Remmen moeten sowieso in orde zijn, geen handige Harry bij jou in de buurt toevallig die jou kan helpen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:53 schreef Kriegel het volgende:
Misschien. Zelf heb ik niet echt verstand van sleutelen, maar die rechter schijnt sowieso te moeten worden vervangen omdat je anders de APK niet doorkomt. Remolie lekken is überhaupt niet handig, voor je het weet doet je pedaal het ineens niet meer.
Weet ikquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:13 schreef vannelle het volgende:
Laatste paar posts van het vorige topic gingen over remmen.
Nee, wel andersomquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:20 schreef monsterd. het volgende:
Is het mogelijk om zelf een velg om een autoband te leggen?
Met heeeeeel veel kracht en een heeeele grote kans dat je je velg beschadigt heeft het een kans van slagen. Denk ik, geen ervaring mee want:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:20 schreef monsterd. het volgende:
Is het mogelijk om zelf een velg om een autoband te leggen?
quote:
Ik heb een kennis die zelf al een paar jaar monteur is, die laat ik er wel even naar kijken. Maar mits het goed mis is moet die remklauw toch vervangen worden, en dan maakt het voor het bedrag weinig uit of je het door een beun of een garage laat doen, weinig arbeidsintensief maar gewoon een duur onderdeel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Remmen moeten sowieso in orde zijn, geen handige Harry bij jou in de buurt toevallig die jou kan helpen?
Maar je krijgt hem er vaak niet zo 123 omheenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
![]()
Maar met aanstekergas schijn je een band om een velg te kunnen leggen.
Zou er zelf ook niet aan beginnen, voor 40 euro wordt het voor me gedaan incl balanceren.
Kijk eens op de sloop. Daar heb je een klauw voor 50 euroquote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik heb een kennis die zelf al een paar jaar monteur is, die laat ik er wel even naar kijken. Maar mits het goed mis is moet die remklauw toch vervangen worden, en dan maakt het voor het bedrag weinig uit of je het door een beun of een garage laat doen, weinig arbeidsintensief maar gewoon een duur onderdeel.
M'n distributieriem laat ik wel door hem doen, denk ik, dat kan een hoop schelen.
Dan nog de grote beurt bij de garage, kan er meteen nieuwe APK op. Al met al wordt het toch een redelijk bedragje dat ik kwijt kan zijn, des te meer omdat eergisteren een bobine het begaf waardoor ik soms ineens vermogen verlies boven de 80 km/h bij een versnelling.
Voor de prijs was het te verwachten, maar er zit dus wat achterstallig onderhoud op de wagen. Ben vooral ontstemd dat die remklauwen bij de keuring niet naar voren kwamen, dat scheelt je met wat pech gewoon 500 euro. Dat wordt een boze brief.
In mijn ervaring maakt dat weinig uit. Vaak gaan die dingen heel erg veel mee, en is het kapot gaan vaak een kwestie van 'pech hebben'quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Kriegel het volgende:
Moet het wel een goede klauw met niet te veel kilometers zijn hè, anders kun je binnenkort weer.
Op de sloop weten ze vaak precies wat erop pastquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:30 schreef Kriegel het volgende:
En je moet er maar net eentje vinden die op je auto past, ze zijn juist zo duur omdat ze niet universeel zijn. Maar het is een idee.
Inderdaad, die zijn daar best goed inquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:32 schreef L0we het volgende:
[..]
Op de sloop weten ze vaak precies wat erop past
Zoek ook eens op marktplaats, of anders via www.onderdelenlijn.nlquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:37 schreef Kriegel het volgende:
Dan ga ik binnenkort eens de lokale slopen af. 100 i.p.v. 500 euro lijkt me de moeite wel waard.
Of op een forum/club van jouw type auto.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Zoek ook eens op marktplaats, of anders via www.onderdelenlijn.nl
Van mijn type auto? Daar zal hij geen remmen voor zichzelf vinden hoor...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Of op een forum/club van jouw type auto.
Als daar een paar knutselaars zijn hebben die wellicht ook nog wel iets liggen omdat ze zelf een remmen upgrade hebben uitgevoerd!
Zie het op volksforum in ieder geval vaak voorbij komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Van mijn type auto? Daar zal hij geen remmen voor zichzelf vinden hoor...Pfff, tis vrijdag middagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Pfff, tis vrijdag middag
Ja, dan ist op zn ergst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Toch maar wel?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga denk ik mijn stalen velgen zwart maken
Ja, lijkt me wel gaafquote:
In Nederland zijn de regels vergelijkbaar hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:50 schreef Purdey het volgende:
Ik zag dat stukje ook in de kampioen vanmiddag, van die afstandsboete.
In Duitsland is de regel dat je de helft van de gereden kilometers aan afstand moet bewaren. Dus deze man reed 135, en had dus 67 meter afstand moeten houden. Rij je 120, moet je 60 meter afstand bewaren.. enz enz. De boete wordt dan ook bepaald naar gelang het aantal meters. Hoe minder ruimte je ertussen hield, hoe groter de boete. Variërend van 25,- tot 400,-
Netjes, voor dezelfde prijs?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:46 schreef Goddelijker het volgende:
Ik krijg een nieuwe set opgestuurd, van die klei die ik besteld had!
Alleen die ik besteld had (was een aanbieding) hebben ze niet meer, nu krijg ik een set die iets groter is.
Ik citeer:quote:
quote:Hallo ***,
Je pakket kwam vandaag terug en was inderdaad beschadigd.
De fles Quik Detailer in de Smooth Surface kit had het begeven (waarschijnlijk na een klapper met de doos).
Helaas is de kit uitverkocht en komt deze met dezelfde inhoud niet terug.
We vervangen hem voor de Mother's clay kit (zelfde kwaliteit alleen nog meer klei dan de Smooth Surface) en doen je bestelling vandaag weer de deur uit.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Carclean.nl
Rustig? Dan had je geluk. Was al drie kwartier bezig voor ik Rotterdam uit wasquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:22 schreef L0we het volgende:
Vandaag overigens een aardig rondje gereden... Gelukkig was het rustig & lekker weer
Dat is ook de bedoeling, maar ik vroeg me gewoon of of het zelf ook zou kunnen. Breng de auto binnenkort wel even weg. Vind het zo langzamerhand wel weer tijd voor zomerbandenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Maar je krijgt hem er vaak niet zo 123 omheen.
@monsterd. Dat gaat zeker om je winterbanden? Ik zou een extra setje velgen kopen, dan kan je daar je zomerbanden om leggen. Op marktplaats koop je vaak voor 50 euro een prima setje. Dan hoef je de banden er maar 1 keer om te laten leggen, en wissel je de velgen gewoon elke keer.
Mevrouw wast liever dr auto met de hand dan dat ze het laat doen door een fijne machine die er voor gemaakt isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
beter gewoon laten doen, het is al die moeite niet waard
daar hebben ze uitstekende middeltjes voor..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:06 schreef Sjoegerd het volgende:
Trouwens, velgen beetje schoon krijgen is nog best klote met een staalborstel en scotch brite
Met de hand wassen is beter als de wasstraat; mevrouw heeft soms dus ook wel eens gelijkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mevrouw wast liever dr auto met de hand dan dat ze het laat doen door een fijne machine die er voor gemaakt isdus of 'gewoon laten doen' werkt? haha
Ik reed na de spits ('sochtends en 'savondsquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Rustig? Dan had je geluk. Was al drie kwartier bezig voor ik Rotterdam uit was.
Goed bezig! Ik heb de zomerslofjes er ook weer onder liggen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:22 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling, maar ik vroeg me gewoon of of het zelf ook zou kunnen. Breng de auto binnenkort wel even weg. Vind het zo langzamerhand wel weer tijd voor zomerbanden
picsquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Voor mijn kunsten is die velg nog best netjes geworden
Ben jij al met me mee geweest naar de wasstraat dan? Ik weet nog steeds niet hoe en wat daar..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mevrouw wast liever dr auto met de hand dan dat ze het laat doen door een fijne machine die er voor gemaakt isdus of 'gewoon laten doen' werkt? haha
Netjes gedaan!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Excuses voor de bewogen foto.. Nu even kijken of ik de rest ook doe. Denk dat het wel netjes wordt. Ook maar even kijken of ik naafkapjes kan vinden
Tot je m van dichtbij zietquote:
Volgens mij is het sowieso niet de bedoeling dat je zoiets van zeer dichtbij bekijkt tochquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tot je m van dichtbij ziet.. Maar het is sowieso beter als eerst.
Dankjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Volgens mij is het sowieso niet de bedoeling dat je zoiets van zeer dichtbij bekijkt toch. In dat geval vind ik vind het alsnog een heuse vooruitgang
De enige keer dat ik mn auto heb gewassen kwamen er mensen voorbij die 'Doe je de mijne dadelijk ook even' grap maakten. Ha-fucking-ha.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:21 schreef Catch_me het volgende:
Zo het was lekker weer vandaag. Lekker in m'n tshirtje de auto grondig gewassen voor de deur, opnieuw in de was gezet, motorruimte schoongemaakt en gestofzuigd
Klacht: Mensen die denken grappig te zijn door lachend "uitslover" te zeggen als ze voorbij lopen
Dat zegt de vriend van mijn moeder ook altijd. Of ik de sprinter ook even doequote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
De enige keer dat ik mn auto heb gewassen kwamen er mensen voorbij die 'Doe je de mijne dadelijk ook even' grap maakten. Ha-fucking-ha.
Gek is dat hé? Ik had het ook met jou micra. De mijne schakelt best stroef, maar bij de jouwe was grof geweld nodig om 'm in z'n 1 te krijgenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:22 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ben jij al met me mee geweest naar de wasstraat dan? Ik weet nog steeds niet hoe en wat daar..
Trouwens, ik heb gisteren nog een proefrit gemaakt in een andere gele micra. Ding rijdt dus compleet anders dan die van mij. Ik had kleine verschillen verwacht, maar dit leek meer op een compleet andere auto. Waar mijn koppeling best wel stug is is die andere dus heel slap. Daarentegen was de versnellingsbak wel heel strak (behalve het schakelen naar de 3, dat ging stroef). De mijne reageert juist vrij slapjes. iig wel grappig om de verschillen te zien. Had nog nooit in een andere micra gereden
Geweld is alleen nodig om hem in de 1 te krijgen, voor de rest schakelt hij best makkelijk tochquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gek is dat hé? Ik had het ook met jou micra. De mijne schakelt best stroef, maar bij de jouwe was grof geweld nodig om 'm in z'n 1 te krijgenAchteraf had je ook even een rondje met de mijne moeten maken.
Verder wel ja! Geen verschil met de mijne eigenlijkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Geweld is alleen nodig om hem in de 1 te krijgen, voor de rest schakelt hij best makkelijk toch
Ik hoop wel dat het een beetje natuurlijk klinkt. Die van house klinkt meer als een vreemd Russisch accent..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Verder wel ja! Geen verschil met de mijne eigenlijkDe Poolse navigatiestem klinkt nu al leuk
Heel flauw ja... Maar blijkbaar denkt half nederland dat dat nog grappig is...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
De enige keer dat ik mn auto heb gewassen kwamen er mensen voorbij die 'Doe je de mijne dadelijk ook even' grap maakten. Ha-fucking-ha.
Ik hoop dat het morgen net zo mooi weer is, dan ga ik een dagje klimmen in Duitsland (ibbenbüren). Das zo'n 180 km enkele reisquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:33 schreef Piles het volgende:
Net ritje van 75km gemaakt, heerlijk weer voor
Geweld is nooit goedquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Geweld is alleen nodig om hem in de 1 te krijgen, voor de rest schakelt hij best makkelijk toch
Ik heb de stem altijd uit staan, ik kijk liever op het schermpje.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Daarom heb ik m liever op Afrikaans of NZ Engels
True, ik vind zo een stem door mijn gesprek / muziek heen ook alleen maar irritant.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:08 schreef L0we het volgende:
Ik heb de stem altijd uit staan, ik kijk liever op het schermpje.
heerlijk he?quote:Op zondag 13 maart 2011 01:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
True, ik vind zo een stem door mijn gesprek / muziek heen ook alleen maar irritant.![]()
En ik ben net weer terug van een week in Duitsland. 's Nachts rijden heeft toch z'n geheel eigen charme, je hebt het rijk voor je alleen, en dan op de autobahn "GAAAAAASSSS". Dan is het pas echt leuk om te zien hoe de verwachte aankomsttijd op je navi zomaar met 10 / 20 / 30 minuten verminderd.
Yup, eigenlijk zou de 730d vrijdag teruggaan, maar ik wilde een dag langer in Duitsland blijven + vandaag nog naar m'n scharrel, dus hou ik hem tot maandag.quote:Op zondag 13 maart 2011 08:09 schreef L0we het volgende:
[..]
heerlijk he?. Ik vind het ook helemaal geen straf om 'savonds en 'snachts te rijden (al rij ik doorgaans wat zachter
). Is dat nog steeds in die asobak 7serie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En al het dikgedrukte doet een vrouw wel. En ik kan het niet eens ontkennen. Erg eigenlijkquote:Op zondag 13 maart 2011 11:03 schreef von_Preussen het volgende:
De auto uiteraard, ze is zo zacht en teder tegen mij, mokt nooit, staat altijd klaar voor me, doet altijd wat ik wil en wijst mij discreet op foutjes zonder aan m'n hoofd te zeiken.![]()
Scharrels zijn allemaal hetzelfde, die zijn dus makkelijk te vervangen door andere.
Jullie vrouwen weten het ook van zichzelf. Maar boehoe, spreek ze er maar eens op aan...quote:Op zondag 13 maart 2011 12:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
En al het dikgedrukte doet een vrouw wel. En ik kan het niet eens ontkennen. Erg eigenlijk
Neen, Carclean geeft bij elke bestelling wel "iets" cadeauquote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:15 schreef Goddelijker het volgende:
Maar hé, dat kleine flesje had ik niet besteld!
Een kadootje (omdat mijn vorig pakket kapot was gegaan onderweg?):
Marktplaats?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:14 schreef Sjoegerd het volgende:
Wie weet een goed(koop) adresje voor verstralers?
Zijn vaak chromen verstralers, wil ik juist nietquote:
Wat noem je goedkoop ?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:14 schreef Sjoegerd het volgende:
Wie weet een goed(koop) adresje voor verstralers?
Da's goeie handel; na elke rit kun je dus brandstof verkopenquote:Op zondag 13 maart 2011 14:32 schreef Marco001 het volgende:
Cool, heb een taxi die -3/100 km doet..}
+/- 50 tot 75 euro voor een set van 2?quote:
Niet helemaal wat ik zoek, maar toch bedanktquote:Op zondag 13 maart 2011 14:38 schreef Dubish het volgende:
http://www.carfantasy.nl/(...)s=verstraler&x=0&y=0
Ronde met beschermkap?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:48 schreef densmee het volgende:
ik heb van hella zwart kunststoffen verstalers voor een eurotje of 75 gekocht bij de brezan geloof ik
deze zijn het
http://www.verstralershop(...)h=21&products_id=632
Per stuk ja.. Vind dat een hoop geldquote:Op zondag 13 maart 2011 14:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Die kosten 65EUR per stuk:
http://www.verstralershop(...)h=21&products_id=628
wel ronde maar geen beschermkapquote:
bij mij staan ze voor de raamstijlen op de motorkap zeg maar, dus die beschadigen niet zomaarquote:Op zondag 13 maart 2011 14:57 schreef Dubish het volgende:
Dan koop je de kapjes toch apart: http://link.marktplaats.nl/418965961
15eurie's
Bij wat voor voertuig is dat?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:59 schreef densmee het volgende:
[..]
bij mij staan ze voor de raamstijlen op de motorkap zeg maar, dus die beschadigen niet zomaar
Omg dat ik die niet ben tegengekomenquote:Op zondag 13 maart 2011 15:04 schreef Dubish het volgende:
[..]
Gevonde! http://link.marktplaats.nl/430527946
50euro voor 2 stuks met kapjes
quote:Op zondag 13 maart 2011 15:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Omg dat ik die niet ben tegengekomen
Wie zoekt zal vindenquote:Op zondag 13 maart 2011 15:04 schreef Dubish het volgende:
[..]
Gevonde! http://link.marktplaats.nl/430527946
50euro voor 2 stuks met kapjes
suzuki grand vitaraquote:
Vitara'squote:Op zondag 13 maart 2011 15:24 schreef densmee het volgende:
[..]
suzuki grand vitara
[ afbeelding ]
deze maar op dat moment waren ze er af omdat ik naar Duitsland moest, en ze moeten daar verplicht geschakeld zijn met het grootlicht wat bij mij niet is
Je moet het wel combineren met de prijs hequote:Op zondag 13 maart 2011 16:56 schreef von_Preussen het volgende:
Ja, anders gaat het teveel op verhalen over huisgenote's lijken, dus die maar weg.
Die motor klonk idd we'll alsof het een kat was die op z'n staart wordt getrapt, maar na enig aandringen loopt ie we'll 160 op de teller.
Wat me nog meer stoort:
- geen respons van de versnellingsbak
- sponzig stuurgevoel
- vreselijk interieur
Maar voor de rest gaat het we'll aardig, vooral de snelheid en vermogen is best aardig.
Ik zou er niet mee de snelweg op durven eerlijk gezegd.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je moet het wel combineren met de prijs he.. Voor het geld is het een superautootje..
Ach je kan met een AX prima de snelweg op.. Dus met een Aygo/107/C1 kan t nog beterquote:Op zondag 13 maart 2011 17:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik zou er niet mee de snelweg op durven eerlijk gezegd.
Net even de oude radio er weer in gezet. Waarde van de auto meteen met 250 omlaag
Dat geloof ik best, maar kom je er ook weer levend vanaf?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach je kan met een AX prima de snelweg op..
Nee? maar als je een discussie wilt voeren over die aygo/c1/107 dan kan je toch beter in dat topic zijn?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:47 schreef Kriegel het volgende:
Het is nu ook al verboden om over driecylinders te praten?
Dat dacht ik dus ook, maar ik vind hem juist in de stad onprettiger. Danb hoor je de motor teveel en merk je de verrotte versnellingspak. Eenmaal op de snelweg heb je daar geen last van, sterker, de motor is bij hoge snelheden erg stil en de wagen ligt vrij goed op de weg. Ik had verwacht dat hij uit elkaar zou trillen, maar niets van dat allemaal.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik zou er niet mee de snelweg op durven eerlijk gezegd.
Net even de oude radio er weer in gezet. Waarde van de auto meteen met 250 omlaag
Oh, ik dacht dat je driecylinder auto's in het algemeen bedoelde.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:48 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee? maar als je een discussie wilt voeren over die aygo/c1/107 dan kan je toch beter in dat topic zijn?
Met gemakquote:Op zondag 13 maart 2011 17:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar kom je er ook weer levend vanaf?
Neuhquote:Op zondag 13 maart 2011 17:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je driecylinder auto's in het algemeen bedoelde.
3 steeks komt niet heel vaak voor neequote:Op zondag 13 maart 2011 17:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Neuh![]()
@Sjoegerd:
Je velgen zijn echt netjes geworden![]()
3 steeks velgen... dat heb ik nog nooit gezien
Als t maar vast zitquote:Op zondag 13 maart 2011 18:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
3 steeks komt niet heel vaak voor nee.. En ik heb nog 4 velgen te gaan hoor
..
Uurtje of 3-4?.. Maar deze was het ranzigst, heeft altijd onder de auto gehangen. Andere velgen hebben meerendeel van de tijd wieldoppen overheen gezeten. Dus denk dat die andere minder tijd in beslag nemenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als t maar vast zit![]()
Hoe lang ben je bezig geweest met 1 velg?
Ja, dat was dat doekje dat erbij zat. Dit flesje hoorde daar niet bij.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:10 schreef Dubish het volgende:
[..]
Neen, Carclean geeft bij elke bestelling wel "iets" cadeauSuper service
Hoe doe je dat?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Daar ging ik even 180 graden om onderweg naar school. Wist niet dat het zo glad was
Fix die autocorrect eens joh!quote:Op zondag 13 maart 2011 16:48 schreef von_Preussen het volgende:
Ben vanmiddag van de ene verbazing in de andere gevallen.
1. Een Toyota Aygo rijdt toch niet zo vreselijk als verwacht. We'll heb ik het idee voor lul te rijden met een dergelijke auto.
2. Autobanden op spanning brengen is toch simpeler dan verwacht.
3 steeks velgen zijn ook wel wat ouderwets. Op de renault 6 zitten ze ook. Sjoegerd, heb jij ook draadeinden waar je je wiel overheen schuift? of heb je nog wel wielbouten?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:59 schreef FalleNk810i het volgende:
3 steeks velgen... dat heb ik nog nooit gezien
Zo, dat doe je goed...quote:Op maandag 14 maart 2011 09:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Daar ging ik even 180 graden om onderweg naar school. Wist niet dat het zo glad was
Of ik heb op een magische manier achterwielaandrijving of het was gewoon gigantisch glad op dat punt. Tegensturen had iig weinig zinquote:
Wow, niets geraakt?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik belandde half op een stoeprandje, maar geen schade gelukkig! Dat vind ik nog zelfs het raarstequote:
Zou je even moeten gaan kijken daar. Vaak hebben ze een aantal varianten, en per variant is er te zien op welke modellen ze passenquote:Op maandag 14 maart 2011 16:21 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand of zoiets nou zou passen in mijn polo 2 uit 1990?
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_19848.htm
Link werkt nietquote:Op maandag 14 maart 2011 16:21 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand of zoiets nou zou passen in mijn polo 2 uit 1990?
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_19848.htm
Vandaag op stage voor het eerst ergens tegen aan gebotst :p, zat naar achter te rijden en lette niet goed op kwam ik tegen een boom aan.
Gelukkig was het een vw pickup dus alleen de achterklep geraakt en geen schade.
Zal is kijken.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Zou je even moeten gaan kijken daar. Vaak hebben ze een aantal varianten, en per variant is er te zien op welke modellen ze passen
Dat gaat prima hoor! Het is hard werken, maar een vriend van me heeft het pas ook gedaanquote:Op maandag 14 maart 2011 16:34 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Zal is kijken.
Misschien wel een beetje nutteloos voor mijn autotje, de bekleding is opzich nog heel goed maar een beetje jaren 90.
Nu heb ik deze fietspomp, kan ik hiermee mijn auto banden eigenlijk goed mee oppompen?
http://www.gustavsport.nl(...)gn=Vergelijkingsites
Er staat wel dat het kan maar betwijfel het.
Scheelt toch weer een euro bij het tankstation.
Mja 10km verderop zit er eentje die gratis is maar kom daar nooit dus kan dan net zo goed die euro betalen...(Amsterdam hé).quote:Op maandag 14 maart 2011 16:38 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat gaat prima hoor! Het is hard werken, maar een vriend van me heeft het pas ook gedaan. En als je het juiste tankstation zoekt kan je wel gratis oppompen toch?
Een BMW-rijder noemt dat gewoon heel stoer "driften", ook als het onbedoeld was.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Of ik heb op een magische manier achterwielaandrijving of het was gewoon gigantisch glad op dat punt. Tegensturen had iig weinig zin
Zoiets?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:41 schreef Goddelijker het volgende:
Ga je naar de Makro voor een bandenstandaard, hebben ze die niet meer...
En toch krijg ik het voor elkaar om toch met een paar dingen naar huis te gaan:
- Opbergbak voor m'n autospullen
- 2x 5L ruitenwisservloeistof voor de zomer.
Ligt er maar net aan hoe snel ze leeglopen. Het is wel belangrijk om ze op spanning te houdenquote:Op maandag 14 maart 2011 16:42 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Mja 10km verderop zit er eentje die gratis is maar kom daar nooit dus kan dan net zo goed die euro betalen...(Amsterdam hé).
Is ook wel een goeie pomp(de beste volgens velen) en pompt heel licht.
Hoe vaak moet je je banden eigenlijk oppompen?
Om de 2 maanden ofzo?
Ervaring mee?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een BMW-rijder noemt dat gewoon heel stoer "driften", ook als het onbedoeld was.
Denk dat hij die bedoelt inderdaad. Ik vind het maar niets. Leg ze wel op mekaarquote:Op maandag 14 maart 2011 16:45 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_19846.htm
quote:Op maandag 14 maart 2011 16:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een BMW-rijder noemt dat gewoon heel stoer "driften", ook als het onbedoeld was.
Ik heb nog wel wielboutenquote:Op maandag 14 maart 2011 11:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Fix die autocorrect eens joh!.
Ik ben gister in een Deawoo Matiz (3 cylinder, 900cc) op een neer geweest naar duitsland (Ibbenbüren, dagje klimmen). Het comfort viel me alles mee, het duurde alleen even voor je op snelheid was. Ik heb zelf niet gereden, maar op zich was het niet onprettig om daar een tijdje in mee te rijden.
[..]
3 steeks velgen zijn ook wel wat ouderwets. Op de renault 6 zitten ze ook. Sjoegerd, heb jij ook draadeinden waar je je wiel overheen schuift? of heb je nog wel wielbouten?
[..]
Zo, dat doe je goed...
Wisselt heel erg, laatste 2 tankbeurten was tussen de 1 op 11, 1 op 12.. Daarvoor 1 op 14, 1 op 17 en 1 op 15quote:
Ja, die ja!quote:Op maandag 14 maart 2011 16:45 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_19846.htm
Vaak hebben ze die spullen al eerder toch? Ik zag laatst hier in de lidl iig al wat van dat autospulquote:Op maandag 14 maart 2011 19:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, die ja!
Donderdag maar even voor de deur gaan liggen.
Ja, die auto-schoonmaak-spullen hebben ze regelmatig, maar dan niet in de aanbieding. Maar die standaard is echt iets dat ze alleen maar hebben in combinatie met een aanbieding. Dus waarschijnlijk hebben ze die niet eerder. Maar ik ga woensdag en donderdag gewoon allebei de dagen langs.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:22 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Vaak hebben ze die spullen al eerder toch? Ik zag laatst hier in de lidl iig al wat van dat autospul
Ik zou een leuke potkrik handiger vinden.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Misschien komen die assteunen wel van pas
Heb al een garagekrik van de Lidlquote:Op maandag 14 maart 2011 19:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou een leuke potkrik handiger vinden.
En kleinquote:
quote:Op maandag 14 maart 2011 21:47 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij ben ik een poets-o-fiel aan het worden...Achja heb ik met gereedschap en upgrades voor de autoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op maandag 14 maart 2011 21:47 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij ben ik een poets-o-fiel aan het worden...PoorboysSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die assteunen zijn super! Ik heb dr ook 4 van geloof ik...quote:Op maandag 14 maart 2011 19:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Misschien komen die assteunen wel van pas
Goed gereedschap loop je ook echt op leeg! Ik ben nu een beetje aan het kijken naar een fatsoenlijke compressor (dus met vochtfilter & regelbare druk), maar dat zijn geen leuke prijzen meer...quote:Op maandag 14 maart 2011 19:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En klein.. Mis eigenlijk alleen een leuke werkplaats
.. En meer gereedschap
Wij hebben een compressor, geloof niet met regelbare druk.. Maar superhandig met een spuitje om dingen schoon te spuitenquote:Op maandag 14 maart 2011 23:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Die assteunen zijn super! Ik heb dr ook 4 van geloof ik...
[..]
Goed gereedschap loop je ook echt op leeg! Ik ben nu een beetje aan het kijken naar een fatsoenlijke compressor (dus met vochtfilter & regelbare druk), maar dat zijn geen leuke prijzen meer...
Hoezo is jouw lak die producten niet waard?quote:Op maandag 14 maart 2011 23:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Wow, lekker bezig God!
Flinke verzameling![]()
Tis dat mijn lak die producten niet waard is![]()
Dus ik ga met Sjoegerd mee, liever upgrades en gereedschap
Ik moet van de week m'n xenon er ook uitgooien. Ik denk dat ik het wel ga missen...quote:Op maandag 14 maart 2011 23:28 schreef FalleNk810i het volgende:
Het leuke van goed gereedschap is dat als je er goed mee omgaat, het je hele leven meegaat![]()
Vanavond de Xenon uit mn auto gegooit en de originele verlichting er weer in geplaatst
Mn auto is 20 jaar oud, zitten overal plekjes van steenslag en op sommige plekken zie je bijna de grondlaag, dus als ik daar ga poetsen hou ik alleen kaal staal overquote:Op maandag 14 maart 2011 23:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hoezo is jouw lak die producten niet waard?
[..]
Ik moet van de week m'n xenon er ook uitgooien. Ik denk dat ik het wel ga missen...
Zolang je geen schurende middelen gebruikt, is er niet zoveel aan de hand.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:44 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mn auto is 20 jaar oud, zitten overal plekjes van steenslag en op sommige plekken zie je bijna de grondlaag, dus als ik daar ga poetsen hou ik alleen kaal staal over![]()
Ja, kwa zicht zal ik het wel missen ja, maar kwa uitstraling zal mn auto dr op vooruit gaan. Ook in de motorruimte
Ik vind het wel wat! Heb het er bij mij enkel uitgegooit omdat mijn auto 20 jaar oud is en die combinatie met Xenon vind ik eigenlijjk gewoon niet kunnen!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:46 schreef Kriegel het volgende:
Ben ik nou de enige die xenon helemaal niks vind? Het schijnt wel lekker hoor, in praktisch opzicht is het zeker oké, maar het is echt ontiegelijk lelijk licht. Onprettig, net zo blauw/wit als een oude LED-lamp.
Dat, en al die gasten met van dat aftermarket spul in hun oudere wagen verblinden je als ze je tegemoet komen, volgens mij omdat die dingen een andere afstelling van de reflectors vereisen dan standaard lampen, maar dat wordt dan niet echt begrepen ofzo. :/
De Xenon die ik erin had zitten stond gewoon netjes afgesteld en was gewoon wit. Dus geen blauwe gloed erin.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:46 schreef Kriegel het volgende:
Ben ik nou de enige die xenon helemaal niks vind? Het schijnt wel lekker hoor, in praktisch opzicht is het zeker oké, maar het is echt ontiegelijk lelijk licht. Onprettig, net zo blauw/wit als een oude LED-lamp.
Dat, en al die gasten met van dat aftermarket spul in hun oudere wagen verblinden je als ze je tegemoet komen, volgens mij omdat die dingen een andere afstelling van de reflectors vereisen dan standaard lampen, maar dat wordt dan niet echt begrepen ofzo. :/
Eens, xenon op zich is niet irritant, maar die aftermarket rommel is vaak (niet altijd) erg slecht in het licht zelf en dan ook nog eens slecht afgesteld. Dat komt omdat het ook de automatische hoogteverstelling mist, wat bij standaard xenon vaak wel voorhanden is (is wettelijk verplicht?).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:46 schreef Kriegel het volgende:
Maar zelfs de nieuwere auto's staan heel vaak slecht afgesteld. Ik zie heel veel nieuwere auto's waarbij de afstelling even slecht is. Je zou bijna denken dat ze bij de levering niet goed zijn afgesteld / ingeprogrammeerd...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eens, xenon op zich is niet irritant, maar die aftermarket rommel is vaak (niet altijd) erg slecht in het licht zelf en dan ook nog eens slecht afgesteld. Dat komt omdat het ook de automatische hoogteverstelling mist, wat bij standaard xenon vaak wel voorhanden is (is wettelijk verplicht?).
Reed laatst op de snelweg en had een goed vergelijk, ik haalde een auto met aftermarketxenon in wat in de spiegel erg irritant was, daarnaast reed op dat moment een E-klasse met xenon. Het standaard xenon is niet alleen minder fel, maar ook een stuk "geliger" en verblindt daardoor niet.
Maar het valt me de laatste tijd vaker op dat mensen, ook met gewone verlichting, schijnbaar compleet zijn verleerd om hun lampen af te stellen. Gruwelijk irritant als je constant wordt verblind, eventjes met je grootlicht knippert, en die mensen alsnog niet doorhebben wat het probleem is (door terug te gaan knipperen).
quote:Op zondag 13 maart 2011 10:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Yup, eigenlijk zou de 730d vrijdag teruggaan, maar ik wilde een dag langer in Duitsland blijven + vandaag nog naar m'n scharrel, dus hou ik hem tot maandag.Blijkbaar heb ik hier overheen gelezen. Is het afscheid zwaar gevallen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik dacht overigens precies hetzelfde als Purdey, maar het ging dus toch over die auto
![]()
Laat ik het zo stellen, de pijn is alsof na een jarenlange relatie je vriendin het uitmaakt, je perfecte vriendin.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:36 schreef L0we het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik hier overheen gelezen. Is het afscheid zwaar gevallen?. Ik dacht overigens precies hetzelfde als Purdey, maar het ging dus toch over die auto
Tjsa, zelfs de perfecte vriendin loopt weg als het geld op is...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen, de pijn is alsof na een jarenlange relatie je vriendin het uitmaakt, je perfecte vriendin.![]()
Dan is ze nooit perfect geweest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Tjsa, zelfs de perfecte vriendin loopt weg als het geld op is...
Ehh, hoe vaak rij je het dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:07 schreef Purdey het volgende:
Sta ik vanmorgen op het punt om naar m'n werk te gaan, wil m'n auto niet starten. Geen beweging in te krijgenAccu wrs leeg, staat nu onder lading. Ik denk dat ik m'n Micra liefdevol heb verwaarsloosd. Anyway, ik heb 'r beloofd meer in haar te rijden, en d'r vaker te wassen
Maar als ze dit nog een keer flikt, zo 's morgens vroeg, schop ik serieus een deuk in d'r..
Nou, ik heb er vorige week nog mee gereden. Dat is het gekkequote:
Nee, alles was uit. Misschien ben ik gewoon toe aan een nieuwe accuquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:00 schreef vannelle het volgende:
Geen lampen aangelaten? Ook van de binnenverlichting niet?
Na een week (en zeker met dit weer) zou een accu gewoon nog goed moeten zijn....
Dan ben je goed bezigquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:18 schreef The6thgate het volgende:
KUT. De TT ga ik voorlopig even weer in de praktijk brengen. Kom net thuis, 3 enveloppen van het CJIB binnenTriest genoeg ook nog allemaal op dezelfde plek, en 2 boetes echt net 2 minuten na elkaar omdat ik moest omkeren
Ik heb er 4 in anderhalf jaar of iets.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb in 2 jaar rijden nog maar één boete gehad.. Nog door mijn moeder betaald ook
Toffe Samurai gezienquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb er 4 in anderhalf jaar of iets..
De eerste was 10km te hard en de 2e 20, waarschijnlijk uit frustratie toen het gas ingetraptquote:
Eén in 10,5 jaarquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb er 4 in anderhalf jaar of iets..
Ik ook 3 van de 4 keer op dezelfde plek...quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Eén in 10,5 jaar. Waarvan ik zeker weet dat ik 'm zelf had gescoord dan.
Tijdens de laatste verhuizing zijn we in twee weken tijd 4 keer op dezelfde plek geflitst, maar weten we niet meer wie er toen reed.
Best leuke autos om in te rijden he?!quote:
Goed bezigquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:02 schreef Goddelijker het volgende:
Zo, m'n koplampen en 3e remlicht zitten erin.
Vanavond de foto's
Zou kunnen, wat voor relais is het? Kan ook zijn dat de aansturing niet meer wil.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Een relais wat telkens tikt.. Dus soms zeg maar de hele tijd aan en uit schakelt. Is ie dan kapot?
Oh en deze is gaaf
LINK
Vrijdag moet hij door de APK, ben benieuwd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Best leuke autos om in te rijden he?!
[..]
Goed bezig. Is hij al door de APK?
[..]
Zou kunnen, wat voor relais is het? Kan ook zijn dat de aansturing niet meer wil.
Ik vond voornamelijk dat hij lekker zat en makkelijk schakelde etc. Prima autotje!quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Best leuke autos om in te rijden he?!
[..]
Hoe laad je een accu 12 uur op? Ik snap het even niet (en daarnaast heb ik er natuurlijk ook totaal geen verstand vanquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:14 schreef Purdey het volgende:
M'n micra doet het weer![]()
Was dus toch gewoon de accu. Twaalf uurtjes opladen en hij werkt weer. Vrijdag even wat rijden, komt goed
Met een accu-lader.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik vond voornamelijk dat hij lekker zat en makkelijk schakelde etc. Prima autotje!
[..]
Hoe laad je een accu 12 uur op? Ik snap het even niet (en daarnaast heb ik er natuurlijk ook totaal geen verstand van)
Oh ja, logisch.quote:
Dat dus. Net zoals je je telefoon oplaadtquote:
zohe, Wat vond House daarvan?quote:
Hij vindt die specifieke 206 nog altijd een onbetrouwbaar rotding met zwabberpook, zware koppeling en een stuur wat uit m'n handen glijdt. Heel erg hogekosten-gevoelig maar de vrouw des huizes wil hem maar niet wegdoen, dus daarom gaat ie vanavond maar weer eens naar de dealer om uitgelezen te worden.quote:
Ja maar er gaat echt alles kapot aan dat dingquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:04 schreef Marco001 het volgende:
mwah, zal wel een maandagochtend model zijn dan.. Want hier nergens last van.
Oh en onderhoud is gewoon duur bij peugeot.. Nouja, dealer is duur...
Goedzo!quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:14 schreef Purdey het volgende:
M'n micra doet het weer![]()
Was dus toch gewoon de accu. Twaalf uurtjes opladen en hij werkt weer. Vrijdag even wat rijden, komt goed
Oh, dacht dat hij afgelopen vrijdag al moestquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Vrijdag moet hij door de APK, ben benieuwd.
Ik hoop toch dat jou telefoonlader een beetje kleiner isquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat dus. Net zoals je je telefoon oplaadt
quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hij vindt die specifieke 206 nog altijd een onbetrouwbaar rotding met zwabberpook, zware koppeling en een stuur wat uit m'n handen glijdt. Heel erg hogekosten-gevoelig maar de vrouw des huizes wil hem maar niet wegdoen, dus daarom gaat ie vanavond maar weer eens naar de dealer om uitgelezen te worden.
Das vrij duidelijkquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ja maar er gaat echt alles kapot aan dat dingIk noem maar even lambdasonde, startmotor, radiator op. Uitlaat is er al eens afgedonderd en wie weet wat er nog meer gaat komen. Ding start gewoon af en toe niet eens. Toch wil moeders 'm niet kwijt/inwisselen voor een andere.
Vaak kan je nog verrassend ver komen als het lampje brandquote:In ander nieuws: mijn brandstoflampje doet het!Ben blij dat ik thuis kon komen nog
Ik weet het niet waarom ze hem niet kwijt wil. Bang voor risico's met een andere? Het is voor iedereen een vraag. Duidelijk antwoord krijg ik er niet opquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:14 schreef L0we het volgende:
Das vrij duidelijk. Waarom wil je moeder em niet kwijt? Lijkt me toch dat je ergens op een punt beland waarop je dr wel genoeg van hebt...
[..]
Vaak kan je nog verrassend ver komen als het lampje brand. Dan zit er vaak nog 5 liter in, reken maar uit hoe ver je dr mee komt
.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik weet het niet waarom ze hem niet kwijt wil. Bang voor risico's met een andere? Het is voor iedereen een vraag. Duidelijk antwoord krijg ik er niet op![]()
110? Met 5 liter kom je 5*12 = 60 kilometer hooguitquote:Het lampje ging branden en meteen weer uitals ik uit ga van een tank die daadwerkelijk 50L is en met het aantoonbare gemiddelde verbruik van 1:12 dan moet ik er nog 110km mee kunnen rijden. Of ik dat durf is een tweede
Dat weet ik! Maar de laatste keer dat ik getanked had en hem tot de rode EMPTY lijn gereden had was ik 460km verder. Toen had ik 20 liter erbij gegooid wat neer komt op een extra 20*12=240km. Deze 240km heb ik opgereden en blijft er nog (de tank is 50l waarschijnlijk) een originele (50x12=)600km-460km=140km over. Daar heb ik 30km nog op doorgereden waar dus 140-30=110km op overblijft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:27 schreef L0we het volgende:
[..]Dat wordt lastig dan...
[..]
110? Met 5 liter kom je 5*12 = 60 kilometer hooguit.
Oh, op zo'n manier! Ik snap emquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat weet ik! Maar de laatste keer dat ik getanked had en hem tot de rode EMPTY lijn gereden had was ik 460km verder. Toen had ik 20 liter erbij gegooid wat neer komt op een extra 20*12=240km. Deze 240km heb ik opgereden en blijft er nog (de tank is 50l waarschijnlijk) een originele (50x12=)600km-460km=140km over. Daar heb ik 30km nog op doorgereden waar dus 140-30=110km op overblijft.
Het lampje blinkte alleen nog maar even he, het is nog niet constant aan
Die valt denk ik in de categorie "Ik ga nooit meer (zoveel) drinken!"quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En ja hoor, brief van het CJIB. -.-
149,- voor een mooi 106km/h op een 80 weg. Ik ga nooit meer te hard rijden.
Aww...quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En ja hoor, brief van het CJIB. -.-
149,- voor een mooi 106km/h op een 80 weg. Ik ga nooit meer te hard rijden.
Haha wtfquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:15 schreef davidov2009 het volgende:
Iemand hier al eens ná het behalen van het papiertje een (gratis) intake-rijles aangevraagd (bij een andere rijschool uiteraard)? Dan gewoon normaal rijden en dat zo'n vent op het eind zegt: 'Je hebt best talent, maar je hebt nog wel zo'n 20 lessen nodig schat ik, zal ik een pakketje voor je samenstellen?'
Ik denk dat hij dr bij mij wel zo doorheen prikt...quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:15 schreef davidov2009 het volgende:
Iemand hier al eens ná het behalen van het papiertje een (gratis) intake-rijles aangevraagd (bij een andere rijschool uiteraard)? Dan gewoon normaal rijden en dat zo'n vent op het eind zegt: 'Je hebt best talent, maar je hebt nog wel zo'n 20 lessen nodig schat ik, zal ik een pakketje voor je samenstellen?'
Welke weg is het?quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ja maar het is echt gigantisch veel geld. Probleem is dat ik ook nog denk dat dit niet de enige is op die weg van de afgelopen tijd.
mijn rijinstructeur raadde het juist af om een lespakket te doen...quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:15 schreef davidov2009 het volgende:
Dit is er een om te onthouden!quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ga nooit meer te hard rijden.
Lijkt net of je in mijn straat woontquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:01 schreef Dubish het volgende:
Moet ook nog mijn wagen wassen, het zit vol met stof/zand![]()
Ze zijn de straten hier aan het verbouwen![]()
Bij jou ook al?quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Lijkt net of je in mijn straat woont
sparen...quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:57 schreef Dubish het volgende:
[..]
Bij jou ook al?![]()
Ik ben van plan om een poetsmachine aanteschaffen inc alle benodigheden, wax,polish,kleien,doekjes.
Alleen kost het totaal iets van 250euro's!![]()
Wil het eigenlijk heel graag want mijn wagen zit vol met swirls, en wasstraat krasjes![]()
Maar het is zoo duuuuuur
En de Lancer staat ook nog voor de deur, of is die ingeruild?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef monsterd. het volgende:
ennn house heeft zijn laguna opgehaald!
En groot dat ie isquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef monsterd. het volgende:
ennn house heeft zijn laguna opgehaald!
Staat nog voor de deur, wachtend op een lief baasje. Dankuquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En de Lancer staat ook nog voor de deur, of is die ingeruild?
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen house, ik wens je veel veilige kilometers toe!
Dit weekend, morgen geen tijd ivm college ver van huis en vrijdag aan de arbeid.quote:
Bedankt!quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:06 schreef FalleNk810i het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen House
Mijn zomerbanden gaan er vrijdag onder.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Bij de buren lagen mooie velgen in de showroom.. Sparco velgen.. Zouden niet misstaan onder een 106 of Saxo
Nice jobquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef Goddelijker het volgende:
Mijn work-in-progress van vanochtend:
Het begin:
[ afbeelding ]
Grill eruit:
[ afbeelding ]
Koplampen eruit en halverwege de nieuwe erin zetten:
[ afbeelding ]
Hop, allebei de nieuwe erin:
[ afbeelding ]
At last, but not least: de grill terug en lampjes aan:
[ afbeelding ]
Ach, half uurtje werk. Dit is al de 2e keer dat ik ze eruit haal, dus dan wordt je er handig in.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nice job![]()
Respect voor het op straat sleutelen, lijkt me niks
Mijne liggen er nogsteeds onderquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn zomerbanden gaan er vrijdag onder.
Waar rij je nu op dan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:35 schreef monsterd. het volgende:
Hmm.. zomerbanden.. Eerst maar eens velgen kopen
Ik zatquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:36 schreef FalleNk810i het volgende:
Hmm, winterbanden... ik rij gewoon niet in de winter
Heb zo'n gruwelijke hekel aan die pekel rommel, die sneeuw maakt me niet uitquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zat.. Sneeuw houd mij niet tegen
Je wilt echt niet in Lelystad wonenquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:33 schreef Marco001 het volgende:
[..]
sparen...
Oh, en mooi appartement gezien in Lelystad-haven..maar alleen als ik die baan in de randstad krijg.. hypotheek is netto echter 500+ euro, wat wel weer erg jammer is...
En dan? Gaan fietsen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:42 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb zo'n gruwelijke hekel aan die pekel rommel, die sneeuw maakt me niet uit
Ja, 5 min naar de busquote:
quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:17 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, 5 min naar de bus![]()
En heb natuurlijk de halve winterperiode met de auto van mn stagebedrijf gereden en dat was maar een Opel dus die verdiend bijna pekel
De oude of?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:50 schreef Goddelijker het volgende:
Koplampen verkocht als alles meezit, worden vrijdagavond opgehaald.
Hij wilde ze zelfs morgen al meteen ophalen.
Was een Opel Combo turbodiesel, kwam redelijk van zn plek afquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..].. Kreeg ik maar een auto van stage om lekker mee te rijden
.. Lekkere diesel ofzo
APK, hoogteverstelling dacht ik...quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:54 schreef Dubish het volgende:
Ok... En en waarom had je een nieuwe gekocht?
Juist.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:08 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Was een Opel Combo turbodiesel, kwam redelijk van zn plek af
[..]
APK, hoogteverstelling dacht ik...
Uit 1996, ding voelt zo soepel aan dat 80 net lijkt of je 40 rijdt.quote:
winterbandenquote:
Heb je de bandenstandaard nog gehaald? Hier lag er nog één bij de Lidl geloof ikquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn zomervelgen en -banden gaan er vrijdag weer onder.
De Hi-Ace van stage is niet echt heel vlot.. Maar t rijd wel fijnquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:08 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Was een Opel Combo turbodiesel, kwam redelijk van zn plek af
[..]
APK, hoogteverstelling dacht ik...
Ja, ik heb hem bemachtigd, jij de assteunen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je de bandenstandaard nog gehaald? Hier lag er nog één bij de Lidl geloof ik
Heb de assteunenquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem bemachtigd, jij de assteunen?
Wil je lachen?
Ik ben 3 weken geleden toch naar Duitsland geweest? Kwam ik er net achter dat al een paar maanden mijn 'wielslotsleutel' in de kast lag...
Assteunen... Op de een of andere manier heb ik ze nog nooit gebruikt om een as te ondersteunenquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb de assteunen.. Morgen even testen
En dat is best handig.. Heb er ook een keer een half uur naar gezocht in een auto
Okequote:Op donderdag 17 maart 2011 23:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb de assteunen.. Morgen even testen
En dat is best handig.. Heb er ook een keer een half uur naar gezocht in een auto
Ik was er om 3 uur.. Lag nog zatquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Oke
Bij mij lagen nog 2 velgenbomen en iets van 3-4 assteunen. En ik was er om 9 uur.
Heel handig, ik had ze in een tasje gedaan met sierdopjes van mijn lichtmetalen velgen.
Bij mij niet zo handig, aangezien het reservewiel onder de auto hangt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik was er om 3 uur.. Lag nog zat.. Wat veel doen is de slotbout bij het reservewiel opbergen
Ahja, Fransquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Bij mij niet zo handig, aangezien het reservewiel onder de auto hangt.
Maar wat ik nou eigenlijk een goede plek? In je auto eigenlijk niet, maar thuis ook niet.
Precies, daarom laat ik hem toch maar in de auto liggen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ahja, Frans.. Zijn zat plekjes in de auto waar het kan.. Want je vergeet m al gauw als je er mee naar de garage gaat. En een band vervangen zonder dat de velg er af kan gaat niet
Bandenwissel?quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies, daarom laat ik hem toch maar in de auto liggen.
Ben benieuwd morgen...
Mijn pa deed thuis niet anders geloof ikquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:37 schreef L0we het volgende:
[ afbeelding ]
Lassen zonder handschoen is niet handig
Ik las ook regelmatig zonder handschoenen, maar zulk soort grapjes zijn niet fijnquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn pa deed thuis niet anders geloof ik
Ik moet het nog leren.. Kan ik ooit eens een lierbumper in elkaar lassen voor mijn offroaderquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik las ook regelmatig zonder handschoenen, maar zulk soort grapjes zijn niet fijn
huh? bij onze 206 lag die toch echt in de kofferbak?quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Bij mij niet zo handig, aangezien het reservewiel onder de auto hangt.
Maar wat ik nou eigenlijk een goede plek? In je auto eigenlijk niet, maar thuis ook niet.
Of zo'n spetter in je schoen, ook zo'n feest.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:41 schreef L0we het volgende:
Ik geloof het wel... Ik ging door de grond, dr bleef een gloeiende druppel metaal eventjes plakken...
Daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad... Wel dat hij gewoon door je overall en broek heen valt, en dan lekker op je been ligt te branden...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Of zo'n spetter in je schoen, ook zo'n feest.
Auw, dat is ook nogal warm, en dat blijft ook nog wel eventjes heet. Zo'n spetter is relatief snel al zn warmte kwijt aan je been ofzoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:06 schreef Purdey het volgende:
Ik goot van de week per ongeluk water uit de qooker over m'n schoen, vond ik al erg pijnlijk![]()
Goed bezig! Wie het eerst komt...quote:Daarstraks even met m'n autootje gereden. Deed het weer prima![]()
Een halfuur moeten zoeken naar een parkeerplekje bij een winkelcentrum.. Kwam er pas later achter dat er markt was daar. Uiteindelijk zag ik langs de kant een plekje, en toen ik erin wilde draaien, kwam er een man achter me die er ook tussen wilde. Ik heb mezelf nog nooit zo snel zien parkerenDe man in kwestie was ook niet blij..
Zo zie je maar weer, als een vrouw iets écht wil komen er onvermoedde talenten vrij.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:06 schreef Purdey het volgende:
Een halfuur moeten zoeken naar een parkeerplekje bij een winkelcentrum.. Kwam er pas later achter dat er markt was daar. Uiteindelijk zag ik langs de kant een plekje, en toen ik erin wilde draaien, kwam er een man achter me die er ook tussen wilde. Ik heb mezelf nog nooit zo snel zien parkerenDe man in kwestie was ook niet blij..
Oh hou op... het doet al weer pijn als ik er aan denk.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:00 schreef L0we het volgende:
[..]
Daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad... Wel dat hij gewoon door je overall en broek heen valt, en dan lekker op je been ligt te branden...
Nee, die ligt écht onder de auto bij mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
huh? bij onze 206 lag die toch echt in de kofferbak?
Oh, en mijn wielslotsleutel zit in het bakje onder de passagiersstoel, bij de 206 in't dashboardkastje...
Ik hoop toch echt dat hij er onder hángtquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, die ligt écht onder de auto bij mij.
Neuh, dan ligt ie in een rekje onder de auto.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat hij er onder hángt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |