uitkeringen voor armoedzaaiers is diefstal, voor rijken is het terecht, dat weet je tochquote:Op maandag 14 maart 2011 23:46 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker "in 1 keer betekent het failliet van draaijer"? Normaal gesproken heb je er erg weinig moeite mee namelijk, als subsidieregelingen voor armoedzaaiers ineens worden afgeschaft, waardoor zij nog verder in de shit belanden. "Eigen schuld dikke bult", zeg je dan triomfantelijk, "hadden ze maar harder moeten werken, net als ik!"
VVD-bralballen
Men weet niet beter als dat lenen fiscaal gestimuleerd wordt normaal isquote:Op maandag 14 maart 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn gewoon werkende jonge mensen die zich laten adviseren door hun ouders en de bank, hiermee een lening nemen die als verantwoord gepresenteerd wordt en vervolgens in dat huis gaan wonen en hopen gelukkig te worden. Zonder iemand anders dan ook maar iets te misgunnen.
Van macro-economische effecten van de HRA op de huizenprijs hebben ze nog nooit gehoord.

Juist omdat de meeste mensen geen verstand van de macro economische effecten hebben moeten ze beter worden voorgelicht en zou de overheid zich hier op moeten focussen. De overheid bemoeit zich met genoeg andere macro effecten. Zo is daar de accijns op diverse middelen die 'slecht' voor je zijn, is er een belasting op energie etc... Allemaal onder het mom van een overheid die weet wat goed voor de onwetende mens is.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:
Maar Xeno, ik weet niet hoeveel huizenkopers jij kent, maar de mensen die ik ken zijn helemaal geen geniepige complotisten die zich op slinkse wijze een huis willen toeeigenen op kosten van de maatschappij.
Het zijn gewoon werkende jonge mensen die zich laten adviseren door hun ouders en de bank, hiermee een lening nemen die als verantwoord gepresenteerd wordt en vervolgens in dat huis gaan wonen en hopen gelukkig te worden. Zonder iemand anders dan ook maar iets te misgunnen.
Van macro-economische effecten van de HRA op de huizenprijs hebben ze nog nooit gehoord.
Je hebt altijd de keuze om je te verzetten tegen de status quo, sterker nog... het is de basis voor elke revolutie en maatschappelijke verandering.quote:Er zijn wel meer mensen hier die op een bepaalde manier wrok koesteren jegens het systeem en hier heel ver in gaan. Let wel, ik vind zelf de HRA ook een fout systeem en zou het goed vinden als het afgebouwd werd. Maar wel op verantwoorde wijze. En als ik ga kopen ga ik natuurlijk zoveel mogelijk hiervan profiteren, daar heb ik al een constructie voor klaarliggen. Dan woon ik letterlijk meer dan gratis. Je hebt geen andere keus dan te werken en leven binnen het systeem dat er is.
Noem het een fout van mijn karakter dat ik me niet wil conformeren aan het systeem. Ik heb daar mijn hele leven al moeite mee gehad. Toch kan ik je melden dat mijn eigenwijze kijk op het leven wel degelijk goed voor mij heeft uitgepakt. Niet iedereen went zijn intelligentie en kapitaal aan om met het systeem mee te doen, gelukkig niet. Ik ben het wel met je eens dat iedereen doet wat hem of haar het beste uitkomt.quote:In plaats van boos op FOK! zitten en de 'huizenmarktmaffia' bestrijden zou je voor jezelf veel beter af zijn als je het systeem accepteert zoals het is en binnen dit systeem het voor jezelf zo goed mogelijk te regelen. Met een beetje intelligentie en kapitaal valt op de beurs veel te verdienen, zeker in combinatie met een eigen huis etc.
Ja.... euhm... ik heb hele andere kwaliteiten als aan het bed van een bejaarde te staan. Ik begrijp dat veel mensen dit zien als de ultieme vorm van onzelfzuchtigheidquote:Wil je iets goeds doen voor de mensheid of de Nederlandse maatschappij dan ben je veel nuttiger als je op zaterdag vrijwilligerswerk gaat doen in een bejaardenhuis.

Stelen van de rijken is geen stelen, dat is gewoon een vereffening van de rijkdom zonder eerste toestemming te vragen. De rijken weten daar zelf alles van, een enkeling word rijk zonder te stelen maar de meesten hebben het bloed van uitbuiting aan hun handen kleven.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:27 schreef michaelmoore het volgende:
uitkeringen voor armoedzaaiers is diefstal, voor rijken is het terecht, dat weet je toch

Dat is weer zoooo links.. Ikke ikke lekker graaien. Zolang het mij maar niet raakt. Links is ooo zo sociaal!quote:Op maandag 14 maart 2011 21:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lekker belangrijk.... hadden ze maar niet zoveel moeten lenen.

nee juist niet, verantwoording nemen voor je daden is juist goedquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is weer zoooo links.. Ikke ikke lekker graaien. Zolang het mij maar niet raakt. Links is ooo zo sociaal!

wie neemt er verantwoordelijkheid voor zijn of haar daden?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee juist niet, verantwoording nemen voor je daden is juist goed

With great debts comes great responsibilities.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
wie neemt er verantwoordelijkheid voor zijn of haar daden?

Hier zijn een aantal mensen die even makkelijk in 1 keer de HRA willen afschaffen en dat mensen die een hogere hypotheek genieten hun verantwoordelijkheid ontlopen of niet nemen!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:47 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
With great debts comes great responsibilities.

quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is weer zoooo links.. Ikke ikke lekker graaien. Zolang het mij maar niet raakt. Links is ooo zo sociaal!
Toch word ik ook wel eens moe van die zielige, over het paard getilde kakkers.... met hun VVD zwart/wit view....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Iedereen gewoon 33% belasting betalen en alle vormen van subsidies afschaffen, Dat is dan toch eerlijk!? Dan moet ook iedereen verantwoordelijkheid nemen voor zijn of haar daden

Wat denk je dat de hardwerkende mensen worden die elke dag een extra mile lopen en meer stress genieten alsmede een hoger afbreukrisico hebben dan de linkse emo's?! Die worden moe van jullie hoe jullie met het grootste gemak nog even extra geld proberen te stelen. Probeer zelf maar eens wat van je leven te maken. Of stem ook voor flattax?! Ow maar dat kan natuurlijk niet. Dan zou het je mogelijk zelf wel eens kunnen raken. Dat is dan ook precies het punt. Lekker veel symboolpolitiek en je daar nog goed bij voelen ookquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:20 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
[..]
Toch word ik ook wel eens moe van die zielige, over het paard getilde kakkers.... met hun VVD zwart/wit view....

Sprak hij vanuit zijn huurhuisje, betaald van zijn loondienst salaris, of wat daar van over bleef na automatische afdracht van alle door het systeem opgeëiste belastingen, verplichtte pensioenafdrachten (waar je ooit maar een klein percentage van terug ziet) en verzorgingsstaat bijdragen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 06:46 schreef xenobinol het volgende:
Noem het een fout van mijn karakter dat ik me niet wil conformeren aan het systeem. Ik heb daar mijn hele leven al moeite mee gehad.

Net of alle hardwerkende mensen over het paard getilde kakkers zijn. Gelukkig niet zeg, er zijn ook nog echte mannen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:24 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat denk je dat de hardwerkende mensen worden die elke dag een extra mile lopen en meer stress genieten alsmede een hoger afbreukrisico hebben dan de linkse emo's?! Die worden moe van jullie hoe jullie met het grootste gemak nog even extra geld proberen te stelen. Probeer zelf maar eens wat van je leven te maken. Of stem ook voor flattax?! Ow maar dat kan natuurlijk niet. Dan zou het je mogelijk zelf wel eens kunnen raken. Dat is dan ook precies het punt. Lekker veel symboolpolitiek en je daar nog goed bij voelen ook

De HRA is het doel (als dat er al was) ver voorbij geschoten, sommige politici hebben een hypotheek van 620.000 euro op een huis dat is aangekocht voor 200.000 , dit is gewoon diefstal van de staat, simpelquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hier zijn een aantal mensen die even makkelijk in 1 keer de HRA willen afschaffen en dat mensen die een hogere hypotheek genieten hun verantwoordelijkheid ontlopen of niet nemen!
De top van NL zorgt er wel voor dat ze met een kleine groep het grootste percentage inkomstenbelasting afdragen. Wie neemt er nou zijn verantwoordelijkheid.
Als de HRA eraf gaat, dan moet dat in stappen gebeuren en moeten we ook in stappen de inkomstenbelasting naar een flattax niveau brengen. Iedereen gewoon 33% belasting betalen en alle vormen van subsidies afschaffen, Dat is dan toch eerlijk!? Dan moet ook iedereen verantwoordelijkheid nemen voor zijn of haar daden

Met een beetja mazzel worden dat soort wangedragingen binnenkort aangepakt, zie het nieuws ergens in vorig topic m.b.t. huisjesmelkers. Je zou verwachten dat de linkse heikneuters in dit topic zich over dat soort dingen druk zouden maken, maar kennelijk zijn ze te overbelast met het afgunstig doen richting mensen die meer verdienen dan zij.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:41 schreef Bayswater het volgende:
Het "klein onderhoud" van de verhuurder wordt, lijkt het, ook steeds groter. Lekkage verhelpen uit een 38 jaar oud bad wordt netjes de rekening van gepresenteerd. In plaats van de hele zooi te vervangen gooien ze het onder pappen en drooghouden met kleine reparaties.
Afijn, ik mag weer in de pen klimmen en aan de telefoon gaan hangen voor mijn moedertje.

33% dat is precies de AOW en de AWBZ, dan wordt er dus helemaal geen loonbelasting meer betaald sukkelquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:
[..] Iedereen gewoon 33% belasting betalen en alle vormen van subsidies afschaffen, Dat is dan toch eerlijk!? Dan moet ook iedereen verantwoordelijkheid nemen voor zijn of haar daden

Ja.... dat doet het altijd goed... mensen beschuldigen van linkse hobbiesquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:06 schreef draaijer het volgende:
[..]

Draaijer is eigenlijk gewoon een (s)linkse trollquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee juist niet, verantwoording nemen voor je daden is juist goed

Gaap, het gaat om 1 standaard percentage. Dan maken we er toch lekker 36% van of 39%?! Dan gaan ze nog harder huilenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:17 schreef meth77 het volgende:
[..]
33% dat is precies de AOW en de AWBZ, dan wordt er dus helemaal geen loonbelasting meer betaald sukkel
http://www.belastingdiens(...)1-10.html#P773_12629
Overigens komt de meeste inkomsten uit de BTW en die betalen we al allemaal

dat per definitiequote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Draaijer is eigenlijk gewoon een (s)linkse troll

Ruim de helft van het totaal geïncasseerde bedrag aan premies en inkomstenbelasting in Nederland komt voor rekening van 20% van de huishoudens met de hoogste inkomens. 40% van Nederland betaalt nog geen 5% belasting over het inkomen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:17 schreef meth77 het volgende:
[..]
33% dat is precies de AOW en de AWBZ, dan wordt er dus helemaal geen loonbelasting meer betaald sukkel
http://www.belastingdiens(...)1-10.html#P773_12629
Overigens komt de meeste inkomsten uit de BTW en die betalen we al allemaal
Loonbelasting is slechts 1,2% van de belastinginkomsten

Ooh dan pas? Waarom de HRA en flattax stapsgewijs invoeren? Wat is de zin daarvan? Zodat al die financiele prutsers de tijd krijgen om een ander baantje te zoeken? Die toppers zijn toch zo goed dat ze wel voor zichzelf kunnen zorgen? Of zijn ze eigenlijk gewoon afhankelijk van het systeem.... zeg maar een soort van verkapte uitkeringstrekkers? Feit is nl. dat veel van deze mensen hun baantje te danken hebben aan ons verziekte fiscale systeem.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:
Hier zijn een aantal mensen die even makkelijk in 1 keer de HRA willen afschaffen en dat mensen die een hogere hypotheek genieten hun verantwoordelijkheid ontlopen of niet nemen!
De top van NL zorgt er wel voor dat ze met een kleine groep het grootste percentage inkomstenbelasting afdragen. Wie neemt er nou zijn verantwoordelijkheid.
Als de HRA eraf gaat, dan moet dat in stappen gebeuren en moeten we ook in stappen de inkomstenbelasting naar een flattax niveau brengen. Iedereen gewoon 33% belasting betalen en alle vormen van subsidies afschaffen, Dat is dan toch eerlijk!? Dan moet ook iedereen verantwoordelijkheid nemen voor zijn of haar daden

QFTquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:47 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
With great debts comes great responsibilities.

WTF haha wat een kulquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ooh dan pas? Waarom de HRA en flattax stapsgewijs invoeren? Wat is de zin daarvan? Zodat al die financiele prutsers de tijd krijgen om een ander baantje te zoeken? Die toppers zijn toch zo goed dat ze wel voor zichzelf kunnen zorgen? Of zijn ze eigenlijk gewoon afhankelijk van het systeem.... zeg maar een soort van verkapte uitkeringstrekkers? Feit is nl. dat veel van deze mensen hun baantje te danken hebben aan ons verziekte fiscale systeem.

Ik beweer ook niet onafhankelijk te zijn van het systeem, tot op zekere hoogte word ik gedwongen mij te conformeren. Iedereen moet tenslotte overleven maar dat wil niet zeggen dat ik mij dan maar helemaal mee ga met dit systeem. Wat ik al reeds zei... revoluties beginnen met mensen die een verandering willen in het systeemquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:31 schreef Whuzz het volgende:
Sprak hij vanuit zijn huurhuisje, betaald van zijn loondienst salaris, of wat daar van over bleef na automatische afdracht van alle door het systeem opgeëiste belastingen, verplichtte pensioenafdrachten (waar je ooit maar een klein percentage van terug ziet) en verzorgingsstaat bijdragen.
Ja Xeno, je bent een échte rebel, een ware verzetsstrijder tegen het systeem, een onconformist en een voorbeeldig revolutionair
Goedemorgen!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |