Ik zal ze maar niet meer in de OP aanvullen, je kan zelf op het plaatje zien wat er gebeurd. (Rood vierkantje is nieuwe beving in afgelopen uur, blauw van afgelopen 24 uur)quote:USGS has measured 67 aftershocks with a 5.0 magnitude or above in Japan since the quake
Damnquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:27 schreef Ener-G het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/foxtokimekitonight alles in brand daar
wel regen nuquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:29 schreef HyperViper het volgende:
Het is nu opvallend rustig ineens aan de kust in Hawaii
Een geluk bij een ongeluk, zegt men dan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kerncentrale: Dieselgeneratoren startten niet automatisch op, maar backup-koeling systemen werkte wel gewoon.
De nucleaire nood-toestand was dus procedureel.
Aardbevingen zijn nog altijd niet te voorspellenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Eenskijken het volgende:
hebben wetenschappers dit niet vantevoren aan zien komen?
Nee hoor, ontwerpen noemt men dat.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Een geluk bij een ongeluk, zegt men dan.
Phiew gelukkig.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kerncentrale: Dieselgeneratoren startten niet automatisch op, maar backup-koeling systemen werkte wel gewoon.
Gewoon een goed ontwerp.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Een geluk bij een ongeluk, zegt men dan.
Gelukkigquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens mij zijn mensen in het algemeen helemaal niet zo panisch als het om kerncentrales gaat, maar denkt men gewoon automatisch terug aan Tsjernobyl: als het fout gaat, kan het ook goed fout gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:32 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nee hoor, ontwerpen noemt men dat.
Mensen zijn veel te panisch als het om kerncentrales gaatDie vragen op de NOS ook, maar goed veel ontwetenheid dus ws. vinden sommige kijkers het geruststellend.
Als die whirpool hier geweest zou zijn, zou die dan andersom draaien?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:34 schreef Swomp het volgende:
jullie zullen het er vast al over gehad hebben, maar hoe zit dat met die whirlpool ?
hoe?
Dat is het grootste nadeel van kerncentrales.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mensen in het algemeen helemaal niet zo panisch als het om kerncentrales gaat, maar denkt men gewoon automatisch terug aan Tsjernobyl: als het fout gaat, kan het ook goed fout gaan.
Wel hoor, de meeste mensen gaan volledig flippen als het over radioactiviteit gaat. Daarnaast ging de kerncentrale in Tsjenobyl juist de lucht in vanwege menselijk fouten, niet vanwege een slecht ontwerp.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef Disana het volgende:
Volgens mij zijn mensen in het algemeen helemaal niet zo panisch als het om kerncentrales gaat, maar denkt men gewoon automatisch terug aan Tsjernobyl: als het fout gaat, kan het ook goed fout gaan.
Skype-dingetjes.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef Civilian het volgende:
Ben ik de enige die een irritant geluidje hoort op een van streams?
Ik hoorde dat er in het verleden regelmatig problemen waren, ik weet niet zeker of het om deze centrale ging.quote:
Nee. Japan ligt ook op het noordelijk halfrond.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef GGMM het volgende:
Als die whirpool hier geweest zou zijn, zou die dan andersom draaien?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als die whirpool hier geweest zou zijn, zou die dan andersom draaien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alsof hij in het zuidelijk halfrond andersom zou draaienquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee. Japan ligt ook op het noordelijk halfrond.
Alleen dit topic zat al vol met mensen die denken dat kerncentrales kernbommen zijn die afgaan als je er tegenaan blaast...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef Disana het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alsof hij in het zuidelijk halfrond andersom zou draaien
Ook een slecht ontwerp helaas.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor, de meeste mensen gaan volledig flippen als het over radioactiviteit gaat. Daarnaast ging de kerncentrale in Tsjenobyl juist de lucht in vanwege menselijk fouten, niet vanwege een slecht ontwerp.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar ze ging volgens mij testen doen waarbij ze de normale veiligheidssystemen uit hadden geschakeld. Dan is het toch geen technische oorzaak.quote:
alleen is dit geen gat waar het water in wegloopt maar gewoon het gevolg van stroomrichting + pieren die de mensen gemaakt hebben.....quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Water volgt slechts de weg van de minste weerstand.
Die mensen bedoel je?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is het grootste nadeel van kerncentrales.
Omdat de aarde draait, geeft het een kleine zwiep aan de atmosfeer die er omheen hangt. Daardoor worden grote luchtmassas als een lagedrukgebied of een orkaan in draaiing gebracht. Op het noordelijk halfrond met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de klok in.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alsof hij in het zuidelijk halfrond andersom zou draaien
Laat ik het zo zeggen, wat zij fout deden zou nu niet voor een ramp zorgen. Met name explosiegevoelige koelelementen bij oververhitting en een reactie die gedempt moet worden ipv een reactie die op gang gehouden moet worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar ze ging volgens mij testen doen waarbij ze de normale veiligheidssystemen uit hadden geschakeld. Dan is het toch geen technische oorzaak.
Corioliskracht, maar die is veel te zwak om invloed van betekenis te hebben op andere zaken dan het weer.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat de aarde draait, geeft het een kleine zwiep aan de atmosfeer die er omheen hangt. Daardoor worden grote luchtmassas als een lagedrukgebied of een orkaan in draaiing gebracht. Op het noordelijk halfrond met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de klok in
http://en.wikipedia.org/wiki/Coriolis_effectquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat de aarde draait, geeft het een kleine zwiep aan de atmosfeer die er omheen hangt. Daardoor worden grote luchtmassas als een lagedrukgebied of een orkaan in draaiing gebracht. Op het noordelijk halfrond met de wijzers van de klok mee, op het zuidelijk halfrond tegen de klok in
In de badkuip of gootsteen merk je er iig niets van.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Corioliskracht, maar die is veel te zwak om invloed te hebben op andere zaken dan het weer.
Zullen vast weer snel teruggevonden worden. Japan is geen derde wereldland.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:50 schreef GasProblem het volgende:
BBC News: "The official Kyodo news agency is reporting that about 88,000 people are missing."
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |