken.."
"Ik was ontzettend aan het trillen.."
No shit.
Je vergeet ook nog even de mogelijkheden van zo'n land om mensen op te vangen/te evacueren en de zorg die aangeboden kan worden aan zoveel mensen tegelijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kom op man, heb je de beelden gezien van die tsunami?
Dat zijn krachten waarbij arm of rijk niet meer toedoet.
Dat ontken ik toch ook nergens? Maar het zou me niks verbazen als dit duizenden zo niet tienduizenden levens heeft gekost.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:15 schreef NrTH het volgende:
[..]
Je vergeet ook nog even de mogelijkheden van zo'n land om mensen op te vangen/te evacueren en de zorg die aangeboden kan worden aan zoveel mensen tegelijk.
Tuurlijk, als jij midden in een tsunami staat, dan doet het er niet toe hoeveel je in je portemonnee hebt, maar in het geheel zal een rijker land er 'makkelijker' mee om kunnen gaan uiteindelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |